slowtraveler написа: Просто трябва да се шофира интелигентно... Винаги... И винаги адаптирано към условията...
Това е самата истина.
Понякога въпреки, че няма смисъл да се напъваш до следващия светофар, защото очевидно е червено на него, то някой зад мен като е решил, че иска да лети, то гледам да се движа с по-голяма скорост от общото движение, само и само да не всявам допълнително напрежение въпреки, че предната му емблема ми е на камерата на капака отзад.
Отделно да кажем по маршрута ми имам два светофара, на които се минава много трудно - по 2-3 коли само. И това се случва само заради малоумниците по пътя, които чакат да им светне зелено, този пред тях да тръгне, за да се сетят, че трябва да включват първа и да започнат дългата процедура по отпускане на съединителя. И докато минат през нея, то вече светофара е в червено. На тези светофари винаги гледам да съм захапал предния за бронята и той като тръгне все едно сме залепени един за друг, не създавам никакъв "ластик" между нас. И на такъв принцип минават минимум двойно повече коли.
Ама както каза трябва да се кара умно и с мисъл.
Pyrhel написа: Мина време, покарал си вече с новите клетки, има ли някакво истинско намаляване на средния разход при нормално каране?
Истинско намаляване още трудно да се забележи, честно казано. Но съм изразходвал и по-малко от един резервоар след смяната.
Но като наблюдавам нещата, то батерията я "яде" големите товари - да кажем да тръгнеш само на батерия и да вдигнеш да кажем 40км/ч. А там както знаеш тя много бързо свършва при такива товари и да кажем (предположения) ако преди съм могъл да ускоря да кажем 5 пъти с един заряд, сега да кажем мога да го направя това 6-7 пъти, но като го съпоставиш това със самото изминато разстояние, то ще видиш, че реално не изминаваш кой знае колко при такова условие. Реално има полза от цикленото на едно място, че дава малко по-дълго време, но както казах, все още нямам статистика, за да видя дали това ще бъде усетено в реалния разход. Лично си мисля, че ако има то ще е нещо незначително, защото реално разхода се определя от стила на каране на този автомобил, а не толкова от капацитета на батерията.
Единствената забележима промяна се изразява за сега във времето на зареждане и разреждане на батерията. Сега е много по-статична - както не мога да я напълня толкова лесно, така не мога да я изпразня също толкова лесно в сравнение с преди. Но това го казвам на база опит, защото си познавам маршрута и при какви условия с колко батерия съм разполагал през различните "етапи".
