Страница 13 от 29

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 09 Авг 2023 17:18
от mapamop
Hursa написа: 09 Авг 2023 16:34 Вижте колко условия сте изброили за да се получи
Условията по метода на "проба-грешка" към момента са:
да съм на свободна скорост,
мотора да е загрял, за да излезе от статичните горивни карти и да започне агресивно да си реже горивото през ламбдите.
температурата в купето да в границите на +/- 1-2 градуса, спрямо целевата на дисплея на климатика.
И разбира се скорост над 30 км/ч на свободна.
Това със инициализираните сонди, не съм сигурен дали изобщо е фактор, защото след последното зареждане и около 20-30 километра, си тресеше стрелката "още изначале", а дросела беше минал обучение/калибрация.
Като набутам климатика да слезе с 2-3 градуса надолу и се стабилизира всичко, без да правя нищо повече. Имам 2-3 отсечки в които мога да се влача дълго на инерция и да си играя с копчетата на климатика, без да натискам педала на газта или спирачката.
На Rocky112 му дадох съвсем конкретни инструкции и обикновено е изпълнителен до точката. Не вярвам да е проспал тресенето, то няма и как да се проспи че е доста отчетливо.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 09 Авг 2023 18:45
от ivan_pop
Температурата вътре в купето къде я гледаш?

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 09 Авг 2023 19:46
от Hursa
► Виж съдържание

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 09 Авг 2023 22:19
от mapamop
ivan_pop написа: 09 Авг 2023 18:45 Температурата вътре в купето къде я гледаш?
Hursa написа: 09 Авг 2023 19:46 Зависи къде е поставен термометъра
Отговарям и на двамата:
Климатика в режим "Авто" има 4 позиции, ползвам пиктограмите от дисплея за по-добра картинка:
- когато е в режим отопление, НО НЕ Е достигнал целевата температура показана на дисплея, позицията на клапите е "в краката"/надолу. Духат долните клапи и по-слабо тези до шофьорската и пасажерската предни врати но не и централните, "в лицето".
- при мисля измерена от датчика на външната температура 3 или 5 градуса външна (ще излъжа за точната температура), клапите са в режим "в краката" + "обдухване на предното стъкло". Не помня при минусови температури какво му беше поведението, но в случая няма голямо значение, защото парно/отопление не ми тресе оборотите. И в тоя режим няма драми с оборотите (4 зими).
- когато е в режим "охлаждане", НО НЕ Е достигнал целевата температура, клапите са в режим "централни на таблото"/"в лицето". Духат всичките горни клапи посредата на таблото.
- Режим "поддръжка": когато в някой от горните режими, климатика реши че е достигнал целевата температура на дисплея или е близо със +/- 0.5 градуса, си обръща клапите на режим "в лицето + в краката". Когато стане с поне градус нагоре/надолу температурата - обръща клапите или на отопление или на охлаждане.
Това се прави лесно - чакам да се поохлади купето, защото при тия 44 - 54++ градуса които гледам на кухненския термометър, след като е престояла дълго на слънце, няма как да се вместя в максимума от 30 градуса, над които климатика влиза в безусловен режим на отопление, и респективно под 16 градуса на безусловно охлаждане, след което бутам температурата нагоре, докато влезе в режим "Поддръжка на температурата" (рещим "тресене на оборотите"). Безусловно - да не се съобразява с условията и да работи в зададения режим непрекъснато. В безусловните режими, не помня да тресе.
Та в тоя ред на мисли - няма значение, аз каква температура виждам на външен термометър. Той си е просто за справка, без да има значение какво показва, защото климатика си взема решенията на базата на неговите си датчици - за температурата навън(централно зад бронята), температурата в купето (решетката в таблото до ключа за запалването), соларния сензор за осветеност ("топчето" горе на таблото, до стъклото), датчика за температурата на изпарителя (синия кабел от снимките ми в темата за странните шумове под таблото на Авенсис Т25). Колко са (не)точни не е въпрос на разговор - те работят (някак си), и са проверени както пише в сервизното, че са в нормите, освен че са и сменяни с проверени такива всичките.
Засега справочния термометър е един кухненски Fackelman, със термопластина/спираловидна термопружина, купен от "Метро" за 4.50 и забоден на решетката на централната лява духалка. Когато вляза в колата и не е работил климатика имам текущата температура в купето. Когато работи климатика, имам температурата на изходящия въздух от климатика. Проблема на тоя термометър е че е много ленив, и му тряват поне 1-2 минти и нагоре, да си промени показанието, след като съм го хвърлил на дясната седалка примерно.
Викнах едни китйски електронни, ама там не намерих от 5 поне 2 да показват еднакво. Като пак не очаквам от тях да ми покажат 100% реална стойност. Интересува ме не лабораторната точност а корелацията между двете. Ще си играя със сондите им...

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 10 Авг 2023 15:35
от Rocky112
iovkito,
iovkito написа: 05 Авг 2023 15:13 Ако някога идвам до Русе, бих си платил дори, за да покарам колата ти и да видя какъв е толкова този проблем.
Колега, ако не можем да помогнем нека по добре да не пишем тъй.
mapamop, , винаги е бил сред първите админи даващи информация с безкомпромисна точност. Нека уважаваме труда на хората, които дават всичко от себе си за решаването на не само своите проблеми. Защото със същия инат и желание е помагал на много хора.
Но "хранейки" го от такива като теб желанието и търпението ще стигнат дъното.
Пожелавам Ви безаварийно каране колеги !!!

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 10 Авг 2023 17:33
от iovkito
Със сигурност постът ми не трябва да се приема за хранене. Аз даже му се възхищавам, че продължава да се бори с тази кола. От постовете му си личи, че подхожда към всеки проблем доста грамотно и задълбочено.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 10 Авг 2023 19:18
от ivan_pop
ivan_pop написа: 09 Авг 2023 18:45 Температурата вътре в купето къде я гледаш?
Аз така и не разбрах какъв е отговора на моя въпрос?
За целевата температура/обръщане на клапите в тех. ръководство ли е написано?

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 10 Авг 2023 20:03
от mapamop
ivan_pop, това за обръщането на режимите го имаше или в сервизното, или в това на потребителя. Директна температура в купето не следя (все още).
Извадих ш*бания клапан от стария компресор. Огънах 2 отвертки които са по-големи от мен на години, и никога в живота си не съм успявал:
1. Да НЕ успея да изкъртя нещо с тях и/или да го съсипя/разруша.
2. Да ги огъна преди да съм убил нещото, което съсипвам с тях.
Клапана не излезе цял. Вътре няма цедка под него да го пази или да се задръсти. О-пръстените му са смачкани, вдървени и криви.
За тия след мен малко снимки малко по-късно, като се прибера от гаража.

Редакция: Добавени снимки на проклетия клапан, който така и не пожела да излезе цял.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 11 Авг 2023 12:48
от Hursa
► Виж съдържание

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 11 Авг 2023 13:40
от mapamop
Всичко излезе на парчета - отгоре имаше пластмаса с букса, която се натроши, големия цилиндър с намотката излезе отделно и с клещите извадих групата със стъблото на клапана и отворите. Предвид на конструкцията му, не ми изглежда да се запуши лесно, дори при липсата на филтриращ елемент преди него. Ако все пак събере мизерия, тия максималните 3МПа би трябвало да успеят да го "продухат".
Нещо се гърби или с детектора на празния ход на моторния компютър или има някъде слаба връзка, или един господ знае какво не е наред при пулсирането на тоя клапан.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 11 Авг 2023 19:55
от ivan_pop
Когато не е на автоматичен режим климатика, може ли да зададеш каква температура да поддържа?
И ако да, има ли го проблема?

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 11 Авг 2023 20:06
от memorex
В този клас автомобили няма такива възможности.
То и в повечето от най-новите ги няма де.
Така че, нищо не подлежи на логика от гледна точка -функционалност и удобство за ползвателя

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 11 Авг 2023 20:11
от mapamop
ivan_pop написа: 11 Авг 2023 19:55 Когато не е на автоматичен режим климатика, може ли да зададеш каква температура да поддържа?
Да, но логично няма ефект, ако не е включен копресора2, ако е включен тресе. На НЕавтоматичен режим ще си духа от там, откъдето съм го настроил, и няма да си променя режима на клапите. Респективно всичко отива само до усещане на температурата на купето и визуално тресенето на стрелката. Текущата температура в купето я няма никъде "написана". Просто има настройка на дисплея, и външна температура на километража.
ivan_pop написа: 11 Авг 2023 19:55 И ако да, има ли го проблема?
Да. Въпроса е да поизравни температурите.
Респективно както тресе, ако му набия температура с поне 2 градуса надолу, без да пипам нищо друго освен бутона за температурите, и спира да тресе с около 30-40 секунди закъснение. Пробвано вчера.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 11 Авг 2023 20:24
от Hursa
Как ще зададете неавтоматичен режим да поддържа температурата?

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 11 Авг 2023 20:52
от Двигателист
Нещо не схващате какво ви пише таратор. Неавтоматичен режим е когато не е натиснат бутона AUTO, тогава разпределението на въздуха, скоростта на вентилатора, клапата за рециркулацията, включването/изключването на компресора е ръчно, каквото го зададете, а само температурата все още се контролира автоматично (дори и в положение OFF на цялата система, колкото и странно да ви звучи), макар и с по-неефективно, основно заради вентилатора. Неавтоматичен режим на температурата (да, има!) са само крайните положениия на терморегулатора - максимално студено и максимално топло (LO, или HI - клапите за температура/ топло/студено, отиват в крайно положение и не мърдат оттам, няма обратна връзка).