Страница 15 от 46

Re: Гори масло - toyota avensis

Публикувано на: 24 Сеп 2013 16:36
от bubblebee
Не знам дали е нормално, но днеска при запален двигател отвих капачката за маслото и оттам яко духаше.

Re: Гори масло - toyota avensis

Публикувано на: 24 Сеп 2013 18:40
от dimkaraganchev
Нормално е. Виж, от щеката не е.

Re: Гори масло - toyota avensis

Публикувано на: 25 Сеп 2013 03:19
от Japanese_fever
Това не е ли порсловутия recall заради сегментите Kolbeschmit? (или там както се казваха)
Кои години обхващаше проблема. Сигурен съм че двигателя беше 1.8л (1ZZ-FE).
Във форума има поне 5 големи теми по въпроса. Ако е сегменти имаш два избора - или да ги смениш или да доливаш.
От мин до мах на щеката е 1л. Чувал съм да горят масло, заради сегментите по 1л на 1000 мили, ако не и повече.

Re: Гори масло - toyota avensis

Публикувано на: 25 Сеп 2013 08:49
от steich
При проблем задължително ли се сменят бутала и сегменти или може и само сегменти ?

Re: Гори масло - toyota avensis

Публикувано на: 25 Сеп 2013 16:46
от bubblebee
Сега си погледнах големия талон на него пише номер на двигател 1ZZU50.... и тн. Този двигател от проблемните ли е?

Другото - възможно ли проблемът да е някъде от вентилацията на картерните газове? Някой запушен маркуч или...... ?

Re: Гори масло - toyota avensis

Публикувано на: 25 Сеп 2013 17:17
от slowtraveler
steich написа:При проблем задължително ли се сменят бутала и сегменти или може и само сегменти ?
Първоначално сменяха само сегменти.
След това - комплект сегменти, бутала и щека за масло...
Имаш ли мацнато с боя по щеката?
Според мен едва ли проблема ти е точно калпави сегменти...
По-вероятно е да е заради износени вече сегменти - все пак говорим за 9 годишен автомобил...
Други възможности - уплътнения на клапани. Вентилацията на картерните газове също е вероятна причина...

Гледам снимката на пръста изцапан в ауспуха.... Нормално е да е черно. Но мазно ли бе на разтриване, или се разпрашаваше като го разтъркаш?
Ако не е мазно, то е добре да огледаш за теч на масло...

Re: Гори масло - toyota avensis

Публикувано на: 26 Сеп 2013 09:19
от bubblebee
Не знам в тойота дали ще се навият да проверят дали е от някакво запушване за картерните газове, защо да не тръгнем и от най-малкото и най-малкото възможно. Не знам какво да им кажа - да го проверят ли ... просто... boxed.gif

Не беше мазен.... или поне така си мисля

Re: Гори масло - toyota avensis

Публикувано на: 26 Сеп 2013 11:47
от Lakokara4a
Честно да си призная не съм сигурен че колата ти гори масло... Може и да има нещо, но едва ли е големия проблем за който говорим. Провери си първо дали има горене известно време и тогава предприемай ремонти. Поне при мен са такива майстори че по-скоро ще ти разбият колата.

Re: Гори масло - toyota avensis

Публикувано на: 26 Сеп 2013 12:48
от steich
slowtraveler написа: ...
Имаш ли мацнато с боя по щеката?
...
Какво трябва да означава това ?

Аз конкретно още не съм засякал колко точно ми гори защото я карам от скоро и съм навъртял само 4000 км. от които 3000 надълго и се наложи да долея вече литър.

Re: Гори масло - toyota avensis

Публикувано на: 26 Сеп 2013 13:19
от slowtraveler
При ремонта се сменяше щеката с по-къса (увеличаваше се количеството масло в двигателя)...
Явно за да различават стари/нови щеки на новите имаше мацнато петно боя (доколкото си спомням - жълто)...
От това, което разправяш проблема няма да е заради дефектните сегменти. При запичането им разхода на масло бе по-голям...

