Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 27 Май 2021 11:01

Точно това всички пишат с изключение на Hursa и nicktodorov.
Спускайки се по инерция е един от начините, които хибридната система си зарежда батерията, която енергия после ще използва.
АКО следва да не броим това за EV Time and distance. Тогава не трябва да се брои и времето, когато ДВГ работи за да държи работна темперетура на маслото и антифриза без да задвижва колелата, което е абсурдно само по себе си твърдение, както и предходното.
Подобна демагогия има единствено за цел да представи в "по - лоша" светлина хибрида и да се каже на черното бяло, както написах по - рано КАК EV TIME не е коректно ако седя 30 - 40 минути на място и през това време вътре имам климатик музика и от време на време се придвижвам с някой друг метър?
И изобщо понеже се засегна и темата за измислените данни в приложението, което до сега НИКОЙ не каза кое им е измисленото, след като всички са коректни. Само Hursa и nicktodorov имат разминаване с усещанията кое е или не е EV Time & Distance.
BOz написа: 27 Май 2021 09:32 ev mode-a, "насилва" системата да гаси ДВГ-то.
Това копче съм го цъкал точно 1 път, когато взех колата.. в 99% от случаите не върши работа, защото когато може, колата сама си гаси ДВГ. Така че дори в кавички не може да се каже, че насилваш нещо. Когато/ако съм писал EV MODE визирам времето и дистанцията която колата минава на ток, не конкретно тази "функция"

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 27 Май 2021 11:58

Наистина не мога да разбера мнозинството тук. Само защото е "нашата" марка, нямаме право да критикуваме и трябва да си затваряме очите за проблеми, подвеждаща информация, недомислици и тн.?
Или пък понеже сме изсипали една торба пари за колата и трябва да се самозалъгваме, че е перфектна и всичко, което в Тойота са решили е най-доброто, не може да се подлага на съмнение или критикува?

Постоянно изкривявате нещата и задълбавате в различни технически оправдания, които по никакъв начин не променят основното - Тойота умишлено представят информацията така, че средностатистическия потребител да остане с погрешно впечатление! Защото когато на обикновения човек му кажеш до ХХ% движение в електрически режим и той си представя точно това - активно задвижване на ток (така както се задвижват пълните електрички).
Това са адвокатски или политически тип шикалкавения и методи да кажеш на черното бяло и да не могат да те хванат за лъжа. Но успешно създавайки търсеното грешно впечатление!
Правят го това и в рекламите си, и в приложението.
Screenshot_135.png
Screenshot_135.png (371.91 KiB) Преглеждано 1439 пъти

astranom
Мнения: 137
Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
Получена  благодарност: 8 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от astranom » 27 Май 2021 12:16

Когато взех Королата ноември 2019 г., когато я подкарах за първи път, съвсем лаишки очаквах да има дълги периоди от време, в които се движи само на ток, включително има мощност да ускори стабилно само на батерия. Учуди ме в две посоки - имах чувството, че постоянно е на двигател, а в същото време ми даваше градски разход около 5. И не разбирах как става това. Сега вече сме се напаснали с машинката, знам какво да очаквам, кога ще включи ДВГ, кога ще изключи ДВГ, как да я докарам до ръба на EV възможностите. Това е едно емпирично напасване с времето, което освен друго възпитава и спокойно шофиране в поглед в перспектива напред в пътя и вземане на навременна реакция при наличие на препятствия и т.н., т.е. като цяло плавно и прозорливо шофиране, при достигане на вероятно на над 95% от скоростта на придвижване в града, която би била налице при нервно и рязко шофиране. От тази гледна точка, предвид факта, че зимата ми даваше 4.5 - 5 градско, а след смяната с летни гуми в момента ми дава 4 градско в София пикови часове, и колата доста често е на ток, чисто обективно като потребител не се чувствам излъган. Защото при внимателно и умно шофиране, обявените от Тойота параметри са постижими за всеки. Единствено биха могли да уточнят, че електромоторът дава малко коне (по-назад в темата го пишеше - не си спомням дали бяха 30, 40 или нещо такова), т.е. ако дадеш повече газ, включва двигател винаги, за да са наясно хората, че хибридът е ефективен при спокойно шофиране. Но то някак си се подразбира. Аз лично не се съмнявам, че градско шофирам в EV моде поне 50% от времето/разстоянието.

