Страница 128 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 29 Юли 2021 11:56
от bleu81
BOz написа: ↑29 Юли 2021 09:39
bleu81 написа: ↑28 Юли 2021 23:09
*3.3л/100км среден разход за деня по МайТ. и не не карам с 35 просто шофирам хибридно.
Това при каква средна скорост?
Каква средна скорост да обявя в града, като минаваш 10км с 80 и после се наредиш на кръговото на драгалевци и пълзиш 20 мин с 0.001км/час. Движа се според ограниченията а те в софия са 50-60-70-80 +/- 10 според ситуацията и трафика. И не съм от тия които намаляват до 60 като наближат камерата на бояна при ограничение 80.
Volkata написа: ↑29 Юли 2021 11:37
Разхода за какъвто и да е автомобил според мен е еднакъв: караш бързо - голям разход, караш средно - среден разход, каразш бавно - малък разход, можеби за някой много мощни и големи мотори да го има това че със 90 ще гори повече от колкото със 120 или 140, но съм се убедил че физиката трудно може да се преодолее, караш ли по магистрала средната скорост е по - висока и разхода също, караш ли по извънградски път всичко е по ниско, с различни коли съм го пробвал джип също бензин дизел и това на магистралата като държиш една скорост е по - икономично не съм успял да го потвърдя и за градското каране според мен е същото
В общия случай си прав но в случая говорим за хибриди а при тях има няколко прости техники и 3 положения на педала, които ако използваш разхода пада значително под този на конвенционалните автомобили
nicktodorov
Независимо колко пари си дал за автомобил следва да те интересува колко пари даваш за гориво защото тия пари ги наливаш в една фирма която в ГФО за 2020 е декларирала 508 милиона загуба при милиарди оборот и 20 години не плаща никакъв корпоративен данък. И ако разходите за застраховки и обслужване са константа, то разхода ти на гориво е величина, която можеш да моделираш в свой интерес а не във полза на ония измамници от бургас.
Шофирането в България отдавна не е удоволствие а борба за оцеляване.
След 30 години фиктивни технически прегледи и корумпирана пътна полиция и автомобилна администрация на пътя има 20% човекоподобни без книжки или с купени такива с непредвидимо поведение на пътя.
10% възрастни хора с неадекватно поведение и реакции
10% пияни/ дрогирани камикадзета
20% джигити арогантни безразсъдни които не спазват никакви правила и си мислят че шофирането е игра в която са безсмъртни.
10% младежи без изградени навици и усет за скорост, настилка и спирачен път.
Не повече от 30% нормални разумни хора с желание за закон и ред които спазват правилника за движение и карат със съзнанието, че шофирането е отговорност а не удоволствие. Тия хора просто се опитват да стигнат живи.
Явно в тема за хибриди приложенията за телефон са по важни и приемливи от разхода и начина на каране понеже последния път като гледах бяха около 50% от темите.
След 5 години като ми изтече гаранцията и почне да се чупи ще намина пак по някой техническа тема.
Хайде със здраве,
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 29 Юли 2021 11:59
от BOz
bleu81 написа: ↑29 Юли 2021 11:56
Каква средна скорост да обявя в града
Тази, която ти е показвал БК или аппа.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 29 Юли 2021 12:55
от nicktodorov
bleu81 давам си парите за гориво на тия по принуда. Ако имаше как да си зареждам в България от друг доставчик, щях да го правя.
Не е в това въпроса обаче. Ти го виждаш както си го написал, аз обаче го виждам така:
- за някакви 500 лв, аз трябва цяла година да карам по нетипичен за мен начин и постоянно да се съобразявам с фактор, който не ме интересува толкова, но значително ми нарушава комфорта. И ако вземем дори тия 500 (което изобщо не е сигурно, вероятно сумата на година ще е доста по-ниска), да кажем, че шофирам през ден, това идва около 2.70лв на каране отгоре. Ами аз по-скоро бих платил 3лв, отколкото да се мъча за да ги спестя. Втелясването по това как точно съм ускорил, как съм пуснал по инерция, дали зареждала или глайдвала и подобни ме напрягат повече, отколкото да се кача в градския транспорт дори.
Пак казвам, ако подобна сума е толкова важна, няма никакъв смисъл да се купува нов автомобил. Стар ще е много по-изгоден гледайки само цифри и сметки...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 29 Юли 2021 13:01
от Hursa
Странна формулировка - "хибридно шофиране".

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 29 Юли 2021 14:25
от ufer
bleu81 написа: ↑29 Юли 2021 11:56
а не във полза на ония измамници от бургас.
