Страница 122 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 29 Май 2021 08:54
от van
dracunculus написа: ↑29 Май 2021 08:26
При тази Корола наистина ли със 120 като спускаш минава в ЕВ???
Да, може да се кара до 120 км/ч в EV. Като пример мога да дам спускането по Хемус посока Варна -Девня, както и Бургас-Варна по автомагистрала Черно Море (А5) където в EV се кара точно 5км като спокойно може да се ускори от 100 до 120 тъй като спускането е доста стръмно.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 29 Май 2021 09:02
от dracunculus
Откровено респект! Явно са пооптимизирали системата, щом успява да върви на ЕВ до по-висока скорост, отколкото 2,5л с по-мощния ел. двигател. При мен над 100 никога не е в ЕВ, дори при пълна батерия и при наклон надолу
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 29 Май 2021 09:18
от biro
На пълна батерия и наклон надолу няма как да е на EV.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 29 Май 2021 22:13
от slowtraveler
dracunculus написа: ↑29 Май 2021 09:02
Явно са пооптимизирали системата, щом успява да върви на ЕВ до по-висока скорост, отколкото 2,5л с по-мощния ел. двигател.
Причината обикновено е конструктивна - електрическите МГ имат максимално допустими обороти...
Колкото по-ниски са оборотите от едната страна на трансмисията (ДВГ) толкова по-високи са от другата (МГ)... Затова и при висока скорост трябва да запали ДВГ за да не превиши МГ максималните обороти..
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 29 Май 2021 23:31
от Enwor
Потвърждавам, при 120 можеш да караш с изключен двг дори и по не толкова стръмен наклон. И при малък % стръмност, стига ли енергията от "зелената зона" да поддържа скороста - не пали двигателя. Това обаче не важи, когато е на СС. А ако батерията е над средата някъде, двг работи винаги за да обере излишната енергия в случай на нужда.
Другото, което може да се отчете е, че при изкачване ако наклона стане по-малък и необходимата енергия стане ниска (примерно средата на зеленото), не гаси двг докато не се отпусне педала. Леко отпускане и натиск до същото ниво превключва на ЕВ.
Приложението отчита състоянията вярно, кой как го чете и какви изводи си прави е друг въпрос. Аз обаче го хванах, че на места колата губи покритие. Липсват участъци и дори цели трипове. Но за статистика и трип инфо върши работа.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 30 Май 2021 09:27
от Krachunov
Enwor написа: ↑29 Май 2021 23:31
Приложението отчита състоянията вярно, кой как го чете и какви изводи си прави е друг въпрос. Аз обаче го хванах, че на места колата губи покритие. Липсват участъци и дори цели трипове. Но за статистика и трип инфо върши работа.
Да, то предава данните по сим картата за eCall.
И на мен ми се случва да губи участъци от даден трип. Интересното е че времето и дистанцията са коректни, но на картата няма трак.
Също ми се е случвало даден трип да ми се забавя до 2,3 дена. Примерно трип от вчера го получавам след трипове от утре. Предполагам това е от натовареността на сървиса, който изпраща от колата или този дето праща към приложението.
Също ми е интересно, колко време би работило това приложение в годините. Данните колкото и да са малки по обем, все пак са някакво количество, което се предава през мобилната мрежа. Та в този ред на мисли дали някой някога някъде е почадал на информация по въпроса?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Юни 2021 20:18
от Enwor
Колеги, аз да питам как са ви дисковете на королите? Скоро ще станат 20к км, а като се загледах и четирите имат различни "шарки"

. Преден ляв чувам че стърже при ниска скорост и е най-дран, другия преден пък е най-равномерен. На задните дясната страна даже не е захапвала в края на диска.. Аз ли не ги ползвам толкова

или нещо не е "както трябва"

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Юни 2021 20:58
от biro
Какви са тия шарки? Моята CHR стана на 65х.км и дисковете са си гладки.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Юни 2021 23:38
от slowtraveler
Много зависи от начина на употреба и т.н...
По-активното шофиране води до 'чистене' на диска до определено ниво (прекаленото - също води до 'шарки')...
Слабото използване също води до 'шарки', и това не значи, че има проблем...
Още изчиствам 'шарките' на Кашкая, ама си спира перфектно, и постепенно си чисти диска от предходното 'мързеливо' използване...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Юни 2021 17:00
от V.Vasilev
Много шумни спирачки. Иначе диковете са добре,но при спиране се чува шума от спирачките.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Юни 2021 21:04
от stereo_man
V.Vasilev написа: ↑05 Юни 2021 17:00
Много шумни спирачки. Иначе диковете са добре,но при спиране се чува шума от спирачките.
И при мен е така. Когато давам назад особено се чува доста. При последното обслужване ги помолих да видят. Казаха ми, че всичко е наред и че може би накладките са с повече метални частици и оксидират
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Юни 2021 00:53
от Krachunov
И при мен го имаше неприятния шум на задна, но скоро обърнах внимание, че е изчезнал (20к км). Отдавам го на факта че дисковете доста по - бавно се износват и съответно остъргват накладки
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Юни 2021 09:27
от stereo_man
аз съм вече почти на 35 хил.км., но по принцип и стилът ми на каране е такъв, че не използвам толкова и спирачките. може и от това по-бавно да се износват
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Юни 2021 15:06
от slowtraveler
E то ако износваш спирачки на 35-50х.км нещата не са добре

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Юни 2021 21:05
от peterhr
Едно време в Опел форума имаше колеги, които за 10К км сменяха накладки.