Страница 11 от 24
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 11 Фев 2025 19:59
от Hursa
Никога не съм го твърдял, че електромоторите играя роля на турбини. Но пък турбинирането дава големи предимства за хибридите, особено при двигателите работещи по "цикъла на Аткинсон". И особено, ако турбо компресора е "електрифициран".

Тойота и конкурентите
Публикувано на: 11 Фев 2025 20:00
от memorex
https://www.motor1.com/news/747076/toyo ... bo-engine/

- IMG_20250211_195934.png (1.28 MiB) Преглеждано 4203 пъти
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 11 Фев 2025 20:03
от Hursa
Изключение, доказващо правилото.

85 години след изобретяване на турбокомпресора - тойота открива ползите от него.
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 11 Фев 2025 21:13
от Мирослав Петков
TheRealDacho, колега , моето ауди го дават до 0-100 6 секунди! Друга кутия и друг мотор. Можеш да провериш в нета!
Вървене разбирам след 170км Там където тойотата спира, аудито тръгва!

Тойота и конкурентите
Публикувано на: 11 Фев 2025 21:25
от Мирослав Петков
FearSoft, колега , не плюем по тойота, а се опитваме да бъдем обективни и безпристрастни! Не искаме да бъдем някакви екзалтирани фенове на тойота и да слагаме капаци на очите си.

Тойота и конкурентите
Публикувано на: 12 Фев 2025 07:21
от FearSoft
Колега, това са скорости извън закона. Или и Вие сте от нерваците, дето чат-пат ги гледаме по телевизията? Някои си вървят с надгробните плочи... Честно казано не знам закъде са се разбързали всички? То, изходът е един и е ясен, ама защо да не е по-късно? А най-лошото е, че покрай такива хора си отиват и невинни...

Тойота и конкурентите
Публикувано на: 12 Фев 2025 08:14
от xtratime
Привет!
Някои хора пишат как Тойота не е успяла да се пребори с европейските дизелови мотори, ето и малко факти за пазарния дял според задвижването за 2023г. - Бензин: 35,7%, Хибрид (MHEV+HEV): 26,4%, Електричество (BEV): 15,7%, Дизел: 11,9%, Plug-in Hybrid (PHEV): 7,7%,Други (LPG, метан, етанол, водород): 2,5%.
В Тойота няма богат избор на двигатели, били бавни, шумни и тази стратегия я прави лидер по продажби в света за 2024г.: 1. Toyota - 4,594,000, 2. Volkswagen - 2,613,600, 3. Honda - 2,078,200,
4. Ford - 2,037,300, 5. Hyundai - 1,879,900, 6. Suzuki - 1,770,500, 7. Nissan - 1,721,700, 8. BYD - 1,714,100, 9. Kia - 1,484,000, 10. Chevrolet - 1,407,800, 11. BMW - 1,133,400, 12. Mercedes - 1,068,400 .
Въпреки тези факти съм далеч от мисълта, че Тойота е най-добрата, но е факт, че допада на най-много хора и е достъпна за най-много хора, а това означава нещо и то не е за подценяване.
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 12 Фев 2025 09:32
от Krachunov
xtratime написа: ↑12 Фев 2025 08:14
1. Toyota - 4,594,000, 2. Volkswagen - 2,613,600
Да не забравяме че огромен пазар на тойота са САЩ и Азия.
Колко е в Европа? WV май са основно в Европа. В азия ги изместиха.
Колко от Азия и САЩ са хибриди?
Защото за тях се говори че са много по - шумни спрямо съпоставими двигатели.
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 12 Фев 2025 09:41
от Hursa
Какви факти? 50 години след усилените опити на така нареченото "евроуправление", по всякакъв начин да бъдат унищожени силно конкурентните дизели и да се освободи пазар за електрички, силно стимулирани. Вижте по колко направления бяха притискани дизелите, лобирането в полза на електричките не се спираше дори пред откровени измами. Като не дадоха желаните резултати - се премина към директни забрани. Защо давате резултатите от последните години, когато редица производители бяха директно принудени да се откажат от дизеловите си модели, от годините, когато авто производството в "евросъюза" глътна вода и пое към дъното и много от производителите започнаха да се "изнасят". Е тойота се отказа много преди тази година от дизелите си - тромави, с по-висок разход, капризни, та дори с неподходящи скоростни кутии. Никакъв шанс да се конкурират с европейските производители. И нормално - легнаха по гръб и оголиха корем.
Тойота са първи по продажби - но забележете къде - на пазари, където цените им са в пъти буквално по-ниски от колкото на това, което е останало от "европазара", практически на всички други пазари, на пазари вече до в пъти по-големи.
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 12 Фев 2025 09:42
от ico1
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 12 Фев 2025 09:46
от ico1
Стига с тези велики дизели това турбини,ДПФ,АД блу вихрови клапи ЕЖР и незнам още какво.Това ,че в България всишчко се изключва не значи, че е ОК.Всички гаражи ровят в софтуера на БОШ изключват всичко но в ДЕНЗО не могат и за това не били хубави дизелите на Тойота,Мазда,Хонда и др.

