Ръжда по автомобилите

Публикувай отговор
Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от nov » 01 Окт 2024 08:17

За съжаление последните 7 реда от статията казват всичко .....................
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от mapamop » 01 Окт 2024 08:37

nov написа: 01 Окт 2024 08:17 а съжаление последните 7 реда от статията казват всичко .....................
А на първите 2-3 реда от статията пише защо се е*авам със двете ръждавелки, да ги разкоствам и асфалтирам.
Както казах на няколко пъти тук, и къде ли не още - за модели след 2000 година, трябва да направите трудния избор между 2 възможности:
"Немец" (европейска марка, не само немските марки, европейски модел), който ще го изхвърлите на вторични суровини със здраво купе, и смлян мотор или скороростна кутия.
"Японец" (азиатска марка, европейски или азиатски модел), който ще го изхвърлите на вторични суровини със прекрасно работещ мотор, обаче няма вече къде да стои, защото ръждата е изгризала непоправимо цялото купе.
И това е извън зоната на късмета от сорта "Падна ми се от купчините в моргите, маслояд." или "Падна ми се от купчините в моргите стар презокеански кораб, изгнил до неузнаваемост, и маскиран". Тези последните 2 са евентуално частни случаи, за някакви бройки. Другото си е закономерност за всичките автомобили втора употеба на над 10 годишна възраст.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от dracunculus » 01 Окт 2024 08:57

Точно това е, nov! Преди колата да излезе от магазина.... Въпреки, че при бившата ми Корола такова покритие направих ПЕТ години след покупката и колата все още има съвсем бегли следи от ръжда само по носачи и разни болтчета отдолу. Явно (след обработката с ръждопреобразувател и запечатването след това) корозията успява да се забави много, много много. Иначе не мога да си представя как след 12г. колата е в толкова добър вид. Карана е все пак всеки или почти всеки ден, при всякакви условия. Да, мита е много често, но по цяла зима си беше в голяма степен бая осолена. Откакто е при баща ми ѝ се понамали експлоатацията, и вече не е в Германия..да, но все пак.

Но цялото допълнително обработване трябва да се направи качествено, да се свалят всякакви кори и крепежни елементи. На мен ми беше много странно като питах в ТМ Ауто при покупката на Авенсиса ми, дали предлагат такава услуга. Мацката даже не знаеше, че има въобще такъв вид допълнително антикорозионно покритие. Явно не го предлагат, но явно и в България такова нещо не е толкова разпространено, иначе смятам, че щяха да са чували поне
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от nov » 01 Окт 2024 10:31

Тараторе, забравяш и третата опция която избрах АЗ ( не се давам за еталон разбира се) - купих си ес ю ви с много класна изработка, перфектна защита против корозия, яка тенекия (дебела), сигурен автомобил (дано дай Боже не се налага да го разбирам това), много по-надежден от немските му аналози в този клас с цена за поддръжка по-висока от на френска кола, но по-ниска от на немска в този клас, натъпка с екстри до козирката, единствено незнам как да коментирам надеждността спрямо Тойота, защото в моя конкретен случай относно Тойотата съм с доста смесени чувства (ремонта на кутията), разбира се Волво няма онази старата надеждност на марката, не може и да се сравнява генерално с Тойота по надеждност - по-ниска е, въпреки, че това ми е второ Волво и до момента не ме е дънило offtopic.gif . И пак да кажа - предпочитам АЗ лично да правя мотор/скорости/датчици и т.н. отколкото да се опитвам да оправям тръгнала ръжда или вече изгнило купе (това механически няма как да го заздравиш, както е било от завода.
dracunculus написа: 01 Окт 2024 08:57 Иначе не мога да си представя как след 12г. колата е в толкова добър вид.
Е....................Драконе, как не можеш да си представиш? ОмАзАл си я отдолу на 5-тата година, сега казваш е на 12-аааасе, демек не можеш да си представиш как за 7 години, въпреки обработката против корозия е толкова добре, какво те учудва - ти си я обработил, би трябвало да изкара 20 години без корозия. Ако обработя така дъното на некое Рено, ше ме закОпат с него, хич и няма да го гледам не на 7-та, ами на и на 27-та година.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от dracunculus » 01 Окт 2024 11:51

Е, да де...Точно това казвам и аз. Отдавам го на допълнителната обработка. Беше риторично казано така :thumbsup: Явно тази обработка си върши работата. Затова си я правя на всичките коли и ще си я направя даже и да си купя някой ден Ауди или Волво или каквото и да е. Все ми е едно. Колкото повече, толкова по-добре w00t.gif
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от nov » 01 Окт 2024 13:43

dracunculus написа: 01 Окт 2024 11:51 и да си купя някой ден Ауди или Волво или каквото и да е
Там и да го направиш и да не го направиш е напълно все едно, еле па на Волво или Рено, както и да е. Тази обработка къде я правиш в Бг или в ДЕ, ако е в БГ може да оставиш някакви контакти , че аз мазах моя ориз яко отдолу и го обработих , ама ............... страх лозе пази (Боже Боже върнах се във времената на първата ми кола , а именно Опел Катет) с кола произведена 2012 :censored: stupid.gif
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от dracunculus » 01 Окт 2024 13:52

