Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Corolla E11 1.4 VVTi ГИ с или без OBD...
Здравейте,
прокрадва се идеята да сложа ГИ на Corolla E11 1.4 VVTi 97к.с.
Чета от два дни темите из форума, но не ми стана едно ясно: Може ли да сложа ГИ без OBD с оглед на разликата в цената ( 300-500лв. )? За какво служи това OBD и ще има ли проблеми, ако ГИ-то е без OBD? Насочил съм се към http://energy-gas.com Давайте и съвети за проверени газаджии из София.
Също така има ли чак толкова голяма разлика в "нисък", "Среден" или "Висок" клас ГИ, както ги пишат в описанията и каква е?
Благодаря.
прокрадва се идеята да сложа ГИ на Corolla E11 1.4 VVTi 97к.с.
Чета от два дни темите из форума, но не ми стана едно ясно: Може ли да сложа ГИ без OBD с оглед на разликата в цената ( 300-500лв. )? За какво служи това OBD и ще има ли проблеми, ако ГИ-то е без OBD? Насочил съм се към http://energy-gas.com Давайте и съвети за проверени газаджии из София.
Също така има ли чак толкова голяма разлика в "нисък", "Среден" или "Висок" клас ГИ, както ги пишат в описанията и каква е?
Благодаря.
Последно промяна от Akima на 15 Май 2015 18:40, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Може и без обд, по-добре инвестирай в инжектори. Свържи се с човека над нас бас мен от София е и ще ти обясни най-подробно. 

Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
То само българските най-нисък клас и много старите италиански уредби нямат ОБД.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Днес попаднах на още едно доказателство за температурата на горене на метана от една брошура на Опел Зафира CNG! Ето цитата:
http://www.apvgn.pt/veiculos/zafira_1_6cng_ingles.pdf
The catalyst of the Zafira 1.6 CNG is
located close to the engine, which
means it is particularly quick to start
operating. Because natural gas burns
at a lower temperature than gasoline,
it is not necessary to enrich the fuel
mixture under full load. This is normally
done to protect the catalysts of gaso-
line engines from heat damage.
http://www.apvgn.pt/veiculos/zafira_1_6cng_ingles.pdf
The catalyst of the Zafira 1.6 CNG is
located close to the engine, which
means it is particularly quick to start
operating. Because natural gas burns
at a lower temperature than gasoline,
it is not necessary to enrich the fuel
mixture under full load. This is normally
done to protect the catalysts of gaso-
line engines from heat damage.
Toyota yaris 1.3 vvt-i газ да или не?
Здравейте,
Харесал съм toyota yaris 2001 1.3 vvt-i и искам след като я купя да и сложа газ. От прочетеното до сега виждам че не е много удачно точно на такава да и се слага газ. Може ли да споделите мнения?
Харесал съм toyota yaris 2001 1.3 vvt-i и искам след като я купя да и сложа газ. От прочетеното до сега виждам че не е много удачно точно на такава да и се слага газ. Може ли да споделите мнения?
Последно промяна от Akima на 10 Юни 2015 19:51, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Моля прочети правилата и ползвай търсачката.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Моля прочети правилата и ползвай търсачката.
Re: Toyota yaris 1.3 vvt-i газ да или не?
Към въпросите на колегата да добавяPoki написа:Здравейте,
Харесал съм toyota yaris 2001 1.3 vvt-i и искам след като я купя да и сложа газ. От прочетеното до сега виждам че не е много удачно точно на такава да и се слага газ. Може ли да споделите мнения?
къде в София има качествен сервиз , където си разбират от работата? Кой точно газов инжекцион препоръчвате за този ярис ?
Мисля заради малкия автомобил газовата е най-удачно да се сложи на мястото на резервната гума.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
За съжаление почти нищо не разбрах от цитата. Но от това което разбрах от статията, май е автомобил-мечта за много хора. Отдавна "мечтаех" да се появи подобен автомобил на европейския пазар.Bass_Man написа:Днес попаднах на още едно доказателство за температурата на горене на метана от една брошура на Опел Зафира CNG! Ето цитата:
http://www.apvgn.pt/veiculos/zafira_1_6cng_ingles.pdf
The catalyst of the Zafira 1.6 CNG is
located close to the engine, which
means it is particularly quick to start
operating. Because natural gas burns
at a lower temperature than gasoline,
it is not necessary to enrich the fuel
mixture under full load. This is normally
done to protect the catalysts of gaso-
line engines from heat damage.
ps Май статията е доста старичка

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Ами черно на бяло е написано че газта гори с по-ниска температура така че няма как да ти изгорят клапаните!!!
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Хм....Bass_Man написа:Ами черно на бяло е написано че газта гори с по-ниска температура така че няма как да ти изгорят клапаните!!!
Гледам, че за бензина дават температура на адиабатно горене 900-1250С...
Докато за метанЯ - до 1950С, а за пропана и бутана - 1977С....
Това, че газта отделя по-малко топлинна енергия е вярно, но май не гори с по-ниска температура...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Не температурата на горене е важна за "изгарянето на клапаните" - според мен. А температурата на изхвърлените газове при отварянето на изпускателни клапани - тогава ги обтичат от всякъде - и значение предполагам имат най вече дефектите по уплътняващите повърхнини. Когато газта и бензина горят тези повърхнини не контактуват пряко с горящите газове. Но когато са отворени тези повърхнини се обтичат от излизащите газове и евентуално могат да ерозират. Ако метана гори по бавно при компресията която дават бензиновите двигатели то той няма да успее да изгори близо до гмт и ще продължи да гори при такта на разширение - работния такт, по дълго от колкото бензина. Така в края на работния такт може температурата на газовете да е чувствително по висока при работа на метан. Така аз си го обяснявам. Ефекта ще бъде голям при постояно шофиране на високи обороти - според мен.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Слоу температурите са коментирани вече няколко пъти и няма такава разлика!
Хурса точно поради тази причина горят клапани и бутала при всички видове двигатели! Но това не става заради по-бавно горене на самото гориво а поради неправилна настройка или неизправност! Защото ако сместта излиза горяща това означава че има много излишно гориво и въздух или само въздух! А пропан бутана е с много сходни параметри до бензина и всъщност е с по-добро октаново число и много по-чист и гори по-чисто! Та тези случки просто няма как да се случат ако всичко е както трябва!!! И тук вече идва едно но!
Хурса точно поради тази причина горят клапани и бутала при всички видове двигатели! Но това не става заради по-бавно горене на самото гориво а поради неправилна настройка или неизправност! Защото ако сместта излиза горяща това означава че има много излишно гориво и въздух или само въздух! А пропан бутана е с много сходни параметри до бензина и всъщност е с по-добро октаново число и много по-чист и гори по-чисто! Та тези случки просто няма как да се случат ако всичко е както трябва!!! И тук вече идва едно но!
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Не говорех за обтичането на клапаните от горящите газове. Това при всички случаи не трябва да се допуска. А за продължителното обтичане на клапаните с изгорели газове при температура близка и превишаваща разчетната, което би се случило при постоянна експлоатация на двигателя при натоварване близко до пределното - в такъв случай клапаните на газифицирания двигател (прецизно настроен) биха си заминали по рано(според мен). При високи обороти компресията намалява, при което скоростта на изгаряне намалява, ъгълът на завъртане на коляновия вал за за който горивото успява да изгори също се увеличава, съответно хода който успява да измине буталото също. Няма как да има много и гориво и въздух, е ако не се говори за двигател с допълнително монтирано принудително пълнене. Иначе да - до колкото знам най-добре и най-бързо изгаря горивна смес, когато е близка до стехиометричната. Характеристиките на пропан бутана все пак се различават според мен, затова и се налага корекция на момента на запалване. Затова и при двигатели със "заводски монтирана газова уредба" - макар уредбата да е модифицирана и оптимизирана за конкретния двигател от произодителя. Макар характеристиките му да са настроени сравнително много по прецизно за работа на газ от производителя, който е запознат най-добре с параметрите му. И поне предполагаме, че са провели сравнително много изпитания за работа на двигателя в различни режими и натоварване, обикновенно пишат, че за такъв двигател монтират клапани с повишена жароустойчивост.
Само споря, не твърдя, че съм прав.
Само споря, не твърдя, че съм прав.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Като цяло разсъжденията ти не са правилни. Но честно казано не ми се водят теоретични дискусии. Доста се изписа по темата който може да разбере има информация ако и след това не е разбрал няма нужда да се обяснява повече. Разбира се това не означава че дискусията е затворена! 
BTW това с хода на буталото по-добре го изтрий!

BTW това с хода на буталото по-добре го изтрий!

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта