Страница 112 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Апр 2021 14:22
от dracunculus
@nicktodorov- специално за заключването- не разбирам защо при незаключена кола пътуването ще е несигурно. Самият аз не си спомням да ми се е случвало или да съм ставал свидетел на неволно отворена врата и изпаднал пътник за всичките ми 16 години стаж като шофьор или в целия ми съзнателен живот като пътник преди това. Лично мен тази функция (автоматичното заключване) ме дразни и е деактивирана и в двете ми коли. Единствено, шофирайки в големи градове по светофари, се заключвам умишлено, за да не ми изчезне неусетно нещо от някоя седалка. А за нещастието, ако си заключен и стане ПТП, функцията за аварийно автоматично отключване да не сработи и да си останеш в колата....не ми се ще да го изживея
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Апр 2021 14:53
от memorex
Hursa написа: ↑15 Апр 2021 21:21
Едва ли е само цвета. Т. н. "Лед фарове" се различават значително от "халогенните" (до колкото знам).
Точно така е ,и е конструкциятя е от значение .
Например колегата който е заменил халогенната с лед ,може да очаква да почнат да се запотяват фаровете.А с лупите светлиннния сноп, при повечето видове лед крушки, не е плътен .Иначе с лупи и лед като че ли е по-малко зло от рефлекторен.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Апр 2021 14:57
от slowtraveler
То обикновено заключването не блокира отварянето на вратата отвътре... Винаги са ми се отключвали автомобилите пипнеш ли вътрешната дръжка...
Единственото изключение - 'двойното заключване' на някои автомобили, което може да се направи при паркирал автомобил/включена аларма - там имаше възможност да не можеш да отвориш вратата при счупване на стъкло и т.н..
Дали е хубаво или лошо - въпросът е в лични предпочитания.
И не смятам, че каквато и да е предлагана екстра би била излишна - важното е да бъде настройваема - дали да я използва или не, да е въпрос на личен избор......
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Апр 2021 15:10
от dracunculus
Слоу, проблемът е когато отвън трябва някой да те вади, ти си в безсъзнание, например, а вратата ти е заключена, но не е деформирана. Т.е. ваденето може да се случи, но си заключен. А и на някои автомобили дори отвътре можеш да отвориш само шофьорската врата, или с нея да "отключиш" другите. Но пипайки дръжките на която и да е друга врата не се отключва нищо- недомислено, но факт и при двете ми коли, например
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Апр 2021 15:28
от Krachunov
Идеята да заключва при тръгване е, не от вътре на вън. А от вън на вътре. Пътувайки в града прекарваш голяма част от времето спрял, в трафика. Идеята е, че много лесно някой може да отвори вратата/багажник да събере каквото види и да духне. Докато ти си вързан с колан насред трафика... Докато разбереш какво се случва апаша ще е изчезнал. Положението става още по - зле ако в колата има дете. Споменатия вече сценарии тотално изключва вариант да хукнеш след апаша. Отделно всякакви луди има, не го знаеш какво ще му щукне. Преди години, в колата на майка ми, на светофар жена от малцинствените групи се настанила до нея и почнала да я увещава "како закарай мА....някъде си".
И докато тези сценарии може да ти се виждат далечни, всеки ден има поне една новина за агресори с малки пи*ки, които искат да раздават юмруци.
slowtraveler написа: ↑16 Апр 2021 14:57
То обикновено заключването не блокира отварянето на вратата отвътре.
На королата задните врати не може да ги отвориш ако е заключено. Ако си отворя шофьорската врата, другите не се отключват...това мисля че има настройка да сменя.
dracunculus написа: ↑16 Апр 2021 15:10
Слоу, проблемът е когато отвън трябва някой да те вади, ти си в безсъзнание, например, а вратата ти е заключена, но не е деформирана.
Вероятно за това в пежото се казваше Dead Lock. И в инструкциите изрично пишеше, на дълъг път да се спира. С идеята по - голяма скорост - по - голям шанс за ПТП. Иначе пак заради това си нося чукче за чупене на стъкло в подлакътника.
memorex написа: ↑16 Апр 2021 14:53
.Иначе с лупи и лед като че ли е по-малко зло от рефлекторен.
