Това е нормално на извънградско Приуса да гори колкото някакъв дизелов двигател. Все пак тестовете винаги са с дизели с ръчни кутии.
Но най-важното е, че дизела е обикновено с КПД над 40%, доколкото при Приус е под 39%. Което само по себеси предопределя, че дизела е по-икономичния двигател.
За това извънградския разход е съизмерим с на дизелов автомобил и там не може да се каже еднозначно кой би бил победителя.
Но като влезе в града там идва другата технология на помощ, където дизела вече изостава с много.
За съжаление не съм имал възможност да карам последното поколение дизелови двигатели на Пежо, за да проверя дали наистина са толкова икономични, но всичко останало що е то Д4-Д и ЖТД, което съм карал, като признавам, че съм карал само Д4-Д в Ярис, но за сметка на това съм имал възможност да карам цялата гама от ЖТД двигателите на Фиат (до 2010-та година), то няма по-икономичен автомобил от Приус в градска среда.
И това не го казвам, за да убедя някой. Това съм си го доказал на себе си, чрез едно и също каране и след това контролно измерване на колонка. Както казах за мен това е хоби и дори като карам служебен автомобил или такъв под наем, то пак му засичам разхода.
За съжаление както навсякъде, така и тук, има големи рибари, които си засичат колите на една дистанция от 5-10 или 100 км, или някакво показание на БК от едно пътуване и цитират някакъв разход. А реално въобще не знаят колко може да харчи една кола при един и същ стил на каране. И много често като ги попиташ кога са напълнили резервоара до горе и да си засекат разхода да кажем, то обикновено отговора е един и същ - а, слагам 20 лв. като светне лампата и пак като светне гледам какъв е бил разхода. Е такъв отговор като чуя, то директно се отказвам от дискусия с такъв индивид.
Ето, колегата дава достатъчно информация за това колко литра е заредил и какъв разход е направил. Статистическата грешка се свежда до минимум и резултата е с голяма тежест. В частност Приус не може да бъде съизмерим най-малкото защото не може да събере толкова багаж.
А най-важното - до сега не съм видял на някой дизела, който е супер икономичен, или да кажем Сивика, който също се оказа мега икономичен, да е от порядъка на Приус-а, който чинно съм поставил в подписа.
Разбрахме всички, че на думи сме големи и че винаги Приуса е най-харчещата кола. Пак да повторя - на думи.
Давайте факти с цифри. Зареждайте и споделяйте. Не е толкова трудно. Ама е трудно да го направиш, като няма как и думите са единствения източник на информация. Това го разбирам.
п.п. Промених си леко подписа, за да си подплатя тезата и да се види разликата между автоматици - дизелов и хибриден, каращи се под относително еднакъв режим.