Hursa написа: ↑01 Апр 2019 22:45
По високотехнологичен е хибрида? В атмосферен бензинов двигател с два ел двигателя, съвсем не мисля, че са вложени повече технологии от колкото в съвременен турбодизелов двигател с роботизирана или автоматична скоростна кутия.
Само като чуя словосъчетанието съвременен и дизелов и се чудя какво съвременно може да има в двигател, работещ като орехотрошачка, който е напълно безполезен откъм динамика без турбина. Също така дори германците признаха,че бъдещето не е на дизела/специално Фолксваген/, повечето авто-производители се отказват от производството му, ти говориш за съвременност. Нелепо. Колко далновиден трябва да е един купувач в ерата на електорниката,ел.автомобилите и хибридите да се обзаведе с тракаща кола-дизел, пък бил той и "съвременен". Кое е съвременно на дизела- филтрите, да, впръскването - да, и дотам. Принципът на работа на дизела е абсурдно демодиран, да, има КПД, но хибридът е с по-добро КПД. Какво става с този "технологичен и съвременен" дизел след 8-10 години експлоатация, когато филтри и катализатори са за смяна, дюзи чукат още по-силно, теста за емисии е провален, филтрите са безумно скъпи, турбото харчи масло заради нормални луфтове, маховик износен и вибрира. Що за далновидност да си купиш такава ретроградна кола, замаскирана зад няколко филтъра и високо налягане на впръскване с прецизна електроника на впръскване. Пълна глупост като покупка,камо ли за динамика. Дизел и динамика може ми значи въртящ момент в ниски обороти, но това е за търговски пътници по-скоро, дизеловият двигател е оскъпен като производство, той трябва да издържа високи налягания и съответно не може да се развърта до високи обороти и е досаден поне за мен. Тесен оборотен диапазон, нелепо тракане и вибрации. Това не може да бъде конкурент на тихо работещ хибрид, без вибрации, с плавна работа.
Разбира се, че един хибрид е по-високотехнологичен от дизелова кола. Хибридът изисква много повече електроника, опростен е механично и надали някой смята ,че високта технология се крие в чука и наковалнята, а не в компютъра. Хибридът изисква много по-прецизно компютърно управление и взаимодействие на два агрегата - бензинов по цикъл на Аткинсън и електромотор, това трябва да съчетава и интелогентно зареждане на неизползваната кинетична енергия при удобна ситуация и съотвтно подпомагане на бензиновия двигател в подходящ момент от ел.мотора. Доста повече задачи отколкото впръскване на нафта в цилиндрите.
Hursa написа: ↑01 Апр 2019 22:45
Точно обратното, според мен, технологията на хибрида е по-опростена - това му е привлекателното. Но само това.
ОПростен - да , но това не означава нискотехнологичен, напротив - понякога по-опростеният механизъм изисква повече усилия предвид по-висока надеждност и по-ниски разходи за производство. Понякога просто е по-лесно да измислиш нещо,което е по-усложнено, но не по-практично, това не означава,че е високотехнологично.
Просто няма как да се съглася,че само това е предимството на хибрида - дори 2км. или 3 км. да карам само на ток, е несравнимо предимство пред дизела,а в градски условия са просто несравними - никой дизел не може да се кара с 4/100км. градско както може хибрида. Никой дизел не работи гладко,без вибрации и тихо, направо е срамота това тракане от нови дизелови коли. Не съм чул хибрид да трака. По аналогия - всяка по-несъвършена техника е по-шумна и по-грубо работеща. Това означава,че или двигателят е изработен с по-големи луфтове и допуски, или принципът му на работа е по-несъвършен.
Привлекателно при хибрида е евтината поддръжка/ Това всъщност го отнасяме към опростеността на хибрида./като започнеш от почти никаквата смяна на накладки, няма ремъци, няма усложнена ск.кутия, няма скъпи дюзи,няма маховици,няма турбини, части, от които пряко завиди ефективната работа на дизела и които са скъп разход. При хибрида ако речем,че батериите са скъп разход, поне знаем,че са много издръжливи,а в най-новото поколение на Тойота има възможност да се подменят не цели батерии,а само повредената секция.