Страница 15 от 32
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Публикувано на: 24 Авг 2023 08:36
от itzoa
Голям майтап. Хем го знаех, но се оказа че съм минал 2000 км само на еко режим и чак сега се сетих, че имаше и нормален и power режим. И аз се чудех що тая кола е такава - вярно не харчи, ама и не върви
Оказа се, че можела и по-добре да ускорява. Снощи едно Габрово - Трявна и обратно направих и си беше супер. Особено с по-силна музика
Ново питане: От
youtube канала на този пич бях чул, че е добре да се сменя маслото на 5 а не на 10 хил. мили, т.е. на 7500-8000 км, ако се кара основно градско. Както и първия път е по-добре да е по-рано.
Ама се зачудих при разработването на моята, на която в ръководството пишеше да се кара по-полека първите 1000 км, дали имат предвид 1000 км на двигателя или изобщо. Защото при едно 50% от времето в EV режим излиза, че чак сега съм минал 1000 км на двигател (2000 км на километража) и това значи и че 15 х.км за обслужване са реално около 7500 за двигателя, което си е напълно ок.
Дали разсъждавам правилно?
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Публикувано на: 24 Авг 2023 09:56
от Namu
itzoa написа: ↑22 Авг 2023 09:03
Мисля, че е време да напиша няколко реда като ревю на автомобила, на който за 3 седмици му навъртях 2000 км.
Като цяло нагласата ми и оценката ми е положителна, но няма да спестя и негативите, част от които са персонални нагласи. Започвам с тях:
Първо - още на първото си пътуване извън града се сдобих с фишче заради превишена скорост. Оказа се, че просто не мога да разбера с колко карам - този негатив е като цяло за хибридната система, а не за конкретния модел. СВТ-то вие като обезумяло по баирите без да ускорява особено, а понякога по равно или леко надолнище без да чувам нищо съм ускорил от 50 на 70. Идвайки от автомобил с ръчна скоростна кутия ми е доста трудно да преценя с колко карам, особено като съм на ток, а и моя дисплей е по-ниския клас, който са 2 кръгчета и в едното показва дигитално цифрите на скоростта, което за разлика от стрелката няма как да се види с периферното зрение.
Второ - шумен двигател. Като върви на ток е супер, но самия двигател е съпоставим с дизела от който идвам, че на моменти даже и по-шумен.
Аз на теста нарочно я пробвах как е на ускорение. Разбира се, не нещо супер агресивно, но нормално ускорение на изкачване, все едно тръгваш от светофар и в колата беше много тихо. Предвид че карам едно ц3 75 коня, или поне е било преди половин милион километра, може би имам грешна представа за ниво на шума. Не знам. Ще видим като дойде.
Относно скоростта - като си на спускане защо не включваш "B"?
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Публикувано на: 24 Авг 2023 13:05
от Анонимен2
"B" не се препоръчва (Car care nut от Youtube примерно), защото натоварва CVT-то и се износва по-бързо