Тук не разбрах, какво ще рече по - малкото зло? Аз съм с рефлетори и лед (фабрични) и свети изключително насочено и далеч без да прави разсейки. Прави впечатление, че дори на 300 и повече метра свети насочено, като не заслепява. Случвало ми се е да осветявам кола странично, и снопа стига до под прозореца (страничния)
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Апр 2021 15:39
от slowtraveler
Krachunov написа: ↑16 Апр 2021 15:28
Идеята да заключва при тръгване е, не от вътре на вън
Тя идеята е ясна - просто коментирах
dracunculus.. На моите пишеше, че автоматично отключва вратите при ПТП... Това между другото съм чувал, че се ползва от крадци, ама не знам доколко е реална приказката...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Апр 2021 15:41
от nicktodorov
Не го разбирам това омаловажаване на липсата на заключване.
Тази "екстра" (в кавички, защото нещо, което го има в може би всички автомобили от поне 20 години, не може да се нарича екстра вече) е присъствала в Корола до предния модел. И е била с настройка - който както му харесва.
Обаче сега решават да я махнат тотално. Защо - няма отговор.
Това, че някой не я ползва, не омаловажава факта, че са махнали нещо, което всички други имат от десетилетия.
То по вашата логика аз като грам не понасям и не разбирам гледането на футбол, да взема да говоря и аз така - как може някой да иска да гледа мачове??? И да развивам теории, как гледането на футбол е ненужно, вредно, опасно и т.н.???
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Апр 2021 15:54
от Volkata
Krachunov написа: ↑16 Апр 2021 15:28
Тук не разбрах, какво ще рече по - малкото зло? Аз съм с рефлетори и лед (фабрични) и свети изключително насочено и далеч без да прави разсейки. Прави впечатление, че дори на 300 и повече метра свети насочено, като не заслепява. Случвало ми се е да осветявам кола странично, и снопа стига до под прозореца (страничния)
Когато е оригинален всичко е настроено и тестване, а когато се слагат на рефлектори допълнително просто или не се настройват или крушките не съответстват, а при лупите просто по - малко вероятно е да се размести снопа при "тунинг намеса" така да кажем, но както ти каза при мен ясно се вижда до къде стига снопа светлина да не е прав като по конец (не е от смяната на крушките)
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 17 Апр 2021 12:53
от Hursa
► Виж съдържание
Фара се изгражда спрямо светлинния източник и спрямо положението му. Отразяващите повърхности на рефлектора (и положението на лещата спрямо рефлектора и източника) се изграждат така, че да сформират осветената област. Халогенната крушка излъчва почти "сферично" - почти равномерно в почти всички направления. Светодиодните (до колкото знам) - съвсем не могат да се приемат за такива. Затова от многото диоди вградени в "лед крушката" - се стараят да сформират "излъчвател във всички посоки", но това е трудно. Същевременно и "центъра" на този излъчвател трябва да съвпадне със нажежаемата жичка на халогенната крушка - когато са монтирани във фара. А това също е проблем. И особено е проблемно охлаждането на светодиодите в така оформената "лед крушка". До колкото знам в "лед фаровете" отделните светодиоди са монтирани съвсем различно. До колкото съм намирал - монтирани са като "плочка" в долната част на фара и рефлектора е така оформен, че да насочи и разпредели светлината излъчвана от така оформения "групов източник". Любопитно, дали се използва допълнително разсейване на светлината - в тези "лед крушки" за фарове или при диодите в оригиналните "лед" фарове. Мисля, че няма, защото това намаля светлината и увеличава нагряването - макар и с малко.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 19 Апр 2021 15:27
от nicktodorov
Днес карай в дъжда се сетих и за друга "екстра" липсваща в Королата.
Жена ми имаше един стар Сеат от 2006 година! който интелигентно управляваше чистачките - при спиране на място намалява интензитета им. Като потеглиш ги връща както са били. По този начин на светофара не ти се мятат като луди чистачките, без да е необходимо това и без да те дразнят и да трябва да ги коригираш ръчно.
Примерно ако си карал на втора степен непрекъснато след спиране минава на първа, ако си бил на първа непрекъснато минава на последната с интервал и т.н.
