Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от slowtraveler » 09 Сеп 2014 19:51

nowyaris написа:Ако всички по веригата са доволни,това означава само едно - един от всичките е преебан,ама още не може да го осъзнае :whistle: .
Но това си е нашенска черта - мърдане няма
:whistle: tooth.gif stupid.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Airfan
Мнения: 1450
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Airfan » 09 Сеп 2014 21:59

Hursa написа:Не разбирам от икономика и бизнес за съжаление. Затова не разбирам и как така приус в щатите е долу-горе на половин цена в сравнение с цената му в Европа. Това важи и не само за приус и за тойота. Не вярвам тойота в щатите да продават на загуба, само за да се държат там. Все пак това им е основен пазар. Това ме кара да се чувствам „леко” пр****н, като „европеец”. Май цените на автомобилите тук, в европата, са доста напомпани.
Върти ми се в главата, че японците имаха някакви преференции при износ на автомобили за САЩ.
Изображение Изображение

E99
Мнения: 14
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:21

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от E99 » 09 Сеп 2014 22:21

Е, в САЩ няма и ДДС, което също е фактор.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Hursa » 12 Сеп 2014 20:11

Те американците, добре, имат преференции и нямат ддс. Но честно казано мен не ме интересува, чак толкова, къде отива разликата в цената, а това че напуска джоба ми. Но мисълта ми беше, че явно себестойността на автомобилите е доста под цената на която ги купуваме ние, Европейците.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от zi_zi_top » 12 Сеп 2014 21:47

В цената на една стока най-малкият процент е себестойността. Не забравяй ноу хау, реклама, магазинна и сервизна мрежа и т. н. и т. н. Иначе себестойността на Приуса вероятно е под 10 000 лв.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от BOz » 12 Сеп 2014 23:48

zi_zi_top написа:В цената на една стока най-малкият процент е себестойността. Не забравяй ноу хау, реклама, магазинна и сервизна мрежа и т. н. и т. н. Иначе себестойността на Приуса вероятно е под 10 000 лв.
Ако ще навлизаш в икономическата сфера на нещата, поне го направи както трябва. Защото както си го написал се вижда, че въобще не знаеш що е то себестойност.
В себестойността са включени всички разходи по реализирането на даден продукт. Тези разходи включват както материалните активи, така и разходите по реклама, складове, заплати и т.н., за да реализираш дадена стока.
Така, че себестойността на дадена стока реално е точно обратното - тя е най-голямата част от стойността на дадена стока.
Накрая идва цената на дадена стока, която ние плащаме, за да я закупим.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Hursa » 13 Сеп 2014 21:45

Не, че съм много наясно какво е себестойност. И аз не съм съгласен, че това което е изброил zi_zi_top не се включва в себестойността. „Ноу хау”то май се включва дори в производствената себестойност. А понятието „стойност” ми е съвсем хлъзгаво. Но въпреки това и аз смятам, че себестойността на автомобилите продавани в Европа е много под цената която искат за тях. Същото смятам, че се отнася и за горивата, особено за дизела. Но де да беше само това.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от BOz » 14 Сеп 2014 12:53

Естествено, че цената на стоката е по-висока от себестойността на стоката. Или поне това е целта на целия пазар и на всички участници във веригата. :)
Стойността на стоката е равна на себестойността на стоката + печалбата.
Цената на стоката е паричен израз на стойността.

За това е добре някой като говори с някакви термини, то да знае за какво говори, защото иначе се получава - а бе не бяха компютри а компоти. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Hursa » 14 Сеп 2014 18:17

BOz написа:Естествено, че цената на стоката е по-висока от себестойността на стоката. Или поне това е целта на целия пазар и на всички участници във веригата. :)
Стойността на стоката е равна на себестойността на стоката + печалбата.
Цената на стоката е паричен израз на стойността.

За това е добре някой като говори с някакви термини, то да знае за какво говори, защото иначе се получава - а бе не бяха компютри а компоти. tooth.gif
Разбирам, от мен знаеш много повече по тези въпроси. Не е кой знае какво, защото аз толкова малко разбирам от това, че дори не мога да оценя колко много знаеш. Единственото, което ме интересуваше, че цената на приус произведен в Япония или „себестойността на стоката + печалбата” в Европа е значително повече отколкото в щатите. Същото се отнася за всички модели които се предлагат в Европа и САЩ, независимо дали са тойота, фолксваген, мерцедес и т.н. Слабо ме интересува, че голяма част от разликата в цената е разход за тойота и влиза в хазната на някоя от европейските страни, пък била тя и България. За мен това е оскъпяване на автомобилите продавани в Европа.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от BOz » 14 Сеп 2014 19:48

Предвид поста ти съжалявам ако нещо съм те обидил с думите си. Извинявай ако наистина е така.
Просто като се намесват разни термини, трябва да се знаят какво означават, а не да се ползват просто ей така.

