Разход на Приус 3
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Цикъла на Аткинсън при двигателите на Тойота съвсем не е много по-различен от обикновените бензини... Двигателя практически е същия като обикновената бензинка, но се отличава с управлението на клапаните (което го правят доста от съвременните производители.
Отделно аеродинамиката на Приус (да не споменаваме въобще и на РХ) не са нещо рязко отличаващо се от голяма част от другите автомобили...
Отделно аеродинамиката на Приус (да не споменаваме въобще и на РХ) не са нещо рязко отличаващо се от голяма част от другите автомобили...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Ако беше толкова просто,колкото го обясняваш, Тойота щяха да ползват VVT-i или Valvematic двигател,а не такъв,работещ по цикъл на Аткинсън, който очевидно има предимства пред останалите по отношение на икономия на гориво. Така че не можем да го сложим на една плоскост със стандартните двигатели,колкото и модерни да са те.slowtraveler написа:Цикъла на Аткинсън при двигателите на Тойота съвсем не е много по-различен от обикновените бензини... Двигателя практически е същия като обикновената бензинка, но се отличава с управлението на клапаните (което го правят доста от съвременните производители.
0.25 съпротивление никак не е малко подобрение при 0.30 при една Корола за пример. Не посочвам немските,защото те традиционно са с високо въздушно съпротивление.slowtraveler написа:Отделно аеродинамиката на Приус (да не споменаваме въобще и на РХ) не са нещо рязко отличаващо се от голяма част от другите автомобили...
И смятам,че тези неща са само плюсове за икономичността и не може да се слага на една плоскост хибрид с обикновена бензинка дори на дълъг път.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Lexus,
За мен това, че Тойота ползва 'двигател с цикъла на Аткинсън' е повече търговски трик...
Защо си мислиш, че част от 'обикновените' двигатели не правят точно това - да имитират цикъла на Аткинсън (асиметричност в цикъла на компресия и работен ход)....
И каква би била причината да се ползва само на Приус такъв двигател? Ако погледнеш, доста автомобили с управляеми всмукателни и изпускателни клапани работят точно по такъв начин. Като добавиш и директното впръскване, нещата стават още по-интересни и ефективни. А това го правят почти всички съвременни производители...
Относно коефициента на съпротивление:
Четем тук:
http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile ... oefficient
И какво се оказва?
Че доста автомобили имат подобен Сх...
А при по-важния СdA (комбинацията от челно съпротивление и коефициент на аеродинамично съпротивление) Приуса е доста назад...
За мен това, че Тойота ползва 'двигател с цикъла на Аткинсън' е повече търговски трик...
Защо си мислиш, че част от 'обикновените' двигатели не правят точно това - да имитират цикъла на Аткинсън (асиметричност в цикъла на компресия и работен ход)....
И каква би била причината да се ползва само на Приус такъв двигател? Ако погледнеш, доста автомобили с управляеми всмукателни и изпускателни клапани работят точно по такъв начин. Като добавиш и директното впръскване, нещата стават още по-интересни и ефективни. А това го правят почти всички съвременни производители...
Относно коефициента на съпротивление:
Четем тук:
http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile ... oefficient
И какво се оказва?
Че доста автомобили имат подобен Сх...
А при по-важния СdA (комбинацията от челно съпротивление и коефициент на аеродинамично съпротивление) Приуса е доста назад...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Много ми е интересно как представяш японците като завършени глупаци или измамници. Никой японец не би използвал нещо, от което няма смисъл. Още по-малко като търговски трик,като имаме предвид,че 80% от клиентите на автомобили изобщо не се задълбават в техническата част. Ако цикъла на Аткинсън беше идентичен като ефективност с конвенционален мотор, вярвай ми, Тойота нямаше да си прави усилието да усложнява задачата.
Двигателят на Приус с цикъл на Аткинсън работи при 13:1 сгъстяване.
И не виждам каква е драмата- той е VVTi,но работи по цикъла на Аткинсън за още по-голяма ефективност.
Самият факт,че Приус има най-нисък разход в класа доказва достатъчно добре ефективността на цялата система.