В Германия я правя. За България нямам идея къде се прави. Със сигурност разните тенекиджии го могат това. Въпроса е да се вдигне колата, махат се всички кори и крепежни елементи, да измие хубаво, подсуши и изчисти и се почва след това с ръждопреобразувател и покритието. Ако случайно биха ти потрябвали такива услуги, КАЧЕСТВЕНИ, и би бил склонен да си направиш екскурзия до Инсбрук- кажи...ще ти дам един адрес там, където го правят изключително кадърно и даже оптически изглежда все едно е оригинално покритието. Всмисъл...моето е правено не там, пак е добро, всичко е покрито с дебел слой, но си личи, че е доправяно. А онзи така точно го полага, че си мислиш после, че колата е излязла така от завода. :thumbsup:
Последно промяна от dracunculus на 01 Окт 2024 14:35, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от nov » 01 Окт 2024 14:16

Мерси, ако трябва да идвам до Инсбрук, по-добре да я оставя в някоя арабска автокъща, аз правих същата процедура, както си я описал, но разбира се не стои "като излязла от завода", за тука има едно момчури в Софииско, но искат 2 бона за джип, като реално при мен няма какво да изкърпват, ръжда нямам никъде освен повърхностна по носачите, която съм обработил миналото лято и няма и следа от ръжда вече, но исках да я пипнат професионалисти.
p.s. няма да се учудя ако в Инсбрук е по-евтина от Бг тая операция...............
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от max-2 » 01 Окт 2024 14:26

Не знам дали съм прав, но мисля че от миенето до обработката трябва да минат поне две седмици. Иначе запечатваш влага или вода с обработката. В такъв случай по-добре да не се мие, а да се бърше с химии някакви.
Carina E 4AFE LB 1992

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от dracunculus » 01 Окт 2024 14:28

Мият я с препарат и водоструйка, след това я духат с горещ въздух докато не изсъхне и я оставят да преседи ден. До nov - Този в Инсбрук иска около 1000 Евро за средно статистически СУВ тип Рав4, Волво XC60, БМВ Х3 и сие.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от nov » 01 Окт 2024 15:07

Ясно, мерси.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от mapamop » 01 Окт 2024 16:47

dracunculus написа: 01 Окт 2024 14:28 Инсбрук иска около 1000 Евро за средно статистически СУВ тип Рав4
Дотук ако изключа инструментите имам разлети 4 литра вакса на Новол, 2 спрея с вакса на Нигрин да не пръскам с компресора в купето и 1 литър ръждопреобразувател на Вюрт. Труд и време - балимумамата.
Остава да изплющя битума за да кажа и там колко е заминал.
Инструментите по пътя е сложно да се прецени, кое колко е заминало, защото компресора го купих предимно за целта, но прах и на двете коли седалките с него.
Със компресора и иглен чук избих ръждата за 2 вечери по няколко часа.
Имам някакви четки за боядисване за примерно 10 лева, телена четка за 4-5 лева и разни дреболии. Имам си вече и 4 опори, да виси колата на тях по без капли - 80-90 лева, но и те остават за после.
Пислтолета за ваксата и битума беше 30-40 лева, но и той остава за после.
Не е реклама, но нямам 1000 евро с труда (той оня роба си работи след работа за "фор фре").

Пак да повторя - зависи колко време и усилия искате да вкарате в упражнението - от там и много варира цената.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от dracunculus » 01 Окт 2024 17:45

То е ясно, че цялото като материали не е скъпо. Проблемът в Австрия и Германия е времето. Услугите са просто брутално скъпи. Тези в Инсбрук колко часа си пишат за цялото начинание....не знам. Но само за пример- на сестра ми за Ауди А4 ѝ искат за сервиз- нормално ТО- по 180 Евро на час. В една "селска" Тойота при Куфщайн (на границата с Германия) ми искат официално по ценоразпис 150 Е на час ставка.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от mapamop » 01 Окт 2024 17:51

dracunculus написа: 01 Окт 2024 17:45 150 Е на час ставка
Ш'са поФаля на родителското тяло с какви пари за труд ми е длъжно.

Факт е че ми отне вероятно около 3-4 дни да я разпилея ръждавелката до ниво, баща ми почти да получи инфаркт като я видя за първи път.
Мисля след малко да ходя да асфалтирам отдолу, и да сглобявам вече. Стига деструктивни настроения.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от nov » 01 Окт 2024 18:48

dracunculus написа: 01 Окт 2024 17:45 То е ясно, че цялото като материали не е скъпо. Проблемът в Австрия и Германия е времето. Услугите са просто брутално скъпи. Тези в Инсбрук колко часа си пишат за цялото начинание....не знам. Но само за пример- на сестра ми за Ауди А4 ѝ искат за сервиз- нормално ТО- по 180 Евро на час. В една "селска" Тойота при Куфщайн (на границата с Германия) ми искат официално по ценоразпис 150 Е на час ставка.
Ако колата е извън гаранция, няма ли опция да си поръчаш консумативите отнякъде и да идеш с тях в някой гараж да ти сменят всичко за максимум половин час за 30-50 Евро за труд, или така пък се губи историята на серв. обсл. на колата?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта