Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 01 Фев 2021 10:26
- Местоположение: България
- Автомобил: corolla e21 1.2t хечбек
- Получена благодарност: 9 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Преди няколко дни на ТО ми казаха, че колата(1.2т двигател) подлежи на сервизна кампания
за помпа високо налягане.
Понеже помпата е на лесно място днес погледнах за всеки случай:
Интересно ми е как болтовете и предпазната стойка са корозирали толкова
много, сякаш са поляти с киселина...
Ако има още някой с този двигател може да погледне. При мен засега освен
корозията проблеми няма.
за помпа високо налягане.
Понеже помпата е на лесно място днес погледнах за всеки случай:
Интересно ми е как болтовете и предпазната стойка са корозирали толкова
много, сякаш са поляти с киселина...
Ако има още някой с този двигател може да погледне. При мен засега освен
корозията проблеми няма.
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Ако е гаранционна колата не трябва ли да сменят кородиралата част?
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Ако ги питаш дали в друг сервиз могат да се сменят според мен отговора е ясен "НЕ", аз сега на приемчика му казах че съм ги сменил нищо не каза, но незнам когато по книжка се дават за смяна и примерно им кажа че са сменени дали ще се приеме или ще трябва от тях да са сменени за да се приеме за редовно обслужването
Toyota Corolla 1.6 e210
- peterhr
- Мнения: 635
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Кой официален сервиз ще разреши да се сменя каквото и да е в "друг" неофициален сервиз??? И това да го направи официално...
Смяната на двата въздушни филтъра се прави само с голи ръце, без инструменти, за около 1 минута всеки от тях.
Ако искате да го смените извън програмата за ТО, защо трябва в сервиз?
Официалния сервиз дали ще се загледат какъв филтър вадят от купето при смяната (ако е здрав, просто мръсен), кой ще се загледа какво вади? Или по какво друго ще познае къде в кой сервиз е сменят този филтър? И ще иска да прекъсне гаранция за това нещо? В България... Нали идеята е да вземат пари за ТО.
При мен (предния модел Корола), филтъра в купето го сменят по ТО на обслужване Б (т.е. през година), а филтър двигател на А и Б (т.е. всяка година).
Относно корозиралата част - като минавах годишен преглед преди 2 години и момчето от пункта за ГТП ми огледа колата отдолу, викна ме да ми покаже как по някои гайки има наченки на ръжда. Каза, че масово японски автомобили, не само Тойота, имали такива наченки на ръжда. Нови коли на под 5 години. Не знам дали това се признава за гаранция, никога не съм ходил да питам или искам смяна.
Смяната на двата въздушни филтъра се прави само с голи ръце, без инструменти, за около 1 минута всеки от тях.
Ако искате да го смените извън програмата за ТО, защо трябва в сервиз?
Официалния сервиз дали ще се загледат какъв филтър вадят от купето при смяната (ако е здрав, просто мръсен), кой ще се загледа какво вади? Или по какво друго ще познае къде в кой сервиз е сменят този филтър? И ще иска да прекъсне гаранция за това нещо? В България... Нали идеята е да вземат пари за ТО.
При мен (предния модел Корола), филтъра в купето го сменят по ТО на обслужване Б (т.е. през година), а филтър двигател на А и Б (т.е. всяка година).
Относно корозиралата част - като минавах годишен преглед преди 2 години и момчето от пункта за ГТП ми огледа колата отдолу, викна ме да ми покаже как по някои гайки има наченки на ръжда. Каза, че масово японски автомобили, не само Тойота, имали такива наченки на ръжда. Нови коли на под 5 години. Не знам дали това се признава за гаранция, никога не съм ходил да питам или искам смяна.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 21 Апр 2020 15:06
- Местоположение: Plovdiv
- Автомобил: Toyota Corolla 2019
- Благодарил/а: 3 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Преди да закупя Тойота, гледах първо Форд. Попитах дилъра за това обслужване и дали мога да го правя в друг сервиз. Той ми отговори, че филтри и накладки мога да ги сменям в друг сервиз и гаранцията няма да ми отпадне. Под друг сервиз имам в предвид и сам да си ги сменя
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
По повод на ръждата отдолу по гайките. Лично мое мнение е, че е напълно нормално една гайка, без значение на кой производител, да хване ръжда, като 2-3 години се осолява. Пробвайте с която и да е гайка от Баумаркта....Има според мен едно решение на това- консервиране на автомобила отдолу- в Германия се предлага тази услуга- за 250 Евро разглобяват всички кори отдолу и мажат с едно катранено черно покритие. Най-добре е да се направи директно на нов автомобил, преди да напусне дилъра. Резултатът- Королата ни за 9 години осоляване има само малко ръжда по носачите- нея я третирах обаче не като нова, ами преди 4 години. Авенсисът няма никъде ръжда. Питах в ТМ Ауто за това, като купувах Авенсиса- казаха, че не предлагат такова нещо, направих си го тук....Странното е, че баща ми каза, че едно време, преди 89та самият той си е мазал колите с такова нещо....но сега, 30 години по-късно, ТМ Ауто не познава тази извънземна технология 

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Нешознават и непредлагат,са две различни неща
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Филтри и т.н. можеш да ги смениш, ама няма как да въведеш в онлайн системата факта за смяна... Т.е. си уязвим, че ТО не е правено в пълен обем, ако не оставиш официалния сервиз да си прави предвидените в книжките смени...
