Страница 14 от 46

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Сеп 2014 11:13
от SFINKS
BOZ , за да ме разбереш какво искам да ти кажа трябва да си купиш нов автомобил , иначе няма как да оцениш разликите а те са много ...Във философски интерпретации на рационалното и нерационалното недей да влизаш защото едва ли си подготвен wink.gif

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Сеп 2014 11:25
от Airfan
В покупката на какъвто и да е автомобил няма нищо рационално - все се дават пари - малко или много. Според зависи колко си склонен да отделяш. Обаче пък кефът цена няма, така че всеки си преценя за себе си.

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Сеп 2014 15:03
от BOz
Airfan написа:В покупката на какъвто и да е автомобил няма нищо рационално - все се дават пари - малко или много. Според зависи колко си склонен да отделяш. Обаче пък кефът цена няма, така че всеки си преценя за себе си.
Точно казано. Колкото по-нов автомобил купуваш, толкова по-нерационална става покупката.
За това някои хора бъркат кефа с рационализма, ама как да им го обясниш. tooth.gif
Обикновена кефа и рационализма имат обратнопропорционално съотношение. Когато кефа расте, рационализма в това време спада. Когато кефа е максимален, при покупката на нов автомобил, тогава рационализма е във възможно най-ниското си положение, стига да не купуваш автомобил, който с времето ще става по-скъп и правиш в същото време и инвестиция. :thumbsup:

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Сеп 2014 15:49
от SFINKS
Бъркаш , но както казах няма как да го разбереш докато не си купиш автомобил на 0 км :thumbsup:

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Сеп 2014 15:57
от slowtraveler
Не смятам, че бърка. Пък не е като да не съм имал автомобили на 0км....
Чисто икономически погледнато най-големия спад на цената на автомобил за ежедневно шофиране е в момента, в който излезе от магазина....
В никой друг етап от живота му цената не пада за такъв кратък срок и с такава голяма стойност...

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Сеп 2014 16:04
от SFINKS
ОК , купуваш си автомобил на 1-2 години , цената е спаднала с 30-40 % ( това е най-изгодната покупка ,не откривате топлата вода и малките деца го знаят ) , само че не знаеш дали случйно не е след основен ремонт на двигател или скоростна кутия или зловещ челен удар( случаи знам няколко ) . Далаверата е голяма на пръв поглед ама после излиза през носа wink.gif

Иначе теоретично някой си купува нов автомобил , след 1 месец му писва и го продава с 30-40 % надолу ама това е мнооого рядък шанс , в днешни дни още повече

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Сеп 2014 16:09
от slowtraveler
Но вероятността да вземеш читав автомобил на 4-5 години за цена под 50% е доста голяма...
А почти нов на 2-3 месеца с отстъпка 10-15% от най-ниската цена, и на никакви километри (че и без удар) можеш да си вземеш доста лесно..

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Сеп 2014 16:39
от SFINKS
Още по-лесно е да си вземеш невероятно изгоден автомобил с невероятен скрит дефект или пък демо автомобил на който дилърчетата са му скъсали шушоните , аз лично съм карал доста тестови автомобили които ако можеше да видят отнякъде щастливите собственици на невероятно изгодната покупка как съм ги карал ще им се дореве wink.gif

Казваш почти нов на 2-3 месеца с 10-15 % надолу , да ама и съединителя му е с 10-15 % надолу , накладките са 10-15 % надолу и тн .Нали знаеш че безплатен обяд няма .

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Сеп 2014 18:33
от nowyaris
slowtraveler написа:Но вероятността да вземеш читав автомобил на 4-5 години за цена под 50% е доста голяма...
А почти нов на 2-3 месеца с отстъпка 10-15% от най-ниската цена, и на никакви километри (че и без удар) можеш да си вземеш доста лесно..
Жорка,с цялото уважение което изпитвам към тебе съм длъжен да те уверя че такава вероятност за простосмъртен клиент няма.Щото луди продавачи също няма.При мен автомобил на 5 години е на 250 хиляди."Читав" е широко понятие,разбира се biggrin.gif,ама след подобен пробег.... sad.gif sad.gif .Отделно дето не знам за десетина процента в повече дали не е най-добре да си вземеш чисто нов.Говоря разбира се за семеен/личен автомобил.За служебен всичко е много по-различно.Приус може би е изключително изгоден за "служебна" кола , но за лична/семейна... no.gif . Може би за втори семеен автомобил - да,ама още не сме я докарали до там.За жалост.

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 04 Сеп 2014 18:37
от slowtraveler
SFINKS написа:...
Казваш почти нов на 2-3 месеца с 10-15 % надолу , да ама и съединителя му е с 10-15 % надолу , накладките са 10-15 % надолу и тн .Нали знаеш че безплатен обяд няма .
Последния ми автомобил е точно тестови и не бе с 'нулев' километраж... За първи път се качих на него докато нямаше 500км на километраж. И го взех на 3х.км на под 3 месеца (като междувременно и го карах периодично докато бе тестови...
Рисковете?
Не е удрян.
Експлоатацията докато е бил тестови автомобил - каран е умерено с малки изключения на магистралата (включително мои изпълнения)...
Просто времето когато бе тестови бе основно лед и сняг - трудно се юрка автомобил в такива условия (първа регистрация средата на декември, а го взех края на февруари).
Т.е. - не би имало разлика в първите 3х.км дали съм го карал аз или не (факта е, че статистиките, вписани в компютъра си промениха към по-високи параметри веднага след като го взех tooth.gif )...
Да, има 'овехтяване'... Тя затова и цената е коригирана..
Гаранция - има още 4г без 3 месеца.... Т.е. получавам с 6.2% по-малка гаранция по срок.
Пробег - получавам с 1.5% по-малка гаранция по пробег...
Накладките - предполагам износване 5%...
Гуми - износване 0% - взех я с оборотните на сервиза зимни гуми, които бяха сложени на автомобила за тестовите километри зимата. Края на Март им се обадих и ми сложиха за тяхна сметка оригиналните летни гуми, с които е пристигнал автомобила, на 0км...
Да, маслото бе износено с 15%....
Съединител в стандартния смисъл нямам - колата е автоматик.
Цена - над 12% по-ниска...
За мен - това е изгодна сделка - дори найлоните на някои детайли (като багажника) не бяха отлепени....
Та викаш съм се прекарал? Доообре....
Като е на 0км и е безпроблемно? Ами фактите показват друго - Авенсиса от 0км ни изпили нервите.
Дали съм можел да взема сегашния автомобил на 0км? Да - можел съм, но при такава сделка какво предимство бих имал ако бях платил с 12-14% по-голяма сума?

П.С. nowyaris, ами навъртай се наоколо - явно сме от лудите :)
8 годишен автомобил на под 40х.км? http://www.daewoo-chevrolet.com/forum/v ... =75&t=6005
Калоса го взех на 4г/10х.км от близък колега и приятел (на времето с него избирахме калоса за жена му...
Кашкая го взех някъде около 22х.км на 3г и 2 месеца (от същия колега)... Сега е вече е на 49х.км/6+ години, и то защото сега два месеца го дадох на служител, защото Доблото малко е в бокса tooth.gif ....
Авенсиса го продадох на 8г и 90х.км....

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 05 Сеп 2014 09:38
от nowyaris
Жорка,явно не си "простосмъртен"клиент на "звездата".А и човека дето ти е прехвърлил колите явно не само ти е колега и приятел.Не казвам че няма изгодни сделки,но са по-скоро изключения,а не правило.От радикални случки не бива да се правят кардинални заключения.Кола втора ръка си е риск и въпреки изгодната цена може в последствие да ти обърне джобовете с хастара навън.Особено екзотика като Приус.И Яриса е на почти 7 години и на 36 хиляди,но това принципно е изключение.Отделно дето ако почна да го продавам няма да се съглася на цена,която е определена за здраво експлоатиран седемгодишен служебен Ярис.Което значи че ще си е вечно мой,щото не се виждам като дядо Коледа biggrin.gif .Така че Сфинкса е прав-от нова кола и от млада жена по-готино няма.Другото е компромис tooth.gif

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 05 Сеп 2014 10:53
от SFINKS
Много точно казано за новата кола и младата жена laugh.gif :thumbsup:

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 05 Сеп 2014 11:12
от SFINKS
slowtraveler написа:
SFINKS написа:...
Казваш почти нов на 2-3 месеца с 10-15 % надолу , да ама и съединителя му е с 10-15 % надолу , накладките са 10-15 % надолу и тн .Нали знаеш че безплатен обяд няма .
Последния ми автомобил е точно тестови и не бе с 'нулев' километраж... За първи път се качих на него докато нямаше 500км на километраж. И го взех на 3х.км на под 3 месеца (като междувременно и го карах периодично докато бе тестови...
Рисковете?
Не е удрян.
Експлоатацията докато е бил тестови автомобил - каран е умерено с малки изключения на магистралата (включително мои изпълнения)...
Просто времето когато бе тестови бе основно лед и сняг - трудно се юрка автомобил в такива условия (първа регистрация средата на декември, а го взех края на февруари).
Т.е. - не би имало разлика в първите 3х.км дали съм го карал аз или не (факта е, че статистиките, вписани в компютъра си промениха към по-високи параметри веднага след като го взех tooth.gif )...
Да, има 'овехтяване'... Тя затова и цената е коригирана..
Гаранция - има още 4г без 3 месеца.... Т.е. получавам с 6.2% по-малка гаранция по срок.
Пробег - получавам с 1.5% по-малка гаранция по пробег...
Накладките - предполагам износване 5%...
Гуми - износване 0% - взех я с оборотните на сервиза зимни гуми, които бяха сложени на автомобила за тестовите километри зимата. Края на Март им се обадих и ми сложиха за тяхна сметка оригиналните летни гуми, с които е пристигнал автомобила, на 0км...
Да, маслото бе износено с 15%....
Съединител в стандартния смисъл нямам - колата е автоматик.
Цена - над 12% по-ниска...
За мен - това е изгодна сделка - дори найлоните на някои детайли (като багажника) не бяха отлепени....
Та викаш съм се прекарал? Доообре....
Като е на 0км и е безпроблемно? Ами фактите показват друго - Авенсиса от 0км ни изпили нервите.
Дали съм можел да взема сегашния автомобил на 0км? Да - можел съм, но при такава сделка какво предимство бих имал ако бях платил с 12-14% по-голяма сума?

