Здравейте колеги,
Ето обобщение на личния ми опит с двигател 1.8 vvti (1zz-fe) и разхода на масло и изводите, които аз cъм си направил.
Не претендирам за изчерпателност и това не са съвети. Приемете го като информация, събрана на едно място, от потребител с такъв проблем.
Автомобил: Авенсис комби 2002г. Описание и снимка на двигател
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_ZZ_engine#1ZZ-FE
Симптоми:
- Първоначално колата няма разход на масло. (При мен автомобил, купен на старо с показание 80К км)
- Разходът може да се появи както на 30К км, така и на 130К км. (При мен се появи на показание около 100км и с интензитет около 0.5/10000км, което приех за нормално. Ползваното масло през този период беше 10W40. Гаранционни ремонти, доколкото разбрах, е имало на доста по-малко километри.)
- Веднъж появил се, раходът бързо прогресира. (При мен за около 20К пробег вече отиваше на над 2л/8000км, като стилът ми на шофиране не предполага такъв разход).
- Въпреки разхода на масло, не се наблюдава загуба на мощност. (Впечатлението може да е субективно, не съм замервал преди и след появата на разхода).
Решение:
Смяна на бутала (различни от оригиналните) и сегменти. След ремонта се кара с повече масло (около 4.3л.) от предписаното 3.7л (количеството е със смяна на филтър, без смяна -0.2л).
Това получих като отговор от три източника: официален отговор от Тойота изток София; независим монтьор, работил такъв двигател; и неофициално от монтьор в различно представителство на Тойота. Независимият монтьор каза, че е опитал подмяна уплътнения, сегменти последователно без резултат.
Ремонтът излиза над 1400лв. (при мен повече), като в зависимост какво още ще се наложи за подмяна и къде се прави може да достигне 2500лв. Предполагам по-умели колеги е възможно да паднат под 1400лв. със собствен труд и някоя друга каса/бутилка алкохолносъдържими течности.
Внимание! Частите се купуват след отваряне на двигателя. Затози двигател ремонтен комплект няма (различен размер бутала). Ако при отваряне на двигателя се окаже, че има износване ремонтът няма смисъл.
Най-важното в случая е правилната диагностика на проблема. Решението какво да се прави след това е индивидуално и зависи фактори, които са различни при всеки, затова съвети не давам.
Към датата на този пост съм изминал около 20К км след ремонта без видим разход на масло.
Дали е правен ремонт на двигателя в Тойото може да се разбере при който и да е техен представител.
Дали е правен някъде другаде (както при мен) за жалост няма как да сте сигурни, освен по думите на собственика; отваряне на двигателя; или ако е в сервиз със съответните документи. Аз лично на сменена масломерна пръчка не бих вярвал, все пак разходът не е от нея

. Моята не я смених и не смятам да го правя.
Това е, каквото мога да споделя. Надявам се да е от полза за настоящи и потенциални ползватели на двигателя.
И не забравяйте, тук можем да си помогнем с информация какви са били симптомите и причините, когато сме се сблъсквали със съответния проблем, но не и с категорично идентифициране на проблема в конкретния случай.
Поздрави на всички и много безаварийни километри.