Страница 16 от 16

Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация

Публикувано на: 26 Апр 2022 06:18
от Mcl
И аз съм с xiaomi mi11 ,и нямам проблем. Имах грижи с това но след ъпдейт на софтуера оправиха проблема.

Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация

Публикувано на: 26 Апр 2022 11:09
от venciru
Аз съм с Note 5 и нямам никакви проблеми от както си получих Королата. Даже тогава нямаше АА в Гугъл плей за БГ. Та се наложи да търся алтернативни начини за инсталиране. Още едно Xiaоmi по дърто, но не ми се проверява точно какво има бучнато за постоянно в колата за да не си играя на включ изключ. Стои в "жабката" включено с USB-то и не го мисля изобщо. Качвам се, паля и всичко си тръгва без мое участие. Тръгват си Гугъл мапс-а, Sigic-а и Waze-то без проблеми. Ю тюб и Спотифай също работят и по време на движение. И така вече повече от година и половина. На мен лично ми е много удобно. Не съм никакъв специалист, но съм много доволен и от трите Xiaomi-та (третото е на жена ми). При всичко вклкючено моето изкарва по четири дни. Като не го ползвам за игри и не ми е постоянно в ръката smile.gif . Но всичко друго като WI FI, Bluetooth, мобилни данни, GPS, соц. мрежи да не ги изреждам и т.н. са си нон стоп.

Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация

Публикувано на: 26 Апр 2022 20:32
от Hursa
Май, все пак - xiaomi ще се окаже добър избор. smile.gif (Само съжалявам, че няма юсб 3)

Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация

Публикувано на: 26 Апр 2022 22:24
от Mcl
Въпрос и на вкус е, аз от xiaomi mi8 до mi11 все съм си с тях за мен са идеални. Преди това бях ябълката, сега дори не мисля да се върна.

Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация

Публикувано на: 17 Юли 2023 20:03
от emskia
Да събудя малко темата :) С новата корола 1.8 хибрид (140к.с.) съм и се чудя, дали е нормално да е толкова дразнещ и силен шума от перката на климатика. Ще се радвам някой, със същия автомобил да сподели.

Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация

Публикувано на: 13 Мар 2025 22:00
от wizarda
Днес смених задните накладки(колата е на 37к км), защото вътрешните са износени до индикаторните пластинки.
► Виж съдържание
Неравномерното износване е и от двете страни. Като се има предвид начина на използване ми се струва, че се износиха прекалено бързо(на другата кола със същото каране накладките ги смених на 194к км :D , а и тя не е хибрид). Предните накладки сигурно имат материал за още поне 80-90к.

Огромен плюс, е че са направили процедурата по освобождаването на електрическата ръчна да става и без диагностика. Ето на кратко какво се прави:

Ръчната трябва да е изключена преди да се започне процедурата.(Това в ръководството по ремонт не го намерих, но Car care nut казва, че е необходимо. При мен тя така или иначе не е в автоматичен режим и е изключена).

1. Дава се на контакт(позицията преди да се стартира двигателя)
2. В рамките на 8 секунди се дърпа копчето за ръчната 3 пъти нагоре, после се натиска 3 пъти надолу. Индикатора за ръчната започва да мига бързо.
3. Понеже ръчната се е активирала при дърпането на копчето нагоре, тя трябва да се изключи. Натиска се педала на спирачката и се натиска копчето за ръчна надолу.
4. Без да се натиска педала на спирачката се натиска копчето за ръчната(позиция като за изключване на ръчната) и се задържа за поне 5 секунди. Чува се как моторчетата започват да прибират гайките, за да освободят буталцата.
5. Ключа за запалването се върти в позиция изключено и се вади.

Буталата са освободени и вече могат да се приберат. Понеже колите са сравнително нови това става и без инструменти(аз ги прибрах само с пръсти). След като се сменят накладките и се сглоби всичко, се натиска педала, за да се обере луфта от върнатите бутала.

Ако на разглобени апарати включите ръчната(натискане на копчето за ръчна или поместване на лоста за правключване на кола с автоматични скорости), моторчетата ще избутат гайките и понеже няма в какво да опрат може да изпаднат буталата. Хибридите имат по-сложна спирачна система и при тях има и други условия, при които може да се активира ръчната или спирачките, без да искате.

След като се сменят накладките, за да се върне ръчната в нормална позиция се дава на контакт(позицията преди да се стартира двигателя). Копчето за ръчната се дърпа нагоре за поне 5 секунди. Чува се как моторчетата започват да избутват гайките. Когато буталата опрат в накладките спират и системата се връща в позиция изключена ръчна. Ако искате колата да е на ръчна трябва да я включите.

По-подробно описание има в ръководството от темата с ръководствата > избира се година > натиска се Service Information > от лявото поле се избира General > MAINTENANCE > REAR DISC BRAKE PAD (for TMUK, TMMT Made Electric Parking Brake).

На апаратите видях, че има щампи на TRW и затова поръчах такива накладки. В последствие видях, че и OEM накладките са TRW.
► Виж съдържание

Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация

Публикувано на: 13 Мар 2025 22:42
от zorbata
Като гледам прахоляка май са меки накладки и е нормално да се износят по-бързо. Това износване на вътрешната накладка се дължи най вече на буталото и отчасти на водачите които водят супорта на външната накладка. Просто така е конструиран този спирачен апарат.
На предишните ми коли аз разменях местата на накладките и редовно смазвах супортите.
Като гледам при теб това със смяната на местата не може да се получи.

Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация

Публикувано на: 14 Мар 2025 00:11
от Krachunov
emskia написа: 17 Юли 2023 20:03 и се чудя, дали е нормално да е толкова дразнещ и силен шума от перката на климатика.
а рева на двигателя? Мисля че перката на климатика е последното което се чува.
wizarda написа: 13 Мар 2025 22:00 Днес смених задните накладки(колата е на 37к км),
Не е хибрид, нали?

Нова Corolla E21 /2019 - / - обща дискусия и конкретни въпроси по експлоатация

Публикувано на: 14 Мар 2025 16:43
от wizarda
zorbata, да, не могат да се разменят местата, накладките са коренно различни. Чудно ми е, защо не правят накладките от страната на буталата няколко милиметра по-дебели, при положение, че им е ясно за неравномерното износване(слагат индикаторната пластина на вътрешната накладка). Иначе водачите се движат добре. Сложих новите монтажни пластини и смазах накладките където влизат в апаратите.

Krachunov, не е хибрид - corolla e21 1.2t хечбек.