Страница 12 от 19
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 08:17
от nov
За съжаление последните 7 реда от статията казват всичко .....................
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 08:37
от mapamop
nov написа: ↑01 Окт 2024 08:17
а съжаление последните 7 реда от статията казват всичко .....................
А на първите 2-3 реда от статията пише защо се е*авам със двете ръждавелки, да ги разкоствам и асфалтирам.
Както казах на няколко пъти тук, и къде ли не още - за модели след 2000 година, трябва да направите трудния избор между 2 възможности:
"Немец" (европейска марка, не само немските марки, европейски модел), който ще го изхвърлите на вторични суровини със здраво купе, и смлян мотор или скороростна кутия.
"Японец" (азиатска марка, европейски или азиатски модел), който ще го изхвърлите на вторични суровини със прекрасно работещ мотор, обаче няма вече къде да стои, защото ръждата е изгризала непоправимо цялото купе.
И това е извън зоната на късмета от сорта "Падна ми се от купчините в моргите, маслояд." или "Падна ми се от купчините в моргите стар презокеански кораб, изгнил до неузнаваемост, и маскиран". Тези последните 2 са евентуално частни случаи, за някакви бройки. Другото си е закономерност за всичките автомобили втора употеба на над 10 годишна възраст.
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 08:57
от dracunculus
Точно това е, nov! Преди колата да излезе от магазина.... Въпреки, че при бившата ми Корола такова покритие направих ПЕТ години след покупката и колата все още има съвсем бегли следи от ръжда само по носачи и разни болтчета отдолу. Явно (след обработката с ръждопреобразувател и запечатването след това) корозията успява да се забави много, много много. Иначе не мога да си представя как след 12г. колата е в толкова добър вид. Карана е все пак всеки или почти всеки ден, при всякакви условия. Да, мита е много често, но по цяла зима си беше в голяма степен бая осолена. Откакто е при баща ми ѝ се понамали експлоатацията, и вече не е в Германия..да, но все пак.
Но цялото допълнително обработване трябва да се направи качествено, да се свалят всякакви кори и крепежни елементи. На мен ми беше много странно като питах в ТМ Ауто при покупката на Авенсиса ми, дали предлагат такава услуга. Мацката даже не знаеше, че има въобще такъв вид допълнително антикорозионно покритие. Явно не го предлагат, но явно и в България такова нещо не е толкова разпространено, иначе смятам, че щяха да са чували поне
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 10:31
от nov
Тараторе, забравяш и третата опция която избрах АЗ ( не се давам за еталон разбира се) - купих си ес ю ви с много класна изработка, перфектна защита против корозия, яка тенекия (дебела), сигурен автомобил (дано дай Боже не се налага да го разбирам това), много по-надежден от немските му аналози в този клас с цена за поддръжка по-висока от на френска кола, но по-ниска от на немска в този клас, натъпка с екстри до козирката, единствено незнам как да коментирам надеждността спрямо Тойота, защото в моя конкретен случай относно Тойотата съм с доста смесени чувства (ремонта на кутията), разбира се Волво няма онази старата надеждност на марката, не може и да се сравнява генерално с Тойота по надеждност - по-ниска е, въпреки, че това ми е второ Волво и до момента не ме е дънило

. И пак да кажа - предпочитам АЗ лично да правя мотор/скорости/датчици и т.н. отколкото да се опитвам да оправям тръгнала ръжда или вече изгнило купе (това механически няма как да го заздравиш, както е било от завода.
dracunculus написа: ↑01 Окт 2024 08:57
Иначе не мога да си представя как след 12г. колата е в толкова добър вид.
Е....................Драконе, как не можеш да си представиш? ОмАзАл си я отдолу на 5-тата година, сега казваш е на 12-аааасе, демек не можеш да си представиш как за 7 години, въпреки обработката против корозия е толкова добре, какво те учудва - ти си я обработил, би трябвало да изкара 20 години без корозия. Ако обработя така дъното на некое Рено, ше ме закОпат с него, хич и няма да го гледам не на 7-та, ами на и на 27-та година.
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 11:51
от dracunculus
Е, да де...Точно това казвам и аз. Отдавам го на допълнителната обработка. Беше риторично казано така

Явно тази обработка си върши работата. Затова си я правя на всичките коли и ще си я направя даже и да си купя някой ден Ауди или Волво или каквото и да е. Все ми е едно. Колкото повече, толкова по-добре

Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 13:43
от nov
dracunculus написа: ↑01 Окт 2024 11:51
и да си купя някой ден Ауди или Волво или каквото и да е
Там и да го направиш и да не го направиш е напълно все едно, еле па на Волво или Рено, както и да е. Тази обработка къде я правиш в Бг или в ДЕ, ако е в БГ може да оставиш някакви контакти , че аз мазах моя ориз яко отдолу и го обработих , ама ............... страх лозе пази (Боже Боже върнах се във времената на първата ми кола , а именно Опел Катет) с кола произведена 2012

Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 13:52
от dracunculus
В Германия я правя. За България нямам идея къде се прави. Със сигурност разните тенекиджии го могат това. Въпроса е да се вдигне колата, махат се всички кори и крепежни елементи, да измие хубаво, подсуши и изчисти и се почва след това с ръждопреобразувател и покритието. Ако случайно биха ти потрябвали такива услуги, КАЧЕСТВЕНИ, и би бил склонен да си направиш екскурзия до Инсбрук- кажи...ще ти дам един адрес там, където го правят изключително кадърно и даже оптически изглежда все едно е оригинално покритието. Всмисъл...моето е правено не там, пак е добро, всичко е покрито с дебел слой, но си личи, че е доправяно. А онзи така точно го полага, че си мислиш после, че колата е излязла така от завода.

Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 14:16
от nov
Мерси, ако трябва да идвам до Инсбрук, по-добре да я оставя в някоя арабска автокъща, аз правих същата процедура, както си я описал, но разбира се не стои "като излязла от завода", за тука има едно момчури в Софииско, но искат 2 бона за джип, като реално при мен няма какво да изкърпват, ръжда нямам никъде освен повърхностна по носачите, която съм обработил миналото лято и няма и следа от ръжда вече, но исках да я пипнат професионалисти.
p.s. няма да се учудя ако в Инсбрук е по-евтина от Бг тая операция...............
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 14:26
от max-2
Не знам дали съм прав, но мисля че от миенето до обработката трябва да минат поне две седмици. Иначе запечатваш влага или вода с обработката. В такъв случай по-добре да не се мие, а да се бърше с химии някакви.
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 14:28
от dracunculus
Мият я с препарат и водоструйка, след това я духат с горещ въздух докато не изсъхне и я оставят да преседи ден. До nov - Този в Инсбрук иска около 1000 Евро за средно статистически СУВ тип Рав4, Волво XC60, БМВ Х3 и сие.
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 15:07
от nov
Ясно, мерси.
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 16:47
от mapamop
dracunculus написа: ↑01 Окт 2024 14:28
Инсбрук иска около 1000 Евро за средно статистически СУВ тип Рав4
Дотук ако изключа инструментите имам разлети 4 литра вакса на Новол, 2 спрея с вакса на Нигрин да не пръскам с компресора в купето и 1 литър ръждопреобразувател на Вюрт. Труд и време - балимумамата.
Остава да изплющя битума за да кажа и там колко е заминал.
Инструментите по пътя е сложно да се прецени, кое колко е заминало, защото компресора го купих предимно за целта, но прах и на двете коли седалките с него.
Със компресора и иглен чук избих ръждата за 2 вечери по няколко часа.
Имам някакви четки за боядисване за примерно 10 лева, телена четка за 4-5 лева и разни дреболии. Имам си вече и 4 опори, да виси колата на тях по без капли - 80-90 лева, но и те остават за после.
Пислтолета за ваксата и битума беше 30-40 лева, но и той остава за после.
Не е реклама, но нямам 1000 евро с труда (той оня роба си работи след работа за "фор фре").
Пак да повторя - зависи колко време и усилия искате да вкарате в упражнението - от там и много варира цената.
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 17:45
от dracunculus
То е ясно, че цялото като материали не е скъпо. Проблемът в Австрия и Германия е времето. Услугите са просто брутално скъпи. Тези в Инсбрук колко часа си пишат за цялото начинание....не знам. Но само за пример- на сестра ми за Ауди А4 ѝ искат за сервиз- нормално ТО- по 180 Евро на час. В една "селска" Тойота при Куфщайн (на границата с Германия) ми искат официално по ценоразпис 150 Е на час ставка.
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 17:51
от mapamop
Ш'са поФаля на родителското тяло с какви пари за труд ми е длъжно.
Факт е че ми отне вероятно около 3-4 дни да я разпилея ръждавелката до ниво, баща ми почти да получи инфаркт като я видя за първи път.
Мисля след малко да ходя да асфалтирам отдолу, и да сглобявам вече. Стига деструктивни настроения.
Ръжда по автомобилите
Публикувано на: 01 Окт 2024 18:48
от nov
dracunculus написа: ↑01 Окт 2024 17:45
То е ясно, че цялото като материали не е скъпо. Проблемът в Австрия и Германия е времето. Услугите са просто брутално скъпи. Тези в Инсбрук колко часа си пишат за цялото начинание....не знам. Но само за пример- на сестра ми за Ауди А4 ѝ искат за сервиз- нормално ТО- по 180 Евро на час. В една "селска" Тойота при Куфщайн (на границата с Германия) ми искат официално по ценоразпис 150 Е на час ставка.
Ако колата е извън гаранция, няма ли опция да си поръчаш консумативите отнякъде и да идеш с тях в някой гараж да ти сменят всичко за максимум половин час за 30-50 Евро за труд, или така пък се губи историята на серв. обсл. на колата?