Страница 12 от 12
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Публикувано на: 23 Окт 2012 22:33
от Hursa
PESHO OT MARS написа:Всяка батерия си има характеристики които се обуславят от конструкцията и и материалите използвани в нея. Като цяло не е проблем за повечето батерии да отнасят 2-5 пъти номиналния си ток при консумация. При зареждане нещата са "по-консервативни" там 10-20% от номиналния капацитет но за определени типове батерии и повече, но не го обичат този режим.
Все пак мисля, че номиналния ток на зареждане е до няколко пъти по голям от тока отдаван продължително време от батерията, който трябва да е относително постоянен, а не падащ по експонента. Такъв ток не би могъл да поддържа относително постоянна мощност и мисля, че на преобразователя се подава именно тока който батерията може да отдава продължително време. А и след големия импулсен ток, който може да подаде батерията, след това се нуждае от известно време за самовъстановяване. Но не бих заложил много, че съм прав.
За кондензатор зареждащ батерия не бях чувал. Супер, още повече, че може да се използва двустранно. А и може би не са чак толкова скъпи тези "супер" кондензатори вече. Май такъв се използва в старт-стоп системата на пежо, но не за зареждане на акумулатора. Е вероятно е с много малък капацитет.
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Публикувано на: 23 Окт 2012 23:24
от PESHO OT MARS
Vesko написа:
Идеята хич не е нова, но все още няма и достатъчно добри и големи супер-кондензатори. Или може би има, но цената им е "дебела". biggrin.gif
Не цената а размера им е проблема спрямо капацитета си.
По принцип както казах батериите си имат харектеристики които се обуславят от конструкцията и материалите изполвани в тях.
Аз имам една идея повечко познания върху VRLA батериите които обикновенно се и използват за любителските EV проекти (между другото морално участвам като дарител с едни такива батерии в един проект). Та там Зарядния ток е 10% като се допуска в началото и 15% а капацитета се изчислява при 20 часа разряд. Но тва последното е малко с комерсиална цел. Всяка батерия си има документация даваща информация за капацитета на клетка в зависимост от разрядния ток дава се обикновенно във Ват/час (ако не се лъжа). Та пак казвам този конкретно тип батерии не се плаши от 3 дори 5 пъти номиналния капацитет (моите бяха с 200Ah и в един момент от тях трябваше да могат да се дръпнат едни бързи 600А.
Трябва да отбележа че за батерията има специфични криви на зареждане които са далеч от това което може да подаде ел.двигателя в генераторен режим. Не е точно експонента една идея по-криво е.
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Публикувано на: 24 Окт 2012 10:13
от slowtraveler
Напълно съм съгласен с Пешо-Марсианеца
Освен в частта за пиковия ток....
NiMH и особено литиевите батерии са доста капризни към прекалено голям ток на разряд и нямат нищо общо с оловните акумулатори, които могат да понесат голям пиков ток (справка - стартерните акумулатори на автомобилите - 60Ач, и пиков ток 650А, но и те стандартно се зареждат с 10% от часовия ток на капацитета - около 6А)...
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Публикувано на: 24 Окт 2012 11:10
от Scott
slowtraveler написа:Освен в частта за пиковия ток....
NiMH и особено литиевите батерии са доста капризни към прекалено голям ток на разряд и нямат нищо общо с оловните акумулатори... 60Ач, и пиков ток 650А
Има Li-ION батерии (26650VT на Sony напр.) за специални приложения, които могат да постигнат пиков ток от 20С, където С е капацитета им. За сравнение в твоя пример оловната батерия постига 10.83С. Sanyo (собственост на Panasonic сега) има NiCd батерии от серията Cadnica, които постигат 15С. Ние ползваме SLPB100 серията на Kokam, те постигат 12С.
Всичко зависи от материала на електродите и електролита - ако вътрешното съпротивление е достатъчно ниско могат да се постигнат доста високи токове. Ако цитирам нашия инженер-химик -
Приготвянето на сместа за батерии е като приготвяне на кекс, кажи ми каво искаш да постигнеш за да знам какви подправки да сложа 
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Публикувано на: 24 Окт 2012 11:20
от PESHO OT MARS
Сло аз говоря само за VRLA батериите, за метал-хидридните и литиево йонните не мога да говоря слабо съм запознат с тях. Там носят на голям ток на разреждане в определени граници. При апаратурата с която работя капацитета на батерията се използва 100% да не кажа и 100+% защото е по-важно това отзад да не спира. Машините изключват току преди точката на дълбокия разряд.
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Публикувано на: 24 Окт 2012 16:35
от slowtraveler
Scott написа:Има Li-ION батерии (26650VT на Sony напр.) за специални приложения, които могат да постигнат пиков ток от 20С, където С е капацитета им. .....
Прав си... Съвсем бях забравил радиоуправляемите летателни машинки, дето за 5-10 минути свършват батериите.... biggrin.gif
Но дори и те се зареждат след това по няколко часа... Т.е. при разряд понасят голям ток, за разлика от заряда...
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Публикувано на: 24 Окт 2012 17:41
от PESHO OT MARS
В акумулаторните винтоверти от по-новите се използват Li-ion и примерно от разреден акумулатор до напълно зареден обикновено е около 1-1.5 часа. Те и заряда им е относително бърз. Най вече Li-ion-а носи на частични дозареждания които много много не ги обичат останалите акумулатори.
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Публикувано на: 27 Окт 2012 09:54
от Japanese_fever
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Публикувано на: 06 Ное 2012 02:54
от Japanese_fever
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Публикувано на: 26 Дек 2012 23:25
от chopara
Докато има петрол, няма да има ефективни коли на ток или други алтернативи, ако някои още си мислят че няма такава зелена и ефтина технология, блаженни са вярващите. Просто на една голяма шепа евреи не им е угодно ние да живеем ефтино, всичко друго са пропаганди.
Скоро гледах предаване по тази тема(за жалост незнам името му), дадоха примери за ефективни електромобили бързо спряни от производство или технически осложнени-оскъпени от GM без никакво друго логично обяснение, специално за щатите се насърчава покупката на голиеми автомобили с данъчни отстъпки, последните които не се отнасят за ел. мобилите.
Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени
Публикувано на: 27 Дек 2012 23:37
от PESHO OT MARS
На тази статия много много не трябва да и се вярва.
Да започнем отзад напред. Алтернативните източници на петрол като Канадските пясъци и шистите в САЩ имат адски нисък EROEI коефициент мисля около 1.5-2 (нещо за което съм говорл десетки пъти) и са жив унищожител на питейната вода в региона. Рано или късно ще им струва скъпо това разхищение.
Как гордо звучи 5 милярда барела. Ало ако прочетете по подробно статията ще видите че само Судитска Арабия в момента с кризата в Либия е увеличила добива с 1.2 милиона барела на ДЕН. Също така по горе четем че потреблението ще е за 95 милиона барела, забележете че не се казва тия 95 милиона за какъв отрязък от време са. Като вземем онова изпуснато в изречението покачване 1.2 милиона на ДЕН разбираме че всъщност 95 милиона барела е ДНЕВНОТО потребление. Е по дяволите ОГРОМНОТО находище дето така се гордеят с 5 милиярда по тази сметка ще стигне за само 50-60 дни.......разбрахте ли къде е уловката в писането......
Числата на намереното се изкарват огромни но реално лекичко се покриват размерностите на потреблението, ей така тънко по ръба.
Да не говорим че налични залежи не означава добити барели. Има доста препятствия по пътя.
За капак дневното потребление сега е 95 милиона независимо какво пишат за 2017, но това че в Германия колите почват да харчат по малко е нищо сравнеие с нарастването на покупателната сила в Индия и Китай. Което означава че на всяка купена екологична кола в Германия се падат по 5 продадени в Индия и Китай с много далечни от тези характеристики. Петрола не е и само бензин, докато търсим евтини парцалки всеки ден, докато очакваме какви ли не пластмасови шуротийки всеки ден консумацията ще расте нагоре само.