Ако говориш за измамниците от Нефтохим, то бургазлиите, които си вадят хляба там, оредяха, на всичкото отгоре се управляваше в известна степен от Правец, а иначе е в ръцете на тези, за които киррилицата идва от македонската земя и да не пропусна, че някой им го хариза за 100 милиона долара, като само горивата в цистерните струваха двойно, а отделно така и не се разбра, какъв данък са плащали на държавата и дали въобще някога ще платят нещо, а откакто са на борсата все са на загуба и не съм чул някога да са плащали дивиденти на акционерите или по-скоро на нещастниците с боновите книжки... О-офф, май няма край, днес пак ме хвана музата...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 02 Авг 2021 16:58
от LEXUS
Не съм съгласен и ще ти кажа защо.
nicktodorov написа: ↑29 Юли 2021 10:06
Когато съм дал 60+ хиляди за автомобил, 200-300-500 лв. на година колко точно да ме бъркат? Особено ако трябва да и робувам на колата и да карам по точно определен начин?
Ако таква сума ми е някакъв фактор на годишна база, по-добре да не купувам нов автомобил със скъпо обслужване и още по-скъпо каско.
Както казваш много правилно, светът е многопластов. Ако ти не обръщаш винмание на 500 лв. за година, както и да звучи, много хора веднага се сещат къде да ги използват, вместо да ги изкарат през ауспуха за съшата полезна работа и за същите километри, каквито ще изминат и с по-икономично,бавно,ефективно каране, както искаш го наречи.
nicktodorov написа: ↑29 Юли 2021 10:06А по темата защо толкова се коментира разхода - моето мнение е, че просто няма какво друго. Не е някаква бегачка да говорим за скорости, ускорение, как се държи в завои, за колко прави четвърт миля и т.н. Не е някаква луксозна да говорим за гъзария, екстри и подобни.
Това изказване е някаква крайност, която разделя света на черно-бял контраст, цветовете липсват, многопластовият свят се е свил до два или три пласта- скъпи,луксозни,гъзарски и бързи коли срещу бавни, средно бавни или средно бързи, евтини или не скъпи, средно скъпи и с незначително пътно поведение, значи тези коли не заслужават коментар на експлоатационните им качества. Странно. ПО същия начин мога да кажа - какво да коментираме Mercedes S class 350d , като тя нито е бърза на 400м., нито взима бързо завоите, нито има феноменално ускорение, тежка е и единствено е луксозна, скъпа и с много екстри. Но сравним ли я с Тойота Супра значи този мерцедес не е нужно да се коментира. Така ли е? Де да знам, като че ли е крайност. Ако един или 10 човека няма да коментират определени качества ка Корола, други 10 може би пък ще ги коментират, защото разглеждат Корола в рамките на класа й,а именно в класа тя предлага модерно хибридно задвижване,което не е допълнително оскъпено с плъг ин и който знае и иска може да получи допълнителна стойност от това задвижване като по-нисък разход на гориво и по-нисък шум в интериора. Който не иска, нека си кара както му харесва. В този клас Форд Фокус предлага най-динамично пътно поведение,това не означава,че всички останали в класа като Голф 8,Корола ,Мазда3 и т.н. не заслужават коментар за пътното им поведение и т.н.
nicktodorov написа: ↑29 Юли 2021 10:06От друга страна конкретната тема е за нови автомобили и няма какво толкова да се коментира и качество, дълговечност, ремонти. Това ще се прави след 10-ина години чак.
Остава един разход.Да, ама на 2.0 версията той не е като посочените в брошурите. Не и ако просто шофираш и не го мислиш постоянно, не се стараеш нон стоп да караш по строго определен начин. Защото все пак шофирането трябва да носи и някакво удоволствие...да, ама за мен маймунджулъци за изтискване на минимален разход в стил каране от 70-годишна бабичка не са дори близо до удоволствие. И не, не скачайте веднага да ме обвинявате в другата крайност - като пиша това не значи, да съм джигит на пътя, да карам на кикдаун, да се режа по светофарите и подобни!!! Света е многопластов и това, че някой не е постигнал разход под 4 в града не го прави автоматично джигит!!! До там има много нива нагоре...
Нееднократно много по-технически грамотни от мен колеги са писали, че ако триковете за каране на хибрид се приложат на кой да е стандартен автомобил с ДВГ, резултата също ще е доста сваляне на разхода. А това за мен значи, че най-големия фактор за ниския разход постигнат от хора тук с Королите не е защото е хибирид, а защото те карат нестандартно (спрямо средностатистическия шофьор, който не сяда всеки ден в колата си с мисълта как да свали днес с 0.03 разхода).