Също в себестойността на стоката се включват и разни митнически сборове и данъци, които се налагат в Европа. Просто цената в Европа е по-висока, защото себестойността на колата излиза е по-висока. Най-вероятно нормата на печалба е еднаква.
Съответно стойността на колата е по-висока именно заради себестойността, а не заради печалбата.

Поздрави. drunk.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Hursa » 14 Сеп 2014 23:27

Не съм се обидил. Много глупаво е да се обиждаш във форум. Искрено се надявам, да не съм толкова тъп.
Просто изрази от рода на - „Ако ще навлизаш в икономическата сфера на нещата, поне го направи както трябва. Защото както си го написал се вижда, че въобще не знаеш що е то себестойност.”, не предполагат смислен диалог, поне според мен.
Колкото до себестойността, сигурно не съм прав. От гледна точка на тойота или на фолксваген облагането с акциз може да е разход (не съм сигурен, че така се наричат тези данъци, които оскъпяват автомобилите на европазара). От гледна точка на купувача, това е делене на „печалбата” дори печалбата конкретно на тойота да е по малка в Европа. Поне според мен е така, щом на евро пазара продават същия продукт по скъпо и разликата в цената се взема от „някойси” а не от производителя. Това може да са общоприети механизми на пазара, облечени в съответните термини. Но мисля, че винаги имаме право поне да се съмняваме в коректността им.
Колкото до: „Така, че себестойността на дадена стока реално е точно обратното - тя е най-голямата част от стойността на дадена стока.”, и ако приравнявате стойността на цената с „Цената на стоката е паричен израз на стойността.”, не винаги е вярно, според мен. Примерно, ако съм отгледал ябълки и ги продавам за оцет по 50 ст печалбата ми е малък процент от цената. Но ако съм набрал киселици от гората и ги продавам като „екологично чист продукт” по 5 лв за направа на „екооцет” печалбата ще ми е доста по голяма от себестойността, може би. Мисля, че за някой от „добиващите” нефт, „добиващите” злато или диаманти също имат доста висок процент печалба. Предполагам, че там има други подходящи термини. Но аз само така мисля. Глупаво е да се спори на тема от която нищо не разбирам.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от iovkito » 15 Сеп 2014 08:31

Давам за пример Рав4 бензин , автоматик. На нашия пазар е 57950лв . Ако я има на склад , веднага се взима с 10% отстъпка - 52155 , -20% ддс =41724лв . В Америка 2,5 бензин със сходно оборудване е 39836лв . При него липсват някои неща , например щора в багажника , мрежичка за покупки , стелки , wi-fi и т.н. простотии , като се добавят и те , пак отива на цената , която е при нас.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Not_active_user_1 » 15 Сеп 2014 16:37

zi_zi_top написа:В цената на една стока най-малкият процент е себестойността. Не забравяй ноу хау, реклама, магазинна и сервизна мрежа и т. н. и т. н. Иначе себестойността на Приуса вероятно е под 10 000 лв.
wacko.gif no.gif
3 изречения с такива небивалици не бях чел скоро. Дори тези 3 изречения са взаимноизключващи се.

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Not_active_user_1 » 15 Сеп 2014 16:44

iovkito написа:Давам за пример Рав4 бензин , автоматик. На нашия пазар е 57950лв . Ако я има на склад , веднага се взима с 10% отстъпка - 52155 , -20% ддс =41724лв . В Америка 2,5 бензин със сходно оборудване е 39836лв . При него липсват някои неща , например щора в багажника , мрежичка за покупки , стелки , wi-fi и т.н. простотии , като се добавят и те , пак отива на цената , която е при нас.
Нормата на печалбата за различните пазари е различна. Не съм съгласен, че цената на 2-те коли със сходни екстри в Европа и хАмерика са едни и същи. Как тогава ще обясниш разликата в цените на повечето модели в БГ и Германия например? И двете държави са в един съюз, пазар уж, а цените различни. Другото което е, че на различните пазари маржа е различен. Официалната цена е една, а след пазарлък покупната е друга. В БГ можеш да смъкнеш 10%, а на други места тези проценти са 25-30. И това не е само при Тойота, а при повечето, да не кажа всички.

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Not_active_user_1 » 15 Сеп 2014 16:47

BOz написа:...
Съответно стойността на колата е по-висока именно заради себестойността, а не заради печалбата.

Поздрави. drunk.gif
Обясни разликата на цените на колите в БГ и в др. държави! Обясни защо коли произведени в Германия, струват по-евтино в Холандия, Полша, Чехия и германците ходят да си купуват от там колите родно производство!
П.П. Ако си решил да разтягаш локуми без конкретика, моля не ми отговаряй!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта