Страница 102 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Мар 2021 12:42
от Not_active_user_2
ТТодоров написа: 28 Мар 2021 10:13 Hybrid1stTime, на 145км/ч постоянни 4000 оборота ли държи или това е моментно на снимката?
Не, не са постоянно 4000, но не падат под 3000. На места слиза 2500,но там пътя помага. Съотвенто на изкачване за да задържи 140 вдига 5500.
Като слушам явно драмата е КК, който форсира повече от нужното за да поддържа темпото. Ще се жертвам да направя 4 тегела "на крак" за да видя, но ако излезе, че за да ползвам системите за асистенция трябва да си плащам на вяко пътуване ще озверея, буквално.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Мар 2021 13:18
от dracunculus
Колега, няма какво да "озверяваш". Напълно нормално е, че комфортът и "благинките" костват повече гориво. Така е при всички производители, в определена степен. Точно като с мобилните телефони е. Няма какво да се оплакваш, че смартфонът ти, имайки 1000 функции, му е празна батерията всяка вечер, а Нокията ти преди 15 години е карала по 1 седмица...все пак с нея само се говореше и пращаше СМС. И с колите е така, горе-долу. :cheers:
ПС...пробвай КК в ЕКО-режим!

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Мар 2021 14:45
от slowtraveler
Hybrid1stTime написа: 29 Мар 2021 12:42 Като слушам явно драмата е КК, който форсира повече от нужното за да поддържа темпото.
Не е така... КК подава САМО толкова газ, колкото е нужно и нито грам повече... Ама това, че автомобилът поддържа високи обороти когато има нужда от мощност е напълно нормално - ако искаш да поддържаш същата скорост в същият момент при изключен КК, не би успял да поддържаш по-ниски режими . Просто при маломощните двигатели единственият вариант да отдаде нужната при такъв режим мощност е поддържане на високи обороти ...
Пък за 'плащането' при ползване на КК?!!! Що за логика? Ако има голяма разлика между разхода с КК и без, то явно не подбираш коректния режим - или с КК караш на по-високи режими, или без КК отпускаш сериозно газта в дадени моменти... Което лесно би 'поправил' избирайки по-нисък режим с КК...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Мар 2021 15:16
от nicktodorov
slowtraveler написа: 29 Мар 2021 14:45 Просто при маломощните двигатели
Е стига де, и двулитровия хибрид ли се води маломощен? Щото и при мен реве като луда с над 4000 на изкачвания...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Мар 2021 15:35
от slowtraveler
Ами разбира се, че не е много мощен :) При магистрални скорости са нужни над около 100к.с. за поддържане на такава скорост при изкачване... Т.е. вече е подминала 50% от натоварването :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Мар 2021 15:39
от nicktodorov
Току що отписа сигурно над 80% от всички автомобили на планетата... tooth.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Мар 2021 16:49
от Krachunov
Преди хибрида карах дизел и не мога да направя съпоставка. Та да речем Корола 1.6 133 коня която е, колко оборота държи при горните условия?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Мар 2021 18:14
от Not_active_user_2
Krachunov написа: 29 Мар 2021 16:49 Преди хибрида карах дизел и не мога да направя съпоставка. Та да речем Корола 1.6 133 коня която е, колко оборота държи при горните условия?
Ами на баира към Траянови врата 0.9 TCe не успява да задържи 140 и пада до 130 - 135 и това на темпомат. Оборотомер няма, но ако имаше щеше да е пълен. Така беше и Октавията навремето ( 2000 година я купих с 1.6 мотор, инжекция, и около 100 коня.) и тя се връщаше на 120 даже ако не бях сам в колата. Дизела качваше има няма 200 оборота за да задържи 140 на същото място.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Мар 2021 18:30
от BOz
Hybrid1stTime написа: 29 Мар 2021 18:14 Ами на баира към Траянови врата 0.9 TCe не успява да задържи 140 и пада до 130 - 135 и това на темпомат.
И това като върнеш 2 предавки (примерно) надолу, за да вкараш ДВГ-то в най-мощния му режим?
Лично аз със 78 кс автомобил съм успявал горе-долу да изкарам Троянови врата със 130 без проблем. За това за мен 100-те кс са леко преувеличени. 80 са достатъчни да държиш максималната скорост и на най-тежките баири. tooth.gif
Но със сигурност 105 кс дизел (Фиат Брава 1.9 жтд) са достатъчни да се превземат с над 160 км/ч на 4-та скорост.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Мар 2021 18:30
от Not_active_user_2
slowtraveler написа: 29 Мар 2021 14:45 Пък за 'плащането' при ползване на КК?!!! Що за логика? Ако има голяма разлика между разхода с КК и без, то явно не подбираш коректния режим - или с КК караш на по-високи режими, или без КК отпускаш сериозно газта в дадени моменти... Което лесно би 'поправил' избирайки по-нисък режим с КК...
