Страница 12 от 65
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 11 Сеп 2012 09:09
от sam66
andrian999999 написа:аз мога да кажа ,че всички български коли са по празниците в Гърция изключваха светлините, с което показваха отношението към тъпия закон

Едно правилно изречение не можеш да напишеш бе, andriane девятков. Тъпотията е май в главата ти....хайде сполай.

Re: Дневни светлини
Публикувано на: 11 Сеп 2012 09:29
от scorpion
Rudy написа:scorpion написа:Според мен най-правилното решение да се включват късите светлини и нищо повече, както и задължително задните габарити. Знаем, че има решения само с предните светлини но при смрачаване някои забравят да си включат самите светлини за да включат и габаритите и стават опасни за околните и себе си.
Лично мнение !
Що за глупости? Късите светлини (особено тези с лупите) не са проектирани за дневни светлини. Те светят надолу, а не както е целта - напред. Не случайно в Щатите се ползват дългите, а всички производители на новите си модели слагат диодни "доработки". И да - повечето отбиваме номера, ама поне да го правим както трябва.
Изразявам лично мнение ! За съжаление не живеем в Щатите, където очевидно важат други правила (не случайно вкараните автомобили от САЩ е необходимо да преминат през ТЕХНОТЕСТ, който естествено пак се побългарява с вземане назаем фарове, стопове и т.н.). Похвално е, че ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ правят необходимите доработки, а не ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ! Ако в ТМ предлагаха такава доработка, вероятно вместо предлагания модул за включване на дневни светлини (т.е късите) щях да се възползвам от тази доработка. Е, не предлагат ... поне засега.
Не знам и защо лупите НЕ са проектирани за дневни светлини. Не знам дали и ксенона няма да сдаде багажа по-бързо, отколкото ако се ползва само нощем.
Не говорим за отбиване на номера, а просто да се спазва закона. Ако коледните елхи, карането на габарити или на дълги е в съгласие със закона то тогава ОК. Така да бъде !
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 11 Сеп 2012 10:14
от Владислав
Че е тъп тоя закон, тъп е...Ама наистина като го има тоя закон трябва да се спазва.То и той като повечето бързи решения не е изпипан, и подлежи на много и различни тълкувания.Може да се ползват и къси светлини, и намалени дълги, а ако се заяде човек може и да си кара само на фарове за мъгла...Съвсем отделно са и решенията от типа на ленти светодиодни светлини.Всяко решение си има плюсове и минуси, и всеки си решеава за себе си да кара както му е най-удобно...Много ми е интересно да се извади някаква статистика има ли въобще намаление на ПТП-тата след приемането му.Щото ако няма такава тенденция, по-добре да се махне, защото икономически е необоснован.
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 11 Сеп 2012 11:20
от scorpion
Владислав написа:
...
Много ми е интересно да се извади някаква статистика има ли въобще намаление на ПТП-тата след приемането му.Щото ако няма такава тенденция, по-добре да се махне, защото икономически е необоснован.
Статистиката вероятно ще покаже, че пътните инциденти са намалели. Въпроса е кои, защото тези причинени от ПИЯНИ/ДРОГИРАНИ шофъори, непълнолетни, или неразумно каращи джигити едва ли ще се повлиаят от дневните светлини ! След отсяването на "кои" да се търси тенденция и тяхната степенуваност, както и икономическата обоснованост (за човешкия живот цена няма обаче!). Зад този закон стои една цяла армия чиновници и вероятно ще донесат вода от 10 кладенеца за да ни убедят, че нормите на закона са единствено и само правилни ! В крайна сметка ние избираме законотворците и ... носим последствията !
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 11 Сеп 2012 16:55
от zi_zi_top
scorpion написа:... В крайна сметка ние избираме законотворците и ... носим последствията !
Целият свят се управлява от бандити, защото само те могат да оцелеят в политическия живот. Всеки нормално мислещ и що годе порядъчен човек не може да издържи повече от един мандат в тази джунгла. Бъдете сигурни, че основната причина за този закон в европейски мащаб е не грижата за пътната безопасност и човешкия живот, а се преследват някакви бизнес цели: повишена консумация на гориво = по-големи печалби за петролните компании и дистрибуторите + повече акциз, по-големи продажби на резервни части и крушки и т.н. и т.н. Никой не мисли за хората.
Ако подобрят техническия контрол на МПС-тата и инвестират в инфраструктурата ще има по-осезаем ефект за намаляване на ПТП и жертвите на пътя.
Със светещите фарове само си светкаме, а съвсем категорично е, че в резултат на башибозука със светлините /афтър маркет ксенони, диоди, дълги светлини, нерегулирани къси и т.н./ вече ме заслепяват и през деня. До скоро поне само нощем се случваше.