Re: Гори масло - toyota avensis

Публикувано на: 28 Сеп 2013 14:29
от nkolev_bg
Здравейте колеги,

Ето обобщение на личния ми опит с двигател 1.8 vvti (1zz-fe) и разхода на масло и изводите, които аз cъм си направил.
Не претендирам за изчерпателност и това не са съвети. Приемете го като информация, събрана на едно място, от потребител с такъв проблем.
Автомобил: Авенсис комби 2002г. Описание и снимка на двигател http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_ZZ_engine#1ZZ-FE

Симптоми:
- Първоначално колата няма разход на масло. (При мен автомобил, купен на старо с показание 80К км)
- Разходът може да се появи както на 30К км, така и на 130К км. (При мен се появи на показание около 100км и с интензитет около 0.5/10000км, което приех за нормално. Ползваното масло през този период беше 10W40. Гаранционни ремонти, доколкото разбрах, е имало на доста по-малко километри.)
- Веднъж появил се, раходът бързо прогресира. (При мен за около 20К пробег вече отиваше на над 2л/8000км, като стилът ми на шофиране не предполага такъв разход).
- Въпреки разхода на масло, не се наблюдава загуба на мощност. (Впечатлението може да е субективно, не съм замервал преди и след появата на разхода).

Решение:
Смяна на бутала (различни от оригиналните) и сегменти. След ремонта се кара с повече масло (около 4.3л.) от предписаното 3.7л (количеството е със смяна на филтър, без смяна -0.2л).

Това получих като отговор от три източника: официален отговор от Тойота изток София; независим монтьор, работил такъв двигател; и неофициално от монтьор в различно представителство на Тойота. Независимият монтьор каза, че е опитал подмяна уплътнения, сегменти последователно без резултат.
Ремонтът излиза над 1400лв. (при мен повече), като в зависимост какво още ще се наложи за подмяна и къде се прави може да достигне 2500лв. Предполагам по-умели колеги е възможно да паднат под 1400лв. със собствен труд и някоя друга каса/бутилка алкохолносъдържими течности.

Внимание! Частите се купуват след отваряне на двигателя. Затози двигател ремонтен комплект няма (различен размер бутала). Ако при отваряне на двигателя се окаже, че има износване ремонтът няма смисъл.

Най-важното в случая е правилната диагностика на проблема. Решението какво да се прави след това е индивидуално и зависи фактори, които са различни при всеки, затова съвети не давам.

Към датата на този пост съм изминал около 20К км след ремонта без видим разход на масло.

Дали е правен ремонт на двигателя в Тойото може да се разбере при който и да е техен представител.
Дали е правен някъде другаде (както при мен) за жалост няма как да сте сигурни, освен по думите на собственика; отваряне на двигателя; или ако е в сервиз със съответните документи. Аз лично на сменена масломерна пръчка не бих вярвал, все пак разходът не е от нея :). Моята не я смених и не смятам да го правя.

Това е, каквото мога да споделя. Надявам се да е от полза за настоящи и потенциални ползватели на двигателя.

И не забравяйте, тук можем да си помогнем с информация какви са били симптомите и причините, когато сме се сблъсквали със съответния проблем, но не и с категорично идентифициране на проблема в конкретния случай.

Поздрави на всички и много безаварийни километри.

Re: Гори масло - toyota avensis

Публикувано на: 28 Сеп 2013 16:46
от slowtraveler
Идеята ми да погледне щеката бе, че така най-лесно може да определи дали нещо е пипано по двигателя...
При отваряне на двигателя е ясно, че може да се определи (включително и дали буталата са сменени с правилните)...
Общо взето това нещо сме го дъвкали дълго време, просто някой не е ползвал търсачката... :whistle:


Затова мненията са обединени....

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 28 Сеп 2013 20:55
от bubblebee
Няма мацано по щеката, но в ТМ ауто ми казаха, че най-вероятно е правен такъв ремонт на моята.
Така ..... аз мисля да тръгна от най-малкото - картерните газове, смяна на маслото с 10/40 след това ще пиша какво се е случило.

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 28 Сеп 2013 21:57
от steich
Чувал съм че за автомобили с хидравлични повдигачи, не се препоръчва да се кара с 10W40. В този ред на мисли ... как се проверяват тези картерни газове т.е. какво трябва да се провери или направи ?

Re: Отново за VVTi и маслото

Публикувано на: 28 Сеп 2013 22:09
от slowtraveler
Ами може да се почне като при старите ладички - вентилацията да се изкара към атмосферата и да се види дали ще гори масло :)
Или да се провери проходимостта на това маркуче (и филтърчето му)...