Страница 114 от 160
Re: Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 07 Сеп 2015 09:06
от slowtraveler
Доста некоректен е този начин на измерване на икономичността...
По същата логика можем да кажем, че газов автомобил гори бензин от порядъка на 0.5л/100км (и то ако въобще му е пуснат бензина, а не работи изцяло на газ), просто защото не смятаме 'второто' гориво...
В конкретния случай стартира с напълно заредена батерия, и финишира с празна...
За чистота на експеримента би било добре да се пробва обратния вариант - да стартира с празна батерия, пуснати всички стандартни консуматори и да финишира с максимално заредена - да видим и колко е максималния 'минимален' разход при икономично шофиране...
Re: Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 07 Сеп 2015 12:19
от BOz
Предлагания експеримент не може да се осъществи, защото по време на работа на плъг-ин-а не може да се зареди цялата батерия, защото ЕКУ-то я пълни до определен, нужен буферен лимит, за да не хаби излишно гориво, за запълването на целия ѝ капацитет.
Сега не знам какво става ако си на много висока надморска височина и започнеш да спускаш, за да използваш енергията от регенеративното спиране, където малката батерия на обикновен Приус се запълва за кратко време. Според мен би трябвало и така да може да се запълни, но никъде няма тази информация, или поне аз не съм могъл да я намеря до сега. А и никога не съм карал въпросния модел, за да мога да взема лично пробата, което ми е отдавна в главата.
п.п. Аз леко полека продължавам да карам Приуса, като съм дал моята кола на жената, за да видя при мен Приус в градски условия колко може да харчи.

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 08 Сеп 2015 17:44
от Мишен
Какво е да си шофьор на електро такси?
Детайли Мартин Хаджистойков 05 Септември 2015 Прегледи: 336
В този блог: Първото електро такси вече вози приятно изненадани хора, с "неописуемо" усещане.
Казвам вече, защото след приятното ми гости при хората от Yellow333 научих, че сега електрическият KIA Soul EV е като всяко друго такси на компанията – в работен режим...
Едно обаждане по време на почивката ме стопли. То си беше горещо, но това е друга топлина. Звъни ми Пепи Тодоров от Yellow Такси, да ме покани на гости при тях. Седмица по-късно се чуваме пак и на другия ден метнат на Туизи пристигам в комплекс Диана.
Приятни спомени, къпехме се там като деца, чудесни мигове. Сега комплексът пак си работи, а зад трибуните е централата на Yellow, където с пристигането попадам на още спомени – виждам лъскава Такси колонка от едно време, а на стойката й закачена зарядна станция за електромобил.
Него го няма, електромобилът, на работа е, като такси – електрическият Soul EV от КИА България. А хората от Yellow вече пристигат, слизат при мен от офиса и ето го запознанството – с Калин Кокошаров, Илия Василев и Петър, който направи връзката.
Бързи Туизи кръгчета и по някоя и друга електромобилна история и вече сме на крачка от интересния разговор на тема "Ще го бъде ли електромобила за такси?" в офиса.
Поздравления, хора, смело е да се пробваш когато още не си наясно дали ще ти върши работа. Но е факт, колата е тук и вече работи – някак се е получило и хората в Yellow Такси и КИА България си знаят най-добре как е станало ;).
В офиса на по кафе има много какво да си кажем за новото начинание. Колата е при Калин и Илия още преди средата на август (виж този блог по темата). В началото хора от компанията са обикаляли града да возят, но сега от няколко дена Soul EV вече е на смяна като останалите таксита. Кара пробно дори и нощна.
* * *
Re: Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 12 Сеп 2015 01:14
от Мишен
Toyota представи новото поколение на хибрида Prius
Дизайнът е футуристичен, но все пак еволюционен, като е заимстван до голяма степен от водородния модел Mirai
http://www.wired.com/2015/09/toyota-get ... different/
http://www.nbcnews.com/business/autos/c ... ap-n424336
Re: Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 12 Сеп 2015 08:05
от slowtraveler
Май повече ще е маркетингов трик...
So for now, the Prius may have to settle for being a little bit better and a whole lot different.
Re: Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 12 Сеп 2015 09:14
от BOz
Колега, Мишен, аз предлагам всички такива коментари да ги изнесеш в отделна от тази тема.
Нека тази тема да остане само и единствено за Приус или поне хибридните модели на Тойота и техния разход на гориво.
Благодаря.
Re: Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 12 Сеп 2015 09:25
от slowtraveler
Не смятам, че е извън темата - в дадения линк е обърнато доста внимание за разхода...
И интересно в статията що годе се повтаря формираното в тази тема мнение...
Fuel economy’s up 10 percent to about 55 mpg. Impressive, but not much of a buffer against the hybrids and conventional cars on its bumper.
.....
“Now we’ve got multiple economy cars approaching 50 mpg and a range of midsize and compact SUV’s achieving 30-plus mpg,” says Karl Brauer, a senior analyst at Kelley Blue Book. “All of these factors have diminished the Prius’ appeal.”
That means Toyota’s got to offer more than a low gas bill and reasonable price (expected to be in the 20s) if it wants to continue attracting buyers.
Re: Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 12 Сеп 2015 18:33
от BOz
В крайна сметка си направих експеримента за харченето на Приуса докато аз го карам.
Съответно моята кола в ръцете на жената.
Ето за какво става въпрос.
1. Бележката от бензиностанцията:
2. Колко километра съм минал:
3. И борда какво приказва:
В крайна сметка калкулатора показва, че Приуса в моите ръце градско харчи точно 4,39/100. Това с около 200 км. на климатик.
Предишното зареждане по маршрута на жената (тя си го караше) е харичл 5.1/100.
Дизеловата ми кола сега в нейните ръце по същия неин маршрут харчи точно 9.9/100. Или точно двойно над Приуса.
Мисля, че няма какво да добавя. Ако някой може да докаже, че дизел харчи градско под 4.4 нека се пробва така, както аз направих.
Аз лично не съм карал дизелов автомобил, който на колонка да ми даде под 4.4 градско.
Поздрави.

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 14 Сеп 2015 15:07
от strahomen1
Здрасти колега,
Искам само да те питам в кой сервиз ти казаха това за клетките?И те правят ли подмяна на дефектиралите,ако знаеш?
Благодаря предварително!
stoyankirov написа:jim_beam написа:Потвърждение на моето мнение,че с един хибрид се обезсмислят всякакви LPG/CNG преоборудвания,както и сервизирането им впоследствие.
В сервиз на Тойота ми казаха че ако имаш някакво съмнение относно техническата изправност на клетките, могат да ги
ИЗмерят и ако има някъде проблем да ти поръчат 1, 2 и повече клетки на единични бройки като цената била около 40-50 лв. за брой в eBay. Неудобството било до толкова, че трябва да се изчака доставката в рамките на около 20-30 дни.
Re: Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 15 Сеп 2015 09:46
от stoyankirov
strahomen1 написа:Здрасти колега,
Искам само да те питам в кой сервиз ти казаха това за клетките?И те правят ли подмяна на дефектиралите,ако знаеш?
Здравей, колега!
Сервиза е "Тойота Венци" гр.Велико Търново.
Re: Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 17 Сеп 2015 20:50
от Мишен
BOz написа:Колега, Мишен, аз предлагам всички такива коментари да ги изнесеш в отделна от тази тема.
Нека тази тема да остане само и единствено за Приус или поне хибридните модели на Тойота и техния разход на гориво.
Благодаря.
Кажете ми къде мога да пускам такива коментари и ще го правя.
Защото мен ме интересува всичко относно Приус и хибридите и не само скапаните ви разходи. Дали е икономичен автомобил? Има ли някой нормален, който може да се съмнява?
Като биете моя рекорд от няма и двата ми месеца в Green такси тогава ще ми стане интересно. За малко.