Тойота и конкурентите
Публикувано на: 12 Фев 2025 10:03
от Hursa
"Турбините", както се вижда - носят големи предимства и на бензиновите двигатели - няма как да спрем техническия прогрес с отричане на технологии.

Филтрите за твърди частици са практически задължителни и за всички бензинови двигатели, и май вече не се предлагат без такива (включително за всички днешни двигатели на хибридните тойоти) - да благодарим на "европарламента". За съжаление, още няма разработена система за неутрализиране на азотните окиси, подобна на "ад блу" при бензиновите двигатели, явно донесе много предимства пред другите варианти, след въвеждането и се наблюдава подем в разработването на дизелови двигатели, въпреки неотслабващия натиск. (Вижте прекрасните нови и обемни дизелови двигатели на фолксваген груп. Вижте впечатляващите нови големи дизели на мазда, на които и по немските автомедии се възхищават. И това е само част.) ЕГР също - практически няма бензинови атмосферни двигатели без такава система, включително двигателите на тойотовските хибриди, всъщност голяма част от "турбинираните" двигатели са без такава система.
Когато мачкаха дизелите бе пределно ясно, че ще дойде времето на натиск и срещу бензиновите двигатели. Забележете, че кампанията отдавна е срещу ДВГ, вече не ги делят.
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 12 Фев 2025 10:27
от ico1
Едно е да ги има и да работят съвсем друго е да са изключени и чипосани.Имал съм дизелова Мазда с ад блу и знам какво е да светне в чужбина,че ти остават 800 км и няма палене.

Тойота и конкурентите
Публикувано на: 12 Фев 2025 10:41
от dracunculus
► Виж съдържание
Колега
Hursa, дали обезателно един двигател в хибрида трябва да е турбиниран, че колата да е приятна за каране, далеч не съм убеден. Правя на това място препратка към, за мен най-уникалния автомобил, Lexus GS450h. Колата има предостатъчно динамика и мощност, съчетани с уникален разход за класа си. И да, липсва турбината, която в един момент е консуматив. А защо пък не? Какво щеше да донесе една турбина на тази кола? Повече динамика?...Ами, че тя тази кола има ускорение 100-200 почти като на Audi S4, което е и с 200кг по-леко (има не едно видео в Ютюб). По-носък разход? Ми погледни Spritmonitor.... достатъчно икономична е. И т.н.

И да, даже и Тойота (Лексус) предлагат вече И турбиниран хибрид...за феновете на концепцията. Да, но съм убеден, че ще е просто проблемен автомобил
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 12 Фев 2025 10:42
от FearSoft
Няма какво да се лъжем - горивата от нефт полека-лека отиват в историята. И това е нормален, естествен процес. Истината е, че търсенето на алтернативи много закъсня. Или поне въвеждането им в масова експлоатация. За мен електрозадвижването е една от тези алтернативи, които ще се налагат все повече и трябва да се работи в оптимизирането/поевтиняването на енергоизточниците. Но нефтената мафия е много силна все още...