Страница 105 от 137

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 26 Дек 2019 10:09
от Митхат
Ми тук ни хвана tooth.gif ,кажи отговора че ни стана интересно tooth.gif drunk.gif

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 26 Дек 2019 10:40
от slowtraveler
Правим прости сметки за средна скорост... Например дистанцията в едната посока е 100км. Т.е. общата измината дистанция на отиване и връщане е 200км..
На отиване със 100км/ч изминаваме разстоянието за 1 час, а на връщане с 50км/ч - за 2 часа...
Т.е. сме изминали 200км общо за за 3 часа, или средната ни скорост е спаднала на 66км/ч, а не 'логичните' 75км/ч...
Простата математика показва защо толкова бързо спада средната скорост и защо е толкова трудно да постигнеш висока средна скорост ако се налага известен участък да караш бавно... :thumbsup:

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 26 Дек 2019 12:23
от Hursa
► Виж съдържание

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 26 Дек 2019 13:23
от ToyotaPassion
Hursa написа: 26 Дек 2019 12:23 Или ще “посочваме” подходящи условия, при които икономичността на хибрида може да се “прояви
Най-обичам ей така да ми се вадят цитати от контекста... Засега съм минал около 20000 км, без да съм си търсил подходящите условия. Това, че има ситуации, които хибрида харчи колкото дизел, не значи, че не е инономичен или че технологията не дава резултати. Може да се види и от подписа ми колко е и средния ми разход, като и да се влезе в детайли да се види кога и колко е зареждано. Та в най-нормалната употреба на автомобила за този клас , разходът му е повече от чудесен.
И само забележка - както и предишния автомобил (Авенсис 2.2 D4D), така и този го карам в режим 80/20 (извънградско и магистрала/градско) Ако беше обратното съотношение, то разходът ми щеше да е и по-нисък и тогава щях да съм поне малко съгласен, че подходящите условия са 'с мен'

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 26 Дек 2019 13:37
от Hursa
ToyotaPassion написа: 24 Дек 2019 18:33 Днес например за по-малко от 6 часа шофиране от София до Балчик (Lighthouse) средния ми разход беше 7.6 На магистралата също не бързах и не вдигах повече от 130. За мен крайния резултат е повече от отличен...
И би бил още по-добър при тези условия, ако вместо от 299 кс - само около 50 кс получавате от батерията, а останалите от ДВГ - получавата около 150 кс от батерията и сте с много по маломощен, но евентуално и много по икономичен ДВГ с мощност под 150 кс, например, работещ предимно в най-икономичните си режими. Вероятно, дори на магистралата, при тази скорост, щеше да е по-икономичен от дизелов сув с мощност 299 кс.

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 26 Дек 2019 15:07
от ToyotaPassion
Hursa написа: 26 Дек 2019 13:37 И би бил още по-добър при тези условия, ако вместо от 299 кс - само около 50 кс получавате от батерията, а останалите от ДВГ - получавата около 150 кс от батерията и сте с много по маломощен, но евентуално и много по икономичен ДВГ с мощност под 150 кс, например, работещ предимно в най-икономичните си режими
Бих бил съгласен, ако имаше такъв модел на пазара и той реално показваше очакваните по-добри резултати. А и всъщност ел.двигателите на RX-a са 165кс, просто батерията е ограничаващия фактор тук. Не мога да си представя обаче, че в Тойота не са направили изчисленията за капацитета и ефективността й по най-добрия начин, независимо от възможното оскъпяване на автомобила. Не случайно в нормално движение рядко пълним капацитета на батерията до 'горе' ( не говорим за плъгин,нали) - малко са местата като спускане от Шипка или подобни, където бихме могли да 'напълним' повече от сегашния капацитет...

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 26 Дек 2019 15:49
от Hursa
Рядко пълним капацитета, но и губим голяма част от енергията, когато се налага по интензивно спиране. Защото мощността и ограничава не само мощността, която отдава на ел двигателя (двигателите), а и мощността която получава от него работещ в генераторен режим при забавяне. Твърде малка е тази мощност за да усвои енергията на автомобил над 2 тона при забавяне, дори и не с голяма интензивност (малка е дори и за еднотонен автомобил). (Все пак - при ускорение ДВГ и евентуално ел двигателя са работили в "тандем", при забавяне енергията се поема само от ел двигател-генератора.) Особено голям процент губим при забавяне, дори и не особенно интензивно при движение с голяма скорост. Разбира се, при по-голяма мощност и евентуално по-голям капацитет - алгоритъма, поддържащ заряда би се различавал. Но основното е - че при голяма ел мощност - може да се използва не само много по-малък и икономичен ДВГ, работещ основно в най-икономичните си режими. Двигател изцяло оптимиизиран за работа в такъв тесен диапазон режими, поради това не само относително по-икономичен в този диапазон, а и относително по-евтин и по-лек.

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 26 Дек 2019 22:25
от BOz
Пак с твоите неволи. Примерно при Тесла с огромна батерия лимитиращия фактор при регенеретивно спиране се изразява в 60 кВ енергия. Останалото се поема от спирачната система. А това е много далече от понятието "по-интензивно" спиране. Има си и обяснение, но май няма нужда, защото ще влезеш в едни дълги обяснителни постове. tooth.gif

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 26 Дек 2019 23:00
от Hursa
► Виж съдържание

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 27 Дек 2019 15:15
от strahomen1
Kiki написа: 26 Дек 2019 08:40 На всеки вече трябва да му е ясно, че хибрида трябва да се кара от хора, които шофират предимно градско, особено в големи градове, като София, Пловдив, Варна. За извън града икономичен е дизела. Извън града, особено по магистрала, хибрида 95% си става обикновен бензинов автомобил, който харчи повече от дизела.
Аз също ,както и Biro,не съм съгласен с това твърдение!!Преди да сложа газ,Приуса си гореше по колонка между 4.5-5.2 на извънградско ,като крайната стойност е при 130 на темпомат.Иначе с около 100 си дава задължително под 5.Подсетете ме за бензинов автомобил с тези размери и комфорт,който ще се доближи до тези стойности!???

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 27 Дек 2019 17:48
от Kiki
strahomen1 написа: 27 Дек 2019 15:15 Подсетете ме за бензинов автомобил с тези размери и комфорт,който ще се доближи до тези стойности!???
Ходихме с един съсед с Приус 2 до Пловдив и обратно и даде разход по магистралата със скорост 120 - 130 за 310 км - 6.7 л/100.
Не знам вашите Приуси какви са, но това го видях с очите си. wink.gif
Плюс това, клиент с Приус, който работи в Мюнхен ми каза, че от там до София разходът му е бил 6.6
Такъв разход е съвсем нормален за голям дизелов автомобил.

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 27 Дек 2019 18:24
от BOz
Приус 2 София-Пловдив-София на 120 км/ч по магистралата и извън нея на 90км/ч е точно на 5/100.
При 140 км/ч е точно на 6/100.
Прати твоя съсед на ремонт. ppp.gif

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 27 Дек 2019 20:03
от boyanmt
Докато има сили на триене и сила на земно притегляне,точен разход няма.
Аз и за това пиша че тези разходи които ги пишете са извънземни,и никой мой познат,каращ хибрид,не е достигал такива,ако ще да кара като баба на пътя!
Аз се заковавам на 11,5/100....дори и да се пускам по баира надолу-това е! Явно колата е повредена,и все още търся причината за този разход.Преразхода не е поради тежък крак,или желадско каране- просто гори!!
Естествено,позволявам си да пусна климатика,а не да зинзикам като скот.. tooth.gif

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 27 Дек 2019 20:26
от slowtraveler
boyanmt написа: 27 Дек 2019 20:03 Явно колата е повредена,и все още търся причината за този разход.
Обикновено такъв разход е вследствие на дълги престои с работещ автомобил (хибридна система)...
Не че е невъзможен такъв разход, но това не значи, че по-ниският е невъзможен...
Май бях разправял - с колега с доста по-мощен хибрид тръгваме на път от около 3000км... В началото - сериозна газ и разходът надхвърли 12-13л/100км... На връщане вече поуморени (и нощем) смъкнахме темпото и средният разход рязко слезе на 9л/100км... Което ще рече, че извънградското е било доста под 9л/100км... Което за такъв автомобил е повече от добре...

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 27 Дек 2019 22:56
от WoLF
Не е за магистрала П2. При високи скорости няма как да ползва електромоторите освен за генератори и от там колко да гори 1.5 бензинов автомобил с такива размери и такава скорост... Но ако махнеш крака от газта - ползи, ако свалиш скоростта под 120 - ползи, ако пълзиш - ползи. На мен пък за разхода не ми дреме, а усещам ползата като си качвам децата сутрин и колата не ги трови и като се прибера вечер не ми е създала проблеми ppp.gif