Страница 13 от 46

Публикувано на: 22 Окт 2010 20:31
от nowyaris
То че изобщо нямаш представа за какво става дума е ясно,ама защо разрешаваш да ти пълнят главата с глупости не ми е ясно.Ама като за петък вечер си нещо свежо,което отдавна не се е случвало в този форум.Шефовете да спретнат раздел "КОМИЦИТЕ".

Публикувано на: 22 Окт 2010 21:19
от slowtraveler
Колега, заключих другата тема и пуснах линк към тази тема защото би могъл да намериш отговор на 90% от въпросите си тук, ако си направиш труда да я прелистиш....
От поста ти оставам с впечатление, че не знаеш дали колата ти гори масло. И затова започваш да търсиш под вола теле..
Защо се вкарваш във филми и гадаеш какво ще ти се счупи на колата вместо да си я караш с кеф???
Със същия успех би могъл направо да я бракуваш колата, защото практически погледнато рано или късно колата ще достигне и до етап на саморазпад... Но за тея километри, за които разправяш едва ли е още на това дередже...

1. Ремонта не е свързан с износване на двигателя и се проявява в началните километри (при мен на 40х.км). След остраняване на проблема двигателите въртят безпроблемни километри. Имам приятел, който врътна около 180х.км след ремонта без горене на масло. И продаде колата на друг съфорумец тук - с Кики мярнахме сребристия авенсис по време на срещата - вече сигурно е над 220х.км, и нямаше синкав дим след него.
2.........
3. Горенето на масло е внезапно - за 300км може да изгори 0.5л и след това - 500км без грам горене. Смяната на буталата не е заради това, че са износени, а заради това, че новите са друг модел, който по-добре охлажда главата на буталото и не позволява коксуване на маслото и запичане на сегменти.
4. Ако мотора не гори масло защо ще го пипаш???? Не е задължително двигателя да има такъв проблем.
5...
6...
7. Става на място...

Публикувано на: 22 Окт 2010 23:37
от gicho
Ей това исках да разбера като отговори от самото начало, за което благодаря!

Генералният ми извод е, че карам спокойно, следя редовно и като се появи сериозен разход, почвам да мисля пак (или направо влизам в бокса за бутала и сегменти докато е време).

Дългото обяснение:
Защо ще се вкарвам във филми ли ? - ами сам каза, че твои приятел е изкарал много км СЛЕД ремонт - хубаво, ама моя мотор не е ремонтиран, така че стигаме до това ДАЛИ ще почне да гори докато е при мен - да кажем, следващите 30-50 хиляди км? От тук и от други форуми съм останал с убеждението, че е неизбежно, често в първите 30-60 хиляди, но понякога става до 70-100 хиляди.

Тъй, проблема ми е че ако не проуча сега, шанса да се наредя за шлайф и хонинг после нараства значително (ако износя цилиндрите).

Тук твоят отговор ми помага много - ако се хване навреме няма щети по блока. И другото - ако се хвана да го направя навреме, ще мога да разчитам на колата достатъчно дълго.

Какво става когато жената вземе да отиде някъде с колата - на така цитирана 19-ка в другата тема има датчик за нивота на маслото ... гледаш, разбираш. Тука май разчитам на лампата, а, отново цитирам по спомен, друг колега каза че е изтропал мотор БЕЗ индикация от тая ламБа.

Относно саморазпада - ами да, явно са така ... Въпросът е че междувременно трябва да ми върши работа - да ме вози с достатъчна увереност че няма да се изтропа нЕкъде из обединената Европа - щото 2000км примерно до БГ може и да видят сметката на цилиндрите. А и някой места из тая Европа не се радват като видят двутактов автомобил.

И, като взема да я продавам, да не свивам уши и да се чудя как да преметна купувача (щях да коментирам нещо за тоЙта тука, ама ще се въздържа).

