Страница 12 от 16
Публикувано на: 01 Дек 2007 00:29
от cj
Лорде, благодаря за съдействието за пореден път!

Публикувано на: 01 Дек 2007 00:39
от agent dust
тва много добре - 3.7 -3.5 предполагам

Публикувано на: 15 Мар 2008 20:14
от cj
Привет отново...
Малко след случая с поглъщането на филтрите в мотора се появи чукане. Тъй като при поставянето на 20в мотора бе направена ревизия само на главата, то реших да се подготвя за основен ремонт. Гарирах колата и направих следната поръчка:
1. Clevitte 77 - основни лагери - стандартен размер + 0,5 ремонтен комплект
2. Clevitte 77 - биелни лагери - отново стандартен размер + 0,5 ремонтен комплект
3. APR биелни болтове
4. Комплект оригинални сегменти от ТМ Ауто
5. Комплект оригинални гарнитури от ТМ Ауто
6. TRD многопластова метална гарнитура
Последните части пристигнаха миналата седмица.
шлайф на вал или нов....
Публикувано на: 15 Мар 2008 20:27
от cj
Днес беше планиран ден за ремонт. Основни действащи лица бяха отново bad_dog, заедно с един негов... по настоящем и мой - приятел. Благодарности и на двамата, които така любезнo пропатуваha пътя от София до Варна през последната нощ...
Работите по вадене и разглабяне на мотора тръгнаха много добре. Открихме погълнато парче филтър от 3ти дросел. Това до някъде ме обнадежди... но за съжаление час по-късно "ударихме на камък". Лагерът на 3ти цилиндър беше заминал - съответно задрал и в коляновия вал и в биелата. Тъй като днес е събота, не можахме да намерим работещ шлайфер, за да разберем дали валът ще го бъде...
В крайна сметка "архивирахме" всичко и го оставихме за друг ден.
Снимки няма... просто имах нажуда да споделя...

Пак няма да карам кола...
Надявам се поне октоподчето и калмарите наистина да са ви харесали, приятели

biggrin.gif
ПС:
търся употребяван, но здрав и нешлайфан колянов вал от 4AGE redtop...
...или цял двигател 4AGE redtop (от Корола, произведена след 1989г.)
Публикувано на: 21 Май 2008 17:56
от cj
Във връзка с текущия основен ремонт на 20в-то, вчера пристигнаха следните чарколаци:
1.
Arias ковани бутала с компресия 11:1
2.
Pauter биели
Поредните благодарности за съдействието на Lord-а!
Междуврееменно си поръчах
нов колянов вал от ТМ Ауто (само за справка на заинтересованите - 1505 лв с ДДС).
И не напоследно място пристигна
Quаife quick steering rack kit:
(на снимката са 2 броя)
Не бързам да се усмихвам докато не подкарам колата, че вече ми писна от правене.

biggrin.gif

Публикувано на: 21 Май 2008 19:54
от Troshko
cj написа:Във връзка с текущия основен ремонт на 20в-то, вчера пристигнаха следните чарколаци:
1.
Arias ковани бутала с компресия 11:1
2.
Pauter биели
Поредните благодарности за съдействието на Lord-а!
Междуврееменно си поръчах
нов колянов вал от ТМ Ауто (само за справка на заинтересованите - 1505 лв с ДДС).
И не напоследно място пристигна
Quаife quick steering rack kit:
(на снимката са 2 броя)
Не бързам да се усмихвам докато не подкарам колата, че вече ми писна от правене.

biggrin.gif

Cj Искрено ти завиждам!!! Евала !!!!Много обичам нещата когато стават истински ,а при теб това е факт
respect

Публикувано на: 21 Май 2008 20:21
от rudolf
стандартно какво сгъстяване има колата??? валовете заводски ли са??
има ли чалъм при ввт- по отрано да променя градуса на заводските?
нищо не отбирам от ввт
Публикувано на: 21 Май 2008 22:45
от ugabuga
maniak si batka!!
a na staria val kakvo mu e?
bielite na silvertop-a ne sa li sushtite kato na 4agze? sas cryo treatment izdarjat po 400 konia ta zatva se chudia shto gi smeniash. Ne che ima losho de :-D pauterkite sa mnogo moshtni.

Публикувано на: 21 Май 2008 22:55
от cj
rudolf написа:стандартно какво сгъстяване има колата??? валовете заводски ли са??
Стандартно го дават 10.5:1, а при по-късния вариант (т.нар. blacktop) e 11:1. Подготвил съм и по-тънка многопластова метална гарнитура (TRD). За поставянето й съответно ще челосам блока минимално - колкото да се изравни. Като краен резултат смятам, че ще постигна сгъстяване от около 11.5:1. Аз и повече не търся, тъй като резултира в по-бърза амортизация. Валовете са заводски, за сега не планирам да ги подменям.
rudolf написа:има ли чалъм при ввт- по отрано да променя градуса на заводските? нищо не отбирам от ввт
До колкото знам има, но не съм много просветен по въпроса. Във форума има по-компетентни хора... Аз лично тук ще ползвам жокер
"Обади се на приятел..."

Публикувано на: 21 Май 2008 23:10
от cj
ugabuga написа:na staria val kakvo mu e?
Наложи се да го шлайфам заради задралия лагер. В момента е на склад при мен.

Отказах се да го слагам и реших да поръчам нов, защото чух най-различни мнения относно промяна в здравината след шлайф на 4AGE вал. И тъй като вървя към високи обороти и сравнително агресивен сетъп, вариантът с нов ми се стори по-надежден.
ugabuga написа:
bielite na silvertop-a ne sa li sushtite kato na 4agze? sas cryo treatment izdarjat po 400 konia ta zatva se chudia shto gi smeniash.
Да, по принцип са съвместими, въпреки че 4AGZE и 4AGE 20v общо се оборудват с 3 разновидности (съответно и различни грамажи). Въпросът е да се намерят 4 еднакви.

Всъщност именно поради факта, че са взаимозаменяеми реших да инвестирам в Pauter - дори да се откажа от 20v, мога да ги ползвам и за нормален 16v или дори турбо сетъп (естествено ако не ги съсипя преди това). Като добавим и вече по-горе споменатия аргумент за атмосферен високооборетен сетъп - то, колкото по-леки биели, толкова по-добре.

Публикувано на: 21 Май 2008 23:24
от rudolf
cj написа:ugabuga написа:na staria val kakvo mu e?
И тъй като вървя към високи обороти и сравнително агресивен сетъп,
cj- с кое отиваш към агресивен сетъп??...от нещата които гледам -само сгастяваш и ползваш по здрави,маркови части??..от сгъстяванването ли очакваш високите обороти???
нещо недоумявам,,,с стандартната електроника ли е кола??
Публикувано на: 22 Май 2008 02:07
от ugabuga
ama za kakvo sa ti kovani vutreshnosti za atmosferka? na kolko shte ia vartish? 11-12k li kolko?
Публикувано на: 22 Май 2008 07:25
от b_d
ugabuga написа:ama za kakvo sa ti kovani vutreshnosti za atmosferka? na kolko shte ia vartish? 11-12k li kolko?
Защото са по-леки. А при обороти масата е основен проблем.
ОЕМ валовете на 20В са много по-агресивни от 16В (258 vs 240).
Публикувано на: 22 Май 2008 11:38
от rudolf
bad_dog написа:ugabuga написа:ama za kakvo sa ti kovani vutreshnosti za atmosferka? na kolko shte ia vartish? 11-12k li kolko?
Защото са по-леки. А при обороти масата е основен проблем.
ОЕМ валовете на 20В са много по-агресивни от 16В (258 vs 240).
258- си е пак стреет -нещо като стейдж1 за повечето коли ,,който не изисква никакви промени??
според мен де,,-знаеш че аз не споря,а винаги се чудя.
Публикувано на: 22 Май 2008 13:13
от cj
Под "агресивен" имах в предвид по-скоро начинът, по-който експлоатирам автомобила - както съм писал и по-рано, колата ми е само за "глупости" и почти не вижда нормално каране. Двигателят като концепция е малолитражен и високооборотен. За да му ползвам потенецияла почти не падам под 5500 рпм и то само в момен на шифтинг. Всичко това в комбинация с планираните промени води до значително завишена амортизация. От тази гледна точка, предпочитам да имам по-качествен и надежден сетъп.
...колкото да самите валове, за сега нямам намерение да ги сменям. Но принципно, ако реша да минавам по-нагоре с атмосферния сетъп - то те са логическата следваща стъпка и тогава качеството на карантиите вече ще е от наистина голямо значение.