Публикувано на: 25 Юли 2008 06:45
Искрено се радвам,че си разбрал колко глупости изписа,но продължаваш със странните постове.ceko26 написа:По информация на електронното издание http://www.dailytech.com едно такси Тойота Приус е изминало във Ванкувър 400 000 км за 2 години. Двамата му собственици се хвалят, че са сипвали от 10 до 15 литра бензин за 12 часова смяна, в сравнение с 35 до 55 литра при обикновените таксита. За тези 400 хил. км. те са имали с 1/3 по-малко разходи по поддръжката, в сравнение с други автомобили, а хибридното задвижване изобщо не се е повреждало.
Според това твърдение са сипвали над 3 пъти по малко бензин и след 400 000 км имали само с 1/3 по-малко разходи.В сметката предполагам влиза и премиите около ползването на екологичен автомобил.
Това означава, че има доста скъпа потдръжка за 400 000км.
Това го откраднах от друг форум където се обсъжда същата кола цената на бензина не е актуална и бяха намесени много по- ефективни чисто ел. коли.
Ако приемем че едната харчи 5, а другата 10 на сто градско, и имаш 10000км годишно, пестиш по 1150лв. годишно (бензина 2.30лв. за литър) Ни-повече, ни по-малко.
При разлика между Prius и Avensis от 17000 излиза че за да си изравнят цените трябва да я караш 15 години, а не 10. И това без да смятаме смяната на акумулаторите, след като свършат.
След 15 години, имайки в предвид накъде сме се запътили, хибридите отдавна ще са измрели...
Приуса е разработен за американския пазар където може да се съревновава с техните масови 8 цилиндрови ниско технологични двигатели успешно. За Европа все още не може да изпъкне достатъчно да си заслужи парите.
Това че 400000км. не са имали никакви проблеми с хибридната система,говори много категорично за качествата на хибрида Приус. Никаква по-скъпа поддръжка няма Приус, невероятно е как може от думите 1/3 по-малко разходи за поддръжка да си помислиш,че Приус има по-скъпа поддръжка.Разходи за поддръжка не включват екологичните облекчения. Приус няма по-скъпа поддръжка от който и да е дизел!Просто няма какво да му поддържаш! Прост пример:Приус няма скъп нафтов филтър,Приус няма скъпа турбина,Приус няма скъпи катализатори и филтри,филтри за твърди частици,защото е чиста технология,а не мръсен дизел,който се пречиства от скъпи филтри! Това е много сериозен плюс за хибрида.
Така че втората ти сметка е напълна грешна. КАКВА РАЗЛИКА ОТ 17000 ЛЕВА между Приус и Авенсис???? Дизелов Авенсис с тези екстри и автоматик е също 50000лева! Разлика в цената между дизелов Авенсис с тези екстри и Приус няма-и двете струват 50000лева!!! Т.е. Приус се изплаща от първата секунда на експлоатация и започва да пести сериозно както от по-ниския разход,така и от по-ниската цена на бензина.
Така сметката става следната:
Хибрид Приус срещу дизелов Авенсис
Приус е по-евтин от първата секунда на експлоатация.
Ако сравняваш Приус с бензинов Авенсис,то избираме Авенсис 1.8 Автоматик с високо оборудване,за да е конкурентен на Приус като оборудване и динамични характеристики!!
Така се получава следната сметка:
Приус 50000 лева Авенсис 1.8 Aut. 43500 лева.
ПАри за избиване-6500 лева.
За 10000км..год. почти се обезсмисля купуването на икономична кола-дизел или Хибрид,защото ще трябва да се изплаща 5.5 години и след това започваш да пестиш от хибрида,което всеки си преценява дали да направи.Ако човек смята да кара хибрида си повече от 6-7 години,то той може да си го купи и да разчита на него в ситуацията на високи цени на петрола.
Но по-голямата част от хората карат между 15000 и 25000 км. годишно.
При 20000км. годишно шофиране купуването на хибрид Приус е напълно оправдано и е идеална инвестиция.,ЗАЩОТО още преди навършването на 3-тата година хибридът започва да пести пари на собственика си от гориво!!!
При 25000км. годишно ,Приус се изплаща за около едва 2 години
и след това караш постоянно при нисък разход на гориво.
Акумулаторите хич не ги смятай,защото те са генерално здрав компонент от хибридната система,както и цялата тя.Досега не съм чул за сменени правилно експлоатирани акумулатори дори на 1-вото поколение Приус ,което се произвеждаше преди 10 години.
А след 15 години ти не предричай какво ще стане,защото още преди 5 години съм казал,че нещата вървят към хибриди,а не към дизели,което се осъществява.Дизелът няма бъдеще със скъпите си пречистващи системи и замърсяваща технология в генезиса си.Но това е отделен въпрос. Бъдещите 15 и повече години явно ще са години на Хибридите,самият факт,че Порше показаха прототип хибрид на джипа си,самият факт,че Мерцедес и БМВ се мъчат да произведат действащ хибрид,самият факт,че Пежо/Ситроен се измъчиха вече сума ти години да произведат действащ дизелов хибрид, самият факт,че американският пазар се залива с хибриди и тяхните продажби растат с всеки ден, сочи посоката.Ясно е още ,че Тойота държи около 90% от пазара на хибридни технологии.Така би трябвало да бъде- Хибридите да са стъпка към напълно електрическите коли,но колко години ще отнеме това нито ти,нито някой друг може да твърди!Днешният ден ни представя хибридите като най-ефективната и висока автомобилна технология в света.