Страница 12 от 18
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 19 Авг 2018 12:14
от Hursa
► Виж съдържание
В случая - отработените газове не се ли вземат преди турбината и се подават след компресора. Т. е. ЕГР линията е под налягане, най-вече при високо натоварване. Такова отваряне на тази линия към атмосфера е грешка, в такъв случай (затова и през филтърчето - "издиша", затова и може да се наблюдава там масло - идващо или от картерната вентилация или от уплътнения на лагерното тяло от страна на компресора). Освен, ако системата не работи при ниско налягане, но това, ако отработените газове се вземат обикновенно след ДПФ. Но при този двигател май не е така.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 19 Авг 2018 15:08
от BOz
Точно така. Да отваряш ЕГР-а към атмосферно налягане е щуротия, защото ЕГР-а работи при налягане приблизително обратното налягане преди турбината. А ДВГ-то работи почти винаги на налягане над атмосферното и освен да губиш налягане през това "изобретение" друга глупост няма да направиш.
Точно това е и причината ЕГР--а да затваря напълно когато надува от турбото стане по-голямо от обратното налягане => не можеш да вкараш обратно изгорели газове.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 20 Авг 2018 10:40
от donibrasco
Колеги
BOz, и
Hursa, прави сте!
Вчера , когато се прибрах , проверих пак беше очернено върху и около филтърчето.Свалих "модификацията" и почистих навсякъде чернилката.Самата чернилка около филтърчето беше суха - т.е. сажди!Върнах нещата в стоков вид, ще чистя ЕГР-а веднъж годишно (ако не е много сложно, може някой път да почистя и всмукателя) и няма да се занимавам с глупости(експерименти) вече

.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 20 Авг 2018 14:49
от Hursa
► Виж съдържание
Така или иначе сте направили тази "модернизация" - поне може по нея да се направи диагностика, според мен.
Защото
donibrasco написа: ↑13 Авг 2018 17:33
Няма да изпадам в подробности колко беше запушен и каква гняс имаше навсякъде.Направи ми впечатление обаче, че самия нагар лепнеше-явно от изгоряло масълце...Колата (от подписа) се кара 80% магистрално и извънградско като от смяна до смяна(10хил км) на маслото (5w30/40) разхода му е от макс до минимум на щеката(примирил съм се).
Изминах 5хил. км и ме засърбяха пръстите да видя какво става, мислех че ще има по-малко натрупани сажди, но уви, ЕГР-а и всмукателните отвори бяха силно замърсени.
това може би не е съвсем нормално.
Т. е. - саждите по клапана бяха "омаслени"?
В действителност ли сажди има задържани от филтърчето или е омаслено с "черно" ("работило") масло?

Отрязъкът от тръбната връзка, в дясно - е "затапен", предполагам?
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 20 Авг 2018 18:22
от donibrasco
Hursa написа: ↑20 Авг 2018 14:49
► Виж съдържание
това може би не е съвсем нормално.
Т. е. - саждите по клапана бяха "омаслени"?
В действителност ли сажди има задържани от филтърчето или е омаслено с "черно" ("работило") масло?

Отрязъкът от тръбната връзка, в дясно - е "затапен", предполагам?
Да, затапен е отрязъка.
Според мен, се случва това:
1.както каза другия колега, поради разликата в налягането връща някакси отработени газове в всмукателя и когато е отворен егр-а фактически не смуче свеж въздух, а връща.
2.тъй като от смяна до смяна на маслото имам загуба в границите на нормалното, това омасляване идва от турбото и се проявя след магистрално каране.
И така в съвкупност излизат масло и газове през филтърчето.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 20 Авг 2018 18:56
от Hursa
► Виж съдържание
Отработени газове, практически, при нормална работа на двигателя, връща в незначителни количества в смукателния колектор. За да са в значителни количества - трябва да идват от картера на двигателя, според мен. А с тях, може да се увлича и масло. Т. е. проблем със сегментите, износване на цилиндрите.
По евтиното е, ако има проблем с уплътненията на турбокомпресора. Но за съжаление и то не е толкова евтино за отстраняване.
В резултат на "горенето" на масло и значително по голямото количество сажди (и дори не пълно игоряло масло), част от които се подават с изгорелите газове и сравнително бързо задръстват ЕГР (при нормалното му свързване). За съжаление не се отлагат само по ЕГР клапана, а и по целия тракт, включително и всмукателен колектор. Особено, ако има и маслени отлагания.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 21 Авг 2018 00:18
от BOz
Стига си филмирал човека излишно.
Абсолютно очаквано е да се случва това и без проблем по ДВГ-то.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 21 Авг 2018 13:40
от jim_beam
Благодаря на компетентните колеги Hursa и BOz за мненията!
Значи тази модификация се оказа напълно неудачна, единственият начин би бил запушване на отвора в главата и намеса в софтуера за излъгването на чека, ако това е възможно. Както са били старите дизели без ЕГР.
Омасляването след турбината има ли връзка с картерните газове или идва само и единствено от керамичното уплътнение на вала? Защото както се вижда при колегата donibrasco, едва ли могат да кондензират толкова много газове, колкото и износен да е мотора.
Сега остава някой мераклия, който си е почиствал всмук. колектор, да даде нагледни указания как се прави. То май само един го беше правил и дискутирахме, ама снимков материал нямаше. Като че ли си беше работа за опитен автомеханик. Аз имам чувството, че когато от време на време се поиздуха на аутобан, нещата сами си идват на място, без чистене на каквото и да било. Другото много важно нещо е маслото, ето сега от 6м съм изминал 8к и нямам видим разход на щеката. Следващия път ще пробвам 5W50, но и тоя Fuchs Titan Supersyn 5W40 е идеален.

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 21 Авг 2018 17:20
от Двигателист
jim_beam написа: ↑19 Авг 2018 08:34
При всичките варианти има затапване на отвора в главата, ако не си забелязал. Чека ще светне, ако затапиш и всмукателната част долу, понеже така ЕГР-а няма да работи изобщо. С филтърчето просто ще засмуква чист въздух от коша, но всичко ще си бачка, почти де.

Понеже никой не даде логичен отговор на ефекта с омасляването на филтърчето, се питам какво става с отдушника на картера, т.нар. картерно налягане? Нали с течение на времето се увеличавало, да не би то да е причинило това надуване в обратна посока?
Какво значение има, къде блокираш отработените газове ? Горе, долу, в средата, нали все не отиват към пълнителния колектор? И как при затапване при главата няма да свети, а при клапана ще свети? Защото, като гледам ламаринката на колегата с четирите отвора, той я е сложил под егр клапана и чек не му е светил. Мен това ме учуди.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 27 Авг 2018 19:12
от Hursa
► Виж съдържание
BOz написа: ↑21 Авг 2018 00:18
Стига си филмирал човека излишно.
Абсолютно очаквано е да се случва това и без проблем по ДВГ-то.
Сигурно е прав BOz. donibrasco пишете, че гори много малко масло и вероятно не дава чувствително отражение на замърсяването на ЕГР.
Обърка ме това, че бяхте написали за омасляване на филтърчето, което бяхте монтирали. Но сигурно е било сажди, както след това написахте. Сажди издухани от компресора при форсирането - от отложенията на сажди по тракта на ЕГР системата след клапана. След ЕГР клапана мисля, че и при вас има топлообменик за охлаждане на изгорелите газове, които се подават в двигателя. В него, поради развитата площ и относително по ниската скорост на газовете, предполагам, се отлага не малко количество сажди. И при "обратното" (на нормалния поток) "обдухване", предполагам, част от тези отложения (сажди) са попаднали във филтърчето. (Така че, съм грешал, има откъде да "дойдат"
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 27 Авг 2018 21:58
от Iliyа Damyanov
Freedom написа: ↑19 Апр 2018 07:43
Аз пък останах изненадан от това колко е задръстен ЕГР-а. Почиствам го на всяко второ обслужване, т.е. през 20 000км., когато сменям и горивния филтър. Предният път беше чист, а сега - с доста натрупани отлагания. За времето на този пробег в България съм зареждал почти само Авио дизел на ЕКО. В чашката на горивния филтър имаше доста "сополи". Това ме кара да се съмнявам дали изборът ми на гориво е правилен.
Няма да е от горивото.
Днеска се наканих да отворя ЕГР клапана и ... 30 000Км. 5 милиметра отлагания. Горивото е от местни бензиностанции в Мюнхен. Определено започвам да се замислям по въпроса дали да не предприема някакви мерки по отстраняването му.
Вече съм на мнение , че EGR системата в дизеловите мотори е много грешна концепция от техническа гледна точка а от екологична е КАТАСТРОФА но е одобрена и узаконена заради фактора алчност.
Първоначално идеята е да борят азотните окиси. Да нивата падат но ефекта реално е под 1% което е смехотворно. В следствие на обеднената смес дизела не изгаря напълно и прави готини сажди които са в много пъти по-вредни за здравето от азотните съединения. Демек избърсала г.за ама изцапала п.....та и тогава на седмия ден сътворяват филтъра за твърди частици. DPF би трябвало да звучи направо като ускорител за твърди частици. И станахме супер екологични като излючим ,че замърсяването с въглеродни емисии се е вдигнало с около 20% повече защото се е вдигнало съпротивлението в изпускателния тракт и отделно за да изгорят саждите трябва допълнително гориво. И на финала от цялата акробатика реалния ефект за азотните окиси е почти нулев. До скоро и аз не знаех някои подробности и мислех много неща за правилни.
Преди три години минавах на (държавен) ТЮВ в Мюнхен с италианска Нисан Премиера дизел със затапен клапан и за проверяващите показанията бяха отлични.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 27 Авг 2018 23:44
от Hursa
А знаете ли какви параметри следят при този преглед?
За съжаление е така. Все пак ЕГР понижава значително азотните окиси в изгорелите газове. Но пък повишава, както саждите най-вече (както казвате), така и количеството въглеводороди, въглероден окис. Повишава и разхода (с всички негативи, които носи това за екологията) - както ДПФ, така и ЕГР системата при дизела. Това е най-абсурдното в тези псевдоекологични напъни. Отделно - вреди и на двигателя. Така че "сумарния" ефект по отношение на екологията е доста негативен и според мен.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 28 Авг 2018 00:26
от Iliyа Damyanov
Следят само азота но при дизела ефекта е толкова малък ,че за да се направи прецизно измерване след всяка кола трябва да чистят и да калибрират уреда с някакъв еталон . Хващат само големи аномалии , например ако колите са чипнати или самия мотор има някакъв проблем. При бензина не знам как стоят нещата.
Като цяло е голям проблем за автомобилната индустрия защото здраво са се омазали с еко говн@. И автомобилите не са по-екологични както твърдят. Просто пазара се насити и решиха ,че хората вместо на 15-20 години да си купуват автомобил трябва да го правят на всеки 7 години. Те вече всички двигатели така ги правят , за еднократна употреба като бикчетата за бръснене. Трябва да сме консуматори.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 28 Авг 2018 08:30
от Hursa
► Виж съдържание
Следят азота? Но азотните окиси, дори и при "най-неекологичните" двигатели са малка част от процента, спрямо общото количество изгорели газове. Така че, изменението на количеството азот е твърде слаб сигнал.
Да си припомним, че в началото на масовото разпространение на дизеловите леки автомобили ги представяха, като екологичната алтернатива. А това бе съвсем неотдавна и още могат да се намерят еко брошури за това.
Да не забравяме и еко таксата с която се облагаха газовите уредби.
Въпрос на време е от "ценови облекчения", да преминат към еко рестрикции и по отношение на ел автомобилите.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 28 Авг 2018 13:53
от donibrasco
Hursa, След внимателно почистване на замърсената зона около филтърчето, чернилката беше суха-сажди.В самото филтърче и егр-а имаше и мазно-маслълце.При първото почистване просто избърсах навсякъде без да пипам, а сега попипах внимателно , количеството масло беше сравнително малко- по-скоро беше отложено като пари.