Страница 12 от 103
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 23 Юли 2016 16:06
от Gregari
Моето мнение е че избора на масло трябва да се прецизира, именно при 1.8 vvti 1zz-fe произтичащо от конструктивните му недостатъци.
Да отстранени до някаква степен, но все пак си остава склонноста за локалното прегряване на буталата.
П.С. Извинявам се за тона ми, но квалификациите ги даваш ти от които нямам нужда, нито пък форума е за това!
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 23 Юли 2016 20:40
от slowtraveler
Колега, 'конструктивния дефект' се прояви само в определени модели на двигателя, и май само с определена марка сегменти... И ефекта не зависеше от ползваното масло...
Освен това 'конструктивния дефект' се проявяваше толкова рязко, че по-нататъшната експлоатация на автомобила ставаше практически невъзможна...
Но за сметка на това се ремонтираше бързо и без специални знания... Минавал съм по пътеката, та затова и съм толкова убеден.... Ти минавал ли си?
Затова ми се струва пресилено да се твърди, че това е причината да се прецизира маслото до степен параметри, които в голяма степен зависят и от експлоатационния клас....
И затова ми се струва прекалено да тръгнем да 'чоплим' параметър по параметър маслото, при условие, че неслучайно производителите си дават конкретни параметри, които да трябва да се спазват....
С износването на двигателя, въпреки, че трябва да спазваме препоръките на производителя, все по-често се налага да се съобразяваме с други, значително по-големи фактори като общото износване....
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 23 Юли 2016 23:54
от Gregari
Проблема е буталата колега, първо сменят сигментити, но чак когато сменят и буталата проблема се решава.
Ти много добре го знаеш това и няма нужда да ти обяснявам, че ще излезе че ти преразказвам форума.
Бъди сигурен, че съм изчел всички теми за разхода на масло, както тук, така и при братушките които ти така често цитираш.
.... а и между другото, смятам до пробвам
Mobil1 ESP Formula 5W-30
или
Motul 8100 X-CLEAN 5W30
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 24 Юли 2016 00:08
от slowtraveler
Gregari написа: Проблема е буталата колега, първо сменят сигментити, но чак когато сменят и буталата проблема се решава.
Колега, не си прав.... На колкото познати им бяха сменени сЕгментитЕ , проблема не се е повтарял...
Според мен въпроса със смяната на буталата и увеличеното количество масло е повече за презастраховане...
То в някои държави сменяха директно шорт-блок, но това не значи, че проблема е бил в блока...
А за маслото - все тая, стига да не е Приста в бутилките.....
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 24 Юли 2016 00:44
от Gregari
Не е презастраховане, но в България всичко е възможно, може да са претупвали нещата.
Дори тук във форума има снимки и съвети за разпробиване на отвори в буталата до маслените сегменти.
Блока са заменяли заради износването от дъгото каране със запекли сегменти.
Ето ти четиво на кирилица... макар е не толкова съвършена ката нашата:
http://www.toyota-club.net/files/faq/04 ... _1zzfe.htm
достатъчно е да прочетеш подчертаното в жълто.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 24 Юли 2016 08:50
от slowtraveler
Отново не си прав колега.... Доста от писаното от руснаците е вярно, но има и доста неща, към които трябва да се отнасяш критично..Там нещата с вторичния пазар са още по-неясни отколкото тук...
Но затова пък си вадят кардинални изводи от неясни входни данни - това им е в кръвта на руснаците...
Разпробиването на буталата се налага само ако не искаш да си ги смениш с новия модел поради финансови причини...
Блока се заменяше ВИНАГИ например във Великобритания, също както при нас в последната фаза на сервизната акция се заменяха ВИНАГИ бутала и сегменти и щека масло... Просто такова решение на Тойота... Твърдението, че смяната на сегменти не водела до нищо не мога да го приема - поне двама приятели с Авенсиси бяха минали първите сервизни акции, и нямаха никакви по-нататъшни проблеми с екплоатацията на двигателите докато бяха техни - до около 200х.км...
При залепнали сегменти маслото си отиваше с такива темпове, че по-нататъшната екплоатацията на двигателя просто бе невъзможна...
И отново - без значение какво масло си сложил...
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 24 Юли 2016 12:13
от Двигателист
Gregari,
Akima e написал за този двигател в един по-стар пост АСЕА А5 или С2. Първото е HTHS 2,9-3,5 , второто 2,9. Демек, явно няма проблем с нисковискозните масла при тази температура според Тойота. Ти сега си 3,2 , доколкото прочетох. Ако искаш да останеш на SAE 30, но искаш повече HTHS, пробвай X-clean+. Ако искаш още, пробвай нещо на SAE 40. Ако ти се дават пари - сипи Редлайн на 40, неговата база е доста стабилна и по спомен HTHS е над 4. Мен ако питаш - карай си колата. Просто сменяй маслото навреме.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 24 Юли 2016 16:53
от Gregari
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 01 Авг 2016 09:12
от dvardarova
Здравейте.
Какво масло да сложа в двигателя на RAV4 2.0 D4D 116HP?
2004гд.
Благодаря ви за вниманието.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 01 Авг 2016 09:25
от Akima
dvardarova написа: RAV4 2.0 D4D 116HP
Кое поколение от 4-те - Годината дори не сте написали?
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 01 Авг 2016 17:03
от dvardarova
От всичко, прочетено дотук за видовете масла, не разбрах какво да сипя на RAV4 XA20 2.0 D4D 116HP 2004.
По-добре да сложа от онова дето краварката е в левия ъгЪл.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 01 Авг 2016 17:16
от Akima
dvardarova написа: От всичко, прочетено дотук за видовете масла, не разбрах какво да сипя
От малкото, написано от вас - разбрах, че не сте силна по БЕЛ.
Дано поне красотата спаси света.
dvardarova написа: RAV4 XA20 2.0 D4D 116HP 2004
5W30 A5 или
5W30 C3
Capacity 5,9 liter (Service fill)
Capacity 6,7 liter (Dry fill)
Filter 0,6 liter
Успех.

Yaris XP90 1.33 1NR-FE VVTi 2010 - масло 0W20 или 5W30?
Публикувано на: 04 Авг 2016 17:10
от celeron_7000
Дойде време за смяната на маслото извън официалния сервиз
на Yaris XP90 1.33 1NR-FE VVTi 2010.
Досега по документи маслото е сменяно винаги с 0W20.
1.Проблем ли е да се сложи 5W30?
2.Насочил съм се към Castrol (винаги вземам такова за другите си автомобили от ТЕХ-КО и засега съм доволен).
! | Съобщение от: Akima |
Моля попълнете си населеното място в профила - по правилата. |
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Авг 2016 17:22
от Akima
celeron_7000 написа: Yaris XP90 1.33 1NR-FE VVTi 2010
1.Не е - това е ваше решение.
2.Бих пропуснал тази марка.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 04 Авг 2016 18:50
от slowtraveler
celeron_7000 написа: .Насочил съм се към Castrol (винаги вземам такова за другите си автомобили
Аз също се радвах на безпроблемна експлоатация с тази марка...
Но това си е лично решение...