slowtraveler написа:Всяко задвижване си има и плюсовете и минусите...
Бензинката - лека поддръжка, лесно газифициране (и от там - финансова икономия)
Дизела има други преимущества - голям въртящ момент при ниски обороти, при равномерно натоварване може да постигне много добра икономичност (гр/к.с./час)..
Хибрида - икономичен особено при градски условия...
Изкараш ли от 'подходящите условия' което и да е от горните задвижвания, автомобила става 'неправилен' и неподходящ...
Например гледах как се държи хибридния лексъс РХ при малко по-хлъзгави условия (по асфалт)- ами доста зле се представяше - моторчето на задния мост му е кекаво/слабичко...
Дори Кашкая с неговата електрически управляема механична муфа на задния мост се държеше в пъти по-добре...
Също така не бих вкарал хибрида в малко по-височка вода (не става въпрос за 'давене' до нивото на предното стъкло), докато особено някой стар дизел можеш спокойно да си го потапяш безпроблемно под вода, стига да му подаваш въздух на входа...
Така, че 'за всеки влак си има пътници' - и за всякакви условия си има съотвения подходящ автомобил и задвижване...
Позволи ми леко да не се съглася с теб по някои точки.
1-во : Съгласен съм, че за всеки влак си има пътници. Не съм съглсен, че същият дизел за който говориш че ще го потопиш до върха на шнорхела ще ми скрие шапката на магистралата (за да направи горното му липсва електроника).... Или този дизел който ще ми скрие горепосочената шапка, ще успееш да го изкараш от вода до фаровете (и те са фрашкани с електроника!)
2-ро: Хибрида е икономичен в града, защото трансмисията като цяло "предпазва" двигателя от режимите в градски условия, които увеличават разхода (да не забравим, че част от енергията при спиране после подпомага тръгването след това (един от режимите с повишена консумация на гориво)). На магистралата конвенционалният автомобил е икономичен защото тогава се приближаваш до оптималните параметри на работа на ДВГ. Хибрида, от своя страна, по разход на магистрала става конвенционален автомобил, защото няма нужда от предимствата на хибридната технология.
3-то: Съпоставяне на аналогични модели при ускорение (LEXUS RX330 и RX400h), хибрида е с около секунда по-добро ускорение 0-60mph. (имайки в предвид, че двигателя на RX400h e по-слабичък от на RX330)
4-то: Бензин и дизел са различни системи за оползотворяване на енергия от химическа реакция на различни горива......Хибридната и конвенционалната скоростна кутия, е начина по който тази енергия стига до колелата!
5-то: ESP и VDIM са различни системи за стабилизация на автомобила, работещи по различен начин, в зависимост от начина на действие при конкретното задвижване.
Какво се опитваме да докажем в крайна сметка?
Нищо лично, просто провокация за да си побъбрим!!! biggrin.gif