П.С. nowyaris, ами навъртай се наоколо - явно сме от лудите :)
8 годишен автомобил на под 40х.км? http://www.daewoo-chevrolet.com/forum/v ... =75&t=6005
Калоса го взех на 4г/10х.км от близък колега и приятел (на времето с него избирахме калоса за жена му...
Кашкая го взех някъде около 22х.км на 3г и 2 месеца (от същия колега)... Сега е вече е на 49х.км/6+ години, и то защото сега два месеца го дадох на служител, защото Доблото малко е в бокса tooth.gif ....
Авенсиса го продадох на 8г и 90х.км....
Дан е влизам в детайли че ти е доста дълъг поста за отговаряне по точки ,
нямаше ли да е още по-изгодно да изчакаш да стане на 5000-10 000-15 000 -20 000-50 000 км и да го вземеш джипа много по изгодно с 15-20-30-40-50 % надолу ?
Или според теб на 15 000-20 000 е вече стар а на 3000 е нов ?
За някой друг на 100 000 ще е все още нов, като оня специалист с Приуса в Германия дето все още смята че кара нов автомобил ...

Нов, е автомобил от магазина на 0 км, всчико след това е употребяван автомобил , малко или много според зависи .
Бил каран зимата и не бил юркан , а колко damage е взело окачването за 3000 км по варненските трапове , ледове и коловози някой каза ли ти или се смята че е каран 3000 км в някой подземен гараж ?
Колко е скъсен живота на перата на чистачките зимата ?Колко камъчета е относело предното стъкло ? Колко луга и химия е поело цялото шаси ?
Или всичките тези неща са без значение ? Ако бяха без значение нямаше да ти го дадат с 12 % надолу wink.gif

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 05 Сеп 2014 11:30
от slowtraveler
Нямаше да е по-изгодно да изчакам да стане на 50-100х.км, защото тогава може да съм го продал tongue.gif
Относно демиджа за 3х.км из варненските трапове - мога да ти кажа основния маршрут на тестовите автомобили - магистралата и няколко основни идеални булеварда...
Та като цяло - получаваш практически нов автомобил с много остатъчна гаранция... Твърдо бих предпочел такъв автомобил отколкото каран в някоя фирма за същото време - във фирмата нямаш притеснен дилър до себе си tooth.gif
За справка според митническите разпоредби:
“Нов автомобил” е автомобил, за който към датата на внасяне е налице едно от следните условия:
а) не са изминали повече от 6 месеца от датата на първата му регистрация (включително в чужбина), или
б) е изминал не повече от 6000 км
А сравнение между нов и този автомобил мога да направя - предния ми бе на 5км (на 0км още не съм попадал), и никаква разлика не отчитам - включително миризмата е същата.
Спестените пари покриват например застраховката до края на гаранцията... Или пък студентските разходи на сина ми за единия срок drunk.gif
Или пък горивото за 50х.км. Лошо ли е?
Т.е. в момента карам гратис 50х.км stupid.gif
Да, пожелавам на всеки да има удоволствието да се качи на нов автомобил. Но ако приемаш автомобила като средство, а не като цел, предполагам при 90% от хората ще им дойде идеята, че в края на краищата и този автомобил ще се амортизира също както всичко останало.. И ще спрат да се втиляват дали е на 5 или 5000км... Важното е да върши работа с минимални ядове...

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 05 Сеп 2014 11:41
от Airfan
Попринцип си прав и зависи как приемаш автомобила - като средство за придвижване или като средство за доставяне на удоволствие. Ако е просто средство за придвижване - всяка кола на 1-2-3 години ще е достатъчно изправна да те придвижва и няма да се бориш с технически неизправности, но в другия случай, когато освен придвижване си доставяш удоволствие, тогава защо да не е нов на 0 км? За мен колата е като за теб ходенето за риба, примерно - доставя ми удоволствие да си я карам, да се занимавам с нея и си ми е един вид хоби. Така че за всеки влак си има пътници.

Моята беше на 6 или 7 км, пък я купих за нова guns.gif