Re: Дневни светлини
Публикувано на: 11 Сеп 2012 20:23
от maklaut
zdraveite,nqkoi moje li da mi kaje dali v tm auto mogat da mi braknat v koputara i da mi nastroiat farovete da se puskat sami i da segasqt sami,kalata e avensis 2000g 3zz-fe
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 11 Сеп 2012 22:48
от zi_zi_top
maklaut написа:zdraveite,nqkoi moje li da mi kaje dali v tm auto mogat da mi braknat v koputara i da mi nastroiat farovete da se puskat sami i da segasqt sami,kalata e avensis 2000g 3zz-fe
Ако не е възможно със сигурност ще ти предложат друго решение на проблема.
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 12 Сеп 2012 10:10
от nikolas3
Току-що звънях в ТМ Ауто и ми отговориха,че няма софтуерна възможност за Королата ми/2006г 1,4 бензин/ за активиране.Срещу 136 лв с ДДС ии 10 дена по-късно с модул няма да се грижи жената да щрака с врътката.Те така...
План Б ще се задейства...
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 12 Сеп 2012 13:06
от Georgepetrov137
Много скъпичко, досега искаха 100 лв за модула
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 15 Сеп 2012 20:46
от dimpex_01
Да се похваля и аз. от вчера съм с DRL по схемата на колегата "a_stankov" с PIC16F684 и дълги светлини на 35%, плавен пуск и стоп, функция изпрати ме до вкъщи. Работи перфектно, като освен изработката на платката по схема се наложи да преработя и дългите светлини с релета. Ако някой колега има нужда от НОУ-ХАУ да свирка, аз съм насреща ( за да не открива топлата вода отново). Във фара съм вградил ето това реле, с габарит наполовина на автомобилно реле:

Закупено от магазин на фирма ФУГО:
http://www.fugo.bg
Тъй като колеги ми писаха за необходимите операции за да се пускат дългите светлини като DRL (мисля че за къси като DRL няма нужда от релета), прилагам последователността:
В двигателният отсек, във самият фар се монтират допълнителните релета по схемата, като за по лесно кримпване е най лесно да се разкачи частично бронята и да се демонтира фара ( може и цялата броня и двата фара едновременно). Имайте в предвид, че във левият фар ще тръгва сигнала за вкл. фабрични светлини). Ето и снимка:

Лично аз прекарах така получилият се сноп (напъхан в термошлаух) под акумулатора и после покрай снопа, който върви над левият калобран. След това с отверка разпробих маншона, който уплътнява влизането на снопа кабели в краката на шофьора.
Ето и частта, която е вътре в купето:

На така подведените кабели закачих DRL модул, изработен по материали предоставени от колегата "a_stankov" в рено форум и PIC 16F684.
Нека някой ме светне как да кача файловете на самият DRL и последователносста му на изработка. В противен случай пишете и ще ги пращам на майл лично. 0898400627 - Десо.
Ако не желаете да изработвате модула, бихте могли да си закупите готов от
http://www.cardrl.eu или подобен, след което да си го монтирате сами.
Успех!
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 18 Сеп 2012 20:43
от Brigo
И аз реших проблема с автоматичните светлини срещу 80лв. с монтажа.

Отнема около 30-40 минути и е супер удобна екстра - светлините се пускат 2-3 секунди след стартиране на двигателя и се гасят при изгасване, като превключвателя за фаровете си стои на постоянно включено положение. В ТМ за същото ми искаха 140лв. отново с НЕОРИГИНАЛЕН модул...
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 19 Сеп 2012 10:11
от scorpion
Аз направих монтажа Август за 99.60 на DLR на Авенсиса в ТМ. Ако наистина са качили цените не им прави чест но вероятно има и разлика в поставянето на модула в различните модели и модификации
ОФФ: По повод благодарността на колегата dimpex_01 към колега от форума на Рено : Дълги години се подвизавах в този форум и мога да кажа само добри думи за колегите там. Има какво да се поучим, вкл. и за малко "аранжиране" разделите тук ... но това е друга тема
Поздрави !
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 26 Сеп 2012 20:21
от dimpex_01
Ето как стои въпроса и с DRl на ВЕРСО 2003:

Re: Дневни светлини
Публикувано на: 27 Сеп 2012 20:23
от slavi7
винаги съм си мислел, че монтирането на подобен модул е елементарно. Сигурно е така, но не и за мен

.
Схемата на модула е следната - взема се захранването на фаровете преди ключа за светлините и захранването на късите след ключа за светлините. Освен това трябва 12в, които да са активни когато автомобила е "на контакт".
Нищо работа, обаче захранването преди ключа на светлините не можах да го открия.
След ключа за светлините има червено зелен кабел който захранва късите т.е. има 12в когато включа светлините от ключа, но от къде идва захранването преди ключа на светлините? Всички останали кабели в буксата за светлините ми се струват много тънки за захранване пък и не открих кабел с 12в при изключени къси от ключа в тази букса. Някой може ли да помогне с възможно най-елементарни обяснения?

сигурно трябва да открия къде са релета?
Re: Дневни светлини
Публикувано на: 27 Сеп 2012 21:40
от Vesko
А каква е колата?
На този конектор мисля, че няма да намериш както постоянен плюс така и плюс при контакт. Съдейки по броя жици крушките ти за захранени от постоянен плюс (или през реле) и ключа подава минус на късите или на дългите светлини. От трите дебели проводника бяло с черно е минус, а останалите два съответно към късите и дългите.