nowyaris написа:Ако всички по веригата са доволни,това означава само едно - един от всичките е преебан,ама още не може да го осъзнае.
Но това си е нашенска черта - мърдане няма



nowyaris написа:Ако всички по веригата са доволни,това означава само едно - един от всичките е преебан,ама още не може да го осъзнае.
Но това си е нашенска черта - мърдане няма
Върти ми се в главата, че японците имаха някакви преференции при износ на автомобили за САЩ.Hursa написа:Не разбирам от икономика и бизнес за съжаление. Затова не разбирам и как така приус в щатите е долу-горе на половин цена в сравнение с цената му в Европа. Това важи и не само за приус и за тойота. Не вярвам тойота в щатите да продават на загуба, само за да се държат там. Все пак това им е основен пазар. Това ме кара да се чувствам „леко” пр****н, като „европеец”. Май цените на автомобилите тук, в европата, са доста напомпани.
Ако ще навлизаш в икономическата сфера на нещата, поне го направи както трябва. Защото както си го написал се вижда, че въобще не знаеш що е то себестойност.zi_zi_top написа:В цената на една стока най-малкият процент е себестойността. Не забравяй ноу хау, реклама, магазинна и сервизна мрежа и т. н. и т. н. Иначе себестойността на Приуса вероятно е под 10 000 лв.
Разбирам, от мен знаеш много повече по тези въпроси. Не е кой знае какво, защото аз толкова малко разбирам от това, че дори не мога да оценя колко много знаеш. Единственото, което ме интересуваше, че цената на приус произведен в Япония или „себестойността на стоката + печалбата” в Европа е значително повече отколкото в щатите. Същото се отнася за всички модели които се предлагат в Европа и САЩ, независимо дали са тойота, фолксваген, мерцедес и т.н. Слабо ме интересува, че голяма част от разликата в цената е разход за тойота и влиза в хазната на някоя от европейските страни, пък била тя и България. За мен това е оскъпяване на автомобилите продавани в Европа.BOz написа:Естествено, че цената на стоката е по-висока от себестойността на стоката. Или поне това е целта на целия пазар и на всички участници във веригата.
Стойността на стоката е равна на себестойността на стоката + печалбата.
Цената на стоката е паричен израз на стойността.
За това е добре някой като говори с някакви термини, то да знае за какво говори, защото иначе се получава - а бе не бяха компютри а компоти.
zi_zi_top написа:В цената на една стока най-малкият процент е себестойността. Не забравяй ноу хау, реклама, магазинна и сервизна мрежа и т. н. и т. н. Иначе себестойността на Приуса вероятно е под 10 000 лв.
Нормата на печалбата за различните пазари е различна. Не съм съгласен, че цената на 2-те коли със сходни екстри в Европа и хАмерика са едни и същи. Как тогава ще обясниш разликата в цените на повечето модели в БГ и Германия например? И двете държави са в един съюз, пазар уж, а цените различни. Другото което е, че на различните пазари маржа е различен. Официалната цена е една, а след пазарлък покупната е друга. В БГ можеш да смъкнеш 10%, а на други места тези проценти са 25-30. И това не е само при Тойота, а при повечето, да не кажа всички.iovkito написа:Давам за пример Рав4 бензин , автоматик. На нашия пазар е 57950лв . Ако я има на склад , веднага се взима с 10% отстъпка - 52155 , -20% ддс =41724лв . В Америка 2,5 бензин със сходно оборудване е 39836лв . При него липсват някои неща , например щора в багажника , мрежичка за покупки , стелки , wi-fi и т.н. простотии , като се добавят и те , пак отива на цената , която е при нас.
Обясни разликата на цените на колите в БГ и в др. държави! Обясни защо коли произведени в Германия, струват по-евтино в Холандия, Полша, Чехия и германците ходят да си купуват от там колите родно производство!BOz написа:...
Съответно стойността на колата е по-висока именно заради себестойността, а не заради печалбата.
Поздрави.
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта