Страница 14 от 19
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 02 Авг 2024 15:17
от centil
Rynarsa написа: ↑31 Юли 2024 06:46
Колеги и аз вчера си поръчах Ярис ( хибрид ) като на шега

Срока за доставка е 14.10.24 или 09.01.25

Като уж най-вероятно ще е октомври, но да видим.. тези с Хибрид версията, може ли малко инфо… според вас има ли нужда от 98 бензин или някои добавки.. и в началото има ли км които да се кара по-бавно да се разработи…. То и дилъра ще разпитам като дойде, но все пак да събирам инфо тези 2 месеца и половина.. Благодаря предварително… гледах мултимедията е малко бавна.. как е свързването с телефон и навигацията пак ли през тела се пуска.. малко съм бос не ме съдете
Хибридния Ярис няма нужда от 98 бензин. Вече три години и 33 000 км го караме с нормален 95, с няколко резервоара изключение, когато пробвахме дали ще има някаква разлика с Shell V-Power Racing (100 октана). Ами ние не открихме.
Първите стотина километра се бoрави със спирачките по-внимателно - същото като след смяна на накладки.
Ние до 3 000км не сме шофирали с над 110км/ч.
За свързването с телефон информацията няма да е валидна за теб, защото ти ще си с новата мултимедия. Ако при дилърите около теб има такъв тестов автомобил, то може да пробваш с твоя телефон директно. Не е желателно в мултимедията да са записани едновременно два активни телефона, защото обикновено когато и двамата сме в колата се свързваше първо с "грешния" през bluetooth-a и пускаше "грешния" Spotify Premium. След като изтрих моя телефон, то този на жена ми при "запален" автомобил се свързва още преди да се е качила и да си е сложила колана. Но това е валидно за старата мултимедия с двата въртящи бутона

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 02 Авг 2024 17:35
от slowtraveler
centil написа: ↑02 Авг 2024 15:17
Не е желателно в мултимедията да са записани едновременно два активни телефона, защото обикновено когато и двамата сме в колата се свързваше първо с "грешния" през bluetooth-a и пускаше "грешния" Spotify Premium.
Няма ли настройки това нещо - за приоритетите или вързване към ключа?
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 02 Авг 2024 18:40
от zorbata
Масова заблуда е това с октаните при бензина, хората като видят 100 и си викат качихме някой кон - да ама не, просто на 95 са ме сложили добавки които го "спират" да се самовъзпламенява при високите обороти.
Затова се слага предимно на спортни коли.
п.п калоричността му е еднаква с 95
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 02 Авг 2024 19:42
от Rynarsa
Много Благодаря на всички.. като цяло доволни ли сте… поне ще е икономия с разхода

Гаранцията включвала всичко което не е консуматив… нещо за нея.. имаше тестов модел, но аз направо поръчах

П.С То и аз ще съм със старата мултимедия, новата как се предлага, че и малко е бавничка май тая с копчетата..
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 03 Авг 2024 00:17
от LEXUS1
zorbata написа: ↑02 Авг 2024 18:40
Масова заблуда е това с октаните при бензина, хората като видят 100 и си викат качихме някой кон - да ама не, просто на 95 са ме сложили добавки които го "спират" да се самовъзпламенява при високите обороти.
Затова се слага предимно на спортни коли.
п.п калоричността му е еднаква с 95
Моята кола Corolla 1.4 VVT-i върви много повече със 100 октановия бензин. Много по-пъргава става. 100 октана позволяват на компютъра да допусне по-голям аванс на запалването, защото 100 октановият бензин е по-стабилен на детонации и това позволява колата да върви с по-голям аванс на запалването и да е по-пъргава. 95 детонира по-рано и детонационният датчик изпраща сигнал и компютърът връща аванса на запалването, за да няма детонации и чукане на аванса.
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 03 Авг 2024 08:11
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание
Това, че връща аванса е вярно, но по-големият аванс не е свързан с по-голяма мощност... Дори в някои случаи може да доведе до намаляването и (ами замислете се - горивото почва да гори в процеса на сгъстяване, и ако налягането се повиши преди ГМТ - реално това намалява изходящата мощност...
Всеки двигател се изчислява за дадено гориво..
И високооктановите горива се ползват предимно при ДВГ с високо налягане на горивната смес при ГМТ ( голяма степен на сгъстяване, турбодвигатели) за да се избегне детонацията.. И толкова...
П.С. При студено време е по-вероятно да не запали ДВГ с високооктаново гориво, ама май имахме тема с горивата, където бяхме обсъждали горните 'притеснения'
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 04 Авг 2024 12:44
от zorbata
LEXUS1 написа: ↑03 Авг 2024 00:17
Моята кола Corolla 1.4 VVT-i върви много повече със 100 октановия бензин. Много по-пъргава става.
Ако я закачите на дино ще видите че няма никаква разлика.
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 04 Авг 2024 12:55
от WoLF
Така е, многократно е доказвано, че двигател непредвиден за високооткатнов бензин не усеща никаква разлика от същия. Говорим за изправен двигател без проблеми със самозапалването. При такива проблеми октаните се усещат осезаемо...

