Страница 15 от 19

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 03 Окт 2024 13:31
от mapamop
r34c7 написа: 03 Окт 2024 12:07 че я мия 3 пъти на година...
Тази не знам как и кога е мита изобщо. Питах моя в Словения, тая кола що вони цялата на неизмити крака, и отговора беше:
Защото автомивката за външно измиване е 20-25 евро. За цялостно почистване гони 40. И рядко се чистят, предвид че се набиват сутрин и вечер предимно магистрално 120 до 200 километра до работа.
Т.е. може и да е мита веднъж в годината, отвън за прегледа. Аз я изпрах вътре цялата и смених филтъра на климатика. И спря да мирише на умрял и втасал словенец.
Теорията ми е че в тези зони опира велтера на смотания подкалник и е претрил иновативния тойотски грунд. Ламарината очевидно са я заварили на колата както е била с ръждата и тя си е работила под увисналия от ръжда силикон, и зад велтернния подкалник, без да има шанс да излезе водата и лугата която се беше събрала зад него (по една шепа кал, пясък и чакъл на калник).
Още изначало са я претупали във фабриката. Предвид че си изглеждаше всичко нормално с поставения велтер, дори аз не предполагах че там ще е гнилоч. Обикновено ръждата е на същото място но в кухината под стоповете вътре. Велтера го махнах да не го цапам със битумна смес, и чак тогава лъсна посерковщината на койотите. В момента съм леко скептичен дали ще го върна тоя велтер, въпреки че ще се реже, заварява парче ламарина на мястото на паяжината и ще се клепа с ръждопребразувател, битум и вакса за кухини.
Авенсиса е тотално различна изработка като технологии и проектиране. Дори Т22 е по-качествено проектиран и направен. Всъщност откъм корозия, материали,динамика и изработка Т22 е по-добър от Т25 и на светлинни години от Т27.
На Т27 шумоизолацията на практика я няма, облицовки и материали са по-евтини на пипане и усещане, но пък не им гният мостовете и не се смарангясват клапите на климатика. За сметка на отва си имат други ядове.
Но тази Корола-Версо, даже и Индийците в "Махиндра", Тата (или някоя от легендарните им марки, двойкаджии по сигурност, и шампиони по ниска цена) примерно, много вероятно щяха да я направят по-добре.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 03 Окт 2024 13:33
от mapamop
nov написа: 03 Окт 2024 13:25 я прегледай носещи греди, там , където са захванати носачи, заден мост най вече, отпред магарето, бомбетата дали всичко е наред на тоя
Гледани са още преди да я купя. И след като ходих да я взема. И тапите отварях да ровя в гредите. Странното е че предните калници пак нямат нищо по тях, но са като нови. Само задните калници и парчето под пода на багажника са зле. Напречните греди са още с ваксата - поизсъхнала но я има.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 03 Окт 2024 13:50
от nov
Я измисли неква цена да ти докарам ориза със зеленчуци да го профилактираш, аз шси взема хотел в РусИ за една седмица и нема а ти висЪ на главата, само ше идвам да ти помогама да го положим на една страна или директно по таван?????????????????

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 03 Окт 2024 14:58
от mapamop
nov написа: 03 Окт 2024 13:50 Я измисли неква цена
Не мога. Днес похарчих поредните 23 лева за 2 литра битумен сопол, и вероятно ще има още да харча.
nov написа: 03 Окт 2024 13:50 шси взема хотел в РусИ за една седмица
Колата е регистрирана на 19.08 и от примерно 20-21.08 не е излизала от гаража, и нищо не съм ѝ върнал досега. А бях отпуска до 02.09 и в тия дни почти нямам пропуск да си повися 10 до 14 часа в гаража. Та за една седмица най-много да я разпилея и да е частично сглобена, но не и цяла. Сам съм в гаража, и е тесен за тези коли.