Относно съпротивлението- чел съм го ,разбира се и се вижда ясно,че не са много автомобилите с въздушно съпротивление под 0.28!
Двигателят на Приус с цикъл на Аткинсън работи при 13:1 сгъстяване.
И не виждам каква е драмата- той е VVTi,но работи по цикъла на Аткинсън за още по-голяма ефективност.
Самият факт,че Приус има най-нисък разход в класа доказва достатъчно добре ефективността на цялата система.
Относно съпротивлението- чел съм го ,разбира се и се вижда ясно,че не са много автомобилите с въздушно съпротивление под 0.28!
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Имам предвид, че е търговски трик използването на наименованието, а не ефективността на решението....
Главното при цикъла на Аткинсън е кратък цикъл на компресия и голям работен ход...
Хубаво казваш, че двигателя на Приус има необичайно голяма степен на сгъстяване - 13:1 заради това, че работи по цикъла на Аткинсън....
Новите двигатели на мазда имат степен на компресия 14:1...
И какво от това? Достатъчно икономични са и без да са хибрид.... И са с друго търговско наименование. (това малко ми напомни рекламата на Ариел с 'липосистема', заради която един познат пътува 140км за да дойде във Варна, защото липосистемата била едни сини зрънца, които ги имало повече в пакетите, продавани във Варна?!?!?!)
А относно съпротивлението - като че ли не си прочел до края примера...
Сх е един от параметрите означаващ грубо колко е ефективна дадена форма. Но имаш и челна площ.
Можеш да имаш неефективна аеродинамично топлийка, за която ще е нужно много по-малко енергия, отколкото за много по-ефективен самолет....
Затова като видиш втората по-дълга таблица (тази с СdA, за която говорих в по-предния пост) виждаш, че преди приуса има доста други автомобили, че и доста по-стари...
Веско май е примера за 'голямата ефективност' на хибрида при дълги извънградски и магистрални пътувания.
Просто хибрида трябва да се използва предимно в града, където има преимущества....
Иначе нещата стават от рода: офроуд машина да я пробваме на писта, или пък пистарка - в гората...
Главното при цикъла на Аткинсън е кратък цикъл на компресия и голям работен ход...
Хубаво казваш, че двигателя на Приус има необичайно голяма степен на сгъстяване - 13:1 заради това, че работи по цикъла на Аткинсън....
Новите двигатели на мазда имат степен на компресия 14:1...
И какво от това? Достатъчно икономични са и без да са хибрид.... И са с друго търговско наименование. (това малко ми напомни рекламата на Ариел с 'липосистема', заради която един познат пътува 140км за да дойде във Варна, защото липосистемата била едни сини зрънца, които ги имало повече в пакетите, продавани във Варна?!?!?!)
А относно съпротивлението - като че ли не си прочел до края примера...
Сх е един от параметрите означаващ грубо колко е ефективна дадена форма. Но имаш и челна площ.
Можеш да имаш неефективна аеродинамично топлийка, за която ще е нужно много по-малко енергия, отколкото за много по-ефективен самолет....
Затова като видиш втората по-дълга таблица (тази с СdA, за която говорих в по-предния пост) виждаш, че преди приуса има доста други автомобили, че и доста по-стари...
Веско май е примера за 'голямата ефективност' на хибрида при дълги извънградски и магистрални пътувания.
Просто хибрида трябва да се използва предимно в града, където има преимущества....
Иначе нещата стават от рода: офроуд машина да я пробваме на писта, или пък пистарка - в гората...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
След като всички хибриди ползват това решение, едва ли е уместно да се съмняваш в ефективността му.slowtraveler написа:Имам предвид, че е търговски трик използването на наименованието, а не ефективността на решението....
Да, Мазда направи страхотни бензинови двигатели Skyactive, но не са по-икономични от хибридите на Тойота с Аткинсън цикъл,високата степен на сгъстяване е важна за ефективността, но цикълът на Аткинсън подобрява още повече ефективността.slowtraveler написа:Главното при цикъла на Аткинсън е кратък цикъл на компресия и голям работен ход...
Хубаво казваш, че двигателя на Приус има необичайно голяма степен на сгъстяване - 13:1 заради това, че работи по цикъла на Аткинсън....
Новите двигатели на мазда имат степен на компресия 14:1...
И какво от това? Достатъчно икономични са и без да са хибрид.... И са с друго търговско наименование.
Прочел съм го, отново Приус е в челото. Пред него са 99.9% ниски спортни автомобили. Това говори достатъчно за аеродинамиката на Приус.slowtraveler написа:А относно съпротивлението - като че ли не си прочел до края примера...
Сх е един от параметрите означаващ грубо колко е ефективна дадена форма. Но имаш и челна площ.
Можеш да имаш неефективна аеродинамично топлийка, за която ще е нужно много по-малко енергия, отколкото за много по-ефективен самолет....
Затова като видиш втората по-дълга таблица (тази с СdA, за която говорих в по-предния пост) виждаш, че преди приуса има доста други автомобили, че и доста по-стари...
Пак изкривяваш нещата,което никак не ми се нрави! Веско винаги е признавал ,че настъпва здраво-скорости от 180-200 км./ч. няма как да са икономични. Ако му дадеш Маздата, ще я докара на 15-16/100км. както той кара. Казвал съм много пъти- всеки автомобил може да го накараш да харчи много при желание, но не всеки може да е икономичен както са хибридите.slowtraveler написа:Веско май е примера за 'голямата ефективност' на хибрида при дълги извънградски и магистрални пътувания.
Аз пък мога да дам пример с колегата Приус 3 с разход около 4/100 магистрално.
Това е все едно да кажеш бензиновите коли никъде не трябва да се ползват,защото извънградско харчат повече от хибридите,а градско още повече! Що за изкаване!slowtraveler написа:Просто хибрида трябва да се използва предимно в града, където има преимущества....
Иначе нещата стават от рода: офроуд машина да я пробваме на писта, или пък пистарка - в гората...
Хибридъте е икономичен и в града в пъти по-икономичен от останалите коли, икономичен е и на магистрала,ако се кара с нормални скорости 130-140-110 км./ч. Дори и на по-високи скорости е по-икономичен от бензинова кола.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
По-скоро е обратното - в съвременните двигатели с управляеми клапани се използва цикъла на Аткинсън когато е необходимо (но не винаги, защото в тоя режим пък е орязана мощността)...LEXUS написа:Ако беше толкова просто,колкото го обясняваш, Тойота щяха да ползват VVT-i или Valvematic двигател,а не такъв,работещ по цикъл на Аткинсън, който очевидно има предимства пред останалите по отношение на икономия на гориво. Така че не можем да го сложим на една плоскост със стандартните двигатели,колкото и модерни да са те.
И какво да видим отново за Skyactive (давам примера само защото ми е под ръка - убеден съм че и другите производители са тръгнали по същия път):
Although the original Atkinson-cycle engine, invented in 1882, involved a complicated crankshaft design, modern versions do much the same thing with a simple change in intake-valve timing.
....
But the idea is that the smaller volume of air/fuel mix has a longer time to burn on the power stroke, thus extracting all the expansion power the burning air/fuel mixture can create. This reduces exhaust emissions and improves fuel economy, even as it also reduces power.
....
Many current hybrids use Atkinson-cycle engines for just this reason. The difference with the SKYACTIV engine in the Mazda 3 is that the variable valve timing and high compression ratio allow the engine to run in Atkinson mode under low-stress cruise conditions, then switch to normal mode when maximum power is needed.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Едно нещо е безспорно според мен- новите скай двигатели на мазда са блестящо инженерно постижение и може би са най-доброто в конвенционалния клас. Мазда наляха много пари и интелектуален ресурс в увеличаването на ефективността на конвенционалните мотори, олекотяването на колите си, защото обявиха,че няма да разработват хибриди. Това е тяхната философия, но и трябва да признаем,че са избрали по-евтиното и лесно решение. Прекалено много изостанаха в хибридните технологии и евентуално наваксване би било много трудно.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 330
- Регистриран на: 13 Авг 2006 22:37
- Местоположение: Испания
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Мога и в града да вляза...LEXUS написа:Влезте в града и пак ще си говорим кое какво постига!IVOtuning написа:Днес:
Приус 3Г, на 17 000км
4 човека (общо тегло 380-400кг)
Пробег 220км- 180км магистрала и 40км двупосочен
Средна скорост 110км/ч
Среден разход 6.7л/100км
Данни по борд компютър.
Според мен този разход го постига всеки един съвременен дизелов автомобил.
Приус 3Г 4-4,2л/100км, обаче
Октавия 2004 1,9 ТДИ 90кс, среден разход за 2500км САМО градско 5.0л/100км.
Ситроен Пикасо 1,6 ХДИ 90кс САМО градско 5,5л/100км.
Мисълта ми е, че Приуса не е кой знае какво "чудо" откъм разход...за комфорт и удобство- спор няма.
Но пък и почне ли да се чупи....всички вдигат ръце.
Къде е смисъла да си променям стила на каране за да ми гори 1 литър по-малко????
Тази ЦВТ трансмисия нещо не ми е по-вкуса...
За мен излезe ли от града Приус губи всякакви предимства пред "нормалните" автомобили.
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Prius е 132 конски сили,как може да го сравниш с астматичната Октавиа или ситроен!
Значи Приус е по-мощен и по-пъргав,също така по-икономичен и е автоматик срещу елементарните механики.
За Приус няма оплаквания да се чупи,пък и гаранцията му добре говори за него. Октавия обаче с 2 годишната гаранция, да питам колко струват дюзичките, колко турбинката? Защото това са чести повреди. Същото се отнася и за френската сачма
Другото,което, колегата Приус 3 си доказва градски разход с Приус 3 3/100км., коя Октавия го може това или ще дадеш пример с някоя 55 коня? И такава не го може,защото технологията си е технология. Дизелът постоянно трака и постоянно харчи независимо дали ти е по вкуса.
Приус и на извънградско си харчи около 4-5/100км.
Кои са за теб "нормалните коли"? Защото бензиновите харчат повече извън града от Приус.
Значи Приус е по-мощен и по-пъргав,също така по-икономичен и е автоматик срещу елементарните механики.
За Приус няма оплаквания да се чупи,пък и гаранцията му добре говори за него. Октавия обаче с 2 годишната гаранция, да питам колко струват дюзичките, колко турбинката? Защото това са чести повреди. Същото се отнася и за френската сачма
Другото,което, колегата Приус 3 си доказва градски разход с Приус 3 3/100км., коя Октавия го може това или ще дадеш пример с някоя 55 коня? И такава не го може,защото технологията си е технология. Дизелът постоянно трака и постоянно харчи независимо дали ти е по вкуса.
Приус и на извънградско си харчи около 4-5/100км.
Кои са за теб "нормалните коли"? Защото бензиновите харчат повече извън града от Приус.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 330
- Регистриран на: 13 Авг 2006 22:37
- Местоположение: Испания
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Имам преки наблюдения над 300 Приуса 2Г и 3Г, от които поне 60-70 на газ, така че знам колко е нормалния/реалния разход в градски условия.
За Шкодата това е старото ТДИ така, че е почти вечно и няма проблеми нито с дюзи нито с турбо.
За Ситроен съм съгласен, 1,6 ХДИ не е много надежден двигател, но пък е икономичен.
132кс на приус не може да ги сравниш с такива дизелови... има разлика от небето до земята, повярвай ми.
Динамиката на Приус няма нищо общо с динамиката на аналогичен автомобил със 130кс.
Макс. скорост на Приус е 180км... колкото е на Октавията.
За Шкодата това е старото ТДИ така, че е почти вечно и няма проблеми нито с дюзи нито с турбо.
За Ситроен съм съгласен, 1,6 ХДИ не е много надежден двигател, но пък е икономичен.
132кс на приус не може да ги сравниш с такива дизелови... има разлика от небето до земята, повярвай ми.
Динамиката на Приус няма нищо общо с динамиката на аналогичен автомобил със 130кс.
Макс. скорост на Приус е 180км... колкото е на Октавията.
LEXUS
Не е мой проблема, ако си спал накриво или не са те завили снощи. От деветте коли в линка за Лондон четири коли са на VAG с дизелови мотори. Ако не ти харесва, напиши един гневен мейл, кажи им колко са малоумни, как дизел карат само глупаци / щото тракат и замърсяват / и ги посъветвай незабавно да заменят дизеловите автомобили с така любимите ти хибриди. Относно дизелите на VAG - през 2009 и 2010г. в едно от най-популярните автомобилни списания, публикуващи статии за автомобили, които минимално замърсяват околната среда / Green car journal / в класацията Green car of the year печелят VW Jetta и Audi A3 с двигатели TDI. Един от подгласниците на Ауди през 2010г. е именно Приус. Толкова за нелепите ти опити да ни обясниш колко екологична кола е Приуса. Тя не е кола де, ама ти продължавай да си строиш измисления свят "Тойота Приус - върха на автомобилостроенето", въпреки, че нито върви като хората, нито е икономична,а да не говорим за удобство и лукс / за безумните пари, които струва /.
Относно немска vs. японска техника - аз имам преки впечатления ежедневно, доколкото в семейството имаме Тойота и БМВ. Едната е два пъти по-стара от другата и на три пъти повече километра. Ако проявяваш интерес, можем да си направим среща, на която ще ти покажа и двете. И тогава ще видиш на коя вратите вече поскърцват, на коя дрънчат като алпака, как изглежда салона на кола на 300.000 километра / а и как върви / и каква е разликата между лаковото покритие на двете. Ако смяташ сравнение между Корола и БМВ 5-серия за неуместно, можеш да сравниш Тойота-та с БМВ 1-серия или с тройката. Същото е. Просто е евтина и здрава тойотата. И е отлична оферта при сравнение цена - качество.
Така, че не ми обяснявай кой, какво и как произвежда. След като толкова ти харесва, купи си тоя пластмасов кош / Приус /, карай си го със здраве и не поучавай хората, ползващи в ежедневието си истински автомобили.
Ясно ли се изразих ........, пичага?
Не е мой проблема, ако си спал накриво или не са те завили снощи. От деветте коли в линка за Лондон четири коли са на VAG с дизелови мотори. Ако не ти харесва, напиши един гневен мейл, кажи им колко са малоумни, как дизел карат само глупаци / щото тракат и замърсяват / и ги посъветвай незабавно да заменят дизеловите автомобили с така любимите ти хибриди. Относно дизелите на VAG - през 2009 и 2010г. в едно от най-популярните автомобилни списания, публикуващи статии за автомобили, които минимално замърсяват околната среда / Green car journal / в класацията Green car of the year печелят VW Jetta и Audi A3 с двигатели TDI. Един от подгласниците на Ауди през 2010г. е именно Приус. Толкова за нелепите ти опити да ни обясниш колко екологична кола е Приуса. Тя не е кола де, ама ти продължавай да си строиш измисления свят "Тойота Приус - върха на автомобилостроенето", въпреки, че нито върви като хората, нито е икономична,а да не говорим за удобство и лукс / за безумните пари, които струва /.
Относно немска vs. японска техника - аз имам преки впечатления ежедневно, доколкото в семейството имаме Тойота и БМВ. Едната е два пъти по-стара от другата и на три пъти повече километра. Ако проявяваш интерес, можем да си направим среща, на която ще ти покажа и двете. И тогава ще видиш на коя вратите вече поскърцват, на коя дрънчат като алпака, как изглежда салона на кола на 300.000 километра / а и как върви / и каква е разликата между лаковото покритие на двете. Ако смяташ сравнение между Корола и БМВ 5-серия за неуместно, можеш да сравниш Тойота-та с БМВ 1-серия или с тройката. Същото е. Просто е евтина и здрава тойотата. И е отлична оферта при сравнение цена - качество.
Така, че не ми обяснявай кой, какво и как произвежда. След като толкова ти харесва, купи си тоя пластмасов кош / Приус /, карай си го със здраве и не поучавай хората, ползващи в ежедневието си истински автомобили.
Ясно ли се изразих ........, пичага?
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Започвам да си мисля, че БМВ наистина е вдъхновяващ автомобил. Колежката със 116-ката я върна на дилъра и си купи Х1. Пак БМВ!!!
Не ни последва в "клуб Тойота".
Не ни последва в "клуб Тойота".

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта