Страница 11 от 11
Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?
Публикувано на: 24 Фев 2025 19:53
от dracunculus
Е, точно. Безумие е, даже и в Германия. Бих, по този повод, споделил и една случка от миналия месец. Оффтопик е, но ще си го позволя в моята тема, все пак е шокиращо интересно. Та....Сестра ми има, освен Ауди-то, един Ленд Крузер 2014г. Работния кон! Живее в Инсбрук, колата се сервизира там. Но за големите обслужвания я дава на този наш човек да я сервизира в София (излиза много по-евтино, и го прави много по-кадърно, просто с любов към детайла, пък и все имаме повода, че някой е напред назад между Инсбрук - Розенхайм и София). Моят човек ми върна Лексуса отремонтиран миналия месец и беше уговорката да вземе Крузъра за голямо ТО с ангренаж, всички масла (включително кутията, диференциали) и тем подобни....помотахме се с него с Крузъра заедно в района и изведнъж колата взе да прави ужасяващи звуци като на износени накладки и дискове...

Слиза той и гледа- отзад накладките на минимум, направили едни деруги в дисковете. Сестра ми вика..."е то преди няколко хиляди ги сменяха????" Нашият си замина към София с колата, бяха пристигнали буквално без спирачки, с почти изпаднала накладка само на металната основа. Ужасяващо изживяване. Каква е поуката за мен: в "реномиран" тиролски сервиз или някой чирак е "правил" колата и е забравил да смени накладките (но са касирани като сменени)...или сестра ми (като жена например) е излъгана гнусно...И двата варианта са адски долни, но ето го фактът. Нямам думи. Явно, освен ако не караш БАШ нова кола, на която САМО масло се сменя, си загазил в днешно време. Това е!
Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?
Публикувано на: 29 Авг 2025 17:41
от dracunculus
Ъпдейт на 184 000км. За мен мистериозно ми се разсвириха задните два лагера на главините, в рамките на има няма 1500км разлика. Факт, учудих се много, защото досега на моите коли такова нещо НЕ се е случвало, даже и за доста повечко километри (Королата е на 234к.). Ядосах се, но механикът в Лексус твърди, че било нормално за толкова километри (преди десетилетия даже заминавали на по има няма 100к, не знам какъв е вашият опит). Релакс гаранцията покрива почти всичко друго по окачването, но лагерите СЛЕД 160 000км НЕ, явно и те ги смятат за консуматив, не знам. За сега толкова, надявам се да нямам ядове скоро и с предните, че мразя ходенето по сервизите и седенето без кола. Ще пиша планово, като мина 200 000км за голям ъпдейт какво що по колата, която иначе продължава да ме радва много.
Поздрави

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?
Публикувано на: 29 Авг 2025 17:50
от Akima
Качеството на лагерите глобално се влоши.
Количеството грес вътре също намалява прогресивно през годините.
При XE30 задната ос е с лагер-главини - по-скъпи от отделен лагер, но за Ваше спокойствие и последните, които видях лично, бяха направени в Япония според кашона.
Шасито, за което ги доставихме беше на 289к км - сменени симетрично за спокойствие на собственика при 1 повреден лагер.
В този ред на мисли проверете задните спирачки - има тенденция да "клеясват" на хибридните установки поради рекуперирането с предните.
Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?
Публикувано на: 29 Авг 2025 18:38
от dracunculus
Благодаря,
Akima! Да, явно качеството на всичко пада, малко или много. Нямам опит как е било с лагерите на IS250 ХЕ20, например. Но при мен си заминаха, ако тръгне и преден- сменям направо и двата, нямам време 4 пъти да ходя в сервиза. Задните ги смениха с оригинални за ок. 500Е на парче (предложиха ми алтернативни за по 300, но отказах, не знам дали с право или не...). Настоях и гайките на главините да сменят (поспорихме с механика, но намерих навсякъде инфо, че са за "еднократна" употреба, резбата била се деформирала с цел да се самоусигурят срещу развиване). Да, спирачките бяха на 130 000 бая клеясали, та ги правихме цялостно тогава. Аз като цяло гледам 1-2 пъти седмично да намалявам плавно от към 150 до 40-50кмч на N, че да ги "прочиствам"... Но, да, ще ги имам предвид. Благодаря за съвета
ОС. Ще използвам да попитам- имате ли представа колко би струвал оригинален преден, за да си знам информативно, когато му дойде редът? Предполагам цената би била идентична в България и Германия.
Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?
Публикувано на: 29 Авг 2025 21:18
от max-2
Интересно е дали може да се гресират допълнително? Аз съм сменял един лагер на карината и тогава гресирах и другите. Не са мръднали от тогава. Смяна на 200000, сега е на 470.
Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?
Публикувано на: 30 Авг 2025 13:14
от dracunculus
Ами нямам идея как е с лагерите на колите, но преди ок. 15г. се занимавах професионално с велосипеди и велосипедни части. Имаше главини с класически съчмени лагери (освен тези с конусовидните) ...та там сме го пробвали този номер. Определено повечето грес не се понасяше добре, поне там!
Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?
Публикувано на: 31 Авг 2025 12:43
от slowtraveler
За лагерите - не съм съгласен, че 'качеството на лагерите спада'... Вероятно по-коректно е 'избран е по-евтин доставчик на лагери'

Или пък несъвместимост между предоставеният лагер и конкретният детайл..
Производителят е преценил монтажа на определен лагер - колкото и малки да са допуските, понякога се отразяват на резултата...
Преди години бяхме добър клиент на доставчици на лагери от различни марки - случвало ни се е, че въпреки, че доставеният лагер е по спецификация - почва да 'свири' от нов, защото при монтажа производителят на детайла е изчислил определено усилие върху лагера през черупката му, и явно конкретният детайл притискаше по-силно лагера... С друга марка лагер въпросът бе решен... Като ставаше въпрос за 'маркови' некитайски лагери (произведени в 'реномиран завод', а не в незнаен китайски) - CKF, който заменихме с FAB... И то за 'промишлени лагери' с цена няколко хиляди евра бройката... Факт е, че CKF приеха рекламацията без мрънкане.
Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?
Публикувано на: 31 Авг 2025 12:52
от dracunculus
Ами, факт е, че двата се разсвириха в рамките на има няма 2500-3000км, което ме навежда на мисълта, че са вложени нискокачествена партида лагери.... Въпреки, че колата е истински "японска" кола, японска сглобка, може би конкретният доставчик е имал някакви проблеми с качеството. Надявам се новите да изкарат най-малко още толкова. Ще видим и предните кога ще тръгнат. Но и факт е, че това е първата кола от концерна Тойота - Лексус при мен (и обкръжението ми), на която се разваля лагер, даже не един, ами направо ДВАТА.
Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?
Публикувано на: 31 Авг 2025 14:28
от slowtraveler
dracunculus написа: ↑31 Авг 2025 12:52
че са вложени нискокачествена партида лагери
Може, а може и просто да са партида, дето не е подходяща за приложението... Ако преди 20г някой ми бе казал, че един КАЧЕСТВЕН лагер може да започне да шуми и затяга заради монтаж в детайл, в който друг качествен лагер няма никакъв проблем, бих му се изсмял - все пак допуските в изработката са много малки и лагерът е много 'точно изделие'...
Ама както се казва - цял живот човек се учи
Разбира се - може и лагерът да е бил китайски (поне преди 10г внесените тук не бяха добри, въпреки, че са лицензни и под марката на реномиран производител) - кой да знае

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?
Публикувано на: 31 Авг 2025 14:34
от dracunculus
Да, възможно напълно е да са наистина неподходящите, даже това беше и предположението на механика...колко е адекватно или не....той каза, че вероятно са прекалено слаби за сравнително високоя въртящ момент на хибрида спрямо размера на лагера на задната ос, а аз не е и като да не си го натискам доволно. Не знам, ще видим как ще се представят новите