Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
-
- Мнения: 5672
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 25 Мар 2019 12:37
Поне по описание изглеждаше, че двигателя ще е с повишена мощност поради оптимизирано пълнене и оптимизирано подаване на гориво. Но като гледам високите му обороти - май повишената му мощност се дължи само на тях.
Hursa
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от LEXUS » 31 Мар 2019 22:01
LEXUS
-
- Мнения: 5672
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 01 Апр 2019 13:09
Hursa
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от LEXUS » 01 Апр 2019 21:01
Мисля,че целевата група на по-мощния хибрид са хора,които търсят по-динамичен автомобил, а не много икономичен, този хибрид при всички положения е по-икономичен от бензиновите модели с подобна мощност, Тойота предлага високотехнологичен хибрид вместо бензинов вариант и така увеличава потенциалните си клиенти, търсещи по-мощни коли в този клас.
LEXUS
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от maestro75 » 01 Апр 2019 22:00

Взема мострения модел в шоурума. Другата седмица сигурно ще я покарам...


maestro75
-
- Мнения: 5672
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 01 Апр 2019 22:45
По високотехнологичен е хибрида? В атмосферен бензинов двигател с два ел двигателя, съвсем не мисля, че са вложени повече технологии от колкото в съвременен турбодизелов двигател с роботизирана или автоматична скоростна кутия. Точно обратното, според мен, технологията на хибрида е по-опростена - това му е привлекателното. Но само това. Например голф гт с 184 кс дизелов двигател и роботизирана скоростна кутия - на цената на хибрида го дават с около една секунда по-добро ускорение - и това с относително по-тромавия и тежък дизелов двигател. При разход сравним с този на хибрида. Шкода и сеат с този двигател и скоростна кутия са чувствително по-евтини. Кой автомобил ще предпочетат хората „които търсят по динамичен автомобил”? Едва ли ще са много предпочели по-тромавия и по-скъп хибрид.LEXUS написа: ↑01 Апр 2019 21:01 Мисля,че целевата група на по-мощния хибрид са хора,които търсят по-динамичен автомобил, а не много икономичен, този хибрид при всички положения е по-икономичен от бензиновите модели с подобна мощност, Тойота предлага високотехнологичен хибрид вместо бензинов вариант и така увеличава потенциалните си клиенти, търсещи по-мощни коли в този клас.
За да е по-икономичен и ефективен хибрида при по-голяма динамика, според мен, електрическата мощност трябва да е около половината на системната (близка до тази на ДВГ). Така ел двигателя работещ в генераторен режим ще успее да регенерира и съхрани значително по-голямо количество енергия при по-интензивно снижаване на скоростта. И съответно при по-интензивно ускорение ще може да отдаде тази енергия. Така ДВГ ще е много по-маломощен и по-икономичен. Ще работи в повечето случаи в почти неизменен режим - близък до най-икономичния за двигателя. (И няма да плащаме, данък като за двигател над 150 кс, а като за двигател под 100 кс.) Поне според мен е така. Може да греша, разбира се. Но какво ни предлагат в новата хибридна корола - по-маломощна батерия, което твърдите, че трябва да означава по-евтин автомобил. Стандартизирана платформа - което също би трябвало да снижи цената на производство. Ниско качество на интериора. А ни я предлагат на значително по-висока цена.
Защо да я предпочетем пред алтернативите?
Hursa
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от LEXUS » 02 Апр 2019 00:44
Само като чуя словосъчетанието съвременен и дизелов и се чудя какво съвременно може да има в двигател, работещ като орехотрошачка, който е напълно безполезен откъм динамика без турбина. Също така дори германците признаха,че бъдещето не е на дизела/специално Фолксваген/, повечето авто-производители се отказват от производството му, ти говориш за съвременност. Нелепо. Колко далновиден трябва да е един купувач в ерата на електорниката,ел.автомобилите и хибридите да се обзаведе с тракаща кола-дизел, пък бил той и "съвременен". Кое е съвременно на дизела- филтрите, да, впръскването - да, и дотам. Принципът на работа на дизела е абсурдно демодиран, да, има КПД, но хибридът е с по-добро КПД. Какво става с този "технологичен и съвременен" дизел след 8-10 години експлоатация, когато филтри и катализатори са за смяна, дюзи чукат още по-силно, теста за емисии е провален, филтрите са безумно скъпи, турбото харчи масло заради нормални луфтове, маховик износен и вибрира. Що за далновидност да си купиш такава ретроградна кола, замаскирана зад няколко филтъра и високо налягане на впръскване с прецизна електроника на впръскване. Пълна глупост като покупка,камо ли за динамика. Дизел и динамика може ми значи въртящ момент в ниски обороти, но това е за търговски пътници по-скоро, дизеловият двигател е оскъпен като производство, той трябва да издържа високи налягания и съответно не може да се развърта до високи обороти и е досаден поне за мен. Тесен оборотен диапазон, нелепо тракане и вибрации. Това не може да бъде конкурент на тихо работещ хибрид, без вибрации, с плавна работа.
Разбира се, че един хибрид е по-високотехнологичен от дизелова кола. Хибридът изисква много повече електроника, опростен е механично и надали някой смята ,че високта технология се крие в чука и наковалнята, а не в компютъра. Хибридът изисква много по-прецизно компютърно управление и взаимодействие на два агрегата - бензинов по цикъл на Аткинсън и електромотор, това трябва да съчетава и интелогентно зареждане на неизползваната кинетична енергия при удобна ситуация и съотвтно подпомагане на бензиновия двигател в подходящ момент от ел.мотора. Доста повече задачи отколкото впръскване на нафта в цилиндрите.
ОПростен - да , но това не означава нискотехнологичен, напротив - понякога по-опростеният механизъм изисква повече усилия предвид по-висока надеждност и по-ниски разходи за производство. Понякога просто е по-лесно да измислиш нещо,което е по-усложнено, но не по-практично, това не означава,че е високотехнологично.
Просто няма как да се съглася,че само това е предимството на хибрида - дори 2км. или 3 км. да карам само на ток, е несравнимо предимство пред дизела,а в градски условия са просто несравними - никой дизел не може да се кара с 4/100км. градско както може хибрида. Никой дизел не работи гладко,без вибрации и тихо, направо е срамота това тракане от нови дизелови коли. Не съм чул хибрид да трака. По аналогия - всяка по-несъвършена техника е по-шумна и по-грубо работеща. Това означава,че или двигателят е изработен с по-големи луфтове и допуски, или принципът му на работа е по-несъвършен.
Привлекателно при хибрида е евтината поддръжка/ Това всъщност го отнасяме към опростеността на хибрида./като започнеш от почти никаквата смяна на накладки, няма ремъци, няма усложнена ск.кутия, няма скъпи дюзи,няма маховици,няма турбини, части, от които пряко завиди ефективната работа на дизела и които са скъп разход. При хибрида ако речем,че батериите са скъп разход, поне знаем,че са много издръжливи,а в най-новото поколение на Тойота има възможност да се подменят не цели батерии,а само повредената секция.
LEXUS
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от LEXUS » 02 Апр 2019 01:20
Хибридът на Тойота нито е по-тромав,нито е по-скъп, на всичкото отгоре е и по-икономичен.Hursa написа: ↑01 Апр 2019 22:45 Например голф гт с 184 кс дизелов двигател и роботизирана скоростна кутия - на цената на хибрида го дават с около една секунда по-добро ускорение - и това с относително по-тромавия и тежък дизелов двигател. При разход сравним с този на хибрида. Шкода и сеат с този двигател и скоростна кутия са чувствително по-евтини. Кой автомобил ще предпочетат хората „които търсят по динамичен автомобил”? Едва ли ще са много предпочели по-тромавия и по-скъп хибрид.
Аз доколкото погледнах Голф GTD 184 коня e 59 000 лева двувратка и с около 1л./100км. по-висок разход. Не е по-бърз дизеловия Голф - и Тойотата, и Голфа са 7,8 - 7,9 сек. 0-100км./ч., една стотна разлика. Голфът е скъп, с ретрограден двигател и с две врати, най-безсмислената кола за пример.Който иска динамичен Голф , няма да предпочете дизелов голф според мен,а по-скоро едно хубаво, пъргаво и по-леко TSI. Шкодата и тя е с тези показатели Октавия, иначе много смислена кола, но да не е дизел. Сеатът никога не се е отличавал с качествени материали, но изгоден като цена и динамичен. Хубави автомобили, всеки прави избор според критериите си. Бих казал хубави коли, но със старомодни дизелови двигатели, от които самият Фолксваген се отрече и пропагандира електрификацията и хибридизацията с GTE
LEXUS
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от LEXUS » 02 Апр 2019 01:33
Въпросът е може ли да се регенерира толкова енергия за такава ел.мощност, без хибридът да е plug in.Hursa написа: ↑01 Апр 2019 22:45 За да е по-икономичен и ефективен хибрида при по-голяма динамика, според мен, електрическата мощност трябва да е около половината на системната (близка до тази на ДВГ). Така ел двигателя работещ в генераторен режим ще успее да регенерира и съхрани значително по-голямо количество енергия при по-интензивно снижаване на скоростта. И съответно при по-интензивно ускорение ще може да отдаде тази енергия.
Ако е по-маломощен дали ще може да осигури динамичните условия за интензивно зареждане на мощни ел.мотори и по-тежки батерии Както казах - баланс.
Това за данъците си прав, но ако аз пък не греша основният двигател на Приус и Аурис с изключение на 2.0 новия хибрид, е около 100к.с. Това е голямо предимсвто на хибрида, че данък се плаща не на системната мощност от 136 коня или 122 к.с., или 180к.с. както плащаш за всеки дизел,а само върху основния двигател,който е с вътрешно горене, плащаш данък за по-малък двигател,а караш доста по-мощна кола.
LEXUS
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от LEXUS » 02 Апр 2019 01:44
Не знам дали клиентите се интересуват повече от мощността на батерията или от разхода на гориво. При положение,че новият хибрид е по-икономичен, не разбирам какъв е проблемът, целта е изпълнена.Hursa написа: ↑01 Апр 2019 22:45 Но какво ни предлагат в новата хибридна корола - по-маломощна батерия, което твърдите, че трябва да означава по-евтин автомобил. Стандартизирана платформа - което също би трябвало да снижи цената на производство. Ниско качество на интериора. А ни я предлагат на значително по-висока цена.
Защо да я предпочетем пред алтернативите?
Ниско качество на интериора - не мисля, все пак е субективно. На мен ми харесва. Но за значително по-високата цена не съм съгласен. Аналогичен хибрид на предишния е сегашният със 122к.с., разликата в цената е около 2000 лева.
LEXUS
- biro
- Мнения: 2800
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от biro » 02 Апр 2019 09:09
Новите короли нямат ниво Сол. Предполагам имаш впредвид Luxury. Това ниво е 50 490лв по ценова листа, а експонат, в който много хора са сядали и ръчкали би трябвало да е 10% надолу.maestro75 написа: ↑01 Апр 2019 22:00 Днес зарибих един приятел, утре си поръчва Корола Хетчбек, 1.8, хибрид, Ниво Сол с 17" цолови джанти....за скромната сума от 51 200 леваЗа мен са много пари, още повече ако са за жена ти...ама нейсе.
Взема мострения модел в шоурума. Другата седмица сигурно ще я покарам...и ще споделя първи впечатления.
biro
-
- Мнения: 5672
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от Hursa » 02 Апр 2019 09:31
Ако смятате, че "удавянето" с поредица от реплики ги прави по аргументирани - аз така не смятам

Hursa
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от maestro75 » 02 Апр 2019 20:05
Да, сега видях, нивото е Luxury. Офертата я гледах, с 2,72% лихва и крайна цена 51 200лв. В сайта на Глобалкар излиза 52 880 лв, с цвят Oxyde Bronze (6X1): https://www.toyota.bg/new-cars/corolla- ... ption=cashbiro написа: ↑02 Апр 2019 09:09Новите короли нямат ниво Сол. Предполагам имаш впредвид Luxury. Това ниво е 50 490лв по ценова листа, а експонат, в който много хора са сядали и ръчкали би трябвало да е 10% надолу.maestro75 написа: ↑01 Апр 2019 22:00 Днес зарибих един приятел, утре си поръчва Корола Хетчбек, 1.8, хибрид, Ниво Сол с 17" цолови джанти....за скромната сума от 51 200 леваЗа мен са много пари, още повече ако са за жена ти...ама нейсе.
Взема мострения модел в шоурума. Другата седмица сигурно ще я покарам...и ще споделя първи впечатления.
Не знам в другите градове колко е, в Стара Загора е това

За тази точно кола става дума:
- Прикачени файлове
-
- 55560574_836309443384718_3456304343668490240_n.jpg (99.01 KiB) Преглеждано 3369 пъти
-
- 56169772_605856339916257_1492283200129466368_n.jpg (97.12 KiB) Преглеждано 3369 пъти

maestro75
- biro
- Мнения: 2800
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от biro » 02 Апр 2019 20:40
Със цвят металик излиза 51380лв. Това е национална цена, няма значение от Стара Загора. Обяснете го на дилъра да не би да се опитва да ви товари. Освен това отатъпка за експонат е задължителна. Ако наличната кола пипана от незнаен брой хора ви я продава по-скъпо от ценовата листа е голяма измама.
biro
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мнение от maestro75 » 03 Апр 2019 07:28



maestro75
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 0 госта