Страница 16 от 82
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 06 Апр 2015 01:04
от Bass_Man
Слагай смело но качествена уредба.
Corolla E11 1.4 VVTi ГИ с или без OBD...
Публикувано на: 15 Май 2015 08:17
от martist
Здравейте,
прокрадва се идеята да сложа ГИ на
Corolla E11 1.4 VVTi 97к.с.
Чета от два дни темите из форума, но не ми стана едно ясно: Може ли да сложа ГИ без OBD с оглед на разликата в цената ( 300-500лв. )? За какво служи това OBD и ще има ли проблеми, ако ГИ-то е без OBD? Насочил съм се към
http://energy-gas.com Давайте и съвети за проверени газаджии из София.
Също така има ли чак толкова голяма разлика в "нисък", "Среден" или "Висок" клас ГИ, както ги пишат в описанията и каква е?
Благодаря.
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 25 Май 2015 15:25
от saho
Може и без обд, по-добре инвестирай в инжектори. Свържи се с човека над нас бас мен от София е и ще ти обясни най-подробно.

Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 27 Май 2015 00:49
от Bass_Man
То само българските най-нисък клас и много старите италиански уредби нямат ОБД.
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 05 Юни 2015 15:09
от Bass_Man
Днес попаднах на още едно доказателство за температурата на горене на метана от една брошура на Опел Зафира CNG! Ето цитата:
http://www.apvgn.pt/veiculos/zafira_1_6cng_ingles.pdf
The catalyst of the Zafira 1.6 CNG is
located close to the engine, which
means it is particularly quick to start
operating. Because natural gas burns
at a lower temperature than gasoline,
it is not necessary to enrich the fuel
mixture under full load. This is normally
done to protect the catalysts of gaso-
line engines from heat damage.
Toyota yaris 1.3 vvt-i газ да или не?
Публикувано на: 10 Юни 2015 17:28
от Poki
Здравейте,
Харесал съм toyota yaris 2001 1.3 vvt-i и искам след като я купя да и сложа газ. От прочетеното до сега виждам че не е много удачно точно на такава да и се слага газ. Може ли да споделите мнения?
Re: Toyota yaris 1.3 vvt-i газ да или не?
Публикувано на: 12 Юни 2015 09:06
от BurnX
Poki написа:Здравейте,
Харесал съм toyota yaris 2001 1.3 vvt-i и искам след като я купя да и сложа газ. От прочетеното до сега виждам че не е много удачно точно на такава да и се слага газ. Може ли да споделите мнения?
Към въпросите на колегата да добавя
къде в София има качествен сервиз , където си разбират от работата? Кой точно газов инжекцион препоръчвате за този ярис ?
Мисля заради малкия автомобил газовата е най-удачно да се сложи на мястото на резервната гума.
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 12 Юни 2015 09:37
от mirott
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 15 Юни 2015 20:11
от Hursa
Bass_Man написа:Днес попаднах на още едно доказателство за температурата на горене на метана от една брошура на Опел Зафира CNG! Ето цитата:
http://www.apvgn.pt/veiculos/zafira_1_6cng_ingles.pdf
The catalyst of the Zafira 1.6 CNG is
located close to the engine, which
means it is particularly quick to start
operating. Because natural gas burns
at a lower temperature than gasoline,
it is not necessary to enrich the fuel
mixture under full load. This is normally
done to protect the catalysts of gaso-
line engines from heat damage.
За съжаление почти нищо не разбрах от цитата. Но от това което разбрах от статията, май е автомобил-мечта за много хора. Отдавна "мечтаех" да се появи подобен автомобил на европейския пазар.
ps Май статията е доста старичка

а аз от кога се интересувам от подобни автомобили. Явно не търся качествено.
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 21 Юни 2015 01:20
от Bass_Man
Ами черно на бяло е написано че газта гори с по-ниска температура така че няма как да ти изгорят клапаните!!!
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 21 Юни 2015 18:45
от slowtraveler
Bass_Man написа:Ами черно на бяло е написано че газта гори с по-ниска температура така че няма как да ти изгорят клапаните!!!
Хм....
Гледам, че за бензина дават температура на адиабатно горене 900-1250С...
Докато за метанЯ - до 1950С, а за пропана и бутана - 1977С....
Това, че газта отделя по-малко топлинна енергия е вярно, но май не гори с по-ниска температура...
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 21 Юни 2015 23:33
от Hursa
Не температурата на горене е важна за "изгарянето на клапаните" - според мен. А температурата на изхвърлените газове при отварянето на изпускателни клапани - тогава ги обтичат от всякъде - и значение предполагам имат най вече дефектите по уплътняващите повърхнини. Когато газта и бензина горят тези повърхнини не контактуват пряко с горящите газове. Но когато са отворени тези повърхнини се обтичат от излизащите газове и евентуално могат да ерозират. Ако метана гори по бавно при компресията която дават бензиновите двигатели то той няма да успее да изгори близо до гмт и ще продължи да гори при такта на разширение - работния такт, по дълго от колкото бензина. Така в края на работния такт може температурата на газовете да е чувствително по висока при работа на метан. Така аз си го обяснявам. Ефекта ще бъде голям при постояно шофиране на високи обороти - според мен.
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 24 Юни 2015 02:55
от Bass_Man
Слоу температурите са коментирани вече няколко пъти и няма такава разлика!
Хурса точно поради тази причина горят клапани и бутала при всички видове двигатели! Но това не става заради по-бавно горене на самото гориво а поради неправилна настройка или неизправност! Защото ако сместта излиза горяща това означава че има много излишно гориво и въздух или само въздух! А пропан бутана е с много сходни параметри до бензина и всъщност е с по-добро октаново число и много по-чист и гори по-чисто! Та тези случки просто няма как да се случат ако всичко е както трябва!!! И тук вече идва едно но!
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 24 Юни 2015 16:53
от Hursa
Не говорех за обтичането на клапаните от горящите газове. Това при всички случаи не трябва да се допуска. А за продължителното обтичане на клапаните с изгорели газове при температура близка и превишаваща разчетната, което би се случило при постоянна експлоатация на двигателя при натоварване близко до пределното - в такъв случай клапаните на газифицирания двигател (прецизно настроен) биха си заминали по рано(според мен). При високи обороти компресията намалява, при което скоростта на изгаряне намалява, ъгълът на завъртане на коляновия вал за за който горивото успява да изгори също се увеличава, съответно хода който успява да измине буталото също. Няма как да има много и гориво и въздух, е ако не се говори за двигател с допълнително монтирано принудително пълнене. Иначе да - до колкото знам най-добре и най-бързо изгаря горивна смес, когато е близка до стехиометричната. Характеристиките на пропан бутана все пак се различават според мен, затова и се налага корекция на момента на запалване. Затова и при двигатели със "заводски монтирана газова уредба" - макар уредбата да е модифицирана и оптимизирана за конкретния двигател от произодителя. Макар характеристиките му да са настроени сравнително много по прецизно за работа на газ от производителя, който е запознат най-добре с параметрите му. И поне предполагаме, че са провели сравнително много изпитания за работа на двигателя в различни режими и натоварване, обикновенно пишат, че за такъв двигател монтират клапани с повишена жароустойчивост.
Само споря, не твърдя, че съм прав.

Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 03 Юли 2015 23:45
от Bass_Man
Като цяло разсъжденията ти не са правилни. Но честно казано не ми се водят теоретични дискусии. Доста се изписа по темата който може да разбере има информация ако и след това не е разбрал няма нужда да се обяснява повече. Разбира се това не означава че дискусията е затворена!

BTW това с хода на буталото по-добре го изтрий!
