pminev написа: ↑12 Фев 2025 08:38
Както казва Ахмед: "Маслото е евтино, но двигателят е скъп".
Всеки сам си решава.
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 13 Фев 2025 09:52
от slowtraveler
Слушайки го този, ми направи впечатление тенденциозността на изказването - търсене на сензация... Което е нормално за 'инфлуенсър' де
Например за това 'идва ли автомобилът разработен' от завода... Явно никога не се е замислял, че технологията се развива... Обработката на металите е на съвсем друго ниво... Все едно да зададеш въпрос 'има ли нужда от смяна на филтъра на водата вкъщи през две седмици'... Ами ако водата ти е от нов кладенец (лошо обработен метал при ДВГ) - то това би задръстило филтъра за две седмици... Ако водата ти е чиста, или пък металът е добре обработен - няколкото единични частици не биха повлияли по никакъв начин на нормалният експлоатационен срок на филтъра...
Та и с автомобила - ако повърхностите са били груби - би трябвало да има продължителна разработка докато се напаснат (и наборите си спомнят, че 'тъкмо се разработила към 70х.км, и луфтовете вече стават такива, че има нужда от основен ремонт на 100х.км ' Докато при съвременните технологии е достигнато такова качество на повърхностите, че разработването е минимално, и в реалност няма нужда от смяна на филтри и масло поради незначителното количесто 'отпадъци' при първите превъртания на ДВГ.... И автомобилите 'на 'лизинг' спокойно си достигат 300-600х.км без пипане на ДВГ...
Ама друго си е да се търси сензация Та поради горните причини обикновено гледам клипчета като горните с голяма доза скептицизъм
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 13 Фев 2025 10:45
от planetarydrive
Има инфлуенсъри и сериозни такива, малко са на брой. Единият е Ахмед, разбира се и там трябва да се отсява. Друг е проф. Джон Кели. Ако не беше този човек, никога нямаше в детайли да разбера как работи хибрида на Тойота,Хонда и др.
Кондензът е факт. Не знам какво чудно има. Вдига се нивото на маслото на хибрида през зимата. При нас по-малко, отколкото на север. Затова топлият сезон започваме с разредено масло, особено при хибридите. Спада след доста време и миризмата на бензин намалява. Никакъв проблем не е, но го има.
Варел срещу запечатано,бутилка, произведено в Белгия масло. Как да е фалшиво в офиц. представителство. Всякакви машинации бих допуснал, ама фалшиво оригинално масло. То с много приказки, винаги може да се изкара бялото, черно. В този форум има особено убедителни задни колела.
Стоя от 10 години на метър от колата при смяна на маслото, казвам им или стоя, или вие губите клиент, избирайте. И аз спирам предсрочно гаранцията. С безумно скъпите им консумативи, които продължавам да смятам, че са оритинални, ще сменям сам.
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 13 Фев 2025 11:56
от slowtraveler
planetarydrive написа: ↑13 Фев 2025 10:45
Никакъв проблем не е, но го има.
Това имам предвид - ефект, но не дефект... Като маслото по принцип е предвидено и за такива въздействия... Да, директното впръскване често 'обърква нещата' (особено ако някои дюза пикае), ама това са новите 'еко-норми'...
Които като нищо ще се променят с 'новите повеи на партията'
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 13 Фев 2025 12:22
от Krachunov
slowtraveler написа: ↑13 Фев 2025 09:52
Слушайки го този, ми направи впечатление тенденциозността на изказването - търсене на сензация... Което е нормално за 'инфлуенсър' де
Например за това 'идва ли автомобилът разработен' от завода... Явно никога не се е замислял, че технологията се развива... Обработката на металите е на съвсем друго ниво... Все едно да зададеш въпрос 'има ли нужда от смяна на филтъра на водата вкъщи през две седмици'... Ами ако водата ти е от нов кладенец (лошо обработен метал при ДВГ) - то това би задръстило филтъра за две седмици... Ако водата ти е чиста, или пък металът е добре обработен - няколкото единични частици не биха повлияли по никакъв начин на нормалният експлоатационен срок на филтъра...
Та и с автомобила - ако повърхностите са били груби - би трябвало да има продължителна разработка докато се напаснат (и наборите си спомнят, че 'тъкмо се разработила към 70х.км, и луфтовете вече стават такива, че има нужда от основен ремонт на 100х.км ' Докато при съвременните технологии е достигнато такова качество на повърхностите, че разработването е минимално, и в реалност няма нужда от смяна на филтри и масло поради незначителното количесто 'отпадъци' при първите превъртания на ДВГ.... И автомобилите 'на 'лизинг' спокойно си достигат 300-600х.км без пипане на ДВГ...
Ама друго си е да се търси сензация Та поради горните причини обикновено гледам клипчета като горните с голяма доза скептицизъм
Надали някой си мисли, че някой ще разработва милиони двигатели фабрично. То технологията е достатъчно напреднала, но това не променя факта. Ако е толкова напреднала защо, като смениш дискове и накладки се изисква по - внимателно поведение 1вите Х километра? Какво остава за нещо което работи при голямо натоварване и температури.
И може да не е фатално, но е съм склонен да го вярвам, че след 1вите 1-2000 км ще има значително повече замърсявания в маслото, отколкото при последващи.
В крайна сметка едни 200-500 лева са пренебрежително малко, на фона на целия автомобил. И ако това би удължило живота на двигателя, било то дали ще е от значение на 100 или 200 хиляди километра, както и дали ще е твоя, защо не?
В същото време, ако каже нещо което не отговаря на истината, нали се сещате че в САЩ ще го съсипят от съдебни искове.
този дето говори все с една насмешка и видиш ли да тъпо е което са направили но ХЕЙ ТОВА Е ТОЙОТА.
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 13 Фев 2025 13:40
от slowtraveler
Krachunov написа: ↑13 Фев 2025 12:22
То технологията е достатъчно напреднала, но това не променя факта.
Разбира се, че е факт - нормално е в периода на разработване да има повече замърсявания в маслото.... Това си е общоизвестен факт в живота на всеки механизъм (има едни графики - начален пик, 'плато' през нормалният експлоатационен срок, и последващо отново покачване с амортизацията в края на живота - аналогично на процента откази на механизма)...
Обаче с напредъка на технологията и обработката на металите тези 'повече замърсявания' стават пренебрежимо малко, което на практика води до извода, че 'ДВГ си е разработен'...
Да, неправилен израз - вероятно по-правилният е 'няма нужда от специално разработване', като разработката е опростена до малко по-разнообразна употреба няколкостотин километра без излишен ентусиазъм...
Вследствие на което отлаганията са толкова малко, че без проблем биват уловени от филтъра без да нарушават нормалната му работоспособност...
И това води допълнителната смяна на маслото да стане излишна... Не че има нещо лошо в смяната на маслото...
Но дори и да не се смени, съвсем не смятам, че 'това би скъсило живота на ДВГ'... Дори и да е твоя до края на експлоатационният си живот...
P.S.
Krachunov написа: ↑13 Фев 2025 12:22
Ако е толкова напреднала защо, като смениш дискове и накладки се изисква по - внимателно поведение 1вите Х километра? Какво остава за нещо което работи при голямо натоварване и температури.
Тя е напреднала в металообработката... Но разработването на спирачките е нещо друго - там нагрявайки накладката по определен начин образуваш слой с определени свойства.. Която на всичкото отгоре е напасната към конкретният диск (а и е отложила част от своя материал върху диска).. Така, че за спирачките според мен е нещо съвсем друго.... Въпреки, че нови дискове и накладки реално ги разработваш за 15-20 минути с няколко спирания Без да им сменяш маслото
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 01 Май 2025 00:52
от G.Nikolov
Здравейте, колеги.
Нов съм във форума и от няколко месеца съм собственик на скромно возило втора ръка от маркта. Бих искал да пипитам за мнения за възможните последици от доливане на малсо при не достатъчно изстинал двигател?
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 01 Май 2025 13:19
от WoLF
Не ми известно да има такива. Все пак доливаш, а не изсипваш 5 кила наведнъж вътре...
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 01 Май 2025 14:31
от max-2
Няма проблем. По-голям проблем би било защо се налага доливане. Но явно се случва.
Имах мазда сх5 дизел от поколението 2014. При смяна на масло, при наливане на новото масло двигателя започваше да пука като горещ ауспух при минус 5 градуса. Температурна деформация в главата
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 01 Май 2025 15:01
от G.Nikolov
Благодаря за мненията.
Попитах от гледна точка на температурните разлики на загрятото масло вътре и това, което се долива, данеби да окаже влияние в последствие.
А самото доливане се налага поради причини, свързани с дългогодишната експлоатация и фабричен дефект.
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 02 Май 2025 09:37
от Volkata
Ако някой знае как се занулява сервизния интервал на Тойота Корола е210 2019, 1.6 бензин, ръчни скорости,
Четох ръководството и търсих в интернет където показват меню за това което при мен го няма.
Благодаря.