Тия два дни си спретнах страхотно изживяване с кенефа.
Кабелите на инсталацията от датчиците за външна темератутра и за налягането на фреона са здрави -0.1-0.2 Ома на всеки кабел.
Кабелите на клапана на компресора са здрави от клапана до под вентилатора на парното. Не подозирам да са засрани нататък към климатичния боклук на Дензо, мисля че ги бях прозвънявал и тях. Нямах душа и тоя боклук да го вадя.
Намерих изненада от жълтите помияри - претрита изолация в десния сноп кабели, във който са захранванията на датчиците на мотора, дюзи, бобини, и клапана на смотания климатик.
Картинки преди и след:

- 0-02-05-e6176045f167bd6d27981597381f411178ae49c4d88285d552c6e39159207e46_ca336b8.jpg (363.75 KiB) Преглеждано 2125 пъти

- 0-02-05-35504de339790048871413e455c7efe9f33af0426f4f9045d9938b37dda89c80_a25e465a.jpg (572.04 KiB) Преглеждано 2125 пъти
И от двудневното занимание:

- 0-02-05-39b4159ee2abdae496e4afb6c4f185f00056f90e0765e50218a51e2e1d2b67ca_f48e740a.jpg (519.12 KiB) Преглеждано 2125 пъти

- 0-02-05-97065044ec5f643d74ef238bc563595fc014d7bc67d8565d962b4a3438d05bb2_1728953.jpg (552.96 KiB) Преглеждано 2125 пъти
Забучих и един китайски волтметър директно в краката на буксата на клапана в купето. Каква е ситуацията:
На прясно запален двигател, но загрял подава волтаж колкото може - 12.8-13.2, и си ги държи около 1-2 до 5 минути. След това слиза на 6 волта, после на 5 и ми гасне волтметъра че не работи на под 4 волта.
В движение, на поохладеното купе пред гаража директно си се заби на 6.1-7.3 волта и си стоеше там, докато изключи компресора по някаква причина.
В движение на свободна, на охлаждане НО БЕЗ ДА ТРЕСЕ си стои на дежурните 6.1-7.3 волта.
В движение на свободна, в режим на поддръжка на температурата волтажа слиза до 5.1-5.4 волта и не мърда от там, когато НЕ ТРЕСЕ. Клапата за студения въздух мърда от напълно отворено положение, до средно - леко притворена.
В движение на свободна, в режим "ТРЕСЕНЕ" - волтажа е стабилен от порядъка на 5.1-5.2 волта и не мърда изобщо.
Какво става със самия клапан, не мога да кажа че е много тъпо направен без обратна връзка... предполагам че ако засядаше ще дава по-голям електрически товар, и компютъра ще бута волтажа (ако знае изобщо че е заседнал).
Предполагам че ще трябва да се закача на линията за данните на датчика за налягането и да му следя волтажа, но предвид че долната граница на волтметъра е 4 волта, предполагам че ще трябва да си разнасям мултиметър.
Вариант е километража да са го осрали докато са го превъртали, защото има следи от разглобяване по него, а мисля по схема той да се водеше "шефа на сбирщината".
Или просто жълтите мизерници от Denso толкова си могат, и толкова им е акъла...