Пак да кажа, че карам вечер и няма трафик. Карам само в ЕКО режим и за това и не ме дразни толкова, защото не се форсира. Тествах същото трасе и в нормален режим, но нямаше разлика в разхода само в бученето. В нормален режим с форсира повече, но за по-кратко докато в Еко режим държи малко по ниски обороти за повече време и когато стане по-сериозен наклона пак си форсира 5500.
И за мен не е нормално твърдението на колегата dracunculus, разбирам какво ми казва, но и аз смятам, че темпомата или КК са доста по-прецизни в подаването на гориво отколкото всеки един шофьор. А и всички допълнителни системи в тези коли са за да пазят другите и да пестят гориво. Поне аз така че по медиите.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Мар 2021 18:50
от van
Hybrid1stTime, При изкачване намали скоростта с от 140-145 на 130 и съм сигурен че ще има значителна разлика.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Мар 2021 18:55
от BOz
van написа: 29 Мар 2021 18:50 Hybrid1stTime, При изкачване намали скоростта с от 140-145 на 130 и съм сигурен че ще има значителна разлика.
Точно и за това казвам, че не вярвам някой да си удари автопилота на 145 км/ч и да даде разход от порядъка на 5.5/100. Просто няма как.
От там насетне ако започваш да правиш "магарии", за да смъкнеш разхода е съвсем друга тема. Аз говоря да стъпнеш на магистралата, КК на 145 км/ч и в края на магистралата да го махнеш и да не се занимаваш повече. Само тук-там да промениш нещо за секунди, заради условията на пътя и това е.
Защото и това е съвсем нелогично нали:
astranom написа: 29 Мар 2021 11:38 На отиване разходът беше 5.2, а на връщане повиши до 5.4. На отиване движихме 115-120 км/ч, на връщане - около 120.
astranom написа: 29 Мар 2021 11:38 Лятото до морето и обратно при 140 км/ч със семейството и багаж + лек климатик ми даде средно 5.0 София до там и обратно
Демек какво чета - караш със 120 и харчиш 5.4. Караш със 140 и харчиш 5.0. Ами аз никога няма да карам със 120, щом на 140 ми е по-икономично. tooth.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Мар 2021 19:18
от van
BOz написа: 29 Мар 2021 18:55 Точно и за това казвам, че не вярвам някой да си удари автопилота на 145 км/ч и да даде разход от порядъка на 5.5/100. Просто няма как
Напълно съм съгласен. С 2.0 разхода е 7 при 120 на КК. На 145 няма да е под 9.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 29 Мар 2021 20:11
от dracunculus
Колега Hybrid1StTime, КК е със сигурност не да ти пести гориво, а за удобство. В моя случай има също разлика в разхода между КК и без него, особено ако е на АСС и магистралата е пълна, тогава стигам до над 1л разлика по моята отсечка. ОК, в случая на празна магистрала през нощта би била тази разлика със сигурност по-малка. Това е моят опит, карам си на обикновения КК (другият ме дразни като цяло, не само заради разхида) и си харча повече. Имам приятели със всякакви коли....от обикновенна Астричка 1,4, Аурисче, през Волво S60 и МБ Е-Класа, Тоуарег до БМВ М3 със сумати стотин коня. Всички споделят този опит с КК и магистралата без изключение. Та, ще ни се или не....факт е. Аз съм го приел за себе си. А дали чак 9 разход при 140кмч е нормален, е друг въпрос, коментирахме го вече. :cheers:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 30 Мар 2021 11:04
от astranom
BOz написа: 29 Мар 2021 18:55 Демек какво чета - караш със 120 и харчиш 5.4. Караш със 140 и харчиш 5.0. Ами аз никога няма да карам със 120, щом на 140 ми е по-икономично.
Да, по-големият разход беше този уикенд, а по-малкият - миналото лято към и от морето. Учудвам се колко голяма разлика има в разхода през лятото и зимата. Изглежда и че парното качва повече разхода, отколкото климатикът. Факт е, че през зимата градско ми дава 5.4, а през лятото седмици наред с известни усилия поддържаше 3.5, а без особен проблем даваше 3.7 - 3.8. Аз карам като баба де, наистина не я натискам много в града. mellow.gif