Публикувано на: 23 Окт 2010 08:19
от slowtraveler
Колега, има колеги, които не са пипали този двигател и пак въртят над 200х.км...
Мисля, че щом до момента не се е проявил проблема, навярно въобще няма да се прояви (с износването на сегментите, възможността за запичане би намаляла).
Малко е неприятно, но все пак е добре в началото на експлоатация на нов за теб автомобил да видиш поведението му и периодично да проверяваш нивата на течностите.
А дори и да усетиш разход на масло на 2-5х.км от България, предполагам 5л масло, с които би се прибрал тук без никакви поражения едва ли биха се сравнявали като разход със основен ремонт на двигателя сега, без да си сигурен дали ще има нужда...

Публикувано на: 23 Окт 2010 09:40
от gicho
Ето още нещо, което не е излизало като информация в темата - значи все пак има шанс мотора да живее без ремонт. Ще следя нивото и ако се появи разход, ще се включа пак тука wink.gif

Още веднъж блародарско!

Публикувано на: 06 Ное 2010 17:46
от daido86
колеги някой може ли да ми каже точния размер на буталата и сегментите за celica 1.8 vvti (1zzfe) тъй като сега ще си поръчвам,но в нета ми излизат 2 вида: 75мм и 79мм (( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0352077956 )) и как да разбера дали тези бутала от линка са от новия модел( с повече отвори за циркулация на маслото)

Публикувано на: 06 Ное 2010 19:57
от Scott
daido86 написа: в нета ми излизат 2 вида: 75мм и 79мм (( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0352077956 )) и как да разбера дали тези бутала от линка са от новия модел( с повече отвори за циркулация на маслото)
1ZZ-FE е 79Х91.5мм тъй че това са буталата. Още повече, че са оригинални японски(NPR ако се вярва на описанието, макар да не знаех че правели и бутала) и не би трябвало да горят масло ... или поне LEXUS тъй казва. :whistle:

Публикувано на: 06 Ное 2010 21:19
от LEXUS
Да,няма серийни проблеми с тези мотори.

Публикувано на: 06 Ное 2010 23:11
от daido86
Благодаря за инфото.мисля че само за сегментите пише че са NPR, за буталата незнам...всичко изглежда добре само цената в сравнение с другите които намерих е сравнително ниска.за същата имаше само сегменти.

Публикувано на: 06 Ное 2010 23:58
от Scott
daido86 написа:.мисля че само за сегментите пише че са NPR, за буталата незнам...
Brand New NPR Pistons with Complete Ring Set

Публикувано на: 07 Ное 2010 00:11
от daido86
пропуснал съм го :whistle:

Публикувано на: 07 Ное 2010 19:00
от sa4mata_PLD
Здр ще питам тук за да не пускам нова тема .
Имам Королка 1.6 с двигател 1ZR-FE (2009g.) и вече 2 пъти ми сменят маслото ( при техническите обслужвания ) и винаги като го премеря е много над МАХ говоря за горе-долу 1.5-2см. над МАХ . Питал съм ги в сервиза защо е така и те ми отговориха, че така трябва да си карам колата и да оставя гледането на тях. Та въпроса ми е дали е проблем че маслото е толкова много и дали нещо може да се прецака на двигателя?
Благодаря предварително за отговорите.

Гори масло - toyota avensis

Публикувано на: 21 Сеп 2013 20:37
от bubblebee
Здравейте.... голям проблем ..... мисля че ми гори масло ... просто няма какво друго да е. Скоро беше в сервиза на тойота в Бургас ... няма никакви течове, няма нищо.
Колата е 2004 г. 1,8 бензин
на 122 000 км. сложих Castrol 5w40 - сега е на 127 000км. и допреди 2 седмици, когато проверявах маслото, беше по средата на 2те резки, а днеска е на долната.
Някакви идеи?
В сервиза ли да я карам пак.....

Re: Гори масло - toyota avensis

Публикувано на: 21 Сеп 2013 21:52
от iovkito
Долей си масло.

Re: Гори масло - toyota avensis

Публикувано на: 21 Сеп 2013 23:08
от desotodorov
...спокойно де то всички коли горят, ама имам някакъв спомен че тези 1.8 VVTi май горяха поради конструктивно недоразумение...разчети из форума.