Страница 15 от 46
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 05 Сеп 2014 12:01
от nowyaris
Склонен съм да се съглася че за кола дето нова струва сто и кусур хилки да спестиш десетина процента си е сума.Но за кола дето нова е двайсетина - струва ми се безмислено.Пък и темата си е за Приус,не за "Гранд" модели.Отделно дето "Чероки"-то не е точно семейна кола,а си е и работно добиче,а за служебна кола споменах че нещата са КОРЕННО РАЗЛИЧНИ.
ПП.- А за студентските разходи - даже няма да ти стигне отстъпката на Черокито biggrin.gif .Вервай ми.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 05 Сеп 2014 18:47
от slowtraveler
Airfan написа:....За мен колата е като за теб ходенето за риба, примерно - доставя ми удоволствие да си я карам, да се занимавам с нея и си ми е един вид хоби. Така че за всеки влак си има пътници.
Моята беше на 6 или 7 км, пък я купих за нова

О, удоволствието от автомобила е едно на ръка - неотменимо условие при избора ми на автомобил е да ми е удобно с него и да ми доставя удоволствие...
Но от друга гледна точка - техниката е за да ми слугува - да ми върши работа без да ми създава прекалено големи проблеми.
nowyaris - за първия срок до нова година - ще стигнат

Все пак сме в 'друга държава' (не знам дали днес им мина референдума)

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 06 Сеп 2014 14:37
от zi_zi_top
Airfan написа:Попринцип си прав и зависи как приемаш автомобила - като средство за придвижване или като средство за доставяне на удоволствие. Ако е просто средство за придвижване - всяка кола на 1-2-3 години ще е достатъчно изправна да те придвижва и няма да се бориш с технически неизправности, но в другия случай, когато освен придвижване си доставяш удоволствие, тогава защо да не е нов на 0 км? За мен колата е като за теб ходенето за риба, примерно - доставя ми удоволствие да си я карам, да се занимавам с нея и си ми е един вид хоби. Така че за всеки влак си има пътници.
Моята беше на 6 или 7 км, пък я купих за нова

Преди около 20 години и аз реших да се изкефя с нова Астра, но се започнаха волни и неволни щети с постоянни разправии със застрахователи и сервизи. Е, писна ми и я напудрих, след което веднага я разкарах. За 1,5 година загубих над 3500 лв. сегашни пари и си скъсах нервите.
Гледам, че и теб те е подкарала черната серия с новия Авенсис и се питам къде е кефа да си видиш новата кола заприличала на кора за яйца. Все пак важното е ти да си здрав. Пожелавам ти кураж и здрави нерви!

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 08 Сеп 2014 13:45
от SFINKS
slowtraveler написа:Нямаше да е по-изгодно да изчакам да стане на 50-100х.км, защото тогава може да съм го продал
Относно демиджа за 3х.км из варненските трапове - мога да ти кажа основния маршрут на тестовите автомобили - магистралата и няколко основни идеални булеварда...
Та като цяло - получаваш практически нов автомобил с много остатъчна гаранция... Твърдо бих предпочел такъв автомобил отколкото каран в някоя фирма за същото време - във фирмата нямаш притеснен дилър до себе си
За справка според митническите разпоредби:
“Нов автомобил” е автомобил, за който към датата на внасяне е налице едно от следните условия:
а) не са изминали повече от 6 месеца от датата на първата му регистрация (включително в чужбина), или
б) е изминал не повече от 6000 км
А сравнение между нов и този автомобил мога да направя - предния ми бе на 5км (на 0км още не съм попадал), и никаква разлика не отчитам - включително миризмата е същата.
Спестените пари покриват например застраховката до края на гаранцията... Или пък студентските разходи на сина ми за единия срок
Или пък горивото за 50х.км. Лошо ли е?
Т.е. в момента карам гратис 50х.км
Да, пожелавам на всеки да има удоволствието да се качи на нов автомобил. Но ако приемаш автомобила като средство, а не като цел, предполагам при 90% от хората ще им дойде идеята, че в края на краищата и този автомобил ще се амортизира също както всичко останало.. И ще спрат да се втиляват дали е на 5 или 5000км... Важното е да върши работа с минимални ядове...
Никакъв гратис не караш , този автомобил без особен пазарлък можеше да го вземеш с 5% отстъпка чисто нов ,а при много добри лични контакти с мениджъра на колона и с 10 % отсъпка , пак чисто нов . Дилъра не е загубил и стотинка от цената коят е платил той за този автомобил нов , а ти е ползвал автомобила за тестов 3000 км .

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 08 Сеп 2014 14:03
от Airfan
Потвърждавам за отстъпките.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 08 Сеп 2014 18:37
от slowtraveler
Airfan написа:Потвърждавам за отстъпките.
Това, че дилъра не губи е ясно. Обаче навярно не правите сметка, че тестовия автомобил не е нова продажба...
Продажбата е в момента на регистриране на тестовия автомобил на 'оперативен лизинг' на преференциални за дилъра цени (т.е. лизингодателя купува автомобила и го дава за ползване на дилъра).
А 'продажбата' на тестовия автомобил в последствие не е продажба, а прехвърляне на лизинг по остатъчна стойност (т.е. по-ниска от цената, на която я е 'купил' дилъра)...
Относно отстъпките - в даден момент при конкретни модели нещата не стоят точно така...
При предходни автомобили съм слизал с отстъпки и над 15%...
За джипа обаче отстъпка над 3% бе невъзможна към дадения момент - нов технологично модел (въпреки, че е фейслифт на стария) - голямо търсене, а предлагането малко...
А и цената си е 'изпилена' в сравнение с другите марки като цяло...
Поне така си мисля - някой ако има познат в сферата да сподели при единичен закупен джип от този модел каква отстъпка е постижима...
Единствено така можем да направим някакъв достоверен извод. Всичко останало е празни приказки...
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 08 Сеп 2014 19:07
от nowyaris
И какво общо има всичко това с икономическата изгода от закупуването на чисто нов семеен Приус ???????????? На колегата с почти biggrin.gif новото Чероки му излиза сметката,на дилъра и на него му излиза сметката.Със сигурност.Въпроса е на тези,дето са си закупили чисто нов Приус / или Аурис,или Ярис / с хибридно задвижване дали им излиза сметката ???????????
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 08 Сеп 2014 22:23
от Airfan
nowyaris написа:И какво общо има всичко това с икономическата изгода от закупуването на чисто нов семеен Приус ???????????? На колегата с почти biggrin.gif новото Чероки му излиза сметката,на дилъра и на него му излиза сметката.Със сигурност.Въпроса е на тези,дето са си закупили чисто нов Приус / или Аурис,или Ярис / с хибридно задвижване дали им излиза сметката ???????????
М... сметка - едни 30 до 60 бона на улицата... Само кефа остава, докато не я удари градушката

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 09 Сеп 2014 12:00
от slowtraveler
nowyaris, в момента в който на всички по веригата им излезе сметката - настава всеобщо щастие, независимо дали карат приус или заз-ка

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 09 Сеп 2014 12:16
от Rudy
А-ха. И вълкът - сит и агнето - цяло! Утопия...
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 09 Сеп 2014 12:58
от nowyaris
Rudy написа:А-ха. И вълкът - сит и агнето - цяло! Утопия...
Разбира се че не е утопия - просто овчарят е станал на мръвки

.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 09 Сеп 2014 13:07
от nowyaris
Airfan написа:nowyaris написа:И какво общо има всичко това с икономическата изгода от закупуването на чисто нов семеен Приус ???????????? На колегата с почти biggrin.gif новото Чероки му излиза сметката,на дилъра и на него му излиза сметката.Със сигурност.Въпроса е на тези,дето са си закупили чисто нов Приус / или Аурис,или Ярис / с хибридно задвижване дали им излиза сметката ???????????
М... сметка - едни 30 до 60 бона на улицата... Само кефа остава, докато не я удари градушката

Мойта австрийска баба казва,че проблем било "херцинфаркт"-а,всичко друго било "шторунг" (пречка).Тъй че хич да не ти е на оная работа.Догодина по това време ще е само лош спомен.Може като го пооправиш Авенсиса да го смениш за Приус biggrin.gif .
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 09 Сеп 2014 13:18
от slowtraveler
Rudy написа:А-ха. И вълкът - сит и агнето - цяло! Утопия...
Не е точно утопия - все още има нормален бизнес, който се държи на този принцип - умерена, но регулярна печалба...
И купувача на стоката/услугата е доволен, защото е платил нормална надценка, оценяваща труда на доставчика на стоката/услугата. И 'търговеца' е доволен, защото е получил полагаемото му се възнаграждение. И производителя е доволен, защото е реализирал производството си..
Е да, понякога 'по нашенски' си мислим, че някой трябва да ни подари нещо, щото сме много хубави. И не ценим чуждия труд, пък мрънкаме, че нашия труд вечно е недооценен..
Т.е. другите трябва да работят без никаква надценка, защото ако сложат надценка значи са мошеници. Докато нашата надценка трябва да е висока, защото и ние семейства храним
Но това си е нашенска черта - мърдане няма

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 09 Сеп 2014 18:49
от nowyaris
Ако всички по веригата са доволни,това означава само едно - един от всичките е преебан,ама още не може да го осъзнае

.
Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Публикувано на: 09 Сеп 2014 19:50
от Hursa
Не разбирам от икономика и бизнес за съжаление. Затова не разбирам и как така приус в щатите е долу-горе на половин цена в сравнение с цената му в Европа. Това важи и не само за приус и за тойота. Не вярвам тойота в щатите да продават на загуба, само за да се държат там. Все пак това им е основен пазар. Това ме кара да се чувствам „леко” пр****н, като „европеец”. Май цените на автомобилите тук, в европата, са доста напомпани.