И като гледам по план скица до края на годината са ми натрупани тая барака, моя леген и поне един цял климатик на Авенсис Т27 да го изкормя, измия целия, и да му сменя радиатора в купето - което са си поне 2 почивни дни и още 2-3 вечери да събера обратно всичко.
Отделно че това с покритията под колата и в кухините се прави на сухо и топло време. И ваксата и битумното покритие имат изискване за полагане над 15 градуса, като се препоръчва да не запечатвам влагата на въздуха под тях. Последните 2-3 седмици валя инцидентно и ме забавиха тия дъждове.
Така че конкретен отговор вероятно мога да ти дам чак късната пролет на 2025 година.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 03 Окт 2024 15:06
от Ивайло Димов
Подкалниците са хем полезни ,хем бич .Пазят донякъде основата на калника от камъчета ,пясък ,лед и кал нооо на 2-3 години тря се сваля всичко ,чистене миене ,съхнене и ако всичко е наред дори една ръка леко разредена 3в1 обновява покритието и пази .Инак там се задържа прахоляк ,мизерия и не съхне от влага та за това и бавно разяжда ламарината.
Познай западния Бай Ганьо дали му се занимава tooth.gif с такиви нещица.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 03 Окт 2024 15:19
от mapamop
Ивайло Димов написа: 03 Окт 2024 15:06 западния Бай Ганьо
даже не е знаел за тия неща. Хващам се на бас на една фафла, че не е знаел, предвид че тия подкалници никога вече не лягат правилно след първия им демонтаж, защото се смачкват. А тия си бяха очевидно "девствени", преди да ти изкормя.
Човека си е купил 4 годишен автомобил върнат от лизинг, на представителство на Тойота и просто я е карал. Сменял е масло на около 15-20 000 (веднъж годишно), защото смяната е около 200 евро с труда, и дотам. И тя си е издала ресурса и си е изкарала парите. Миналата година декември е дала ламбда стойност на газовете 1.01, спрямо 0.8 до 1.0 предходните години, видяли са я на прегледа че с ръжда под багажника и са го предупредили да я продава, или да я прави.
Това е - няма никаква романтика или драма с тая кола. И аз нямам нищо насреща да го оплюя човека - направил си е сметката че му е вдигнала разхода драстично, натиснали са го за газовете и ръждата, и си е направил сметката че е време за "Чао" или душманска реставрация.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 03 Окт 2024 17:14
от dracunculus
То проблемът на колите "на Запад" е, че след определен момент, освен, че стават прекалено скъпи за ремонт, заради безобразно скъпите услуги тука, става и, че не можеш да си намериш някой сервиз/механик, който да е по-кадърен от това да ти смени масло, филтри и дискове + накладки. Това са моите наблюдения, просто масата механици са обучени и свикнали на банални "ремонтчета" по основно що годе нови и безпроблемни коли. Авенсисът ми напоследък взе да дава симптоми на зацапан дросел и дебитомер, нищо сериозно, но на празен ход взеха да играят от време на време оборотите. В сервиза ми казаха, че не смятат да го отварят, нямал проблем (да, не го прави често) и този "ремонт" бил "СЛОЖЕН" tooth.gif !!! Мога цяла нова тема да отворя в оффтопика и такива случки да ви разкажа от тиролски и баварски сервизи (основно на ВАГ), които не сте си и представяли . Но това е друга тема

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 03 Окт 2024 17:34
от Ивайло Димов
tooth.gif По тия сервизи обичат да сменят там такива дейности не вършат .Аз имам фактура в колата от сервиз на Рено-Дачия -смяна на масло ,филтри,филтри АГУ,свещи и доливане на фреон =1098 лева .Правили няква диагностика на колата заради няква грешка ,ама тай и не разбрали за кво иде реч .Грешката си седи bash.gif
Викам на шефа "Аве тая кола е извън гаранция .Що я пратихте там ,след като аз на тая де караме ги свърших същите работи за 250 кинта ,без смяна на свещи" Със свещите щех да я докарам до 320 макс .
Вика неква грешка имаше ,е питам махнаха ли я ,не не успяха tooth.gif

Един от Логаните ,два пъти къса след 500-600 км пистов ремък и два пъти къса маркуча на климатика .И двата пъти ония пендели взимат 250 кинта за ОЕ ремък и труд ,обаче не гледат ролките .Ела да видиш колата ,отивам отварям капака и веднага зяпам ,че оптяжната ролка наебем страна леко .Е от третия път я оправиха след оглед на всички ролки по веригата tooth.gif .Пе'драсти ,срал съм им фостите по тия оторизирани сервизи .