Наполовина съм съгласен, при желание всеки двигател може да даде по-нисък разход при ефективно шофиране, но хибридът особено в градски условия дава съществено по-добър разход от стандартен нехибриден двигател, просто защото цялата система е настроена с тази цел, цялата компютърна система така управлява енергийните потоци,че да повиши ефективността, токът при спиране и намаляване впоследствие се използва за подпомагане ускорението,което повишава ефективността, а и самият основен двигател, работещ по цикъл на Аткинсън, е с най-високата термична ефективност за бензинов двигател в света 41%, което също е много важно.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 02 Авг 2021 17:38
от dracunculus
@nicktodorov- и аз, като колегата Lexus, съм съгласен наполовина с твърдението ти за разхода на не-хибридите. Ако говорим за градски условия и сравня моите две коли- карайки наистина икономично и предвидливо, плавно и с големи участъци на отпускане на газта- ами Лексусът ми прави разход под 5, с Авенсиса в града под 8 няма никакъв начин да сваля, както и да го карам. Карам ги с "еднакъв" десен крак и стил. Същото е и ако ги натискам по аутобана- споменавъл съм вече (може би....)- еднаква отсечка- 510км с над 160-170, където можеше, разбира се- резултат- IS300h 8,5-8,8l/100, Avensis T27- над 10-11. Откровено нехибридът ми се доближава до хибрида при темпо 130-140кмч, там разликата, която дава е най-малка. Защо- нямам обяснение.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 02 Авг 2021 17:48
от Krachunov
Разхода има значение. Ти като не гледаш къде изливаш пари си е твоя работа. ИмАл си, дал си.
Хибрида спомага за хибридното каране, по това че се кефиш на тишината. В града хибродното каране, не е по - бавно, а по - евективно. Всеки си мисли че като мачка газта и зкача на спирачката е по - бърз. Дори да приемем, че шумахер е наистина добър и успее да изклати някаквъ ефект от агресивното шофиране, това ще са ПРЯКО СИЛИ 10 мин.
Това е вкус, каза кучето и се облиза под опашката. За някой спокойното ускоряване и спиране е много натоварващо. Нищо, че обратното което правят реално носи НУЛА ползи. Нито време, нито безопасност нито нищо, освен изтъркано феродо...ама натоварва ги...нерваци
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Авг 2021 14:52
от Not_active_user_2
Здравейте, някой чистил ли е климатичната система на комби? За 6 месеца така се вмириса варела, както не ми се е случвало никога до сега. В Тойота ме увериха, че със смяна на филтъра ще се оправи. Сега съм с нов филтър и засилваща се, непоносима смрад.
На препаратите , които намирам за почистване пише да намеря дренажната тръба на кондензатора, но не намирам направи си сам в нета. Ако я знае къде е нека сподели моля. Другото е като димка, но нямам представа колко и с какво трябва да се изчисти купето след димката......
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Авг 2021 15:56
от Krachunov
Има едни които са във флакон под налягане. Пускаш климатика на максимално студено, включваш рециркулация на въздуха и го пускаш да пръска вътре. След 2 до 4 мин е изпръскало всичко. Оставяш...тоест не отваряш вратата, да върти още 10 мин и така.
https://apogee99.com/index.php?main_pag ... ts_id=6667
Има подобно и на магуаер, ама е по - малка разфасовка и 10 лева отгоре... но пък аромата остана около 2 седмици. Въпреки че тези неща не са ароматизатори.
Иначе климатика се вмирисва, защото или караш прекалено много на рециркулация. Или климатика работи до последно преди да изгасиш колата и съответно радиатора, който охлажда в купето остава студен и кондензира влага по него..и от там микроби и миризма
п.п. това което ти пратих линк не е нужно да чистиш нищо от купето не оставя следи. Но докато пръска малка част се втечнява около дюзата. Внимавай да не я разлееш, че зор се чисти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Авг 2021 15:57
от slowtraveler
Ами виж откъде тече конденза от климатика и ще достигнеш до дренажната тръба...
Да нямаш някое умряло животно преди филтъра..
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Авг 2021 19:18
от Not_active_user_2
slowtraveler написа: ↑08 Авг 2021 15:57
Ами виж откъде тече конденза от климатика и ще достигнеш до дренажната тръба...
Да нямаш някое умряло животно преди филтъра..
Королата е абсолютно затворена с кори отдолу. Нищо не се вижда. И миризмата не е умряло а типичната на стар хладилник....
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Авг 2021 19:23
от Not_active_user_2
Krachunov написа: ↑08 Авг 2021 15:56
Иначе климатика се вмирисва, защото или караш прекалено много на рециркулация. Или климатика работи до последно преди да изгасиш колата и съответно радиатора, който охлажда в купето остава студен и кондензира влага по него..и от там микроби и миризма
Никога, ама никога не карам на затворена клапа. И също така никога не пипам климатика. Пускам го когато купя колата на 23 и автоматично и така докато я продам.
Това в королата ли си го прсвил или друг автомобил. И ако е в королата колко дълготраен беше ефекта?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Авг 2021 20:47
от slowtraveler
Hybrid1stTime написа: ↑08 Авг 2021 19:18
Королата е абсолютно затворена с кори отдолу. Нищо не се вижда.
Ами ако искаш да направиш нещо през дренажа - все пак трябва да махнеш някоя кора - би трябвало да се демонтират лесно - с някоя щипка или болт...
Или да се вижда отгоре на файъруола...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 08 Авг 2021 20:48
от Volkata
И аз знам същото и мисля че работи, 5-10 мин преди да се изгаси колата се спира климатика за да изсъхне конденза и няма никакви миризми