Страница 12 от 13
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 12 Фев 2025 08:24
от slowtraveler
Повечето хора си сменят маслото веднъж годишно, така, че ми се струва прекалено да се избира в какво време да се смени.
Деградацията на маслото си е що годе равномерен процес, като смяната е предвидена така, че качеството на маслото все още да е в допустими граници в края на препоръчаният срок за замяна...
Особено на хибрид да сменяш масло на 6-7х.км ми се струва прекалено... Наработката на ДВГ ще е доста по-малка в сравнение със същите километри при стандартен двигател..
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 12 Фев 2025 08:33
от WoLF
Хибридите имат много повече паления и натоварват маслото или по-скоро има по-голяма нужда от добрите му качества

Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 12 Фев 2025 08:38
от pminev
Както казва Ахмед: "Маслото е евтино, но двигателят е скъп".
Всеки сам си решава.
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 12 Фев 2025 09:18
от planetarydrive
Евтино е маслото, но не в БГ. Оригинално Тойота, в Тойота е 67лв. литър 0W16, както и 0W20.Беше под 40лв. преди 3-4 г. Сериозна инвестиция. Варелният вариант е много съмнителен за мен.
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 12 Фев 2025 10:52
от FearSoft
И в България се намира все още на 34 лв./л. Мога да дам и линк, ама не е редно. А и всеки може да го потърси в Гугле-то

Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 12 Фев 2025 11:17
от pminev
planetarydrive написа: ↑12 Фев 2025 09:18
Евтино е маслото, но не в БГ. Оригинално Тойота, в Тойота е 67лв. литър 0W16, както и 0W20.Беше под 40лв. преди 3-4 г. Сериозна инвестиция. Варелният вариант е много съмнителен за мен.
Тойота не познават парите. На фактурата цената е нещо като 34-35 лв литъра, вероятно от варел.
Всички части при тях са с 40-50 процента нагоре в сравнение с доставчиците от форума.
Аз си намирам 0W16 оригинално за 40 лв литъра, оригинален филтър и си правя междинна смяна на 7500 км - за CHR-а от подписа. Винаги километрите настъпват преди 6 месеца.
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 12 Фев 2025 11:47
от Krachunov
planetarydrive написа: ↑12 Фев 2025 09:18
Варелният вариант е много съмнителен за мен.
Съмнителен за теб, ама тойота си наливат от него. Имаше време в което ТМ дрънкаха небивалици, как девици по пълнолуние пълнели тубичките и после специално за теб я отваряли.
Защо обаче при 4.2 литра ти таксуват 5 и разликата не я намираш в багажника, не стана ясно. Не стана ясно и защо не я ползват при последваща смяна. Познат така като се развихри тази дискусия ходи да си направи устата. Киселия приемчик му даде оставащия почти литър, когато беше отишъл за последващо обслужване (ПАЗЕЛ Я БИЛ ПОД БЮРОТО). Ама пак не я бяха ползвали. В същото време други представителства пишеха 4.2, питам ги ма тубата е 5... отговора беше, имам достатъчно оборот така че ще ползвам това масло там.
Друг познат с корола пак, обслужва в ТМ изток. И колата остана последна замотали се. И разправя как всичко празно само неговата довършват и майсторите почнали от варели да помпат в тубички. То нормално, доста по лесно да наливаш от тубата и да ти е готова за следващия ден, а не през час да ходиш да сипваш.
Но идеята ми е, варел - туба, няма значение.
За надписванията всички са така. в ЕТ, оргинарЪ масло го продават двойно на цената на която може да си купиш 100 същото. Но поне си намираш хартисалото в багажника. Също може да им занесеш консумативи и те да я обслужат.
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 12 Фев 2025 12:00
от Митхат
Сега....ще пиша нещо и съм сигурен че ще има доста хейт.
Колата мине ли 3 години спирам всички посещения по оторизирани сервизи,не го правя с цел...."че много скъпо там брат",а понеже нямам време, нерви за записване на часове по сервизи.Имам тук едно момче което работи механик в мой имот,всичко масла,накладки или друг евентуален проблем ги ремонтира той.В представител се ходи само за тест хиб.батерия,гаранция не търся колата вече не е нова и аз решавам кога да сменя антифриз,спир.течност,и т.н масла на 10 к и от сигурно место по спецификация винаги.Каско здължително но да кисна по сервизи..Не.
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 12 Фев 2025 12:14
от Krachunov
mfandakov написа: ↑12 Фев 2025 12:00
ще има доста хейт.
Що да е хейт. Ако до третата всичко е ок с двигателя, надали ще се обади и след това.
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 12 Фев 2025 12:39
от pminev
В Тойота Бургас пишат 4.2 литра и таксуват толкова. И на последното обслужване ми бяха оставили филтрите - въздушен, салон и на хибридната батерия в краката на пасажера.
Само не знам защо сменят въздушен и салон на 30 000 км. Когато ходих на 15000 км не ги смениха. Аз си ги смених с оригинални такива и си бяха доста мръсни и набити с прахоляк.
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 12 Фев 2025 12:54
от max-2
planetarydrive написа: ↑12 Фев 2025 06:37
Категорично през зимата кондензирането на вода и гориво е много повече, отколкото в топло време. Основна причина е много по-дългото загряване. Затова се покачва и нивото на маслото. Често срещано при хибридите. А какъв "пушек" бълват от кондензирала вода в ауспуха при рязко ускорение, преди пълно загряване. Един приятел ми се обади, че Камри-то пуши при ускорение. Казвам му- спокойно това е конденз. Първия път като видях кълбата пара, се учудих, но и гугъл го дава нормално явление. Става естествено само през зимата.
Някой наистина се е минал, ако е сменил масло през зимата, но ще знае за по-нататък.
Аз се чудя защо не направят горивната карта на хибридите до определени градуси на двигателя да работи без директното впръскване? Екология?
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 12 Фев 2025 13:00
от Krachunov
pminev написа: ↑12 Фев 2025 12:39
Само не знам защо сменят въздушен и салон на 30 000 км.
Толкова им е по предписание, на проверка и ако не кажеш не си правят труда.
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 12 Фев 2025 19:52
от zorbata
planetarydrive написа: ↑12 Фев 2025 09:18
Варелният вариант е много съмнителен за мен.
Много от това "пакетираното" преди това е било във варели. И на 100% съм сигурен че варелите са брандирани. И както си купуваш масло в ОЕМ опаковка така можеш да си купиш и в ОЕМ варел.
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 13 Фев 2025 09:24
от slowtraveler
Напълно съм съгласен със zorbata... Опаковката съвсем не е важна...
Дори според мен е по-вероятно при ОД да има оригинално масло във варел отколкото в туба

Защото дилъра логично търси печалба... А оригиналното масло във варел обикновено е по-евтино дори от добре брандирано 'фалшиво' масло в туба
Относно кондензирането и външните ефекти - това сме го коментирали в друга тема... (това за кондензирането на горивото съвсем ми стана 'интересно', ама твърдо не искам да задълбавам в тази посока

) ...
В допълнение - факт е, че ДВГ в хибрида работи в малко по-неизгодни условия заради по-честият старт...
Който води до по-ниски температури на маслото (удължава живота му) и по-малка наработка на самото масло заради по-малкото моточасове при аналогични километри... Така, че ако си взема хибрид - въобще не смятам да влизам във филми и да му сменям маслото на по-често отколкото е препоръчал производителя

Сервизни интервали и смяна на консумативи
Публикувано на: 13 Фев 2025 09:33
от max-2
Не е съвсем така с хибрида. Тази зима смених на пет хиляди масло, защото се вдигна нивото от бензин. В студените дни пътувах по половин километър сутрин и вечер с работа на място. После с 300 километра наведнъж изминати не спадна и го смених.