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 05 Авг 2024 13:55
от Hursa
► Виж съдържание
Около средните и при пълно натоварване започва да се детонира, ако октановото число е по-ниско и не съответства на компресията в двигателя. Около оборотите, при които двигателя дава максималния си въртящ момент - пълненето е най-добро, съответно налягането при компресия е най-високо и предизвиква детонации. При високи обороти - пълненето се влошава, но пък температурите, най-вече на челото на буталото са по-високи и затова също може да детонира. По-голямото изпреварване компенсира по-бавното запалване на високооктановия, затова почти не се отразява на мощността (практически не я влошава). Съществено се отразява ползването на високооктанов бензин, ако в главата или по челата на буталата има много нагар (до колкото разбирам) - в следствие на нагара може да се самозапали сместа (получавали се тлеещи центрове с висока температура). В такива случаи високооктановия помага. При значителен нагар - запалването ставало значително по-късно, дори след "горна мъртва точка", тогава нарастването на налягането след подаване на искрата нараства значително по-бавно.
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 05 Авг 2024 14:05
от max-2
За да няма нагар по буталата вкарвайте ги в обороти тези двигатели. Продължително движение с около 4000 оборота мисля, че би помогнало за това.
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 05 Авг 2024 14:32
от Hursa
Оборотите, сами по себе си не помагат. Трябва и високо натоварване за да се повишат значително температурите на повърхностите върху които се отлага нагар. И зависи от двигателя - 4000 оборота може да са средни обороти за конкретен двигател. Отделно при хибрид и автомобил с вариатор трудно се поддържат продължително време високи обороти където и да е.
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 05 Авг 2024 17:52
от max-2
Аз говоря за на Lexus королата. Ако не е виждала повечко обороти, може да пробва. След това може пак да тества със 100 октана и да сподели мнение. Нали високооктановия бензин върши работа при двигатели с нагари само?

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 06 Авг 2024 11:28
от Hursa
Високооктановия бензин върши работа в двигатели оптимизирани за такъв бензин. В другите, в най-добрия случай - не вреди.

И ако има отложения на нагар - компенсира частично загубата на мощност поради ограничението и - в резултат на проява на детонационно изгаряне или "твърда" работа на двигателя

Но темата е за ярис, а последния въпрос - конкретно за хибридния ярис. Не знам дали при хибридите има по-значително отлагане на нагар - например поради постоянното изключване и стартиране на двигателя, но може би. Също, до колкото съм чел - имало значително натрупване с времето на отложения във впускателен колектор, най-вече ако се шофира "икономично" и предимно "градско". За предотвратяване, та дори само за ограничаване на горните - ползването на високооктанов бензин няма да помогне (а според мен, дори би способствал).
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 11 Авг 2024 04:51
от LEXUS1
Не съм съвсем съгласен. В книжката пише: Използвайте безоловен бензин с октаново число 95 или по-високо. Не виждам смисъл да пишат,че може да се използва по-високооктанов бензин от 95, ако от това няма никакъв смисъл.
Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
Публикувано на: 11 Авг 2024 08:47
от slowtraveler
Има разлика между 'допустим диапазон' и това за какво гориво е конструирана машината...
Да, всяко гориво над 95 октана няма да навреди на машината, докато под тази стойност - според изчислените налягания в горивната камера са възможни детонации, които биха увредили двигателя...
Това, че изводът, който може да се направи... Другите съждения са в сферата на догадките и предразсъдъци (щом е по-скъпо - е по-хубаво

)
...