Допълнително да си сменяш филтрите - никой няма да ти попречи (стига да са със същите параметри). Но трябва да оставиш официлният сервиз да ги смени пак при предвиденото от инструкцията обслужване...
За покритията - да, винаги ги е имало... Ама сега колите не изкарват толкова години, та да има нужда да се защитават по този начин
Допълнително да си сменяш филтрите - никой няма да ти попречи (стига да са със същите параметри). Но трябва да оставиш официлният сервиз да ги смени пак при предвиденото от инструкцията обслужване...
За покритията - да, винаги ги е имало... Ама сега колите не изкарват толкова години, та да има нужда да се защитават по този начин

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Даа ясно е че официален сервиз ще смени всичко по ТО, което пише. Идеята беше по - скоро, да си сменяш сам филтри, които не са ти включени в ТО както са въздушен, купе,хибриден. Те са през едно ТО. Като си спестиш едни пари за човеко-часове. Смяната филтър купе е 0.4 часа мисля... за хибридната батерия пак там.slowtraveler написа: ↑20 Юни 2021 14:41 Филтри и т.н. можеш да ги смениш, ама няма как да въведеш в онлайн системата факта за смяна... Т.е. си уязвим, че ТО не е правено в пълен обем, ако не оставиш официалния сервиз да си прави предвидените в книжките смени...
Допълнително да си сменяш филтрите - никой няма да ти попречи (стига да са със същите параметри). Но трябва да оставиш официлният сервиз да ги смени пак при предвиденото от инструкцията обслужване...
За покритията - да, винаги ги е имало... Ама сега колите не изкарват толкова години, та да има нужда да се защитават по този начин![]()
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 01 Фев 2021 10:26
- Местоположение: България
- Автомобил: corolla e21 1.2t хечбек
- Получена благодарност: 9 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Има кампания за подмяна на помпа за високо налягане(от 01.06),
при проверка по ВИН на toyota.bg излиза, че за колата
тече сервизна акция, но нищо конкретно. Акцията е нова
и още не са уведомявали собственици.
Повърхностна корозия по елементи на окачването не би ме
притеснило, но помпата се намира в/у двигателя там сол и вода
не достигат или е пренебрежимо малко. На горната снимката се
виждат още няколко болта може да обърнете внимание какво е
тяхното състояние. Иначе колата е на 1 година.
Предполагам, че след време ще подменят помпата. По скоро
ми е интересно дали това е причината за въпросната акция
и какво е положението при други автомобили със същият
двигател.
Произволна снимка на двигателния отсек. Помпата се вижда в горния десен ъгъл,
отляво на акумулатора, до въздуховода.
при проверка по ВИН на toyota.bg излиза, че за колата
тече сервизна акция, но нищо конкретно. Акцията е нова
и още не са уведомявали собственици.
Повърхностна корозия по елементи на окачването не би ме
притеснило, но помпата се намира в/у двигателя там сол и вода
не достигат или е пренебрежимо малко. На горната снимката се
виждат още няколко болта може да обърнете внимание какво е
тяхното състояние. Иначе колата е на 1 година.
Предполагам, че след време ще подменят помпата. По скоро
ми е интересно дали това е причината за въпросната акция
и какво е положението при други автомобили със същият
двигател.
Произволна снимка на двигателния отсек. Помпата се вижда в горния десен ъгъл,
отляво на акумулатора, до въздуховода.
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 09 Окт 2019 21:29
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 5 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Колеги......кефете се,че караме нови автомобили със стартов километраж 0-5-10км,и стига сме се оплаквали!!!Всяко нещо си има плюсове и минуси,щом сме тук,купили сме тази марка автомобил/и,значи сме видяли повечето плюсовете отколкото минусите!Няма нищо перфектно!!Карам хечбек-а от почти 2 години,и за сега съм доволен(на фона,че на колегите и приятели автомобилите 15-20-22годишни са доволни с разход 10-12-15л на 100км/един с 30,ама да е ''гъзар" да кара АМГ/......а тук се спори дали разхода е 4,5 или 6л на 100.Кефете се,и дълги и безаварийни километри!!!
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Само те хибриджии спорят на кой му е по - малъкСтоян Кръстев написа: ↑22 Юни 2021 22:22 Колеги......кефете се,че караме нови автомобили със стартов километраж 0-5-10км,и стига сме се оплаквали!!!Всяко нещо си има плюсове и минуси,щом сме тук,купили сме тази марка автомобил/и,значи сме видяли повечето плюсовете отколкото минусите!Няма нищо перфектно!!Карам хечбек-а от почти 2 години,и за сега съм доволен(на фона,че на колегите и приятели автомобилите 15-20-22годишни са доволни с разход 10-12-15л на 100км/един с 30,ама да е ''гъзар" да кара АМГ/......а тук се спори дали разхода е 4,5 или 6л на 100.Кефете се,и дълги и безаварийни километри!!!

- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Да повдигна отново темата за разхода.
Отдавна не бях карал Королата извънградско. Ето една отсечка само по магистрала, през нощта, никакъв трафик и никакви изпреварвания, само на адаптивния круиз по ограниченията (макс 120км/ч). Който познава маршрута знае, как между Серес и Солун има едно изкачване със завои, но после и голямо спускане, което би трябвало да компенсира нещата.
Та с 2 думи - с големия хибрид на магистрала разход под 7 е по-скоро изключение.
Отдавна не бях карал Королата извънградско. Ето една отсечка само по магистрала, през нощта, никакъв трафик и никакви изпреварвания, само на адаптивния круиз по ограниченията (макс 120км/ч). Който познава маршрута знае, как между Серес и Солун има едно изкачване със завои, но после и голямо спускане, което би трябвало да компенсира нещата.
Та с 2 думи - с големия хибрид на магистрала разход под 7 е по-скоро изключение.
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
nicktodorov , имаш ли наблюдения дали има осезаема разлика в разхода на магистрала между есо и Normal- режимите? Просто ми е интересно, с друг двигател съм, но като концепция и управление на двигателя би трябвало да са 1:1. При еко-то ел. моторът не подпомага в такава голяма степен ДВГ (според писанията из нета), което води до по-малък градски разход, но на магистрала би трябвало да е обратното. Имаш ли лични наблюдения? 

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Да, имам наблюдения.
Еко освен в града в много тежък трафик, за друго не става. На магистрала с Еко е прекалено мудна и аз лично нямам нерви да я карам така.
В интерес на истината, от известно време не ползвам Еко и в града. Разхода се повиши леко, но колата е много по-пъргава и смятам, че си заслужава.
И другото интересно нещо:
Преди няколко страници се бях оплаквал как при движение на ток е зверски тромава и на практика не може да се кара така. Оказва се, че това е важало основно за каране на ток в ЕКо режим. При нормалния нещата са по-добре и трябва да се съглася с коментаритена хората, че в нормални ситуации може да се кара с трафика без да нервирам колите зад мен.
Еко освен в града в много тежък трафик, за друго не става. На магистрала с Еко е прекалено мудна и аз лично нямам нерви да я карам така.
В интерес на истината, от известно време не ползвам Еко и в града. Разхода се повиши леко, но колата е много по-пъргава и смятам, че си заслужава.
И другото интересно нещо:
Преди няколко страници се бях оплаквал как при движение на ток е зверски тромава и на практика не може да се кара така. Оказва се, че това е важало основно за каране на ток в ЕКо режим. При нормалния нещата са по-добре и трябва да се съглася с коментаритена хората, че в нормални ситуации може да се кара с трафика без да нервирам колите зад мен.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Impress_me и 9 госта