Страница 105 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Апр 2021 14:28
от centil
LEXUS написа: ↑05 Апр 2021 14:09P.S. Никой не иска да коментира втория клип с дизеловия Голф 8, който дава разход 9/100км. на магистрала, според мен среден разход,а средната скорост е сравнима със 140 км/ч.
Заключенията ти са грешни. Гледай го отново и ще разбереш какво точно показва клипа - а именно нулиране, каране 1км с определена скорост и показване на разход. Нулира се в движение. Така че тези 9,1-9,2-9,3л/100км са за движение с 200км/ч или казано по друг начин: Голф 8 при средна скорост 200км/ч за разстояние 1км има разход от 9,2л/100км, което не е коректно.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Апр 2021 14:31
от centil
LEXUS написа: ↑05 Апр 2021 14:01
Иначе, не си ме разбрал. Ако целта е най-нисък разход по разнообразна пътна мрежа, хибридът би дал разход около 3/100км., защото нявсякъде можеш да ползваш ток от батерията и да работят ел.мотора, при намаляване скоростта, спиране и такива условия, никой не ти налага никаква рсредна скорост. тази Хонда дизел е дала 2,8/100км. без да е гонила каквато и да е скорост. Един Приус или Корола хибрид могат да го направят същото, щом целта е единствено най-нисък разход на гориво.
Нека тогава да го направят, да им признаят резултата от Гинес и тогава ще си пишем отново. Към днешна дата няма по-добро постижение, което да е записано.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Апр 2021 14:39
от BOz
LEXUS написа: ↑05 Апр 2021 14:09
тесен оборотен диапазон
Какво по-яко от тесен работен диапазон? Както си го написал излиза недостатък.
Аз пък с удоволствие бих карал дизел, който работи на 1100 оборота през целия си живот. А само с педала на газта да му определям товара. Примерно натискам 10% газ - 20 кс. Натискам 100% - 500 кс. И ми дреме на шапката, че през цялото време работи на 1100 оборота, примерно.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Апр 2021 14:56
от LEXUS
Разбрах те. И разбира се,че не е коректно за няколко км. да се изчислява средна скорост, това по-скоро е моментен разход. Както е според мен и таблицата от първия клип,който съм дал. Сега разбрах.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Апр 2021 14:58
от LEXUS
BOz написа: ↑05 Апр 2021 14:39
LEXUS написа: ↑05 Апр 2021 14:09
тесен оборотен диапазон
Какво по-яко от тесен работен диапазон? Както си го написал излиза недостатък.
Аз пък с удоволствие бих карал дизел, който работи на 1100 оборота през целия си живот. А само с педала на газта да му определям товара. Примерно натискам 10% газ - 20 кс. Натискам 100% - 500 кс. И ми дреме на шапката, че през цялото време работи на 1100 оборота, примерно.
Е това не е шофиране, а камионджийство според мен. Няма нещо,което повече да ме дразни в една кола от тесен оборотен диапазон, защото така отдава мощността неравномерно и досадно и турбо-дупка,която да спъва тръгването и доускорението, а и тракането на дизела.
Това,което ти обясняваш, го приемам само за ел.кола. Там има предостатъчно мощност от ел.моторите,няма закъснение в командите на газта и дори може да караш като тролей, с отпускане педала да намаляваш и спираш, това е практично, но ел.моторите имат широк оборотен диапазон или поне така мисля.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Апр 2021 15:01
от metoyo
LEXUS написа: ↑05 Апр 2021 14:09
metoyo написа: ↑05 Апр 2021 08:53
В неделя пътувах през Петрохан от Люлин до с.Бързия. Трима възрастни, пълен багажник със сакове, на връщане бях само аз, без багаж. Валеше дъжд през цялото време, на прохода сняг, движение- натоварено като за неделя. Снимки от МуТ на отиване-5,2/100 и връщане-4,2/100, средно 4,7/100 колкото правех с пежо 406 hdi:
, турбо-дупка, тромаво тръгване,
Няма и не искам да споря, дадох инфо, не да си го меря, не виждам смисъл и за в бъдеще, след тези две констатации - турбо-дупка и тромаво тръгване при HDI.....
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Апр 2021 15:02
от metoyo
Няма и не искам да споря, дадох инфо, не да си го меря, не виждам смисъл и за в бъдеще, след тези две констатации - турбо-дупка и тромаво тръгване при HDI.....
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Апр 2021 15:05
от LEXUS
Не искам да споря, нека се изкаже и някой друг карал HDI, трагичен мотор откъм шум и вибрации , тромаво тръгване, защото турбото се усеща точно от 1800об/мин. Иначе икономичен на дълго каране. говоря за 2.0 HDI 110 коня Peugeot 406. Колата е много тежка,а и моторът не е пъргавелка.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Апр 2021 15:23
от metoyo
Ако мнението ти е продиктувано от това, че си карал 2,0 HDI на което турбото тръгва на 1800 об., то явно е било за кофата. Няма 406 HDI на което турбото да се развърти чак на 1800 об. защото няма променлива геометрия, поради това няма и турбо -дупка и разполагаш с турбо още от стартирането на двг.С какви обороти да го прави определя ЕКУ-то, управлявайки актуатора ѝ през вакумклапан.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Апр 2021 15:38
от IvGor
Здравейте всички, след вече месец и половина с колата да споделя и аз първи впечтления относно разхода. Моята Корола е седан 1.5 бензин. След изминати 1600 км, от които 80% са извънграско средния ми разход е 5.5. Държа да уточня че съм много спокоен шофьор. На магистрала карам 120 на автопилот, а извън нея поддържам 90-100 км предимно без автопилот.
По най-редовния ми маршрут разхода е 4.5 на отиване и 5 на връщане, като в колата винаги сме 2-ма възрастни, дете, колело и багаж. Не е пълна догоре, но не е и празна. Подтикнат от дискусията започната от колегата тук си направих експеримент да карам със 140 на магистрала. Оборотите бяха точно 3700 на 6-та скорост. Разходът се колебаеше около 6-6.5. Друго като впечатление от двигателя бих споделил, че за мен лично е достатъчен за колата и спокойно каране, не съм усетил да липсва мощност когато изпреварвам, бих казал че е приятно пъргав. Не е ракета, но абсолютно адекватен. Като цяло сме много доволни от колата, въпреки че е първото ниво на оборудване не бих казал че има нещо което да ми липсва и да ме дразни или напряга при ежедневно ползване. Комфортна е при пътуване, няма дразнещи звуци или шумове. Единствено мисля да затъмня задните стъкла за лятото, за да не пече на детето и да и сложа едни хубави джанти.
Поздрави на всички!
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Апр 2021 15:46
от LEXUS
metoyo написа: ↑05 Апр 2021 15:23
Ако мнението ти е продиктувано от това, че си карал 2,0 HDI на което турбото тръгва на 1800 об., то явно е било за кофата. Няма 406 HDI на което турбото да се развърти чак на 1800 об. защото няма променлива геометрия, поради това няма и турбо -дупка и разполагаш с турбо още от стартирането на двг.С какви обороти да го прави определя ЕКУ-то, управлявайки актуатора ѝ през вакумклапан.
Пежото го купихме чисто ново от СФА. При това карах и Партнер 1.6HDI същия мъртвец. Турбините им са без променлива геометрив,именно заради това има турбо дупка под 1600-1800 об/мин. Прочети го това,където поискаш. Ако турбината е с променлива геометрия, тогава турбо-дупката е по-малко забележима. Същото е положението при Corolla 1.4D-4D или Avensis 2.0 D-4D първо и второ поколение, турбо дупка. Ако тръгнеш от 1000 об/мин с Пежбото на светофара и дадеш газ, педала потъва , то върви като утрепано докато не вдигне над 1600 об./мин, и тогава тръгва да върви за малко до 3500 об/мин., след това основно бучи,а не върви.
За разлика от Пежо дизела Корола 1.4 дизел работи толкова безшумно,че почти не се чува, иначе като вървене е сходна.
IvGor написа: ↑05 Апр 2021 15:38
и да и сложа едни хубави джанти.
Супер ревю, колега и хубав двигател,поне според мен. Ако слагаш джанти, си поръчай от Тойота за модела джанти,защото ще седят хубаво на колата, предлагат много красиви джанти. Това е моят съвет.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Апр 2021 17:48
от Hursa
Добре бе затихнала дискусията около разхода на корола хибрид. Не трябваше да се хвърлят дърва в тази жарава.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Апр 2021 20:37
от ToyotaPassion
Достатъчно богата база има, не един и два хибрида (455), не за една и две минути, не само на магистрала (минимум пробег 1500км) - ето за корола хибрид от 2019 досега. Прилагам същата статистика и за Golf 2019+, както за бензин, така и за дизел...
.....
То иначе може и да се пусне клипа на Top Gear , където с натиснат докрай педал на газта Приус2 харчеше повече от някаква спортно BMW (съвсем нормално, ако питат мен)
Мисля, че на няколко пъти си го казахме - всеки автомобил има своя най-ефективен режим на работа, който е нормално да е различен за различните типове автомобили. Всеки си избира спрямо своя профил какво му пасва на него. В нашия форум като че ли все пак е нормално да са повече хората, които смятат, че купувайки Тойота хибрид, получават добър, надежден автомобил с ниски експлоатационни разходи и нисък среден експлоатационен разход на гориво... т.е. доволни сме

Има някои други, които карат само с 200 по магистрала - е, за тях има и по-добър избор

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Апр 2021 21:31
от slowtraveler
► Виж съдържание
Офтопик
LEXUS написа: ↑05 Апр 2021 14:58
Няма нещо,което повече да ме дразни в една кола от тесен оборотен диапазон, защото така отдава мощността неравномерно и досадно и турбо-дупка,която да спъва тръгването и доускорението, а и тракането на дизела.
Малко офтопик е, но въпреки, че не съм голям любител на дизела, бях изключително доволен от последния... Нормално в града рядко преминаваше над 1200об/мин... Ако искаш по-интензивно ускорение - 'вдигаш летвата' на 1500об/мин и си по-бърз от 80% от трафика...
И от около 1800 до около 4х.об/мин имаш 570Нм.. Реално над 3.7х.об/мин май не съм виждал на оборотомера дори и с 210км/ч (там е с около 3.3х.об/мин) през цялото време на експлоатация дори и на пълна газ (въпреки, че 'червената зона' по памет бе 4.2х.об/мин)..
Равномерно, плавно ускорение без усещане за турбодупка (щото турбото е натиснало още от ниски обороти)... По-рядко превключване, щото винаги има тяга....
Абе - комфортно шофиране... Тракане нямаше поради доброто обезшумяване...
Лексъса РХ450 (дори и последния) например бе с по-рязък звук на двигателя от Джипа (навярно не по-тих, но по-рязък)
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Апр 2021 13:43
от IvGor
LEXUS написа: ↑05 Апр 2021 15:46
Супер ревю, колега и хубав двигател,поне според мен. Ако слагаш джанти, си поръчай от Тойота за модела джанти,защото ще седят хубаво на колата, предлагат много красиви джанти. Това е моят съвет.
Благодаря колега. За джантите и аз съм се насочил към Тойота, особено ми харесват тези на Корола GR, но ще изчакам първо да износя тези летни гуми и ще оставя железните 15-ки джанти за зимни гуми.