Страница 12 от 82
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 05 Сеп 2014 18:57
от Bass_Man
PESHO OT MARS написа:Е поне сподели кои са тези които за 150 лева си заслужава да ги дадеш?
Ловато!
nikdel написа:................... Параметрите на двигателя не бяха вкарани коректно ................................................
И аз съм го виждал това чудо неведнъж! Ако иска Мечо да каже как бяха настроили колата на брат му!
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 05 Сеп 2014 19:20
от slowtraveler
saho написа:slowtraveler написа:saho написа:Свещите са ми денсо ----- по каталог за мотора ...
А при избора на свещите отразено ли е, че ще се кара на газ?
На газта не й трябват специални свещи, а работещи такива, точния модел за конкретния мотор. Ако всичко е в ред - кабели, бобини, свещи, монтаж и настройка няма никакви ядове.
Не е ли добре да се промени топлинното число ако ще се кара основно на газ?
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 05 Сеп 2014 21:23
от philipp
При каране предимно на газ се слагат по правило с една стъпка "по-студени" свещи, т.е. такива, които отнемат повече топлина.
П.П. Препоръчвам ви да инвестирате в иридиеви и да забравите за проблема наречен "свещи"... Или поне да го забравите за мноооого дълго време.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 05 Сеп 2014 21:46
от steich
За газ е добре едноелектродни свещи, ако е възможно с една идея по студени от предписанията за съответния двигател. На 2-3 различни автомобила съм купувал иридиеви за по 160-180 лв. и няма и 500 км след това съм ги махал. Причината е че при нормалните свещи между електродното разстояние е 0.9-1.1 мм а на иридиевите е 0.6 мм ... съответно на мен не ми харесва автомобила в ниските обороти и затова минавам пак на обикновенни.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 05 Сеп 2014 21:51
от philipp
Аз нямам никакви оплаквания от иридиевите свещи - в каквито и да е обороти не виждам никаква разлика в работата на двигателя спрямо нормални свещи. Пробвал съм на Пасат с моноинжекцион и на карбураторна Лада.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 05 Сеп 2014 22:02
от philipp
П.П. А на моето Версо видях, че са сложени иридиеви. Нямам идея дали заводски или при смяна. Нямам оплаквания с оборотите - ниските ги заковава на 800 малко след запалване и така си мърка независимо колко е загряла впоследствие.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 05 Сеп 2014 22:11
от steich
Не говоря за оборотите на празен ход. Говоря че потегля доста по-добре със свещи с нормално между електродно разстояние тъй като искрата е доста по-голяма/мощна.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 05 Сеп 2014 22:49
от philipp
Може, предавам се. Аз нямам подобни усещания върху колите, които карам. За сметка на това удоволствието да забравиш какво е да имаш проблем с работата на двигателя поради свещи е много приятно
Някой знае ли какви са заводските свещи, които се слагат по Тойотите?
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 06 Сеп 2014 01:06
от Bass_Man
Може ли някой да ми покаже от къде е това правило за по-студени свещи при газифицирани автомобили? Или пък това за едноелектродни свещи?
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 06 Сеп 2014 02:39
от philipp
Ето ти пример от сайта на NGK (да, може да се обвинят, че е с рекламна цел, но по-добре като източник е производител на свещи, отколкото квартален майстор или John Smith от "форума на"):
http://www.ngk.com.au/spark-plugs/techn ... patibility
Цитати:
"
There are two critical factors that need to be understood when converting a vehicle from petrol to LPG:
LPG burns hotter
LPG increases the voltage requirement at the electrode gap
In an attempt to correct these two factors, as a general rule we suggest to:
Use a spark plug that is one heat range colder than standard to compensate for the increased heat from LPG"
Накратко - понеже изгарянето на пропан-бутан е с по-висока температура отколкото на бензина, добре е да се кара с "по-студени" свещи.
"
Reduce the electrode gap by 0.1mm to compensate for the increased voltage:
It is difficult to gauge exactly how much the voltage requirement has changed as other factors such as engine wear, loss in compression and ignition system weakness for example may provide an influence. As such the electrode gap may need to be adjusted several times until the correct gap setting is achieved for that unique vehicle.
Unless the vehicle is a production vehicle designed for LPG, the installation of LPG results in a modified engine. As such, it is the end users responsibility to ensure that the engine components have been considered and altered if necessary to allow for the modifications."
Това пък е относно електродните разстояния (не е съществено по темата - ясно е за всеки, че трябва лека корекция).
И все пак още от същия производител:
http://www.ngk.de/en/products-technolog ... ark-plugs/
Цитат:
"
The gas-air mixtures are more difficult to ignite. More ignition voltage is required and the risk of failure of the ignition coils increases. A narrow, laser-welded middle electrode with iridium chip which gets by on less ignition voltage counteracts this. In addition, the electrode distance is pre-set to only 0.8 mm."
Накратко - препоръчват иридиеви свещи при работа на газ заради по-ниския волтаж, на който работят и по-късото електродно разстояние.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 06 Сеп 2014 02:53
от philipp
Ето и подкрепа на същата информация от
брошурата на Bosch:

- bosch.png (173.62 KiB) Преглеждано 2416 пъти
Цитат:
"
LPG operation also causes fewer deposits and less fouling, so the heat range selection can be one range colder than the spark plug used in petrol engines."
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 06 Сеп 2014 07:42
от max-2
Иридиевите свещи не са с разстояние 0,6, а с централен електрод 0,6 мм. Разстоянието между електродите обикновено е 1,1-1,3 мм. , което е доста по-голямо от разстоянието на обикновените свещи. Карам около два месеца с обикновени свещи с разстояние 0.7, защото чувам от много места, че на газ е по-добре с тях. Сега ще върна старите иридиеви с 1.3мм. , защото разлика не усетих. По-студени свещи не съм слагал.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 06 Сеп 2014 08:39
от philipp
Всякакви има. Той се и наглася. Точно заради по-тънкия електрод иридиевите използват по-нисък волтаж от обикновените и има възможност да се остави по-голямо разстояние, което пък обикновено води до много по-добри резултати. В 3 през нощта, както обикновено, вероятно съм изръсил глупост
Честно казано винаги съм се учудвал от хората, които усещат разлики от различни свещи - според мен това е комбинация от ефект пласебо + временната разлика от новите свещи спрямо старите. При правилен монтаж и стига топлинното число да е едно и също, никога не съм усещал разлика - нито от марка на свещите, нито от разлика иридиеви/обикновени. Стига да се настроят според колата, все си върви чудесно. Обикновено разликата се дължи на смяна на стари с нови - винаги първите 2000 км с новите е по-добре

Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 06 Сеп 2014 09:32
от steich
Не знам какви иридиеви сте купували, но при мен освен че електрода е тънък разстоянието е не повече от 0.6 мм. Не съм правил опити ръчно да го увелича и да видя какъв е резултата.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 06 Сеп 2014 10:03
от philipp
Стандартните (по-евтини) иридиеви са с 0.8. Ако го увеличиш малко, няма да сбъркаш.