Страница 16 от 46
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 09 Сеп 2014 19:51
от slowtraveler
nowyaris написа:Ако всички по веригата са доволни,това означава само едно - един от всичките е преебан,ама още не може да го осъзнае

.
Но това си е нашенска черта - мърдане няма

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 09 Сеп 2014 21:59
от Airfan
Hursa написа:Не разбирам от икономика и бизнес за съжаление. Затова не разбирам и как така приус в щатите е долу-горе на половин цена в сравнение с цената му в Европа. Това важи и не само за приус и за тойота. Не вярвам тойота в щатите да продават на загуба, само за да се държат там. Все пак това им е основен пазар. Това ме кара да се чувствам „леко” пр****н, като „европеец”. Май цените на автомобилите тук, в европата, са доста напомпани.
Върти ми се в главата, че японците имаха някакви преференции при износ на автомобили за САЩ.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 09 Сеп 2014 22:21
от E99
Е, в САЩ няма и ДДС, което също е фактор.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 12 Сеп 2014 20:11
от Hursa
Те американците, добре, имат преференции и нямат ддс. Но честно казано мен не ме интересува, чак толкова, къде отива разликата в цената, а това че напуска джоба ми. Но мисълта ми беше, че явно себестойността на автомобилите е доста под цената на която ги купуваме ние, Европейците.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 12 Сеп 2014 21:47
от zi_zi_top
В цената на една стока най-малкият процент е себестойността. Не забравяй ноу хау, реклама, магазинна и сервизна мрежа и т. н. и т. н. Иначе себестойността на Приуса вероятно е под 10 000 лв.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 12 Сеп 2014 23:48
от BOz
zi_zi_top написа:В цената на една стока най-малкият процент е себестойността. Не забравяй ноу хау, реклама, магазинна и сервизна мрежа и т. н. и т. н. Иначе себестойността на Приуса вероятно е под 10 000 лв.
Ако ще навлизаш в икономическата сфера на нещата, поне го направи както трябва. Защото както си го написал се вижда, че въобще не знаеш що е то себестойност.
В себестойността са включени всички разходи по реализирането на даден продукт. Тези разходи включват както материалните активи, така и разходите по реклама, складове, заплати и т.н., за да реализираш дадена стока.
Така, че себестойността на дадена стока реално е точно обратното - тя е най-голямата част от стойността на дадена стока.
Накрая идва цената на дадена стока, която ние плащаме, за да я закупим.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 13 Сеп 2014 21:45
от Hursa
Не, че съм много наясно какво е себестойност. И аз не съм съгласен, че това което е изброил zi_zi_top не се включва в себестойността. „Ноу хау”то май се включва дори в производствената себестойност. А понятието „стойност” ми е съвсем хлъзгаво. Но въпреки това и аз смятам, че себестойността на автомобилите продавани в Европа е много под цената която искат за тях. Същото смятам, че се отнася и за горивата, особено за дизела. Но де да беше само това.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 14 Сеп 2014 12:53
от BOz
Естествено, че цената на стоката е по-висока от себестойността на стоката. Или поне това е целта на целия пазар и на всички участници във веригата.

Стойността на стоката е равна на себестойността на стоката + печалбата.
Цената на стоката е паричен израз на стойността.
За това е добре някой като говори с някакви термини, то да знае за какво говори, защото иначе се получава - а бе не бяха компютри а компоти.

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 14 Сеп 2014 18:17
от Hursa
BOz написа:Естествено, че цената на стоката е по-висока от себестойността на стоката. Или поне това е целта на целия пазар и на всички участници във веригата.

Стойността на стоката е равна на себестойността на стоката + печалбата.
Цената на стоката е паричен израз на стойността.
За това е добре някой като говори с някакви термини, то да знае за какво говори, защото иначе се получава - а бе не бяха компютри а компоти.

Разбирам, от мен знаеш много повече по тези въпроси. Не е кой знае какво, защото аз толкова малко разбирам от това, че дори не мога да оценя колко много знаеш. Единственото, което ме интересуваше, че цената на приус произведен в Япония или „себестойността на стоката + печалбата” в Европа е значително повече отколкото в щатите. Същото се отнася за всички модели които се предлагат в Европа и САЩ, независимо дали са тойота, фолксваген, мерцедес и т.н. Слабо ме интересува, че голяма част от разликата в цената е разход за тойота и влиза в хазната на някоя от европейските страни, пък била тя и България. За мен това е оскъпяване на автомобилите продавани в Европа.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 14 Сеп 2014 19:48
от BOz
Предвид поста ти съжалявам ако нещо съм те обидил с думите си. Извинявай ако наистина е така.
Просто като се намесват разни термини, трябва да се знаят какво означават, а не да се ползват просто ей така.
Също в себестойността на стоката се включват и разни митнически сборове и данъци, които се налагат в Европа. Просто цената в Европа е по-висока, защото себестойността на колата излиза е по-висока. Най-вероятно нормата на печалба е еднаква.
Съответно стойността на колата е по-висока именно заради себестойността, а не заради печалбата.
Поздрави.