. Е все пак ако имаш огромно спускане в продължение на километър/и, за да не запалиш дисковете - може би е удачно.
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Публикувано на: 24 Авг 2023 13:21
от itzoa
И аз мислех, че на всички по-дълги спускания трябва да съм на Б, но това, което прави е да намалява много по-агресивно скоростта и да товари двигателя/ кутията. Т.е. пъпли едва едва и е наистина за сериозни наклони. И другото, което забелязах при спускания, е че тогава не светва EV, защото явно ползва двигателя за намаляване на скоростта и дори и да не харчи нищо, го оставя, докато EV светва, когато се кара само на ток, което при мен досега на еко режима е около 50-55% от времето.
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Публикувано на: 24 Авг 2023 15:55
от Hursa
Според мен - не е коректно да се каже, че Б режима износва повече "CVT-то" (може би е добре да се пише е-CVT, поради голямата разлика в конструкцията). Все пак то е разчетено на значително (многократно) по-големи натоварвания. И дори когато ДВГ само поддържа скоростта в голяма част от случаите е значително по-натоварено - отколкото когато развърта или "върти" само ДВГ. Както и продължителността на времето, когато автомобила се задвижва от ДВГ, е десетки пъти по-голяма от случаите в които се налага ползването на Б режима. (Има и друго - начина по който се натоварва в този режим, контакта е предимно между други повърхности на зъбите.)
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Публикувано на: 24 Авг 2023 16:54
от slowtraveler
itzoa написа: ↑24 Авг 2023 13:21
И аз мислех, че на всички по-дълги спускания трябва да съм на Б
Аз бих ползвал този режим единствено ако батерията ми е препълнена и продължава да се налага интензивно натискане на спирачките за поддържане на скоростта...
За нуждата от инцидентно натискане на спирачката не бих си играл да преминавам в B..
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Публикувано на: 24 Авг 2023 18:31
от Hursa
Според мен е добре да се ползва при по-стръмни спускания, със завой - спускане в проход. И май само за това го ползвам, и може би това му е основното предназначение. Тъй като в този режим задържането е по-голямо при пуснат педал на "газта" и съответно се налага по-малко да се натиска спирачката за да се удържи ускорението на автомобила (е и така по-малко се нагряват спирачките, а това при продължителен спуск си е доста важно).
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Публикувано на: 24 Авг 2023 20:30
от slowtraveler
Hursa написа: ↑24 Авг 2023 18:31
това при продължителен спуск си е доста важно
Ами на времето практически ежедневно 'прегрявах' спирачки в изключително тежък режим.. Това бе денвелация около 1400м по асфалтиран път по дистанция около 16км с много завои (от х.Ком до Берковица). Т.е. постоянно си на спирачки. Това - при автомобил без никаква алтернатива за спиране освен спирачките (няма моторна спирачка)...
Да, със стара спирачна течност се случваше да прегреят/кипнат, но това никога не ми се е случвало с друг автомобил... Така, че не бих се притеснявал за спирачките дори и в Д-режим..
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Публикувано на: 24 Авг 2023 20:51
от max-2
Зависи, някои хора не знаят, че спирачката трябва да се отпуска. Трябва да се използва според терена намаляване и пускане на спирачката периодично.
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Публикувано на: 24 Авг 2023 22:03
от Hursa
Е не кипване на течността ме притеснява. А и с "моторна" спирачка шофирането е доста по-удобно за водача, поне на мен ми е по-удобно при споменатите условия

.
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Публикувано на: 25 Авг 2023 09:29
от itzoa
Hursa написа: ↑24 Авг 2023 18:31
Според мен е добре да се ползва при по-стръмни спускания, със завой - спускане в проход.
Всъщност - да. Сега ми беше бавно при спускане през Шипка на "Б", обаче зимата на хлъзгаво ще е идеално!
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Публикувано на: 04 Сеп 2023 08:59
от itzoa
Реших да си ъпдейтна мнението след като минах още почти 1000 км. Нещо с тоя хибрид рязко започнах да пътувам повече от нормалното за мен

Общо взето си харчи 4 на 100 с нормално каране. Нито много бавно, нито много бързо, чат пат пробвам ускорение, чат пат се влача, не винаги спазвам ограниченията, но се опитвам. Магистрално тук няма.
Основната причина да си сменя мнението към доста по-позитивно е, че първите 2000 км, които си бях определил за разработване на двигателя (в книжката пише 1000, но реших че при 50% средно на ток трябва да мина 2 пъти повече) карах единствено на Еко режим. Който като изключих разбрах колко добре си вървяла колата. И си ускорява и не вие чак толкова двигателя (което е странно, но на еко е по-муден и от там иска повече натискане на педала на газта и от там доста по-шумен при баири и опити за резки ускорения).
За интериора - ами от как бях по морето не ми е тракало таблото - или бях попаднал на много кофти път или е от жегата, но сега всичко е тип-топ. Материалите не са станали по-луксозни, но ми се струват по-добри или просто аз им свикнах

Имайте предвид, че мнението ми е изградено въз основа на сравнение с ВАГ 1.9 тди от 2004-та, помпа-дюза със 105 коня, което карах последно, та затова тази ми се струва доста по-пъргава.
Сещам се обаче за един минус, който май не съм казвал - липса на лумбална опора при по-ниските нива на оборудване (всъщност май само при най-високите я имаше). Което лесно се оправя с възглавничка на кръста.
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Публикувано на: 04 Сеп 2023 10:15
от iovkito
Добър разход. При тези цени на горивата, това е един доста голям плюс.
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Публикувано на: 04 Сеп 2023 10:38
от itzoa
Да, икономична е, като поне 70% от времето е карано на климатик. Очаквам обаче зимата да се вдигне ако се кара на кратки разстояния, защото сега включва почти веднага на EV, но тогава ако искам и топлина няма да може да загрее веднага.
Yaris Cross - има ли вече собственици?
Публикувано на: 05 Сеп 2023 10:34
от Namu
А защо караш първите 1000/2000 километра на еко? За по-сдържано ясно, но за режима ми е странно.