Страница 12 от 46
Публикувано на: 29 Сеп 2010 22:16
от ejko
Добре товоя съвет е да я продам, защото ми харчи масло..., дай да видим другите какво ще кажат. Пък и като си знам характера и да реша да я продавам пак ще искам да го оправя това, така че...
Публикувано на: 29 Сеп 2010 22:21
от Raya
И тогава твоя въпрос
ejko написа:
И сега какво..., нещо да я водя ли по майстори и да отваряме ли двигателя или да си доливам?
е излишен. Тръгвай по майстори, не се знае колко ще изкараш с доливане.
Публикувано на: 29 Сеп 2010 22:57
от ejko
аз ще я заведа на майстора, но той човека ме гледаше в очите и ми казваше, че колата ми е супер но маслото е добре да го сменя на 8-9 хиляди, вместо на 10-12, както е по книга и да не се плаша, че ще долея 2-3 литра между смените. Сега подозирам какво ще ми каже като му я закарам..., та затова реших да питам патиланците от тази тема, какво мислят по въпроса...
Публикувано на: 29 Сеп 2010 23:00
от Bass_Man
ejko написа:добрееее!
Послушах съвета на колегата по-горе, поослушвах се, пооглеждах си щеката н амоята Корола е11, 1.6 vvt и всичко беше наред! Маслото (fusch 5W30 titan gt1 pro flex или нещо такова- синтетика, ако има значение) си стоеше на макса. След като реших да я поизръчкам малко и след минати 1100 км, по разни планини и проходи, тип прохода Шипка и т.н. скапани пътища и наклони, крайното зключение е че от макс, сега маслото ми е между двете чертички. Не знам това колко масло е, но ми се струва, че е повечко, отколкото е нормално да изхарчи за 1100 км, пък макар и на високи обороти да съм я ръчкал по наклоните и завойте...
И сега какво..., нещо да я водя ли по майстори и да отваряме ли двигателя или да си доливам?
Аз на твое място бих сипал скъпо 5W40 или 5W50 и бих се огледал за течове . Също бих замерил и една компресия и тогава бих се захванал с ремонти .
Публикувано на: 29 Сеп 2010 23:18
от ejko
това ми е първа лична кола, но все пак не мога да скрия руменината по бузите си когато питам как по точно се "замерва една компресия"?

Публикувано на: 29 Сеп 2010 23:26
от Bass_Man
Ами замерва се с компресомер и понеже най-вероятно ти нямаш под ръка трябва да ходиш до сервиз . Не би трябвало да струва повече от 20-30лв.
Публикувано на: 29 Сеп 2010 23:30
от ejko
мерси много..., щом не трябва нищо да правя аз, освен да я закарам до сервиз, значи може и да се справя:)))
Публикувано на: 30 Сеп 2010 07:54
от nowyaris
ejko написа:мерси много..., щом не трябва нищо да правя аз, освен да я закарам до сервиз, значи може и да се справя:)))
Щоне я покараш още няколко хиляди километра с масло от вискозитета,препоръчан от колегата,ама спокойничко,без да и вадиш душата.Виж какво ще се получи,без да харчиш излишни пари по сервизи.Като ги навъртиш и следиш редовно щеката,то ще си покаже.2-3 литра на 10 хил. не са бог знае какъв проблем,търпи се,отделно като имаш пари винаги може да ги дадеш по майстори-що да бързаш?
Публикувано на: 30 Сеп 2010 09:11
от ejko
Може би така ще направя. То на градско и дори на магистрала с нормално каране, не ми беше пипнала маслото, но последните 600км по планините на високи обороти и ми е намаляло, така че предполагам като си карам в града няма да видя кой знае колко да намалее за нчколко хиляди км..., де да знам.
А имате ли представа къде пише колко е маслото от долната до горната чертичка на щеката в литри, че не намирам от къде да го прочета това...
Пак казвам, королата ми е е11, 2000, 1.6 vvt-i
Публикувано на: 30 Сеп 2010 10:40
от Yuli
Не знам колко полезно би ти било защото мотора ти е друг, но в раздела за самостоятелно техническо обслужване на моята потребителска книжка за двата бензинови мотора (4ZZ-FЕ и 1ZR-FE) това количество го дават 1.5 литра. Може някой колега все пак да е съвсем конкретен

Публикувано на: 30 Сеп 2010 12:17
от ejko
ами ако и при мен е така, значи съм загубил около 700мл масло...
Публикувано на: 30 Сеп 2010 22:15
от nowyaris
Май за всички Тойоти е 1,5 л. от горе до долу.Карай на спокойствие известно време без да и вадиш душата на миличката и тя ще си покаже папка ли масълце или послъгва.
Публикувано на: 01 Окт 2010 00:46
от Bass_Man
Принципно би трябвало да е литър но ако в книжките пише 1,5 литра значи е толкова .
Огледай хубаво да не ти е заминал и някой семеринг или гарнитура на клапаните и да си прокапва от някъде като и дадеш жегичка . Или пък да се е позапушил маркуча за стичане на маслото ( ако въобще има ) . Защото ако е така може при повечко тяга да избива от някъде или да го засмуква от вентилацията . Също виж и въздушния филтър дали не се е циментирал . Виж и свещите как са .
Публикувано на: 01 Окт 2010 06:05
от nowyaris
Колегите са прави-огледай страничните неща сам-нещо което ти се струва ненормално като отвориш капака или сутрин погледнеш под колата.Да се отваря двигател е крайна мярка,особенно в България

Публикувано на: 22 Окт 2010 20:06
от gicho
Понеже ми лок-наха другата тема, да се уточня тука, какво не съм разбрал при неколкократния прочит на тази тема, а и дългото ровене из този и други форуми:
1. Има ли живи авенсиси с 1ZZ-FE без ремонти на 100-150-200 хил.км? (има ли смисъл да се надявам че с грижи тоя мотор може да го докара до преклонния пробег от 150хил. км.?) Някой от колегите беше споменал че неговия е на 150 хилки и гори 1Л/1000км - има ли по-нова информация, задържал ли е този разход или ...
2. От какви други модели с тоя мотор стават бутала и сегменти (селика, МР2, матрикс, други) ?
3. При какво износване на мотора (разбирай - какъв разход на масло) може да се очаква че стените на цилиндъра не стават и са за ремонтни бутала? Мога ли приема, че ако хвана момента в който започне да гори масло (в рамките на 1000км примерно) все още ще имам кръгли цилиндри?
4. Ако моторът още не гори масло, ще паснат ли новопоръчани бутала/сегменти с заводски (не-ремонтен) размер, или ще лопат като гол кокал в тенджера?
5. Някой поръчвал ли е ремонтни бутала (неоригинални), за които се разстъргва блока (+0.5мм примерно)? А не-ремонтни (с оригиналния размер) за директно втъкване в мотора?
5.1. Туй какво не му е наред:
http://www.perfectengine.com/Toyota_1ZZ ... 10-756.htm
(В тази връзка, Тойота на колко са купували Колбеншмидтските - 30 евра за комплект ли?)
6. Само не мен ли цената от 1700лв за 4 бутала и сегменти ми се вижда малко "мааалко" височка? В ebay почват от 70 долара комплекта. Пълен набор от сегменти (оригиналдЪ) са на 110 долара (ей от тута:
http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... ts_id=1134).
А тука
http://www.monkeywrenchracing.com/produ ... cts_id=779 дават за 530 долара tuning сет от бутала и сегменти на +0.5мм (е, компресията е 11:1, ама туй да е кусура - ще наливаме убав бензин).
7. Ако не се разстъргва блока, какво се сваля от мотора за да се сложат новите бутала и сегменти - става ли само с главата и картера? Смъкването на главата изисква ли сваляне на мотора от купето или може и на място да стане?
8. Ценова информация по всички точки може ли някой да даде - дотук разбрах колко струва "услугата" в тойота. Алтернативни решения (а и оферти за извършване на работа) приемам, ако трябва и на лични да не докачаме гордостта на останалите потребители тука.
9. Има ли смисъл да се търси друг двигател за цялостна подмяна (естествено, някой от незасегнатите - например 2.0 бензин) - с автоматик съм и не знам дали ще си паснат. Все пак, мисля че ще е по-изгодно отколкото смяна с комплект от тойота - в 2000лв сякак ще се вместим май? Щях да попитам има ли чалъм да се сложи от друга марка, ама май ще си изпрося бан ... затуй спирам.
Ако според модераторите пак пиша наизуст и отговорите са вече в темата ще се върна да прочета за четвърти път.