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 03 Окт 2024 17:38
от Ивайло Димов
tooth.gif Тойота Венци Шумен го изритаха ,чиляко взимал пари да сменя масло ама само сменял филтри и наливал старото .Урод казвам ти ,прибирал си и продавал ОЕ масълцето ,а на гаранционни коли наливал обратно старото .

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 03 Окт 2024 19:57
от mapamop
dracunculus, що мислиш че пиша тук в техническите теми, вместо във форума на Proxmox, FreeBSD, които са ми по линиите на душата и заплатата?
Не мога да намеря свестен тенекеджия да ми завари и оправи тези ръжди на тая барака, както и на моя кенеф. Един ми даде цена от "поне 160 лева и нагоре" за дупката в десния подкалник от по-горните снимки, когато беше само тя на хоризонта.
Питах на 2-3 места за смяната на веригата - не правим такива неща. Въпреки че им обещах разпечатано на хартия сервизното - ще я сменям май аз. Двама кллеги от форума ми казаха че ще се справя сам.
Питах за климатика да видят що тресе - не се наемат 4 сервиза за климатици и локалното представителство. Айде нова тема във форума със 23 страници.
Клапите на климатика и смяна на интеграционното реле - пак никой. Пак тема във форума.
И така нататък - зад цялото ми фъфлене тук имам поне един отказ от някъде си.
И тук вече само сменят масло и гуми. За друго или цената е да ме откажат, или директно "не"

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 03 Окт 2024 20:13
от iovkito
На авенсиса като слагах теглича, задните калници не бяха цвете. След тези снимки, няма да имам смелост да ги погледна. :)

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 03 Окт 2024 20:28
от max-2
Тараторе, пробвал ли си с калай? Такива малки участъци мисля ще станат добре с предварително калайдисване и запояване на парче със застъпване половин един см. Така си независим от майстори и ще си свършиш работабез да гориш задната невидима част. Преди много години съм запоявал резервоар на жигула с голям поялник, но не помня на ток ли беше или го нагрявах с горелката нещо като меден чук с формата на поялник.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 03 Окт 2024 20:39
от mapamop
iovkito, погледни ги докато са само калници. След това са прагове, а те са опорна част при страничен удар.
max-2 написа: 03 Окт 2024 20:28 пробвал ли си с калай? Такива малки участъци
Не са малки, колкото дланта ми са.
Мислех си за флюс без миене, и 200 грама паста за запояване на примерно 180 до 240 градуса в спринцовка или кутийка от китайците. И после пистолета за горещия въздух на първата степен (около 350-400 градуса) да я стопи. Пастата мога да я клепам с четка, но пак иде голяма площта, и липсва много материал. После е ясно запечатването.
Но е много повърхността и е голяма робия. И тръбите на резервоара са близо до левия калник. А не ми се сваля резервоар, предвид че е имоълен догоре в момента.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 03 Окт 2024 20:48
от mapamop
Асфалтирах отдолу, но със Novol ULTRA UBS Antigravel.
Body 930 bitumen е т*шак - снощи ми запуши смукателната тръба на пистолета няколкократно.
Утре ще си взема още 1 кутия че имам малко пропуски, и ще остане може би и за калниците.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 03 Окт 2024 21:54
от Ивайло Димов
:thumbsup: Удари отгоре една църна боя да го запечаташ и тва ша му е следващите 10 години