Страница 13 от 19
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 18:57
от Ивайло Димов

В Европа е така ,обслужването и ремонтите са безбожно скъпи .За това и след определен пробег предпочитат да си подменят автопарка .
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 19:47
от nov
Не намерих темата касаеща сигурността при удар на Тойотите , май, че заради мен беше създадена
Който вяло поназнайва руски ще разбере клипа, аз руски незнам (за съжаление), но разбрах , че ориза е ударен от Лада Ларгус във вратата и е посукал задния мост

, има и бая фуги по предния капак, демек купето май хич не е смятано на посукване или материалите са тип пластелин (по-скоро слабата тенекия), представям си ако това има нещастието да го нацели немски или швефски сув от тоя клас (Х5, Q7,XC90).........ако съм разбрал правилно какво казва братушката де....
https://www.facebook.com/share/r/sAHi6ux5zThjvzmN/
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 19:53
от WoLF
Офтопик
Голям офтопик с много неизвестни. Колата има снимани тестове, няма нужда да се чудиш...
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 20:06
от dracunculus
► Виж съдържание
Разбира се, че може. Но то и т.н. "гаражи" не са много по-евтини. А и да...губиш историята на колата + в Германия специално на Тойота и Лексус им удължиха релакс гаранцията до 250 000 км или 15г. (пилотен проект) и даже аз все още съм в гаранция и с двете си коли, въпреки, че се оказа, че на Лексуса въртя актуално по почти 55 000км годишно. Но, да, ония ден дадох 790 Евро за тип Б- масло, филтри + антифриз
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 20:28
от nov
WoLF написа: ↑01 Окт 2024 19:53
Колата има снимани тестове, няма нужда да се чудиш...
Има, но както виждаш практиката показва съвсем друго.
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 22:52
от Двигателист
nov написа: ↑01 Окт 2024 19:47
Не намерих темата касаеща сигурността при удар на Тойотите , май, че заради мен беше създадена
Който вяло поназнайва руски ще разбере клипа, аз руски незнам (за съжаление), но разбрах , че ориза е ударен от Лада Ларгус във вратата и е посукал задния мост

, има и бая фуги по предния капак, демек купето май хич не е смятано на посукване или материалите са тип пластелин (по-скоро слабата тенекия), представям си ако това има нещастието да го нацели немски или швефски сув от тоя клас (Х5, Q7,XC90).........ако съм разбрал правилно какво казва братушката де....
https://www.facebook.com/share/r/sAHi6ux5zThjvzmN/
Офтопик
Това е рамна конструкция и не е много коректно да сравняваш купето на такава само по себе със самоносещите конструкции. Но да, самоносещите са много по-яки и корави. Принципно Крузера е доста здрав, но в случая е ударен на много лошо място и то доста силно, без значение, че е Лада другия участник. Щом рамата е деформирана, а тя въпреки, че се касае за лек Крузер (Прадо) и не е с толкова дебела стена като при големите (истинските ) крузери (100, 200...), значи ударът е бил доста силен. На това ме навежда и кривия мост, чийто ръкав е поне 4 мм стомана (на тежките серии и повече). Да, ако беше нещо със самоносеща конструкция, купето нямаше да е в този вид, щетите щяха да са локално в зоната, но вероятно пак щяха да го тотализират, защото задното окачване и точките на закрепването му щяха да са унищожени.
В случая руснакът, или по-скоро рускоговорещия трябва първо да отдели купето от рамата, за да направи оценка на купето, защото при този тип конструкции, често деформираната рама държи под напрежение слабото купе. Просто такава е процедурата.
Щом карданът е крив (явно в колелото е бил основния удар), вероятно може да е счупена и раздатъчната кутия.
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 23:27
от mapamop
Дъ сЪ поФалА от тази вечер:
Завих всички винтове, конектори, и каквото трябва да се предпази от битума, за да може да се развива. И се присетих за 2 разрошени от игления чук петна фабричен силикон по надлъжната греда, които изглеждаха като антикорозионно покритие ("шагрен"), та ги разчоплих с макетния нож и една наточена шпакла. Очаквано намерих следи от грунд и ... благородна сатенена японско-турска ръждЪ. Тия помияри са запечатали директно ръждясалата черна ламарина без да я почистят дори от ръждата. Снимки утре че се гмурнах в канала уж за бързо, уж само да лепя хартиено тиксо.
Тая кола е като покер автомат - колкото повече я чопля, толкова повече ме закраства и толкова повече ми е вътре.
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 02 Окт 2024 02:55
от nov
mapamop написа: ↑01 Окт 2024 23:27
Тия помияри са запечатали директно ръждясалата черна ламарина
Имаш предвид, че така е излязла от завода?
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 02 Окт 2024 07:25
от mapamop
Имаше цели парчета от силикон на балони. Самия силикон си изглежда цял, ненадран, обаче като го пина е "мек". Като го дръпна със шпаклата пада на парцал, и отдолу ламарината е със ситна ръжда като брашно.
Другия вариант е да е имало микропори някъде по него и да не са се виждали с просто око. Но има и ръбове заляти със силикон, който по-скоро на пипане след срязването е като полиуретана на подметките на обувките, които са си направо разслоени от ръждата, отвътре навън. Довечера ще пробвам да снимам, че май не оставих много за снимки.
При Авенсиса никъде не съм намирал такива панели. Но и той на усещане е бил консервиран доста навреме.
Изглежда да има сериозни разлики в технологиите между Англия (Авенсис) и Турция (Корола-Версо).
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 02 Окт 2024 07:32
от nov
Така, като те слушам извода е, че дали Англи,Турция или Япония е напълно все едно минат ли 10-12 години и става налазване, ама то май и толкова е гаранцията против корозия - 10 години, ако не се лъжа, демек завода си е изпълнил задължението, па после Ганя да му мисли с кво да го мазоти................., само се надявам да не са подценили клетката вътре с пътниците и да е защитена на ниво, въпреки слабата тенекия и никаквата антикорозионна защита.
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 02 Окт 2024 08:06
от iovkito
Не знам с какъв акъл някой си купува тойота от Турция. Аз от тях и фъстъци не си купувам.
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 02 Окт 2024 08:48
от nov
Щеш не щеш нямаш избор, едва ли ако идеш да си поръчвеаш нова кола можеш да кажеш на търговеца - искам Корола, ама японска сглобка или CH-R, дори и да се правят в Япония , предполагам ще ти кажат, че з анашия регион завода производител е Турция и увисваш. Както знам ( доколко е истина е друг въпрос), че сега ако ида в дълър на фв в Германия и нямам адресна регистрация там, няма да мога да купя а ще ме пренасочат към България (ако държа да е кола предвидена за немския пазар с цел по-високо качество).
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 02 Окт 2024 08:55
от mapamop
nov, клетката поне на Авенсиса е много дебело омазана с вакса в ребрата. И на двата модела е много яка стоманата на ребрата, има съвсем нищожни следи от ръжда, дори и при тези бройки от 2003. Вече са на 20 години. И на версото в гаража и трите нарязани, и на Авенсиса силовите елементи са боядисани със различна боя - гадно зелена като на сандъците със снаряди в казармата. Самите греди и колонки са третирани със вакса, която е лепкава, отделно в предните колонки има и някаква полиуретанова пяна.
Ако не е удряно и усукано купето, да тръгне ръжда от деформациите няма да изгният лесно. Ръждясват ребрата под купето, но тези в купето като цяло не са изложени на директна вода и сол и не страдат толкова.
Почти съм сигурен че клетката ще запази пътниците, със условието че пак зависи как ще го ударят. Дори и тоя джип от клипа горе, въпреки душманския удар е останал със цяло купе, и вратата не е хлътнала драстично. Да разтворил е фугите навсякъде, тотализиран е, но е разпределил и разнесъл ударната сила по цялото купе и пътниците са предпазени.
Видях Авенсис т25 със сгънат преден носач наобратно, като пръта на пллуоската се беше сгънал на 90 градуса и се беше счупил. После е имало пируети, цигански колела и винтове докато се е търкаляла тая кола, но собственика беше жив и здрав, и вратите се отваряха и затваряха свободно. Това въпреки че волана беше опрял в километража, имаше кръв и по тавана и нямаше една ламарина неударена, включително и тавана.
Затова мисля че няма да имат ядове, нито Авенсиса ми, нито Корола-Версото в гаража, нито RAV4-ката ти. Това на фона на скорошна статия в локален клюкарски сайт за разполовено Ауди А4/А6, и още 2 Пежа 206/207 скъсани през средата във билборд и стълб. Там имаше и жертви.
Не се съмнявам в клетките на Тойота, въпреки че вероятно и те като другите имат ахилесови пети, и не търпят конкретни удари.
Проблема е че претупват пода и бомбетата и няма къде да стои мотора и клетката.
iovkito, не съм сигурен Корола-Версо дали има сглобка различна от Турция. Не съм виждал.
За текущите Корола модели знам че има сглобени и извън Турция, но това е съвсем друг модел и концепция на автомобила. Във времето са си открили грешките и са ги коригирали за тия грубо 20 години и 3-4 модела.
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 02 Окт 2024 09:22
от nov
mapamop написа: ↑02 Окт 2024 08:55
Не се съмнявам в клетките на Тойота,
Дано никой не разбира колко са здрави и да не се налага, иначе дано да си прав.
mapamop написа: ↑02 Окт 2024 08:55
въпреки душманския удар е останал със цяло купе, и вратата не е хлътнала драстично.
А бе тараторе бе, как душмански удар бе, това е джиБ, другото е кола ама малко в кавички - а бе недей Боже ама ако тоя Ленд го нацеля с Волвото значи сигурно ще се разхвърчи, като фойерверка. Не виждам логика, някакво подобие на кола да предизивка такава повреда (тоталка според руснака, но ако дойде в Бг сигурно ще е готова за седмица), на кола, която БИ трябвало да е мислена отвсякъде и да е толкова кекава, да не говорим, че струва колкото 5 ларгуса или 7.
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 02 Окт 2024 09:46
от dracunculus
nov написа: ↑01 Окт 2024 19:47
Както знам ( доколко е истина е друг въпрос), че сега ако ида в дълър на фв в Германия и нямам адресна регистрация там, няма да мога да купя а ще ме пренасочат към България
Не е вярно, nov. Не играе абсолютно никаква роля къде ти е адресната регистрация. Идваш, снасяш им парите и си тръгваш с колата. Прави се това тук редовно.