Днес смених задните накладки(колата е на 37к км), защото вътрешните са износени до индикаторните пластинки.
► Виж съдържание

- 20250313_1803411.jpg (245.15 KiB) Преглеждано 4065 пъти

- 20250313_1804161.jpg (685.6 KiB) Преглеждано 4065 пъти
Неравномерното износване е и от двете страни. Като се има предвид начина на използване ми се струва, че се износиха прекалено бързо(на другата кола със същото каране накладките ги смених на 194к км

, а и тя не е хибрид). Предните накладки сигурно имат материал за още поне 80-90к.
Огромен плюс, е че са направили процедурата по освобождаването на електрическата ръчна да става и без диагностика. Ето на кратко какво се прави:
Ръчната трябва да е изключена преди да се започне процедурата.(Това в ръководството по ремонт не го намерих, но
Car care nut казва, че е необходимо. При мен тя така или иначе не е в автоматичен режим и е изключена).
1. Дава се на контакт(позицията преди да се стартира двигателя)
2. В рамките на 8 секунди се дърпа копчето за ръчната 3 пъти нагоре, после се натиска 3 пъти надолу. Индикатора за ръчната започва да мига бързо.
3. Понеже ръчната се е активирала при дърпането на копчето нагоре, тя трябва да се изключи. Натиска се педала на спирачката и се натиска копчето за ръчна надолу.
4. Без да се натиска педала на спирачката се натиска копчето за ръчната(позиция като за изключване на ръчната) и се задържа за поне 5 секунди. Чува се как моторчетата започват да прибират гайките, за да освободят буталцата.
5. Ключа за запалването се върти в позиция изключено и се вади.
Буталата са освободени и вече могат да се приберат. Понеже колите са сравнително нови това става и без инструменти(аз ги прибрах само с пръсти). След като се сменят накладките и се сглоби всичко, се натиска педала, за да се обере луфта от върнатите бутала.
Ако на разглобени апарати включите ръчната(натискане на копчето за ръчна или поместване на лоста за правключване на кола с автоматични скорости), моторчетата ще избутат гайките и понеже няма в какво да опрат може да изпаднат буталата. Хибридите имат по-сложна спирачна система и при тях има и други условия, при които може да се активира ръчната или спирачките, без да искате.
След като се сменят накладките, за да се върне ръчната в нормална позиция се дава на контакт(позицията преди да се стартира двигателя). Копчето за ръчната се дърпа нагоре за поне 5 секунди. Чува се как моторчетата започват да избутват гайките. Когато буталата опрат в накладките спират и системата се връща в позиция изключена ръчна. Ако искате колата да е на ръчна трябва да я включите.
По-подробно описание има в
ръководството от темата с ръководствата > избира се година > натиска се Service Information > от лявото поле се избира General > MAINTENANCE > REAR DISC BRAKE PAD (for TMUK, TMMT Made Electric Parking Brake).
На апаратите видях, че има щампи на TRW и затова поръчах такива накладки. В последствие видях, че и OEM накладките са TRW.