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 27 Май 2021 12:19

Това не е изкривяване, а просто информация.
По същата логика могат и на стандартен автомобил да напишат от рода "до 10% ДВГ-то не харчи гориво", ако направят статистика за това колко % от времето ДВГ-то работи в ППХ.
Иначе сметката става много сложна, ако следваме твоята логика.
Примерно ако засиля колата и я пусна по инерция (глайд), това ел. режим ли е на придвижване или не? Погледнато технически с нормален автомобил не може да го направиш, защото ако се пробваш да глайднеш и изключиш на неутрал, за да не намаляваш, ДВГ-то ще остане да работи и няма как да се придвижваш без гориво. Значи глайда си е ел. режим отвсякъде. И остава единствено, че не трябва във времето да се включва само това време, когато колата работи на принципа на ППХ, за да е по-честно. Ама пак сложно. Защото примерно аз 90% от разстоянието ще направя глайд и в последните 10% ще регенерирам, обаче нормален автомобил пак няма как да мине при тази скорост/обороти в ППХ, защото ако набие 2-ра или 1-ва предавка и ще забие на място почти. Та става доста дълга и сложна дискусия.
За това е елементарно - движиш се без работа на ДВГ-то = % разстояние, което изминаваш като електричарка. Не е толкова сложно, защото ако караш електричарка, ще бъде абсолютно същото. Само, че в единия случай ще постигнеш до 50%, а в другия 100%. tooth.gif
astranom написа: 27 Май 2021 12:16 Единствено биха могли да уточнят, че електромоторът дава малко коне (по-назад в темата го пишеше - не си спомням дали бяха 30, 40 или нещо такова), т.е. ако дадеш повече газ, включва двигател винаги,
Това не е много точно и сме го писали малко назад в темата.
Реално системата, когато е в "автоматичен" режим, а не насила с копчето в "ЕВ", тя използва малко от възможностите на батерията преди да включи ДВГ, защото по принцип е нерационално да я "хабиш" много и да я стресираш. В ЕВ режим единствената разлика е, че оказваш на системата да черпи макс ток от батерията, докато стигне лимита ѝ.
В София, за да караш с трафика, не са необходими повече от 15 кВ енергия. В почти всички случаи аз при старт от място влизам около 15 кВ, а след 30-40 км/ч спадам на 10 кВ, което е абсолютно достатъчно за движение заедно с трафика.
При вкарани 30-40 кВ енергия, определено ще си пред масовия трафик и биха били прекалено. За това казвам, че цифрите като такива не са важни, защото има много други неща, които са по-важни.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

astranom
Мнения: 137
Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
Получена  благодарност: 8 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от astranom » 27 Май 2021 12:36

Мислил съм си, какво би станало, ако колата имаше една много голяма батерия, както и много мощен електромотор. Така, например при спускане от Плана, ще си напълня батерията до дупка, и после с мощния електромотор в чисто електрически режим ще се изстрелвам като ракета на всички светофари и ще стигна у дома бързо, приятно и технологично. Давам си сметка обаче, че вероятно това щеше да оскъпи автомобила до толкова, че нямаше да мога да си го позволя (и мнмого от неговите собственици). От друга страна, при спускане от Плана добре, но в останалото време батерията щеше да си стои празна през цялото време, а дори и малкият и заряд щеше да се изчерпва супер бързо от един мощен електромотор, който се ползва за бързи тръгвания. Не е изключено да е направен такъв анализ от Тойота и да са взели статистически осреднени нужди при нормално шофиране в нормален град при висок трафик, и да се е преценило коя е оптималната батерия, оптимален електромотор, при оптимална цена, така че колата да е често на ток и да дава толкова нисък разход, колкото дава при нас. Не може да се каже, че шофирането по ефективен за хибрида начин ти доставя екстремни емоции, но ти дава удобство и много нисък разход при сравнима с обикновен 1.8 бензинов ДВГ скорост на придвижване в градската среда. Което е целта.

Mcl
Мнения: 713
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Mcl » 27 Май 2021 12:47

Точно това е целта, нисък градски разход и ниски вредни емисии. Всъщност моето наблюдение е че ,колкото по-вече си в задръстване разхода пада. Примерно в провинцията средния ми разход е 4.5 ,4.7 на 100км. Докато в София съм на 4 на 100км макс, също в София ако потеглям на батерия ми е достатъчна мощността за да съм в крак с трафика.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 27 Май 2021 13:11

nicktodorov написа: 27 Май 2021 11:58 Наистина не мога да разбера мнозинството тук. Само защото е "нашата" марка, нямаме право да критикуваме и трябва да си затваряме очите за проблеми, подвеждаща информация, недомислици и тн.?
Не мога да се съглася. Когато пак в таз тема се обсъждаха липсата на автоматично заключване и подсветката за бутоните на тавана повечето се съгласиха, че си има кусури и откровени недомислици. Също избеляването на лайсните под прозорците или провиснали странични дръжки на тавана. Сигурно в 119 страници има още логични и наистина смислени забележки, но ЕВ тайм и дистанция не са от тях.
BOz написа: 27 Май 2021 12:19 Примерно ако засиля колата и я пусна по инерция (глайд), това ел. режим ли е на придвижване или не? Погледнато технически с нормален автомобил не може да го направиш, защото ако се пробваш да глайднеш и изключиш на неутрал, за да не намаляваш, ДВГ-то ще остане да работи и няма как да се придвижваш без гориво. Значи глайда си е ел. режим отвсякъде.
Точно кратко и ясно. Повече от това, няма какво да се напише. Това че ти се чувстваш излъган, може заедно с Hursa да напишете една "колективна" жалба до Тойода и да им кажете че лъжат хората.
Но всичко представено като реклама, се вписва в 99.999% . останалия 0.0001% погледнат през ляво рамо на три бири ДА ИЗЛЪГА ЛИ СА ВИ.
И апа колкото и да е нескопосан показва коректно данните за голямо съжаление на Hursa

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 27 Май 2021 15:26

Това кой какво мисли, че било логично да показва, не влияе на това което е заложено в приложението да показва. От друга страна виждаме, какво дава тойота за ev mode. Няма нищо общо с това, което показва приложението, а то използва същите термини.
Така, че поне проверете, какво показва. Не може ли приложението да показва моментните данни, да се види - кога започва и кога свършва това ev mode, има ли съвпадения с това, което показва автомобила и приложението.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 27 Май 2021 15:54

Hursa написа: 27 Май 2021 15:26 Това кой какво мисли, че било логично да показва, не влияе на това което е заложено в приложението да показва. От друга страна виждаме, какво дава тойота за ev mode. Няма нищо общо с това, което показва приложението, а то използва същите термини.
Така, че поне проверете, какво показва. Не може ли приложението да показва моментните данни, да се види - кога започва и кога свършва това ev mode, има ли съвпадения с това, което показва автомобила и приложението.
Не съм сигурен че те разбирам. Как така няма нищо общо в приложението това което тойота давали? Идеално се вижда кога и колко се движи на ток. Ако отвориш картата през приложението там всичко е показано.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 27 Май 2021 15:58

За да се "движи на ток" трябва ел двигателя да го движи, той да е движителя. Не да работи като генератор, тогава е "забавителя". Не да е на място автомобила, не да се движи по инерция.
Но няма значение. Вижте, какво все пак показва, а не какво мислим, че показва.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 27 Май 2021 16:10

Hursa написа: 27 Май 2021 15:58 За да се "движи на ток" трябва ел двигателя да го движи, той да е движителя.
И аз това пиша от 5 страници сигурно, ама по-лесно ще обясня на баба ми блокчейн технологията, отколкото тук да се приеме, че Тойота, да се свети името им, може да са допуснали грешка...немислимо, светотатство...

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 27 Май 2021 16:41

nicktodorov написа: 27 Май 2021 16:10
Hursa написа: 27 Май 2021 15:58 За да се "движи на ток" трябва ел двигателя да го движи, той да е движителя.
И аз това пиша от 5 страници сигурно, ама по-лесно ще обясня на баба ми блокчейн технологията, отколкото тук да се приеме, че Тойота, да се свети името им, може да са допуснали грешка...немислимо, светотатство...
Дето се казва..да да ама не. BOz вече го написа,ама и вие сте си втълпили едно и друго не се приема. Така че не е да се свети името ами малко обективно да де погледне, не само да недоволства заради собствени непокрити очаквания и за това да се обвинява маркетинга и марката. На баба ти може да обясниш всичко, след като е малко вероятно тя да има обо

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 27 Май 2021 16:50

Krachunov написа: 27 Май 2021 16:41BOz
Съжалявам, но това което той написа, има логика само когато сравняваме с какво може или не стандартен автомобил. Но това не отменя факта, че ползвайки common sense, без предубеждения, без сравнения, най-добре и просто го синтезира Hursa - “ За да се "движи на ток" трябва ел двигателя да го движи, той да е движителя.”. Всичко останало са странични второстепенни особености на хибрида.

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 27 Май 2021 17:08

А всъщност в какво е спорът точно? Разходът, който бива постигнат от тази Корола (а и всички други тойотски хибриди) не е ли достатъчно нисък, че да няма точно значение "какво точно вий'ш ли е ЕВ"? Карате коли от по над 1,5 тона в града с разход от 5 на 100. Самият аз карам кола, докарваща реални 5-5,5 при тегло от 1,7тона. Това са данни ПОД WLTP-нормата дадена в брошурата за моя модел (6,3л). Допълнително на това- днес минах 320км неограничен Аутобан със СРЕДНА скорост от 140кмч, най-точно 137,33 (да, СРЕДНА! Карах където можеше с над 170)- даде ми реален разход 8,4! Това не е ли достатъчно без значение дали ги прави чрез истински ЕВ или "измислен такъв". Без значение колко точно е КПД-то на ДВГ и дали има и по-икономични дизели в тоя клас (това също беше повод за безмислен спор преди 100тина страници). Сори, просто не схващам защо си губите времето със спорове.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 27 Май 2021 17:57

► Виж съдържание
Нека да е така, както се смята - нека ev обхваща всички режими при които ДВГ е изключен. Това дава информация. Но нека се провери. Защото, според мен, това е съмнително. Т. е. за ev „се брой” дори „на моменти”, когато ДВГ работи (не просто се върти, а консумира гориво). И ако е така, не виждам полза от тази информация.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта