Страница 132 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Авг 2021 22:43
от Krachunov
Королата свети лампа..една и толкова. Да едно от недомислените дребни неща, да им се чудиш.
Лампата няма как да я спреш.
За нелегалното, след коя година не помня, в ЕС са задължени всички нови автомобили да имат такава система. Понеже нАм си колко процента птп били заради неправилно налягане в гумите... Което си има резон като цяло.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Авг 2021 23:01
от GringoBG
Мда. Мисля да се пробвам с китайците. И да не стават, къде не са отишли едни 60 лева за 4 и доставка. Но ако станат и държат, тези нашите с техните 100+ лв бройката, ще ме извиняват.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Авг 2021 09:49
от BOz
Да слагаш сензори и да не излиза нищо като информация на таблото е наистина абсолютна глупост.
С аналогичен и логичен тест могат да го направят само чрез системата от АБС-а и да не занимават крайния потребител да дава още куп пари. Както правят други производители. Затова точно тази имплементация от Тойота е крайно малоумна.
А, да, на диагностика се виждат данните. Освен всеки нов собственик на Тойота да минава курс за 1-во ниво диагностик и към колата да върви и един интерфейс със съответния софтуер, тогава ще има смисъл.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Авг 2021 10:22
от nicktodorov
Не е само тази простотия с показанието на датчиците.
Същото е и с елементарния сервизен таймер, който всички други марки си го имат от 90-те години още. Съжалявам, ама 2021 година да трябва да ми се обажда дилъра по свои прогнози кого ми е време за смяна масло е тотално безумие!
Заключването на вратите да го махнеш от новия модел, а да го има на стария също сме дъвкали.
Да няма динамична промяна на силата на звука на музиката в зависимост от скоростта на колата?
Да не можеш да си коригираш нивото на звука на гласовите команди на навигация в CarPlay/AndroidAuto какво е?
А да не може да работи едновременно свързването към connected services и CarPlay/AndroidAuto?
Изобщо софтурната част на Тойота е пълен леш. Чак не мога да повярвам как са успели да се оправят със софтуера за работата на хибрида, като им гледам потребителската част...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Авг 2021 10:29
от BOz
Споко, ще дойде всичко "като услуга".
Искаш да ти показва налягането на гумите - 50 лв. на година абонамент. Искаш автоматично заключване - 30 лв....
Вече това го има в индустрията така, че наистина очаквам всичко да е заключено и след това кой каквото иска да си го пуска и плаща в последствие.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Авг 2021 11:03
от Оги
nicktodorov написа: ↑17 Авг 2021 10:22
2021 година да трябва да ми се обажда дилъра по свои прогнози кого ми е време за смяна масло
Подемниците са се освободили, обората е паднал. Нищо не може да ме учуди, бутат се за пари. В една цяла индустрия се шири мнението във въздуха, че може маслото ти да не е минало никакъв пробег, но на година трябва да го смениш.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Авг 2021 11:05
от BOz
В крайна сметка лошо няма. Мисля, че се обаждат на всеки, на който му предстои сервизно обслужване, за да си запази час.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Авг 2021 11:33
от metoyo
nicktodorov написа: ↑17 Авг 2021 10:22
Да няма динамична промяна на силата на звука на музиката в зависимост от скоростта на колата?
На 1:34 мин от клипа, в настройките на звука, най-долния ред Automatic Sound Levelizer . В моята го има и работи.
https://www.youtube.com/watch?v=b1husVRii2M
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Авг 2021 11:36
от nicktodorov
Оги написа: ↑17 Авг 2021 11:03
В една цяла индустрия се шири мнението във въздуха, че може маслото ти да не е минало никакъв пробег, но на година трябва да го смениш.
И не само. Ваг групата (а и други май) отдавна предлагат динамично до 30000км или 2 години. Покрай кемпера ми скоро гледах - ми новите Фиат Дукато са със сервизен интервал 50000!!!
Айде малко да си погледнем календарите. Не сме 80-те и масла тип М10Д...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Авг 2021 14:21
от Krachunov
BOz написа: ↑17 Авг 2021 09:49
С аналогичен и логичен тест могат да го направят само чрез системата от АБС-а и да не занимават крайния потребител да дава още куп пари.
Не съм съгласен за това. Както описах по рано, тази система няма как да хване ако колата е неподвижна. И само за препратка. С предната ми кола, която нямаше подобна система, нейното и наличие (С датчик!!) щеше да ми спести купуването на 2 гуми. Случката е следната. Тръгвам да се прибирам от нощно Лале, при което сняг, лед.. всеки който е карал знае за какво иде реч. И колата ми носи, но го отдадох на упоменатите вече условия. Карайки бавно до де изляза на главния път почти не се усещаше а и нямах особено много време да се ослушвам, защото зад мен имаше още 500 коли. Та излязох на главния път и вече вдигнал малко по - голяма скорост се усети, че нещата не са заради лед и сняг. Лошото обаче е, че се оказах на силно натоварен път с голям наклон и лед от долу... Резултата? Трябваше да карам около 2 км със супер мека гума, защото 1во нямаше къде да отбия за да може да минават другите, второ пътя е стръмен и не ми се рискуваше да вдигам колата на крик, което беше още по - безумно предвид че от спряло положение си се пързаляше.. в крайна сметка бях изял гумата от вътрешната страна и трябваше в края на зимата да купувам две нови гуми.
Така че, даваш и без това една шапка пари за кола, да спестиш точно от това е тъпа идея.
Както каза nicktodorov, имат и други недомислици, като автоматичното заключване, липсата на подсветка на копчетата на тавана, липсата на таймер за сервиз. Вероятно всеки ще намери още минуси според субективните си усещания. Нещото което не ми допада също, са малките еднакви копчета за управление на климатизацията. Но както казах това са субективни усещания. Малките копчета много лесно се преживяват, когато ги сравниш с скапаната евтина пластмаса в Карок...или кодияк не помня вече, на шкода. Цялото табло биеше на евтина пластмаса от скапаните шоколадови яйца...не киндер. Врътките ги взех за джойстици..понеже имаха толкова много луфт.... И за това пак казвам, субективни усещания за всяка кола и марка ще се намерят. И явно това пък е слабото място на тойота. Усерския интерфейс... да се надаваме че хибридните електроники са си ги изпипали, както се очаква от тойода
nicktodorov написа: ↑17 Авг 2021 10:22
А да не може да работи едновременно свързването към connected services и CarPlay/AndroidAuto?
какво ще рече това? Какво/как ползваш connected services?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Авг 2021 14:32
от nicktodorov
Krachunov написа: ↑17 Авг 2021 14:21
Както описах по рано, тази система няма как да хване ако колата е неподвижна.
Може би не си карал автомобил със следене на гумите по ABS. Достатъчно бързо сработва и ще ти сигнализира секунди след потеглянето и при скорост дори около 5-10км/ч.
Извинявай, ама предпочитам този вариант и посочена конкретна гума, отколкото сигнализация от място ама без да ти каже коя гума и колко (при условие, че го знае!!!).
Krachunov написа: ↑17 Авг 2021 14:21
Какво/как ползваш connected services?
Ползвам го за сингхронизиране на POIs и маршрути изпратени от MyT, за прогноза за времето, за цени на горивото по околните бензиностанции, за камерите за скорост, за нотификации за ъпдейт на картата и т.н.
Обаче ако си задал AA/CarPlay като default-но, тези въпросните услуги не се стартират сами. Дори и да не си закачил телефон след палене на колата. Трябва изрично да отидеш в настройките на Toyota online или от картата да избера прогноза за времето и чак това се свързва.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Авг 2021 14:37
от Hursa
GringoBG написа: ↑08 Авг 2021 22:43
Бях се насочил към 2.0 двигателя, но ми беше казано, че чакането ще е до първата четвъртина на 2022.
А с 1.8 налична ли ще вземете? Какво "ниво" оборудване избрахте, направиха ли отстъпки от цената?
GringoBG написа: ↑16 Авг 2021 17:14
Даааа, на мен идеята ми бе да има повече "месо" по гумата зимата. Бях готов да жертвам останалото. Едни 15-ки джанти и гуми струват горе-долу колкото едни гуми 17-ки
wizarda написа: ↑16 Авг 2021 19:56
Все пак питай дилъра дали 15" от по-ниските нива стават
за твоята. На една Хонда, заводско слагаха уголемени
предпазители зад диска, за да не изглеждат празни джантите.
Ако не сте се отказали ...
Със стоманените (15 инчови, от тойота, но неоригинални) не съм имал никакви проблеми (зимата винаги съм шофирал със стоманени и с предишните автомобили, втори комплект джанти си е удобство, което си заслужава - според мен, както и тесните зимни гуми), но попитайте - дали могат да се поставят 15 инчови, ако автомобила идва със 17ки. За ауриса („последното” поколение, не моя) – ми бяха казали, че при нивото, което идва със 17 инчови – 15 инчови не ставали, дори за 16 инчови не бяха сигурни (дилъра). Но пък королата, на сайта – ако се конфигурира по-високото ниво, може да се изберат 15 инчови, вместо 17ките в нивото (за същата цена) – така, че при корола може би няма проблем.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Авг 2021 15:01
от peterhr
Всеки датчик от всяка гума подава сигнал на около 90 секунди. Ако запалиш колата и тръгнеш сравнително бързо, дали ще ти светне лампата преди да излезеш от паркинга?
Аз бих спрял много бързо да проверя какво става. Може да е развит болт на джанта (да не е случва). Но аз лично няма да карам 10-15км без да проверя какво става, ако чувствам колата нестабилна. Личен избор

Ако ти беше светнала лампата за гума вендага след като излезеш от паркинга? Какво ще правиш? (Според описаното от теб, вероятно пак щеше да си караш до долу независимо от това дали свети лампа или не).
500лв (примерно) за датчици пак са по-малко от 2 гуми.
Системата датчиците от АБС (на друга марка) наистина сработва много бързо и докладва точно. Без точно налягане, но дава конкретна гума.
Всеки си има лични предпочитания и тази система ако ти харесва - ползваш я. Но аз лично не я искам, след като е реализирана на примерно 10%. Предпочитам да си купя афтърмакет датчици като капачки на вентил и да си ги гледам на телефона. Въпрос на личен избор
Относно размер на джанти - важното е какви са спирачните дискове. Ако са еднакви на различни модели - ще стават еднакви по размер джанти.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Авг 2021 15:10
от nicktodorov
Абе като цяло са реализирали законовото изискване за следене на гумите по по-скъпия начин, а не са се възползвали от най-голямото предимство на този по-скъп вариант - да ти показва конкретно налягане и температура.
И както писаха вече и други за китайчета, на кемпера имам капачки на Xiaomi с екранче залепено на таблото и приложение за телефон. Мога да си конфигурирам и аларми за ниско или високо налягане като сам си избирам границите, както и за висока температура. А екранчето е дори със соларно зареждане и интелигентно пускане и спиране с датчик за движение. Година вече не съм пипвал нищо тази система и работи безотказно, показва ми конкретни стойности и за налягане и за температура в реално време през цялото време. И всичко това за 105лв...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Авг 2021 15:12
от Hursa
peterhr написа: ↑17 Авг 2021 15:01
Предпочитам да си купя афтърмакет датчици като капачки на вентил и да си ги гледам на телефона.
И такива ли вече има?
Предполагам - щом с конфигуратора на сайта може да се изберат 15 инчови, вместо 17 - би трябвало спирачните апарати да не са проблем. Едва ли, ако се изберат по малките джанти, сменят и спирачните апарати. (Макар, че за ауриса - бяха казали, че проблема е в по-големите дискове, при по високото ниво оборудване.)