Скриншота от БК беше в темата, но сега го няма. Не знам къде е качена снимката. Повечето сте я виждали. 4,0 на 100. Става въпрос за нощната смяна в събота срещу неделя на Гергьовден. Ако колите в грийн такси са 30 и нещо, въпросната нощ да са били не повече от половината. При условие че имаше супер много поръчки и почти не съм спирал цял нощ разход от 4 на 100 икономичен ли е? Имайте впредвид, че поръчките не винаги са ми били в периметъра, както е при терминалите на ОК, а на майната си и трябва да се бърза. Тоест това е реално каране към клиенти. Реално каране с клиенти, които също бързат. И бързане от моя страна за следващите поръчки. А не висене по пиаци на кафенце и цигарки. Отляво е събота нощна. Отдясно е понеделник дневна. Не знам колко са бакшишите, които правят 181 лева, вие питайте който искате шофьор.
общо км 266,640
платени км 90,128
бр курсове 18
разход 4 на 100
оборот 181,59
мога и още да го сваля, но нито карането ще е реално, нито км ще са толкова, нито ЛВ ще са толкова
п.с. а сега ми кажете къде мога да си пиша с други хора за приуси и хибриди,а не с хора, които никога не са се качвали на такова чудо и говорят наизуст; или пък с такива, които са се качвали и само скриншотите ги вълнуват.
Re: Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 17 Сеп 2015 22:56
от slowtraveler
Колега, май нещо си изнервен
Надявам се разбираш, че форума е за свободно общуване и не можеш да забраниш на някой да си изкаже мнението дори и то да не ти харесва, стига човека да спазва правилата на форума...
Това с бележките не го разбрах... Въртял си много километри ли? Защото познавам доста хора, които не карат такси, ама въртят повече за ден... Моя 'рекорд' без излизане от града май е около 360 км, като автомобила ми служи само да ми придвижи задните части от едно място на друго....
И явно не успяваш да разбереш защо въобще се води спора - това, което ти разбираш като икономичен, повечето хора го разбират като 'икономически изгоден ли е'....
Защото 'икономичен' е доста абстрактно понятие... За тебе 4 л/100 е икономичен... За мен под 12 в града си е добре...
А и двете МПС-та са смешно неикономични ако ги сравниш например с кораб, ама не по абсолютен разход, а по цената на превоз на кг на километър...
И затова в тази тема пишем и хора, които нямаме приуси... И се опитваме да разберем има ли смисъл да разглеждаме ПРИУС като потенциален следващ автомобил или не...
Re: Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 17 Сеп 2015 23:04
от BOz
slowtraveler написа:
А и двете МПС-та са смешно неикономични ако ги сравниш например с кораб, ама не по абсолютен разход, а по цената на превоз на кг на километър...
Това ми хареса.
Обаче аз имам едни 200 кила и трябва да ги пренеса на 600 километра. С кораб по-евтино ли ще ми излезе?
А и при условие, че имам 100 тона за пренос от Черни връх до началото на София, то пак ще мога да ги пренеса с Приуса за по-малко пари.
Защото ще ги пренасям на части само на спускане, където няма да изразходвам капка гориво. Това, че единия курс ще ми е по-скъп си е мой проблем, защото не мога да си намеря клиенти в обратна посока.

Re: Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 23 Ное 2015 19:39
от mirchev66
И аз съм на мнения, че си зависи от шофьора.
Re: Икономичен автомобил ли е Prius?
Публикувано на: 24 Ное 2015 10:41
от andrian999999
BOz написа:Колега, Мишен, аз предлагам всички такива коментари да ги изнесеш в отделна от тази тема.
Нека тази тема да остане само и единствено за Приус или поне хибридните модели на Тойота и техния разход на гориво.
Благодаря.
по повод колегата Мишен и аз съм на същото мнение даже може да помоли да преместят мнението , защото мисля ,че в тези 114 страници информацията дали приус е икономичен автомобил не е пълна.
п.п. По повод долното ти мнение мисля ,че разход от 4,39 до 5,1 е РЕАЛЕН

, но мога да ти покажа дизел който харчи между 5,5 и 6,5 и оттук при 2000 км месечно разликата от 1 литър средно е около 40лв а при хора който имат малък пробег от 1000км месечно , = 12000км. за година могат да си позволят и стара А8-ца защото им се кара голяма луксозна и мощна кола , нищо ,че ще харчи 18л/100км