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 14 Сеп 2014 23:27
от Hursa
Не съм се обидил. Много глупаво е да се обиждаш във форум. Искрено се надявам, да не съм толкова тъп.
Просто изрази от рода на - „Ако ще навлизаш в икономическата сфера на нещата, поне го направи както трябва. Защото както си го написал се вижда, че въобще не знаеш що е то себестойност.”, не предполагат смислен диалог, поне според мен.
Колкото до себестойността, сигурно не съм прав. От гледна точка на тойота или на фолксваген облагането с акциз може да е разход (не съм сигурен, че така се наричат тези данъци, които оскъпяват автомобилите на европазара). От гледна точка на купувача, това е делене на „печалбата” дори печалбата конкретно на тойота да е по малка в Европа. Поне според мен е така, щом на евро пазара продават същия продукт по скъпо и разликата в цената се взема от „някойси” а не от производителя. Това може да са общоприети механизми на пазара, облечени в съответните термини. Но мисля, че винаги имаме право поне да се съмняваме в коректността им.
Колкото до: „Така, че себестойността на дадена стока реално е точно обратното - тя е най-голямата част от стойността на дадена стока.”, и ако приравнявате стойността на цената с „Цената на стоката е паричен израз на стойността.”, не винаги е вярно, според мен. Примерно, ако съм отгледал ябълки и ги продавам за оцет по 50 ст печалбата ми е малък процент от цената. Но ако съм набрал киселици от гората и ги продавам като „екологично чист продукт” по 5 лв за направа на „екооцет” печалбата ще ми е доста по голяма от себестойността, може би. Мисля, че за някой от „добиващите” нефт, „добиващите” злато или диаманти също имат доста висок процент печалба. Предполагам, че там има други подходящи термини. Но аз само така мисля. Глупаво е да се спори на тема от която нищо не разбирам.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 15 Сеп 2014 08:31
от iovkito
Давам за пример Рав4 бензин , автоматик. На нашия пазар е 57950лв . Ако я има на склад , веднага се взима с 10% отстъпка - 52155 , -20% ддс =41724лв . В Америка 2,5 бензин със сходно оборудване е 39836лв . При него липсват някои неща , например щора в багажника , мрежичка за покупки , стелки , wi-fi и т.н. простотии , като се добавят и те , пак отива на цената , която е при нас.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 15 Сеп 2014 16:37
от Not_active_user_1
zi_zi_top написа:В цената на една стока най-малкият процент е себестойността. Не забравяй ноу хау, реклама, магазинна и сервизна мрежа и т. н. и т. н. Иначе себестойността на Приуса вероятно е под 10 000 лв.
3 изречения с такива небивалици не бях чел скоро. Дори тези 3 изречения са взаимноизключващи се.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 15 Сеп 2014 16:44
от Not_active_user_1
iovkito написа:Давам за пример Рав4 бензин , автоматик. На нашия пазар е 57950лв . Ако я има на склад , веднага се взима с 10% отстъпка - 52155 , -20% ддс =41724лв . В Америка 2,5 бензин със сходно оборудване е 39836лв . При него липсват някои неща , например щора в багажника , мрежичка за покупки , стелки , wi-fi и т.н. простотии , като се добавят и те , пак отива на цената , която е при нас.
Нормата на печалбата за различните пазари е различна. Не съм съгласен, че цената на 2-те коли със сходни екстри в Европа и хАмерика са едни и същи. Как тогава ще обясниш разликата в цените на повечето модели в БГ и Германия например? И двете държави са в един съюз, пазар уж, а цените различни. Другото което е, че на различните пазари маржа е различен. Официалната цена е една, а след пазарлък покупната е друга. В БГ можеш да смъкнеш 10%, а на други места тези проценти са 25-30. И това не е само при Тойота, а при повечето, да не кажа всички.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 15 Сеп 2014 16:47
от Not_active_user_1
BOz написа:...
Съответно стойността на колата е по-висока именно заради себестойността, а не заради печалбата.
Поздрави.

Обясни разликата на цените на колите в БГ и в др. държави! Обясни защо коли произведени в Германия, струват по-евтино в Холандия, Полша, Чехия и германците ходят да си купуват от там колите родно производство!
П.П. Ако си решил да разтягаш локуми без конкретика, моля не ми отговаряй!