Страница 124 от 316

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 19 Юни 2021 20:32
от wizarda
Преди няколко дни на ТО ми казаха, че колата(1.2т двигател) подлежи на сервизна кампания
за помпа високо налягане.

Понеже помпата е на лесно място днес погледнах за всеки случай:
pump.jpg
pump.jpg (346.95 KiB) Преглеждано 1562 пъти
Интересно ми е как болтовете и предпазната стойка са корозирали толкова
много, сякаш са поляти с киселина...

Ако има още някой с този двигател може да погледне. При мен засега освен
корозията проблеми няма.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 19 Юни 2021 20:37
от batececo
Ако е гаранционна колата не трябва ли да сменят кородиралата част?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 19 Юни 2021 21:13
от Volkata
Dimitar38 написа: 19 Юни 2021 20:08 Някой знае ли, дали е задължителна смяната на въздушен и филтър купе да бъдат извършени в сервиза на Тойота, или може да го направим в друг сервиз? В КИА може да се извърши по втория начин
Ако ги питаш дали в друг сервиз могат да се сменят според мен отговора е ясен "НЕ", аз сега на приемчика му казах че съм ги сменил нищо не каза, но незнам когато по книжка се дават за смяна и примерно им кажа че са сменени дали ще се приеме или ще трябва от тях да са сменени за да се приеме за редовно обслужването

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 19 Юни 2021 21:40
от peterhr
Кой официален сервиз ще разреши да се сменя каквото и да е в "друг" неофициален сервиз??? И това да го направи официално...

Смяната на двата въздушни филтъра се прави само с голи ръце, без инструменти, за около 1 минута всеки от тях.
Ако искате да го смените извън програмата за ТО, защо трябва в сервиз?
Официалния сервиз дали ще се загледат какъв филтър вадят от купето при смяната (ако е здрав, просто мръсен), кой ще се загледа какво вади? Или по какво друго ще познае къде в кой сервиз е сменят този филтър? И ще иска да прекъсне гаранция за това нещо? В България... Нали идеята е да вземат пари за ТО.

При мен (предния модел Корола), филтъра в купето го сменят по ТО на обслужване Б (т.е. през година), а филтър двигател на А и Б (т.е. всяка година).

Относно корозиралата част - като минавах годишен преглед преди 2 години и момчето от пункта за ГТП ми огледа колата отдолу, викна ме да ми покаже как по някои гайки има наченки на ръжда. Каза, че масово японски автомобили, не само Тойота, имали такива наченки на ръжда. Нови коли на под 5 години. Не знам дали това се признава за гаранция, никога не съм ходил да питам или искам смяна.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 19 Юни 2021 22:42
от Dimitar38
Преди да закупя Тойота, гледах първо Форд. Попитах дилъра за това обслужване и дали мога да го правя в друг сервиз. Той ми отговори, че филтри и накладки мога да ги сменям в друг сервиз и гаранцията няма да ми отпадне. Под друг сервиз имам в предвид и сам да си ги сменя

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 20 Юни 2021 08:32
от dracunculus
По повод на ръждата отдолу по гайките. Лично мое мнение е, че е напълно нормално една гайка, без значение на кой производител, да хване ръжда, като 2-3 години се осолява. Пробвайте с която и да е гайка от Баумаркта....Има според мен едно решение на това- консервиране на автомобила отдолу- в Германия се предлага тази услуга- за 250 Евро разглобяват всички кори отдолу и мажат с едно катранено черно покритие. Най-добре е да се направи директно на нов автомобил, преди да напусне дилъра. Резултатът- Королата ни за 9 години осоляване има само малко ръжда по носачите- нея я третирах обаче не като нова, ами преди 4 години. Авенсисът няма никъде ръжда. Питах в ТМ Ауто за това, като купувах Авенсиса- казаха, че не предлагат такова нещо, направих си го тук....Странното е, че баща ми каза, че едно време, преди 89та самият той си е мазал колите с такова нещо....но сега, 30 години по-късно, ТМ Ауто не познава тази извънземна технология stretcher.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 20 Юни 2021 10:53
от Krachunov
Нешознават и непредлагат,са две различни неща

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 20 Юни 2021 14:41
от slowtraveler
Филтри и т.н. можеш да ги смениш, ама няма как да въведеш в онлайн системата факта за смяна... Т.е. си уязвим, че ТО не е правено в пълен обем, ако не оставиш официалния сервиз да си прави предвидените в книжките смени...
Допълнително да си сменяш филтрите - никой няма да ти попречи (стига да са със същите параметри). Но трябва да оставиш официлният сервиз да ги смени пак при предвиденото от инструкцията обслужване...
За покритията - да, винаги ги е имало... Ама сега колите не изкарват толкова години, та да има нужда да се защитават по този начин :)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 20 Юни 2021 15:25
от Krachunov
slowtraveler написа: 20 Юни 2021 14:41 Филтри и т.н. можеш да ги смениш, ама няма как да въведеш в онлайн системата факта за смяна... Т.е. си уязвим, че ТО не е правено в пълен обем, ако не оставиш официалния сервиз да си прави предвидените в книжките смени...
Допълнително да си сменяш филтрите - никой няма да ти попречи (стига да са със същите параметри). Но трябва да оставиш официлният сервиз да ги смени пак при предвиденото от инструкцията обслужване...
За покритията - да, винаги ги е имало... Ама сега колите не изкарват толкова години, та да има нужда да се защитават по този начин :)
Даа ясно е че официален сервиз ще смени всичко по ТО, което пише. Идеята беше по - скоро, да си сменяш сам филтри, които не са ти включени в ТО както са въздушен, купе,хибриден. Те са през едно ТО. Като си спестиш едни пари за човеко-часове. Смяната филтър купе е 0.4 часа мисля... за хибридната батерия пак там.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 20 Юни 2021 15:33
от wizarda
Има кампания за подмяна на помпа за високо налягане(от 01.06),
при проверка по ВИН на toyota.bg излиза, че за колата
тече сервизна акция, но нищо конкретно. Акцията е нова
и още не са уведомявали собственици.

Повърхностна корозия по елементи на окачването не би ме
притеснило, но помпата се намира в/у двигателя там сол и вода
не достигат или е пренебрежимо малко. На горната снимката се
виждат още няколко болта може да обърнете внимание какво е
тяхното състояние. Иначе колата е на 1 година.

Предполагам, че след време ще подменят помпата. По скоро
ми е интересно дали това е причината за въпросната акция
и какво е положението при други автомобили със същият
двигател.

Произволна снимка на двигателния отсек. Помпата се вижда в горния десен ъгъл,
отляво на акумулатора, до въздуховода.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Юни 2021 22:22
от Стоян Кръстев
Колеги......кефете се,че караме нови автомобили със стартов километраж 0-5-10км,и стига сме се оплаквали!!!Всяко нещо си има плюсове и минуси,щом сме тук,купили сме тази марка автомобил/и,значи сме видяли повечето плюсовете отколкото минусите!Няма нищо перфектно!!Карам хечбек-а от почти 2 години,и за сега съм доволен(на фона,че на колегите и приятели автомобилите 15-20-22годишни са доволни с разход 10-12-15л на 100км/един с 30,ама да е ''гъзар" да кара АМГ/......а тук се спори дали разхода е 4,5 или 6л на 100.Кефете се,и дълги и безаварийни километри!!!

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 23 Юни 2021 07:53
от Krachunov
Стоян Кръстев написа: 22 Юни 2021 22:22 Колеги......кефете се,че караме нови автомобили със стартов километраж 0-5-10км,и стига сме се оплаквали!!!Всяко нещо си има плюсове и минуси,щом сме тук,купили сме тази марка автомобил/и,значи сме видяли повечето плюсовете отколкото минусите!Няма нищо перфектно!!Карам хечбек-а от почти 2 години,и за сега съм доволен(на фона,че на колегите и приятели автомобилите 15-20-22годишни са доволни с разход 10-12-15л на 100км/един с 30,ама да е ''гъзар" да кара АМГ/......а тук се спори дали разхода е 4,5 или 6л на 100.Кефете се,и дълги и безаварийни километри!!!
Само те хибриджии спорят на кой му е по - малък punk.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Юли 2021 10:23
от nicktodorov
Да повдигна отново темата за разхода.
Отдавна не бях карал Королата извънградско. Ето една отсечка само по магистрала, през нощта, никакъв трафик и никакви изпреварвания, само на адаптивния круиз по ограниченията (макс 120км/ч). Който познава маршрута знае, как между Серес и Солун има едно изкачване със завои, но после и голямо спускане, което би трябвало да компенсира нещата.

Та с 2 думи - с големия хибрид на магистрала разход под 7 е по-скоро изключение.
01739E6F-47CE-4F18-9400-878861B3C8B5.png
01739E6F-47CE-4F18-9400-878861B3C8B5.png (503.69 KiB) Преглеждано 1179 пъти
CDF6AC8B-B31A-42AA-8105-E902E38E73FD.png
CDF6AC8B-B31A-42AA-8105-E902E38E73FD.png (762.22 KiB) Преглеждано 1179 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Юли 2021 12:34
от dracunculus
nicktodorov , имаш ли наблюдения дали има осезаема разлика в разхода на магистрала между есо и Normal- режимите? Просто ми е интересно, с друг двигател съм, но като концепция и управление на двигателя би трябвало да са 1:1. При еко-то ел. моторът не подпомага в такава голяма степен ДВГ (според писанията из нета), което води до по-малък градски разход, но на магистрала би трябвало да е обратното. Имаш ли лични наблюдения? :cheers:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Юли 2021 13:45
от nicktodorov
Да, имам наблюдения.
Еко освен в града в много тежък трафик, за друго не става. На магистрала с Еко е прекалено мудна и аз лично нямам нерви да я карам така.
В интерес на истината, от известно време не ползвам Еко и в града. Разхода се повиши леко, но колата е много по-пъргава и смятам, че си заслужава.

И другото интересно нещо:
Преди няколко страници се бях оплаквал как при движение на ток е зверски тромава и на практика не може да се кара така. Оказва се, че това е важало основно за каране на ток в ЕКо режим. При нормалния нещата са по-добре и трябва да се съглася с коментаритена хората, че в нормални ситуации може да се кара с трафика без да нервирам колите зад мен.