А другото е, при включване на задна и работещи предни чистачки, сама пускаше един или два пъти и задната.
Ето пореден пример за нещо, което не коства нови модули и физически части, които да оскъпят автомобила, а са само софтуерни, но улесняват много шофирането на автомобила.
Какво пречеше на толкова "интелигентен" и сложен хибриден автомобил като Королата, да бяха добавили подобно нещо?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 19 Апр 2021 15:32
от batececo
Реното ми 98-ма година я имаше тази екстра. Караш с Х-та степен на чистачките, спираш, веднага намаля на Х - 1 степен. Потегляш, отново възстановява на Х-та степен на чистачките. Също така ако си пуснал предните чистачки, в момента на включване на задна предавка, се включваше автоматично и задната чистачка. Много добра екстра, наистина.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 19 Апр 2021 15:35
от BOz
На теория тази екстра не се ли поема при по-високите нива на оборудване от сензора за дъжд?
Демек я има ама си плащаш за нея.
п.п. Гледам тук разни мнения се въртят за това, че чистачките нещо не се справяли добре. Аз искам да дам едно мнение да си третирате стъклото с Rain-X. След което през 90% от дъждовните дни и при движение над 60-70 км/ч, чистачки почти не се използват. От както го открих се родих.
На случаен принцип линк за това как изглежда и е 1:1 като в клипа:
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 19 Апр 2021 15:51
от Krachunov
BOz написа: ↑19 Апр 2021 15:35
Демек я има ама си плащаш за нея.
Корола седан екзекутив вече има сензор за дъжд, същото ниво на оборудване но комби няма. Сега, не знам дали разликата идва в това че е седан-комби или просто че седана е 1 година по нов.
BOz написа: ↑19 Апр 2021 15:35
Аз искам да дам едно мнение да си третирате стъклото с Rain-X.
Тествах на магуаер подобен импрегнат, и наистина вода не се задържа. Но ефекта изкара 3-4 месеца на предния джам, докато на страничните много повече...8-9 месеца.
След 4тия месец повторих процедурата, но честно казано все двеста... Винаги дори и да има капчица на предното стъкло си пускам чистачките, така или иначе. И за мен тази процедура е малко безсмислена. В проливен дъжд, го тествах имаш една идея по добра видимост, но така или иначе пак си пускаш чистачки тогава.
nicktodorov написа: ↑19 Апр 2021 15:27
Ето пореден пример за нещо, което не коства нови модули и физически части, които да оскъпят автомобила, а са само софтуерни
Това тук, САМО софтуер не е много коректно да се каже. То САМО софтуер е цялото управление и на хибридната система. В крайна сметка всяка техника ако погледнеш е САМО софтуер но именно той определя цената.
Себестойността на който и да е телефон, ако ще и айфоня за 2 хилки, чаркалаците сигурно са под няколко долара сглобен от малки азиатски ръчички. Но това което получаваш и реално ползваш е софтуера.
Но иначе да всичко може да се направи, и почти всичко е само софтуер. Защо го няма или има, може да се драсне един мейл до Тойода и да се разбере.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 19 Апр 2021 15:59
от LEXUS
Според мен са направили сметка от кое може да се спести,което не е толкова важно, защото тук една екстра да се програмира допълнително, там друга крушка да се монтира, трето нещо да добавят или подобрят и накрая като теглят чертата всяка кола се оскъпява,а те държат балансирано съотношение цена- качество. Който иска повече екстри, те му казват - ето, има ги, но си доплати за по-скъп пакет. Целта е по-ниското и средно оборудване да е по-изгодно,а който иска повече, да си доплати. Проблемът по-скоро е,че за да си доплатиш за някои дребни полезни екстри, трябва да платиш скъп пакет с екстри,които може да са ти ненужни или да не държиш на тях.
Да, в Рено слагат екстри, във френските коли ги оборудват доста, но и качеството страда при тях. Немските са бедно оборудвани,там пък доста неща трябва да доплатиш. Въпреки че новите Фолксвагени ми се струват доста добре оборудвани.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 19 Апр 2021 16:01
от BOz
На мен пък ми липсва програмируемия интервал на задната чистачка, но свикнах и не ми тежи вече.
