[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Според мен се "наслагват"нещата.
Ако отмъстител е прав за двигател ,то има и кутия и гуми и т.н.Трябва да се пробва кое е най-изгодно.
Ако отмъстител е прав за двигател ,то има и кутия и гуми и т.н.Трябва да се пробва кое е най-изгодно.
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Аз тези дни реших да си направя малко проучване по въпроса. Понеже нямам нормален оборотомер на таблото, пуснах си Torque от телефона , който да чете от ODB и си направих една хубава разходка от 50км. При нормално ускорение от светофар всъщност колата не вдигаше повече от 2000-2500 оборота. Интересното за мен лично беше ,че всъщност при достигане на желаната скорост и последващото ѝ поддържане, оборотите падаха до около 1000-1200... Определено мислех, че са повече, но може би сравнението с иначе изцяло безшумното шофиране на ток си казва думата... С тези обороти дизеловия Авенсис не се чувстваше никак добре, там идеалната картинка за мен е около 1800 оборота...
Реших да видя ситуацията при 4800 оборота (макс. въртящ момент), обаче не стигнах точно до нея (4500) - все пак бях на Цариградско
В заключение - стигнах до отличен резултат в края на разходката (5.5) и поне според мен , за да се постигат добри резултати - оборотите е добре да са в диапазона 1200-2000. И понеже знам за мнението на колега тук - реших да се поразровя за графика на въртящия момент спрямо оборотите за моя двигател. Не намерих точно за моя модел (2GR-FXE), но намерих за подобен (2GR-FSE). Вижда се, че всъщност въртящия момент не е много различен при развъртане на двигателя - имаме доста 'плоска' крива в голям диапазон от обороти, почващи от около 2000..
Реших да видя ситуацията при 4800 оборота (макс. въртящ момент), обаче не стигнах точно до нея (4500) - все пак бях на Цариградско

- Прикачени файлове
-
- 2gr_graph_888d6a8d7d3f5f5271a5a06860722c38d80a2267.png (11.51 KiB) Преглеждано 4150 пъти
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Доколкото съм запознат, така е при всички двигатели с ДВГ - при много ниски и много високи обороти въртящият момент е малък и колата работи неикономично, а в междинния диапазон обороти въртящият момент е голям и тя е икономична. Само че докато за непредубеден човек е очевидно, че при високи обороти колата е неикономична, той интуитивно си мисли, че при ниските е икономична.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Не намесвайте турбодвигателите - при тях въртящият момент е с 'плато', защото се управлява/ограничава от компютъра...
Нещата не са толкова прости... ДВГ е сметнат да работи 'идеално' при определени обороти и натоварване... При такива обороти и натоварване той ще изгори най-малко гориво за отделената мощност и свършената работа....
ОБАЧЕ -вкарайте в уравнението нуждата от такава мощност и работа... Там е разковничето за икономичното шофиране, и нещата не са еднозначни.
Казвате - 4800об/мин... Можете ли да го натоварите двигателя на 2/3 от максималната мощност при тези обороти? И какви са загубите в самият двигател (помпени и т.н.) при такива високи обороти - ГОЛЕМИ.
Това са едни комплексни криви, които дават различен 'идеален резултат' при малки промени на условията.
При 'круизване' - т.е. поддържане на скорост идеалните обороти зависят от скоростта и по-точно - нуждата от мощност... Ако е в града - минимални обороти - не можеш да натовариш ДВГ, остава да разчиташ на намалени загуби (затова и хибридите са толкова икономични в някои случаи - минимизират загубите).
Ако си извън града или на магистрала - там 'идеалните обороти' са други, но общо взето - обороти, при които да можеш да натовариш ДВГ на около 2/3 от мощността за дадените обороти..
Нещата не са толкова прости... ДВГ е сметнат да работи 'идеално' при определени обороти и натоварване... При такива обороти и натоварване той ще изгори най-малко гориво за отделената мощност и свършената работа....
ОБАЧЕ -вкарайте в уравнението нуждата от такава мощност и работа... Там е разковничето за икономичното шофиране, и нещата не са еднозначни.
Казвате - 4800об/мин... Можете ли да го натоварите двигателя на 2/3 от максималната мощност при тези обороти? И какви са загубите в самият двигател (помпени и т.н.) при такива високи обороти - ГОЛЕМИ.
Това са едни комплексни криви, които дават различен 'идеален резултат' при малки промени на условията.
При 'круизване' - т.е. поддържане на скорост идеалните обороти зависят от скоростта и по-точно - нуждата от мощност... Ако е в града - минимални обороти - не можеш да натовариш ДВГ, остава да разчиташ на намалени загуби (затова и хибридите са толкова икономични в някои случаи - минимизират загубите).
Ако си извън града или на магистрала - там 'идеалните обороти' са други, но общо взето - обороти, при които да можеш да натовариш ДВГ на около 2/3 от мощността за дадените обороти..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Силно намеленият трафик не съм и предполагал колко положително влияние ще окаже на ср.разход! Вече трети резервоар ср.разход градско/смесено закова на 7.6 !
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- mapamop
- Мнения: 5185
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Моята в началото на кризата се беше застояла на около 7.5 градско. Обаче последните 1-2 седмици, хората се поуспокоиха и "охлювите" се разпълзяха из града. И ми вдигнаха разхода на 8.2-8.6.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
градско, 15 км дистанция, краен квартал-център и обратно, ярис 99 1.0 бензин
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 25 Май 2020 19:01
- Местоположение: Златоград
- Автомобил: Тойота версо
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Здравейте, от няколко месеца съм собственик на Тойота версо 2010 година, 2.2 Д кат , автоматична скоростна кутия, 150 коня, въпроса ми към вас е какъв разход е нормално да дава тази кола, защото си мисля, че моя е доста - 10,6 смесено и 8,4 извънградско без никакво разяне на високи скорости, а съвсем леко каране до 100-110 км/ч? Всичко иначе изглежда много добре и си работи прекрасно. Благодаря предварително!
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
DCAT са така. DPFа е запушен и петата дюза впръсква нафта, за да изгори боклука. Но това е 10 годишна кола и филтъра няма как да стане като нов чрез регенерация.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
За РАВ 4 с автоматична ск. кутия този разход е нормален.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 25 Май 2020 19:01
- Местоположение: Златоград
- Автомобил: Тойота версо
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
И тогава според вас какво е решението на проблема - премахване на ДПФ софтуерно и физически или....?
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Д-кат автоматик гори 8 извънградско, затова и си мисля, че разходът е нормален.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
Щом си върви колата не пипай нищо, за да не се видиш в чудо.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 25 Май 2020 19:01
- Местоположение: Златоград
- Автомобил: Тойота версо
[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели
И как да се примиря с такъв разход... Ще търся някакво решение, благодаря на отзовалите се.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта