Страница 15 от 19
Публикувано на: 28 Яну 2011 16:35
от Scott
gringo359 написа:...Освен това фотоволтаичните панели работят по-ефективно при по-ниски температури,това между другото
А също между другото, фото-волтаичните панели се нуждаят от слънчева светлина с определена интензивност, нещо не много често срещано през зимата. Захранва климатика, но надали ще захрани отоплението.

Публикувано на: 28 Яну 2011 17:12
от jim_beam
е,ще изчакаме някой да вземе тоя модел,за да разберем!

Публикувано на: 28 Яну 2011 17:22
от Владислав
Scott е прав-фотоволтаичния панел може да захрани само вентилацията на автомобила (дори не и компресора на климатика),и в никой случай не може да отоплява.Има възможност за успоредно използване с климатроника на автомобила и по време на движение.В този случай климатичната уредба достига по-бързо до желаната тампература,независимо дали се охлажда,или затопля.Така поне ми беше обяснено...

Публикувано на: 28 Яну 2011 18:22
от Vesko
scorpion написа:Според мен разхода на "хибридите" е все още висок за да се каже, че автомобилите от този клас са икономични.
След като с моя автомобил при съвсем спокойно и нормално каране мога да го докарма извънградско до около 4.5/100 ... за какво говорим. Отделно доколкото знам и вредните емисии пак при този двигател са доста ниски...
ОФФ ТОПИК: Интересно ми е как е решен проблема с отоплението при изцяло електрическите автомобили ?!?
Преди година на паркинга на БНТ имаше една триколка-електрическа. Беше точно зимата. Надникнах вътре... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Видях едно газово котлонче (от тези за излети) над него вързана една мека гъвкава тръба (от тези за кухненските абсорбатори) и изкарана като духалка около волана biggrin.gif biggrin.gif
Много хитроумно решение. ...
Топлото при хибридите, както и при нормалните автомобили идва от охлаждането на мотора с вътрешно горене. А при хибридите и ел.мотора с трансмисията имат нужда от охлаждане.
ПП: Интересно, но задният електромотор при RX-a няма принудително водно охлаждане. Но и той много рядко работи де

Re: А въпросът беше...
Публикувано на: 29 Юни 2011 12:18
от Чо :)
Scott написа:pitbulmaniak написа:...Та, ИМА ЛИ НЯКОЙ с оплаквания от своя PRIUS?
На така зададен въпрос, едва ли ще получиш задоволителен отговор. От една страна, ако някой е стигнал дотам да има 'свой' Приус, то той е направил първоначалното проучване, и е купил колата с пълно съзнание какво предлага като цяло, a колата е достатъчно надеждна за да има недоволни от проблеми с нея. От друга страна, ако някой е направил проучване, пробвал е автомобила и е решил, че не си струва - то той очевидно няма 'свой' Приус.
Има естествено и трета страна - хора дето имат известен опит, покарали са малко Приус, който не е 'техен', или пък са прочели една-две статии за него, или са защитници на каузата 'Тойота убер алес' като цяло, вечни участници в спора 'дизел или бензин' и т.н., които общо взето си чешат езиците в тази тема. Та аз като един от тези хора, ако позволяваш, имам следните забележки:
- Приус е изключително 'градска' кола, не е удобен за дълъг път (това в отговор на колегата, който пусна темата с идея да ползва Приус и пътувайки много да спести от икономии на гориво)
- не е толкова икономичен, колкото производителя казва, т.е. може да се постигне разход от рода на 5.5 л/100км, но при поддържане на скорост под 110км/ч, вероятно 5 л/100км при скорост 90-100км/ч (виж по-горе)
- много безлично и вяло управление, нестабилен при страничен вятър.
.... и всичко друго са само плюсове, освен цената... както сам си забелязал.

Здравейте Тойота фенове

От скоро следя форума и съм прочетох доста интересни неща, някои от които ми помогнаха да се реша за Приус, за което не съжалявам
От ~2 месеца имам Приус 2 (май 2008), закупен употребяван на 3 години от ТМ Ауто на ~58xxx км.
Ще споделя лични наблюдения за разхода:
Зареждал съм само от Петрол, А95 обикновен и след изминати ~3000 км:
- при скорост 120 км/ч (на темпомат по Тракия) е 5.0 - 5.1 л/100.
- при скорост 90 км/ч (на темпомат след Стара Загора) е 4.3 - 4.4 л/100.
По принцип освен показанията "на компютъра" сравнявам с "литрите / изминатите километри", като зареждам 'до горе' преди и след пътуванията и показанията са идентични!
Преди седмица беше на профилактичен преглед след 60ххх км. Освен масло и филтри смениха и предни накладки, защото бяха на 30%.
Събота ходихме до Пловдив и се върнахме в неделя.
Със 120 км/ч (на темпомат по Тракия) ми показа 4.3л/100км, на което доста се изумих!!! и зарадвах естествено
(Все още не съм ходил да заредя на Петрол, защото гледам да падне под половината резервоар, за да заредя над 25л, за което дават +1л.)
Публикувано на: 29 Юни 2011 14:49
от ace
Чо

, това е прекрасен разход. Колко ти харчи в София?
Публикувано на: 29 Юни 2011 22:14
от ceko26
Да споделя скоро ми се наложи да ходя до Пловдив (от София) с Рено симбол 1.5 dci (служебно) на отиване без климатик разход 4.4 на връщане с климатик 5.3 . Скороста беше 130 км/ч , а в колата бяхме 4 възрастни. Градско компютъра си стои на 5.5 л. Сигурен съм, че ако се постарая да карам икономично ще сваля разхода около 3.5 л/100 км.
Дано не ти създава проблеми Приуса.
Публикувано на: 29 Юни 2011 22:31
от nowyaris
Абе кой каквото и да си говори ПРИУС-а си е голяма гъзария.И отвън,и отвътре си е много готин.Другото си е до шофьора.
Re: А въпросът беше...
Публикувано на: 30 Юни 2011 11:05
от Nily_p
Ех и на мен ми се искаше хибридче да си взема ама те на парите свършиха..
Ама сега като се замисля и цената на тока сега ще скача, а и по морето режим се очаква......

Публикувано на: 30 Юни 2011 11:35
от Чо :)
ace написа:Чо

, това е прекрасен разход. Колко ти харчи в София?
Между 4 и 6 л/100 в зависимост колко е заредена батерията, дали тръгвам плавно/рязко и дали ускорявам рязко докато шофирам.
По принцип при спряло положение на кръстовището и в задръстване и двата двигателя са изключени, а при плавно потегляне само с електромотор тръгва веднага.
С лудо каране тип газ/спирачка съм виждал и разход 10+, но аз не съм такъв шофьор.
ceko26 написа:Да споделя скоро ми се наложи да ходя до Пловдив (от София) с Рено симбол 1.5 dci (служебно) на отиване без климатик разход 4.4 на връщане с климатик 5.3 . Скороста беше 130 км/ч , а в колата бяхме 4 възрастни. Градско компютъра си стои на 5.5 л. Сигурен съм, че ако се постарая да карам икономично ще сваля разхода около 3.5 л/100 км.
Дано не ти създава проблеми Приуса.
Относно климатика (изцяло електрически) - винаги е включен на 21° и цитирания разход по горе е с вкл. климатик. (Зимата мога да издържам много на студ, но лятото - жегата не ми понася.) По принцип си стои на auto, но при големи разлики с външната температура започва да лъха студено и като го усетя по врата или ръцете го превключвам да духа към стъклото и надолу, или намалявам вентилация, или вдигам с някой градус, за да намаля разликата с външната температура (зависи от спътниците).
П.П.
Благодаря за пожеланието

и се присъединявам към него за всеки, каквато и да е кола му/ѝ.
Публикувано на: 01 Юли 2011 20:56
от djofi_m
понеже приуса е икономичен (ама само на градско), съжалявам че не можах да го намеря с превод.
http://www.vbox7.com/play:15db87a8&al=1&vid=1938756
ПП. между друго такава кола втора употреба не се купува, заради батериите.
Публикувано на: 02 Юли 2011 11:22
от петър
Оффффффф колега това е като да сравняваш череши с вратна пържола.
Чети колегата какво е писал в по горните постове за извънградския.
Публикувано на: 25 Юли 2011 22:43
от Not_active_user_1
Да посъживим темата, че нещо явно никой няма оплаквания от Приус.
Аз пък имам.biggrin.gif
Искам да се оплача, че колата колкото повече е карам, толкова повече ме кефи. Истинско удоволствие, малък разход, безупречна работа, приличен комфорт, возия и оборудване.
Разход при нормално каране 4-4,5/100 смесено (градско, магистрала, първокласни пътища). Ако човек се напъне може да смъкне разхода под 4/100. Аз го правих в началото, но е доста изнервящо за останалите участници в движението. Има си чалъми, като основният е да се потегля съвсем плавно (да му мислят тези след теб:whistle: ). При такова потегляне до към 40-45 км/ч е само на ел. двигател колата. След това включваш темпомата и колата продължава в най-икономичният режим на движение. Боравенето с газта трябва винаги да е плавно. Аз обаче в повечето пъти не издържам и си настъпвам, което ми коства с около +0,5 л. което не е кой знае колко.
Дано не прозвучи, като реклама, но Приус е наистина автомобил, който си заслужава всяка стотинка. Много балансиран във всяко едно отношение. Пожелавам на всеки да усети това удоволствие!

Публикувано на: 25 Юли 2011 22:54
от jim_beam
откога се мъча да им го кажа,ама не - газ или метан.българска работа! biggrin.gif
Публикувано на: 25 Юли 2011 23:16
от Vesko
prius 3 написа:Аз обаче в повечето пъти не издържам и си настъпвам, което ми коства с около +0,5 л. което не е кой знае колко.
Дано не прозвучи, като реклама, но Приус е наистина автомобил, който си заслужава всяка стотинка. Много балансиран във всяко едно отношение. Пожелавам на всеки да усети това удоволствие!

Аз продължавам да твърдя че това не може да е вярно.... моя хибрид с внимателно каране см го карал с около и по-малко от 8л/100км, а с невнимателно 23л/100км. Тъй че настъпването при приус да дава само +0.5л??? ... всъщност ако е на километър мога и да се съглася biggrin.gif