Страница 13 от 23

Re: Харч.....!

Публикувано на: 04 Юли 2010 02:22
от Bass_Man
fancy55 написа:--------------------------------------------------------------------------------

Дизеловия двигател при едни и същи условия на експлоатация е по-икономичен от бензиновия при една и съща кубатура на двигателя.
Ами това не е вярно ! Точно това се опитвам да обясня от не знам колко време и вие все едно си меляте промивки такива ! Не мое ли си набиете у кратуните , че няма дизел с работни обороти над 5000 ? И също така , че няма равни условия за бензина и за дизела по кубатура или по каквото и да било друго !

Диезела си е строго профилиран тип двигател и има очевадни предимства при много ниски обороти ! При машини които работят с 1000 , 500 , 200 , 50 , 10 и тн обороти . Просто нафтата не може да гори бързо !!!!!!!!! А когато гори бавно гори много добре и за това не и трябват кой знае какви системи . А за да гори малко по-бързо производителите се чудят на колко хиляди бара да я надуят та барем заприлича на бензин . Поради тази причина печките трябва да си се карат между 2000 и 3000 оборота и да си ви чука на икономийка и да не се разпадате .
fancy55 написа: Щот преди няколко годинки ауди взеха льоман-а ,нали.... 2: Ако сложим да ги мерим на 2бр автомобили с еднаква кубатура, дизела е с 1,5 литра надолу....
Верно ли Ауди взеха "льоман-а" ? И къде го отнесоха ? А да си чувал , че БМВ биха в пистовия шампионат със сериен дизел 98-99 ( та ако не беше и 97-ма ) ? Съмнява ме !
Като си тръгнал да спориш виж Ауди с кого са се състезавали и в кой клас са били . Това "льоман-а" не е , като пред блока децата да се съберат от 8 до 15 годишни и да си играят на жомка ! Има си класове , коне , кубици и тн . Само да не се изненадаш , че са били в клас с три отбора от , които другите двама участници са на ниво направи си сам . И после да те питам ти коя точно част от това Ауди виждаш да се ползва някъде във ВАГ групата ? Щото аз гледах една реклама как великото ТДИ се дърпа със изтребител и му взе старта . Значи дизелите са по-бързи и от реактивните . И от утре всички самолети стават ТДИ-та !
Щом дизела е 1,5 литра надолу от всяка кубатура значи всички си взимаме 6 литрови двигатели и сме ок . Защото при неговия разход 1,5 литра разлика са нищо . Демек трябва малко в проценти да започнеш да мислиш .



fancy55 написа:4: за бензиновите само ще кажа ,че един приятел с авенсис 1.8vvti ,долива по 600 гр. МАСЛО на 1000 КИЛОМЕТРА !?
Еми каза го !

fancy55 написа: А за BMW-Mpower, не съм чувал да слагат турбина НА НИКОЙ бензинов двигател! Напротив с това се гордеят,че на тия двигатели не им треа турбо......
БМВ не ги мисли .

fancy55 написа: 5: Много бензини гаснат ако тръгнеш почти без газ ,както тръгваш с дизела и са много слаби ,ако не ги изпилиш на високи обороти.....,нали !
Това вече си е истинско предимство . Само никой не разбра какво става , като изпилиш дизела на високи обороти ...............


fancy55 написа: Знаем ,че и модерния дизел е по-еластичен и не се плаши от натискане...... После искам да попитам ,защо нито един сериозен ДЖИП не се прави с бензинов двигател? -щот са здрави ,пустите му двигатели..... После ще кажа ,че не е напразно-не гаснат при елементарна влага ,както повечето бензини при проливен дъжд и т.н. ......
Още чакам в някой технически тълковен речник да се появи тълкувание на думата "еластичен" когато става въпрос за ДВГ . Ама така и не се появява . Може би защото пододбен параметър не съществува ? Не не може да бъде все пак дизела е "по-еластичен" !

А и ако може да ни дадеш една представителна извадка или поне каталог със "сериозни" джипове , които се правят само дизели . Защото за всичките , които се сещам първо са бензиновите двигатели . А и някак си в трудни условия , като студ например нафтата не ми се вижда много практична . Пък и не знам кой комон рейл ще устиска в пустинята та май серизоните джипове си ги карате пред блока ......

Иначе викаш в дъжда бензин не върви а ? Всички бензини при повече от 60% влажност и застават на трупчета ? Хахахахахахахахах ти си егати веселия пич !

При толкова заблудени хора как няма да се продават "високотехнологични" дизели а ?

fancy55 написа: И накрая моя разход на Avensis /D4D/110 e: 6.2л. на градско и 1000-1100км/ с 60л на извън..... сами си го сметнете! Успех на всички с Тойота!
Ти си капитан ве баце няма нужда ти проверяваме сметките , според това , което казваш преценявам , че можем да ти се доверим на 100% !

Re: Харч.....!

Публикувано на: 04 Юли 2010 04:00
от cargobg
Bass_Man написа: Още чакам в някой технически тълковен речник да се появи тълкувание на думата "еластичен" когато става въпрос за ДВГ . Ама така и не се появява . Може би защото пододбен параметър не съществува ? Не не може да бъде все пак дизела е "по-еластичен" !
Използва се еластичен материал, да се правят биелите и при големо натоварване си променя обема на цилиндрите, все едно буталата са на ластик, като засмуква вкарва повече въздух, пък като нагнетява праи по голема компресия. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 04 Юли 2010 09:31
от martod
nikolov22 написа:мога да се хвана на бас че повечето разходиизписани тук са дадени като наи малки не средни аз цял ден се занимавам с коли и такива които да горят 4 нема това са само моментни разходи които се изписват на таблото но от пълно до пълно не е така въобще само една королка 1.4д4д сам виждал на 4.7 градско но след като я карах аз стана 13
Ти преди време беше готов да се хванеш на бас, че Тойота произвеждат масла, поне това научи ли го вече, щом се занимаваш по цял ден с коли..
Както казах в поста който си цитирал, аз лично си пълня резервоарите и на двете коли догоре(и на дизела и на бензина) ..Аз лично си им ги изпразвам и пак лично аз си изчислявам разходите и на двете, с един и същ калкулатор..Но ако повториш още няколко пъти че дизела гори повече, ще взема да ти повярвам..
А ти на тази корола дето си покарал 200 м. едва ли си и пълнил резервоара догоре и после да я засечеш колко гори, за това давай коментари само за твоята си кола .. :thumbsup:
Която между другото, по същият начин както си вдигнал моментния разход на Королата до 13 л., спокойно може да се качи до 26л.. tongue.gif Само трябва за целта и твоята да я караш като чуждата.. laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 04 Юли 2010 12:09
от nikolov22
първо тука сравнявате турбиниран с не турбиниран мотор разликата е като кон и магаре никога не съм спорил че тойота произвеждат масло а че има масло с марка тойота есо а което се произвежда от кома англия ама в турция и е пълен батак и когато докарате разход от10 лв на сто елате да почерпя ама при нормални условия на каране

Публикувано на: 04 Юли 2010 12:49
от cargobg
nikolov22 написа:когато докарате разход от10 лв на сто елате да почерпя ама при нормални условия на каране

Пак изгубих връзката, тия 10лв. при дизел или за бензин се отнася.Под нормални условия кво имаш предвид.

По принцип пък, ако тръгнем да сравняваме дизел с бензин без турбо, то само този който е карал подобно чудо дизел без турбо е на ясно за какво става въпрос.Че даже сръвнението с камионите не е подходящо ,защото почти всички са с турбота.Карал съм Опел Рекорд 2.3Д и си е чиста мъка докато свикнеш и научиш какви са му възможностите.

Публикувано на: 04 Юли 2010 17:59
от nowyaris
nikolov22 написа:първо тука сравнявате турбиниран с не турбиниран мотор разликата е като кон и магаре никога не съм спорил че тойота произвеждат масло а че има масло с марка тойота есо а което се произвежда от кома англия ама в турция и е пълен батак и когато докарате разход от10 лв на сто елате да почерпя ама при нормални условия на каране
При 2,30 лв./литър как става с 10 лв.за100 км.-не знам-това е - 4,35 л.на 100 км.-абсолютна измислица.

Публикувано на: 04 Юли 2010 18:25
от zi_zi_top
nowyaris написа:При 2,30 лв./литър как става с 10 лв.за100 км.-не знам-това е - 4,35 л.на 100 км.-абсолютна измислица.
Ако Яриса ти беше 1,4 D4-D щеше да ти е истина!

Публикувано на: 04 Юли 2010 18:50
от mitoko
виждам локуми има много ....

ето малко факти - старлет 1,3 бензин 97ма 5,5литра на сто при скорост ДО 100км/ч при това с климатик през повечето време и 2ма човека без багаж, с гуми мишелин асиметрични :thumbsup:

Публикувано на: 04 Юли 2010 19:45
от nowyaris
zi_zi_top написа:
nowyaris написа:При 2,30 лв./литър как става с 10 лв.за100 км.-не знам-това е - 4,35 л.на 100 км.-абсолютна измислица.
Ако Яриса ти беше 1,4 D4-D щеше да ти е истина!
Каква истина-те и по каталог цифрите са по-големи.Колегата вози ли се,бута ли я...?

Re: Харч.....!

Публикувано на: 04 Юли 2010 20:23
от Bass_Man
cargobg написа: Използва се еластичен материал, да се правят биелите и при големо натоварване си променя обема на цилиндрите, все едно буталата са на ластик, като засмуква вкарва повече въздух, пък като нагнетява праи по голема компресия. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Да и от инерционния момент му идва повече въртящ момент
biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif .

Публикувано на: 05 Юли 2010 00:04
от martod
cargobg написа:
Пак изгубих връзката, тия 10лв. при дизел или за бензин се отнася.Под нормални условия кво имаш предвид.
Под нормални условия има в предвид: да има попътен вятър, да няма много баири и да няма ТИР-ове пред него на пътя, защото трябва да превключва на бензин и тогава 10-те лв. стават на 20 ... laugh.gif

Публикувано на: 05 Юли 2010 00:24
от cargobg
martod написа: да няма ТИР-ове пред него на пътя, защото трябва да превключва на бензин и тогава 10-те лв. стават на 20 ... laugh.gif
Напротив, той ще кара на аванта прилепен след ТИРа, та да падне на 9.80лв. wacko.gif

Публикувано на: 05 Юли 2010 07:23
от nowyaris
cargobg написа:
martod написа: да няма ТИР-ове пред него на пътя, защото трябва да превключва на бензин и тогава 10-те лв. стават на 20 ... laugh.gif
Напротив, той ще кара на аванта прилепен след ТИРа, та да падне на 9.80лв. wacko.gif
Пък може с да се закачи с твърд теглич за ТИР-а и разхода ще стане 4 лв./100 км.-само климатик и аварийни.Обаче ако ТИР-а е румънски жална му майка.

Публикувано на: 05 Юли 2010 08:18
от slowtraveler
Вие се майтапите, но по времето на бедните ми студентски години често използвах тировете за 'влекачи'....
При дистанция около 7-10м от тир, движещ се с около 90км/ч те 'засмуква' струята. Като дори те намества странично да си точно в средата.
И разхода спада с около 2л/100км...
Но това бе по времето, когато с вартбурга трудно се изпреварваше ТИР, а и доста от тировете пътуваха доста празни - с висока скорост...
biggrin.gif

П.С. при ненормални, но благоприятни условия (попътен вятър с около 80км/ч) съм правил среден разход под 4л/100км с Опел Астра G 1.6/16V по маршрут Търговище - Варна - ~120km...

Публикувано на: 05 Юли 2010 09:53
от mitkoa
nowyaris написа:
zi_zi_top написа:
nowyaris написа:При 2,30 лв./литър как става с 10 лв.за100 км.-не знам-това е - 4,35 л.на 100 км.-абсолютна измислица.
Ако Яриса ти беше 1,4 D4-D щеше да ти е истина!
Каква истина-те и по каталог цифрите са по-големи.Колегата вози ли се,бута ли я...?
Auris 1.4 D4D. 2 човека, климатроник......този спор ме накара да си нулирам всички показания, инак си карам на среден в повечето случаи и не се вталявам много много.
Маршрут - Благоевград - Гоце Делчев - Драма - Кавала - Ксанти - Кавала - Драма - Гоце Делчев- Благоевград.
Общо изминати 550 км.Среден разход 4,8
От Кавала до Ксанти и обратно съм карал с 150 ( магистрала е ), на останалия път поддържах 100 км/ч.Всъщност Благоевград - Кавала ми беше 4.5....после се вдигна на 5.0 на магистралата....и после от Кавала - Благоевград пак спадна на 4.8.Ако не беше карането на магистралата, сигурно накрая можеше да завърша и с 4.4 л среден разход....тъй като имам спускане от Гоце Делчев до Благо.
Ако случайно ми повярваш за този разход, помисли дали по-лекия Ярис със същия двигател, ще се затрудни да направи 4.3 разход.