Страница 13 от 16
Публикувано на: 27 Окт 2010 18:52
от DukeFan
Scott написа:Което може да е придружено от друг fun fact - че тези гуми са монтирани обратно

Колега, не се шегувай, че току виж някой по-мнителен почне да заляга под колата. Абсолютно логично е на двете да се вижда, на другите две - не

Публикувано на: 27 Окт 2010 19:08
от Scott
DukeFan написа:...Абсолютно логично е на двете да се вижда, на другите две - не...
Противно на всякаква логика, на моите гуми ДОТ-а и на 4-те e на 'външната' страна. biggrin.gif
Освен това NHTSA препоръчва тази информация да се отпечатва на 'двете страни' или поне на 'видимата страна' на гумата:
http://www.nhtsa.gov/cars/rules/rulings ... beling.pdf
Публикувано на: 27 Окт 2010 19:44
от TATI
Явно всичко зависи от производителя. На дънлопките ми е от двете страни на гумата, на гиславеда е само от едната страна, на континентала е от двете страни, на мишелинките е от едната страна, на бриджстоуна също е от двете страни.
Публикувано на: 27 Окт 2010 19:59
от slowtraveler
По пътя на логиката - навярно зависи от типа гума...
При мен летния Бриджстон е с 'външна страна' (знак OUTSIDE), която винаги е отвън, независимо накъде се върти гумата при движение напред.
GoodYear UltraGrip 7+ е с посока на въртене (знак Rotation), и при него и двете страни могат да са 'външни'....
Затова пак по пътя на логиката Бриджстон могат да печатат ДОТ-а само от едната страна, докато UltraGrip трябва да ги печатат от двете страни, защото и двете страни са им 'външни'...
За съжаление зимните ми гуми не са при мен - да проверя как реално им е отпечатан ДОТ-а....
Ако изчакаш 1 месец - ще ти кажа

Публикувано на: 27 Окт 2010 21:03
от sashoskiora
DOT-а го има само от едната страна на гумата.
Публикувано на: 28 Окт 2010 09:55
от max-2
Да, на гумите с посока се вижда на двете гуми, леви или десни, а на асиметричните гуми е винаги от външната страна(outside), може да не лягате под колата biggrin.gif
Публикувано на: 28 Окт 2010 17:15
от Nixter
Извода е, че ако не намираш дот-а от външната страна на гумата, значи си я сложил не както трябва.
Публикувано на: 28 Окт 2010 17:23
от hyankov
Nixter написа:Извода е, че ако не намираш дот-а от външната страна на гумата, значи си я сложил не както трябва.
Това не може да е вярно:
1. Слагаха я хора които не го правят от вчера
2. На моите гуми, както писах, има стрелка Rotation >>> която сочи напред.
3. Шарките изглеждат в правилната посока на всички гуми
Не може да са на обратно. Просто GoodYear в Словения по балкански са претупали/оплескали нещата.
Публикувано на: 28 Окт 2010 17:28
от Petar
Колега всичко тие Ок .Просто колегата Никстър нее допрочел по горните коментари
Публикувано на: 28 Окт 2010 20:47
от muf
На моя Континентал ДОТ-а е отвъре.
Отвън има бели надписи и не може да се сбърка посоката
Публикувано на: 01 Ное 2010 08:51
от stereo_man
Киолега и аз преди една седмица сложих ултра грип 7+ и едва вчера видях, че и на мен е така. на гумите от шофьорската врата липсва дот-а, а на другите се вижда. иначе и 4-те гуми 100% си имат ДОТ (видях го като ги купих). така че спокойно карай си и не се притеснявай!
Публикувано на: 01 Ное 2010 15:08
от hyankov
http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/te ... -gumi.html
Най-добрата гума за зима 2010-2011 е Goodyear Ultra Grip 7+
...
Това е експертното мнение на независимата немска организация ADAC

Публикувано на: 01 Ное 2010 21:25
от gicho
Не го виждам да е точно така според сайта на ADAC - май БГ журналята си измислят (или някои им помага да мислят в дадена посока).
Конкретен въпрос към колегите с T22 -> някой слагал ли е 195/
65/15?
Знам че ще се промени измерването на скоростта и т.н., но имам няколко причини да искам да сложа именно такива:
- по-голям диаметър на гумата - по-голям просвет (+10мм)
- по-голямото рамо води до по-малка сила и по-трудно пробуксуване (не ме плаши зимата, а зимата + автоматична кутия ... )
- не на последно място, тоя размер е 10-тина процента по-евтин спрямо 195/60 и 185/65 ....
Притеснява ме дали ще има достатъчно място - като сравнявам моята с други авензиси, стои доста по-високо (не се е отпуснало окачването), ама зимата пък се натрупва лед по подкалниците.
От друга страна, на дефоултните гуми могат да се сложат вериги - т.е. тоя сантиметър дето ми трябва за по-големия размер е запаса за вериги? Ако реша да слагам вериги, ще са тип "чорап", тъй че място не ми трябва?
Публикувано на: 03 Ное 2010 16:32
от Rodgerche
Колеги реших да споделя моят опит със зимни и летни гуми. От доста време карам със зимни континентал уинтър контакт от Т810 и сега Т830 и мога да кажа , че поведението им на пътя е много добро. Относно летни гуми за мен има една марка Йокохама. Ползвал съм Децибел и Парада (на БМВ 3 серия децибел и Парада на рено меган купе) и нямам никакви оплаквания. Парадата е малко по-шумна и не е за премиум автомобили. В момента съм изправен пред въпрос какви зимни гуми да сложа на РАВ 4. Исках да ви помоля да препоръчате нещо удачно. Равката я карам предимно в София и рядко извън града по по-заснежени пътища.
Благодаря предварително.
Публикувано на: 03 Ное 2010 17:38
от Rudy
gicho написа:Не го виждам да е точно така според сайта на ADAC - май БГ журналята си измислят (или някои им помага да мислят в дадена посока).
Не си измислят, само че теста който цитират съвсем свободно е за гуми с определен размер, а именно:
185/65 R 15 T
друг нов тест е за размер:
225/45 R 17 H
за размер:
205/55 R 16 H теста е от 2009